Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:15

laura1987 schreef:
Het verschil met Wilders is dat hij een heel leger aan beveiliging om zich heen heeft lopen.

Zo leven... Is toch ook niets meer.
Nooit eens normaal iets kunnen doen.

En ik vrees dat beveiliging zo'n daad niet tegen kan houden. Wat ga je doen tegen een vuurwapen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:20

Ik hoop zo dat geen nieuws, goed nieuws betekent.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:23

Jolliegirl schreef:
laura1987 schreef:
Het verschil met Wilders is dat hij een heel leger aan beveiliging om zich heen heeft lopen.

Zo leven... Is toch ook niets meer.
Nooit eens normaal iets kunnen doen.

En ik vrees dat beveiliging zo'n daad niet tegen kan houden. Wat ga je doen tegen een vuurwapen?

Het zijn gewapende beveiligers die iedere beweging in de buurt van hem bestuderen en getraind zijn bijzonderheden te herkennen.
Ik denk dat zij zoiets misschien wel kunnen voorkomen.

Dat het geen leven is ben ik helemaal met je eens en het zou ook niet nodig moeten zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:26

Zo'n Day after gevoel -O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:37

Muga schreef:
Hetzelfde hier... Zelfs vannacht even gekeken toen ik wakker werd. Wat bizar dit...

Hier net zo.... Nog steeds een vreselijk naar gevoel Y;( Ik hoop dat geen nieuws, positief nieuws is...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:37

Cayenne schreef:
Ik hoop zo dat geen nieuws, goed nieuws betekent.

Ik hoop het ook..
aan de andere kant zouden ze grote updates niet midden in de nacht worden gegeven denk ik. Afwachten maar.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:40

Vreselijk geen woorden voor |(

Ik hoop dat hij net zo kan vechten voor zijn leven als hij doet voor de mensen die hij bij staat!

De mogelijke opdracht gevers bereiken hier helemaal niets mee die zaken zijn op papier al rond dit gaat gwn om macht! Zelf gaan ze niet meer buiten komen en hebben niets te verliezen. Er zijn blijkbaar jongens die tegen dat soort criminelen opkijken en voor een habbekrats iemand van het leven willen beroven. Wat voor normen en waarden heb je dan mee gekregen in je opvoeding?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:51

We zijn in ieder geval al 12 uur verder, dat moet toch een beetje positief zijn?

Mag ik hier ook even kwijt hoe ontzettend sterk ik het vind van Marieke Elsinga dat ze gewoon bij Q zit en het erover heeft met mensen die hem goed kennen? Zo proffesioneel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:52

Ik zat ook al Q te luisteren ja...je kon wel horen dat ze enorm aangeslagen was...

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 07:59

dresjoepie schreef:
Vreselijk geen woorden voor |(

Ik hoop dat hij net zo kan vechten voor zijn leven als hij doet voor de mensen die hij bij staat!

De mogelijke opdracht gevers bereiken hier helemaal niets mee die zaken zijn op papier al rond dit gaat gwn om macht! Zelf gaan ze niet meer buiten komen en hebben niets te verliezen. Er zijn blijkbaar jongens die tegen dat soort criminelen opkijken en voor een habbekrats iemand van het leven willen beroven. Wat voor normen en waarden heb je dan mee gekregen in je opvoeding?

Mogelijke opdrachtgevers kunnen hier in het criminele circuit genoeg mee bereiken. Immers was het een aanslag op een vijand van de criminaliteit.

Tsja, ik kan me niet voorstellen dat je door zo'n actie ontzag krijgt. Maar normen en waarden van zware criminelen liggen compleet anders dan onze normen en waarden. Vaak ook gelinkt aan de lastige jeugd van een persoon en het omgaan met mensen die al eens met justitie in aanraking zijn geweest.

Zoals sommige mensen zeggen: 'je hebt normen, waarden en criminelen'. Denk aan de martelkamers/-containers die op de Wouwse Plantage ontdekt zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:02

Ik vind dit soort dingen altijd lastig... het is erg dat hij is neergeschoten, dat is voor iedereen erg..
Hij begaf zich in kringen waar dat soort dingen gangbaar zijn... hij wist ervan... dat je dan journalist bent, daar geven criminelen niet zo bijzonder veel om. De opmerkingen dat het een aanslag is op de journalistiek vind ik ergens dan ook niet helemaal gepast...

Als het uit de kringen van R.T. (of H, of een ander van dat kaliber) komt, dan heeft opvoeding etc er niet zo heel veel mee te maken.. dat zijn zware criminelen, die geven nergens om..

Je zal daar rondgelopen hebben en per abuis in the line of fire gelopen hebben... Dat ze dat nu overdag doen, in een redelijk druk gebied, dat is ook nog eens zeer zorgwekkend...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:13

Cer schreef:
Ik vind dit soort dingen altijd lastig... het is erg dat hij is neergeschoten, dat is voor iedereen erg..
Hij begaf zich in kringen waar dat soort dingen gangbaar zijn... hij wist ervan... dat je dan journalist bent, daar geven criminelen niet zo bijzonder veel om. De opmerkingen dat het een aanslag is op de journalistiek vind ik ergens dan ook niet helemaal gepast...

Als het uit de kringen van R.T. (of H, of een ander van dat kaliber) komt, dan heeft opvoeding etc er niet zo heel veel mee te maken.. dat zijn zware criminelen, die geven nergens om..

Je zal daar rondgelopen hebben en per abuis in the line of fire gelopen hebben... Dat ze dat nu overdag doen, in een redelijk druk gebied, dat is ook nog eens zeer zorgwekkend...

Pardon, insinueer je nu dat het zijn eigen schuld is?

Natuurlijk is het wel een aanslag op de journalistiek. En als het uit de kringen van Taghi komt ook nog eens op de rechtstaat.

Peter R. doet enkel maar zijn werk en brengt zaken aan het licht die anders verborgen bleven. Staat familie van slachtoffers bij van misdrijven die allang door anderen vergeten zijn. En hij is vertrouwenspersoon voor een kroongetuige van wie zowat iedereen óf zijn handen heeft afgetrokken óf het met zijn leven heeft moeten bekopen.

Zodra het de onderwereld te heet onder de voeten wordt ruimen ze je gewoon op. Of je nu advocaat of journalist bent. Ik ben zelf journalist en je hebt nog niet half het idee hoe gestoord het is als je gewoon je eerlijke werk probeert te doen en daar de zwaarste prijs voor betaalt.

Je blijft met je poten van journalisten en advocaten af.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:16

Pardon? Nee ...

Tuurlijk doet hij zijn werk, maar hij werkt niet in een koekjesfabriek, of wel soms? Hij stond notabene op een lijst...
Begrijp je niet hoe ik dat neutraal wilde brengen? Heb ik iets gezegd over wat hij verder nog doet?

"je blijft met je poten van iedereen af" vind ik trouwens

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:19

Hij is natuurlijk iets meer dan gewoon een journalist. Hij is daarnaast een bn'er die voortdurend heel prominent op de voorgrond treedt. Waarmee ik niet wil zeggen dat de kwalificatie 'aanslag op de journalistiek' helemaal geen hout snijdt maar het zou nog meer gelden als het zou gaan om een journalist die geen publieke persoonlijkheid is.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:24

Cer schreef:

R.T. heeft in een jeugdbende gezeten samen met Razzouki. Het zegt zeker niet alles, dat moet ik je toegeven.

Dat blijft inderdaad bizar.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:24

mysa schreef:
Hij is natuurlijk iets meer dan gewoon een journalist. Hij is daarnaast een bn'er die voortdurend heel prominent op de voorgrond treedt. Waarmee ik niet wil zeggen dat de kwalificatie 'aanslag op de journalistiek' helemaal geen hout snijdt maar het zou nog meer gelden als het zou gaan om een journalist die geen publieke persoonlijkheid is.

Want dit geldt niet genoeg?..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:28

Pfff... Bizarre situatie.
Ik ben alleen wel bang dat 'geen nieuws, goed nieuws' niet persé op hoeft te gaan in deze situatie.

Als het klopt dat hij 4/5 keer van dichtbij in het hoofd geschoten is en hij is gereanimeerd op straat dan is de vraag hoe realistisch het is dat hij er op een manier uit komt waarbij leven geen lijden is. Welke delen van zijn hersenen zijn dan aangetast, wat kan hij wel, wat kan hij niet...

Ik heb een kaarsje voor hem gebrand, ook al heb ik niet persé veel met wat hij doet.. Dit is gewoon intens verdrietig en je hoopt op een wonder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:34

Ze hebben vier of vijf schoten gehoord, waarvan zeker een in het hoofd. Dus het is niet zeker dat die andere kogels hem überhaupt geraakt hebben.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:37

Walkure schreef:
mysa schreef:

Want dit geldt niet genoeg?..

Zeg ik niet. Alleen is 'aanslag op de journalistiek' niet het allereerste wat ik tegen mezelf gezegd zou hebben, nog voordat ik details zou weten.

'Aanslag op bekende Nederlander die een hoop vijanden heeft gemaakt' was mijn eerste gedachte.

Edit: het Parool zegt het beter (via nu.nl)
https://www.nu.nl/binnenland/6143981/zi ... vries.html

Het Parool benadrukt dat De Vries veel meer dan alleen een misdaadverslaggever is. "De Vries is ook nog rechercheur, vertrouwenspersoon, aspirant-politicus, directeur van een advocatenkantoor, voetbalmakelaar, mediafenomeen en adviseur van de kroongetuige in het grootste misdaadproces ooit in Nederland. Niet zelden lopen zijn rollen dwars door elkaar heen, en altijd opereert hij in lijn met zijn karakter: vastberaden, vol zelfvertrouwen en zonder angst."
Laatst bijgewerkt door mysa op 07-07-21 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:41

Zonder het te bagatelliseren, het is een beroepsrisico. Hij weet veel, dwarsboomt en neemt geen blad voor de mond in een bijzonder gevaarlijk milieu.
Denk dat Peter dat als geen ander wist en toch ging hij door. Dat geeft wel wat voor bijzonder type hij is. :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:43

Wij hadden het hier thuis er ook over inderdaad, als hij het overleefd (wat ik echt met heel mijn hart hoop), hoe komt hij er dan uit? Als hij volledig herstelt is dat natuurlijk echt fantastisch! Ik hoop dat hij, voor hem waardig, herstelt! Ik volg het nieuws ook continue momenteel en ook ik keek gelijk op mijn telefoon toen ik wakker werd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:47

Er is om 10:00 uur weer een persconferentie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:51

Gatver, zeggen dat hij hierom vroeg door zijn beroep.... Doe gewoon maar niet.
Even ongepast als de bekende opmerkingen over korte rokjes. Heel ongepast.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:52

Ik hoop ook nog steeds op een wonder of dat hij er op zijn minst levend uitkomt en nog een menswaardig leven kan leiden.

Ik denk dat 'eigen schuld', of zeggen dat hij erom vroeg niet helemaal de juiste woordkeuze is en dat het ook niet zozeer victim blaming is maar ergens heeft Peter altijd rekening gehouden met het risico dat hij liep. Dat het nu daadwerkelijk gebeurd is maakt het niet minder schokkend of verdrietig. Er is hier maar één iemand schuldig en dat is de dader, of zoals nu vermoed wordt: de daders.
Peter deed uiteindelijk gewoon zijn werk, iets waar hij enorm goed is was en waar hij zoveel mensen mee heeft geholpen. Deze aanslag zegt vooral iets over de mensen die dit op hun geweten hebben.

Wat ik me trouwens afvraag: hoe kan het dat iemand de aanslag heeft kunnen filmen als het volgens ooggetuigen allemaal zo snel ging?
Als ik me bedenk hoe lang het duurt voor ik mijn telefoon goed en wel gepakt heb en de camera draait dan lukt dat echt niet binnen pak 'm beet 3 tellen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 07-07-21 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:53

Mijn man zei nog; misschien zeggen ze bewust dat hij nog in leven is, in de hoop dat er iemand "terugkomt om het af te maken".... Heel cru, maar misschien wel waar.... Laten we hopen dat hij gewoon nog echt in leven is....