Cer schreef:Ik vind dit soort dingen altijd lastig... het is erg dat hij is neergeschoten, dat is voor iedereen erg..
Hij begaf zich in kringen waar dat soort dingen gangbaar zijn... hij wist ervan... dat je dan journalist bent, daar geven criminelen niet zo bijzonder veel om. De opmerkingen dat het een aanslag is op de journalistiek vind ik ergens dan ook niet helemaal gepast...
Als het uit de kringen van R.T. (of H, of een ander van dat kaliber) komt, dan heeft opvoeding etc er niet zo heel veel mee te maken.. dat zijn zware criminelen, die geven nergens om..
Je zal daar rondgelopen hebben en per abuis in the line of fire gelopen hebben... Dat ze dat nu overdag doen, in een redelijk druk gebied, dat is ook nog eens zeer zorgwekkend...
Pardon, insinueer je nu dat het zijn eigen schuld is?
Natuurlijk is het wel een aanslag op de journalistiek. En als het uit de kringen van Taghi komt ook nog eens op de rechtstaat.
Peter R. doet enkel maar zijn werk en brengt zaken aan het licht die anders verborgen bleven. Staat familie van slachtoffers bij van misdrijven die allang door anderen vergeten zijn. En hij is vertrouwenspersoon voor een kroongetuige van wie zowat iedereen óf zijn handen heeft afgetrokken óf het met zijn leven heeft moeten bekopen.
Zodra het de onderwereld te heet onder de voeten wordt ruimen ze je gewoon op. Of je nu advocaat of journalist bent. Ik ben zelf journalist en je hebt nog niet half het idee hoe gestoord het is als je gewoon je eerlijke werk probeert te doen en daar de zwaarste prijs voor betaalt.
Je blijft met je poten van journalisten en advocaten af.