[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:19

Lynnepinny schreef:
00000000 schreef:
Ik twijfel nog
Las gisteren dit in de krant, deze wordt het in ieder geval nooit niet![ [url=m/JHlcjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

D666 :')
Zo'n partij kun je toch niet serieus nemen (en gelukkig denken de meeste mensen dat).

D666 := Ik lach wel maar wat flauw is dat.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:51

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:
Is er een partij die niet voor meer woningen is?
Ook zonder vluchtelingen, waarbij je onderscheid moet maken tussen economische en "echte" vluchtelingen,is er een tekort aan betaalbare woningen.

Volgens mij niet, maar er is wel een verschil in de invulling van die woningen. Meer hoogbouw in steden, kantoorpanden ombouwen tot woningen. Of boeren uitkopen en op het platteland gaan bouwen en in natuurgebieden. :+

Wie wil er gaan bouwen in natuurgebieden?

Bij ons is überhaupt nauwelijks nog platteland. Het laatste stukje wordt momenteel vol gebouwd maar dat plan was 25 jaar geleden al bekend.

ruitje

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:54

BBB wil de Oostvaardersplassen vol bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:56

Dat lost wel het hele gezeik er rondom op. Is ook wel beetje het mislukte kindje van Nederland :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:00

Misschien kunnen ze de rest van het IJsselmeer ook droogleggen en volbouwen? Beter zorgen ze dat de bevolking niet meer groeit.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:17

ruitje schreef:

Hebben ze ook een idee hoe ze de Europese status van natura 2000 gebied eraf krijgen?
Of moeten we uit de EU?
Wat waarschijnlijk niet handig is voor de agrarische sector.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:21

elnienjo schreef:
Misschien kunnen ze de rest van het IJsselmeer ook droogleggen en volbouwen? Beter zorgen ze dat de bevolking niet meer groeit.

Markermeer?!

Misschien het aantal eenpersoonshuishoudens wat terug dringen? Zijn er ook minder woningen nodig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:23

@fransje: hoe zie je dat voor je?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:30

Gewoon veel minder immigratie. Dan lost het probleem zich vanzelf op na de vergrijzing.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:31

Nou ja, die huizen moeten toch ergens komen... :j waar dan? Wij zitten al een beetje vol hiero :+

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:31

elnienjo schreef:

Grappig dat de PVV dan net tegen anticonceptie in het basispakket is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:33

Soepblik schreef:
elnienjo schreef:

Grappig dat de PVV dan net tegen anticonceptie in het basispakket is.

Daar zit het probleem ook niet. Meeste Nederlanders planten zich niet explosief voort.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:36

Voor IVF enzo moet je toch ook aanvullend verzekeren?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:36

Elisa2 schreef:
Ik vind het jammer dat groenlinks weinig met groen te maken heeft, ze zijn voor veel huizen bouwen en boeren uitkopen en op hun land huizen neerzetten. Ook kunnen we niet mensen blijven importeren (en nee, dat bedoel ik niet racistisch, ik doel op behoudt van natuur en landbouwgrond).

Partijen kunnen hele mooie dingen zeggen, maar belangrijk is het om te kijken naar de lange termijn van hun plannen. Klimaatambities verhogen en tegelijkertijd meer groen weghalen en meer huizen bouwen gaat gewoon niet samen.

Dat is helemaal niet waar. Ze willen bouwen binnen de bebouwde kom. En ja, ze willen wel graag dat iedereen kan wonen, en dat dat niet voorbehouden is aan de mensen met veel geld. Ze willen daarom bijvoorbeeld de huisjesmelkers aanpakken. Zij halen zeker geen groen weg! Hoe kom je daar in hemelsnaam bij??
Ze willen leegstaande kantoren ombouwen bijvoorbeeld. Geen wegen aanleggen, zoals de rechtse partijen wel willen, en dáár moet groen voor wijken helaas.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:40

sanne83 schreef:
Electra63 schreef:
Ik vertrouw erop dat de VVD zeer groot wordt (rond 40 zetels) en ga op D66, GL of PvdA stemmen, afhankelijk van de peilingen, zodat VVD bijna "gedwongen" wordt om over links te reageren en CDA en PVV gepasseerd worden. :D

Top! Dat doe ik ook :D Er is echt een flinke sociale wind nodig in Nederland en t maakt me werkelijk waar niet uit welke partij dat gaat uitvoeren.

Goed plan!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:45

Elisa2 schreef:
fransje23 schreef:
Is er een partij die niet voor meer woningen is?
Ook zonder vluchtelingen, waarbij je onderscheid moet maken tussen economische en "echte" vluchtelingen,is er een tekort aan betaalbare woningen.

Volgens mij niet, maar er is wel een verschil in de invulling van die woningen. Meer hoogbouw in steden, kantoorpanden ombouwen tot woningen. Of boeren uitkopen en op het platteland gaan bouwen en in natuurgebieden. :+

Dat laatste is dus wat rechtse partijen willen...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:51

fransje23 schreef:
ruitje schreef:

Hebben ze ook een idee hoe ze de Europese status van natura 2000 gebied eraf krijgen?
Of moeten we uit de EU?
Wat waarschijnlijk niet handig is voor de agrarische sector.

Geen idee, ik gaf alleen antwoord op je vraag :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:57

Snap niet dat men uberhaupt nog stemt. Wanneer je naar de stembus gaat, ongeacht op wie je stemt, stem je in met dit systeem. En weet je dan wel waar je mee instemt. Wat wil je met de europese commissie. Deze hebben geen democratische constructie. Wat heeft de regering ons nu na al die jaren gebracht. Er zijn nog steeds daklozen. Bepaalde beroepsgroepen worden nog steeds uitgebuit. Het milieu wordt aangetast. Oostvaardense plassen al weer vergeten. Al dat geld naar het koningshuis,voor een bootje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:59

Oh ja, wij krijgen hier ook, in een randstukje van een grote stad, maar nog wel stedelijk, 4 hoogbouwflats om ons heen.... supergaaf echt ... |o maar hier staan toch al stenen..dus dan maakt t niet meer uit of er uitzicht of groen moet wijken..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:59

Dinopino schreef:
Snap niet dat men uberhaupt nog stemt. Wanneer je naar de stembus gaat, ongeacht op wie je stemt, stem je in met dit systeem. En weet je dan wel waar je mee instemt. Wat wil je met de europese commissie. Deze hebben geen democratische constructie. Wat heeft de regering ons nu na al die jaren gebracht. Er zijn nog steeds daklozen. Bepaalde beroepsgroepen worden nog steeds uitgebuit. Het milieu wordt aangetast. Oostvaardense plassen al weer vergeten. Al dat geld naar het koningshuis,voor een bootje.

Dat is inderdaad precies waarom ik stem. Omdat ik een democratie nogal kan waarderen, zeker een democratie waar er zo veel keuze is in plaats van moeten kiezen tussen twee kwaden. :+

Kan het beter? Zeker weten. Daarom stem ik, omdat ik graag wil dat er keuzes gemaakt worden naar mijn smaak.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:03

Dinopino schreef:

En hoe is niet gaan stemmen dan een oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:07

fransje23 schreef:
elnienjo schreef:

Markermeer?!

Misschien het aantal eenpersoonshuishoudens wat terug dringen? Zijn er ook minder woningen nodig!

Hoe dan? Moet ik verplicht trouwen ofzo? :')

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:09

Misschien moet er anders gebouwd worden. Juist meer gericht op eenpersoonshuishoudens.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:09

Relaxed schreef:
fransje23 schreef:

Markermeer?!

Hoe dan? Moet ik verplicht trouwen ofzo? :')

Dag thee _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:17

Dinopino schreef:

Heb je een alternatief? Misschien een dictatuur?