Vulkaanuitbarsting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:47

Het lijkt me toch niet fijn wonen met dit uitzicht. Is de lucht nog wel adembaar?

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:13

Heb net een donatie gedaan en hoop dat t de vulkaan gauw weer in slaap dondert

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:32

Inderdaad een prachtige maar verschrikkelijk lelijke foto tegelijkertijd ...

De groooooooote familie Bokt ook... :D

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:08

Zojuist gedoneerd.
Palmera, ik hoop dat je een nieuwe start kunt maken. In je posts op Bokt kom je altijd naar voren als een sterke, strijdbare vrouw, iemand die hecht aan haar onafhankelijkheid. Als iemand hier goed uit kan komen, ben jij het wel. Maar ik kan me voorstellen dat je dat nu niet altijd zo voelt.

Heel veel sterkte voor jou, je honden, en ook voor de andere getroffen palmeros/palmeras (ik hoop dat ik dat zo goed formuleer).

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:45

Ook zojuist gedoneerd. Alleen heeft autocorrect er soesde van gemaakt :(
Ik hoop zo dat Palmera een nieuwe start kan maken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:04

Ook ik heb gedoneerd… alle beetjes helpen hoop ik! Heel veel sterkte en kracht Palmera! Fijn dat jij en je honden opgevangen kunnen worden her en der. Maar alles wat je kwijt bent…. Vreselijk

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:06

De bokt communitee is tot mooie dingen in staat... kleine beetjes komen tot een groot resultaat dat zie je wel weer. Palmera... ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel op je pootjes terecht komt...

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:09

Veel sterkte. Heftig die foto, erg indruk wekkend! Ik heb ook een donatie gedaan

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:39

Ik heb ook gedoneerd, hopelijk heb je snel weer de mogelijkheid voor een fijn eigen plekje voor jezelf en je honden!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:46

Gisteravond: Afbeelding
Reageer straks uitgebreider

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:52

Wat een vreselijk natuurgeweld. -O-

Hoe zit het eigenlijk met de wilde dieren daar?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:04

Dat is haast spookachtig zeg... Krijg de rillingen over mijn rug...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 01:31

karuna schreef:
Het lijkt me toch niet fijn wonen met dit uitzicht. Is de lucht nog wel adembaar?

Word non-stop gecontroleerd. Soms komen er wat speciale mondkapjes adviezen voort of binnen blijf advies voor sommige plekken. Is allemaal wind afhankelijk.
Over het algemeen is de luchtkwaliteit normaal
MarlindeRooz schreef:
Wat een vreselijk natuurgeweld. -O-

Hoe zit het eigenlijk met de wilde dieren daar?

Die hebben we nauwelijks. Konijnen, hagedissen, vogels en insecten. Die zullen wel gevlucht zijn.

Tamme dieren: het is een behoorlijke toestand met huisdieren. Die mogen niet in de mensenopvang. Dus is er een dierenopvang die inmiddels uitpuilt.
Geëvacueerde gebieden worden leeggehaald door leger en brandweer. Kippen, geiten, konijnen etc voor consumptie worden gebracht naar wie plek aan bied. Met name het noorden word overspoeld. Wir een stukje grond over heeft biedt dit aan.

In het appartementen complex waar mijn vrienden wonen zijn huisdieren verboden. Enfin, op het langerlaatst zat er meer dier dan mens, allemaal types als ik die tijdelijk kwamem hokken bij vrienden of familie.
De vereniging van eigenaren heeft aangegeven deze noodtoestand een oogje dicht te knijpen m.b.t de regels en het dringend verzoek overlast binnen de perken te houden.
Mensen zijn coulanter. Moeten ook coulanter zijn nu.

Vandaqg kwam ik mijn lieve huisbazen/buren tegen, voor het eerst sinds de ramp. Dat was zwaar....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 09:56

Zou je je honden niet tijdelijk bij iemand in Nederland onder kunnen brengen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 10:17

Britta31 schreef:

Waarom? :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:18

Wat een foto ... brrrrr :x

Kan mij bij de emoties wel iets voorstellen als je je huisbazen tegenkomt. Iedereen is alles kwijt ;(

Gelukkig zijn mensen verdraagzamer in deze crisis en mogen de dieren toch mee in het appartementencomplex. Alles is zo al meer dan moeilijk genoeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:19

Palmera schreef:
Britta31 schreef:

Zeker nooit doen. Je hebt je honden vrienden nu juist heel erg hard nodig.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:41

Palmera schreef:
Britta31 schreef:

Ik denk omdat je zonder honden sneller/makkelijker onderdak hebt. Maar zolang je plekken hebt waar je heen kunt met je hondjes, mooi volhouden. Jullie hebben elkaar hard nodig :(:)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:47

Een paar jaar geleden ben ik op La Palma op vakantie geweest, en ik heb daar toen een prachtige buitenrit gemaakt zo'n beetje waar nu een dikke laag lava ligt.
Ik blijf nu maar denken aan die paarden daar, zullen ze op tijd geëvacueerd zijn? ;(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:12

loez schreef:
Ik denk omdat je zonder honden sneller/makkelijker onderdak hebt. Maar zolang je plekken hebt waar je heen kunt met je hondjes, mooi volhouden. Jullie hebben elkaar hard nodig :(:)

Ja, dan heb ik een appartememt op korte termijn, maar dat lost het probleem op lange termijn niet op.

Laurora schreef:
Een paar jaar geleden ben ik op La Palma op vakantie geweest, en ik heb daar toen een prachtige buitenrit gemaakt zo'n beetje waar nu een dikke laag lava ligt.
Ik blijf nu maar denken aan die paarden daar, zullen ze op tijd geëvacueerd zijn? ;(

Nee hoor, waar jij was is niks aan de hand!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:26

Palmera schreef:
loez schreef:

Ja, dan heb ik een appartememt op korte termijn, maar dat lost het probleem op lange termijn niet op.

Laurora schreef:

Oh, ik had niet goed op de kaart gekeken denk ik. Het lag ten zuiden van El Paso, maar ik dacht dat het nog verder naar het zuiden lag waar de stroom langs is gegaan, pak van mn hart wel :)

Ik vind je foto's echt super dubbel, aan de ene kant vind ik het er geweldig uit zien, maar ja, dat is op de foto. Ik zou echt in mn broek poepen als ik nu op het eiland zou zijn denk ik, wát een natuurgeweld hé, en je weet nooit wat die vulkaan nog meer gaat uitvreten....
Ik hoop echt dat het nog enigzins beperkt blijft....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:29

Zo heel beperkt is het al niet meer.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:43

Nouja, voor zover dat nog mogelijk is dan.
Laat ik zeggen dat ik hoop dat de lavastroom niet breder word, of een andere weg inslaat, en dat de giftige dampen de bevolking niet in gevaar brengen

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:50

Laurora schreef:
Palmera schreef:

Gaat op dat deel van het eiland het normale, veilige leven gewoon door? Wat een contrast zou dat zijn met het door lava geteisterde gebied.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:06

Palmera schreef:
loez schreef:

Ooh ik begrijp je hoor! Ik reageerde meer op de ‘waarom’. Daarom nogmaals, zolang jij lekker met de hondjes op diverse plekken terecht kunt is dat gelukkig heel fijn! Ook voor de hondjes zelf!