De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:13

Relaxed schreef:
Popstra schreef:
Mensen kunnen hier wel roepen dat afkomst relschoppers niet uit maakt maar ik vind het wel degelijk uitmaken! Namelijk dat de opvoeding van deze klanten niet o.k is. Wellicht ze de ouders er eens op moeten aan spreken. Als jou zoon nu Savonds de deur uit gaat wat niet mag dan vraag je toch ,,hey vriend, waar gaan we naartoe?,, en dat verbied je dan toch!? Het zijn kinderen die daar buiten lopen!!
En dan dat gelul dat de overheid er zelf voor verantwoordelijk is....rot op zeg. Als jij het ergens niet mee eens bent sloop je toch ook niet de hele paasei?? Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Net zoals de dame die letsel door het water kanon heeft opgelopen. Het was verboden daar te zijn dus wat doe je daar dan?
Gewoon lekker thuis blijven net als elk ander normaal mens doet. Zijn die lui nu zo achterlijk??

Ik denk dat die ouders helemaal niks meer te vertellen hebben over die kinderen en/of dat het ze niks interesseert omdat zij het ook gewoon op de avondklok gooien :n

Maar waarom hebben die ouders niks meer te vertellen? Dan heb je eerder toch al steken laten vallen in je opvoeding? Hier hoeft mijn minderjarige dat echt niet te proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:14

estja schreef:
Popstra schreef:
Mensen kunnen hier wel roepen dat afkomst relschoppers niet uit maakt maar ik vind het wel degelijk uitmaken! Namelijk dat de opvoeding van deze klanten niet o.k is. Wellicht ze de ouders er eens op moeten aan spreken. Als jou zoon nu Savonds de deur uit gaat wat niet mag dan vraag je toch ,,hey vriend, waar gaan we naartoe?,, en dat verbied je dan toch!? Het zijn kinderen die daar buiten lopen!!
En dan dat gelul dat de overheid er zelf voor verantwoordelijk is....rot op zeg. Als jij het ergens niet mee eens bent sloop je toch ook niet de hele paasei?? Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Net zoals de dame die letsel door het water kanon heeft opgelopen. Het was verboden daar te zijn dus wat doe je daar dan?
Gewoon lekker thuis blijven net als elk ander normaal mens doet. Zijn die lui nu zo achterlijk??

Zeker heeft dit met (gebrek aan) opvoeding te maken. Wat jij zegt Popstra, je spreekt je kind er op aan.
Normaal leer je je kind ook dat er consequenties aan zijn gedrag zitten. Dat begint al als ze heel klein zijn, denk aan de peuter die zich krijsend in de supermarkt over de grond gooit voor snoepjes. Ouder zegt "dag Pietje, ik ga" en kind ervaart dat het niet werkt en dat de ouder gewoon verder lijkt te gaan zonder hem. Als je als kind niet leert dat er consequenties aan je gedrag zitten krijg je mensen die vinden dat de oorzaak buiten hunzelf ligt. Zoals die dame van het waterkanon.

Vroegah.. Als ik thuis kwam met een verhaal over wat iemand op school had gedaan, vroeg mijn moeder als eerste wat ik zelf had gedaan.. Meestal was ik dan meteen uitgel*ld aangezien ik ook niet zo onschuldig was. De ouders van nu gaan op hoge poten naar school om verhaal te halen en dat is precies het hele probleem. Het ligt nooit aan hun eigen kind.

Estja, dat ze steken hebben laten vallen lijkt me wel duidelijk :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:16

Cer schreef:
Even de opvoeding daargelaten, want ik zag beelden van oudere dames die oa met verf aan het strooien waren en blikjes op de grond aan t gooien waren..

Een vraagje, ik hoor net op 538nieuws het bericht dat een winkelier beboet is omdat hij tijdens de rellen na de avondklok op straat was, om zijn winkel dicht te spijkeren.. Ik kan dat nieuwsbericht nergens vinden.. heeft iemand dit bericht gelezen?

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210126_91966822

Helaas betaald artikel maar het eerste stukje kun je lezen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:20

Het is natuurlijk ontzettend sneu voor die man, maar ik snap dat ze iedereen op zo'n moment gelijk behandelen. Als elke ondernemer in het heetst van de strijd met personeel naar de winkels gaat kan dat ook voor gevaarlijke situaties zorgen en extra risico en verwarring omdat er meer mensen op af komen. Buitenom dat vind ik het natuurlijk hartverscheurend voor de ondernemers en snap ik maar al te goed dat ze hun winkel willen beschermen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:21

Bloemetje75 schreef:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210126_91966822
Helaas betaald artikel maar het eerste stukje kun je lezen...

Ik vond hier een video van de aanhouding... Maar ik kan, door het harde gepraat van de winkeleigenaar (?) niet volgen wat er gebeurt.. Het enige wat ik nu vind is dat de man een irritant grote mond heeft met zn gedram.. En dat is jammer want wellicht had hij gewoon gelijk, maar zijn houding vind ik echt super irritant... :+

https://panorama.nl/artikel/314595/vide ... lschoppers

Van wat ik zo even snel zie staan er 3 of 4 voertuigen voor zn deur en iets van 5 man politie? Dat is misschien ietwat overdreven? Maar ik kan er niet uithalen waarom ze er staan en waarom met zoveel...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:22

Popstra schreef:

Amen.

Je laat je tiener toch niet naar buiten gaan na 21:00? Helemaal nu?
Dan ben je als ouder echt net zo verantwoordelijk als die tiener. Ik hoop dat er zoveel mogelijk gepakt worden, en dat ze allemaal zelf voor de kosten op mogen draaien.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:24

Wij zeggen altijd, je kan iemand niet in de kop kijken..... (Zeker niet in deze tijden)
Helaas weet ik uit eigen ervaring dat een nachtje ziekenhuis snel gebeurd is. }:0

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:25

Sommige rellen beginnen voor 21.00 he... Dan is het een gevalletje 'ik ga nog even naar vrienden'. Maar juist dat moeten ouders nu gewoon niet toestaan. Gewoon binnenblijven, en niet het slappe 'dat doet mijn kind niet'.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:25

Karl66 schreef:
Iris82 schreef:
Hier ook oproepen om te gaan rellen in onze wijk.

Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de supporters van Willem II in combinatie met de politie om de boel een beetje op orde te houden. Willem II heeft een harde kern die uit bijzonder indrukwekkende mannen bestaat. Daar zijn die 18 jarige snotneuzen echt niet tegen opgewassen.

Ik las net op het nieuws dat ze het leger niet in willen zetten. Wat vinden jullie daarvan?

Ergens heb ik zoiets van: laat t asjeblieft niet nog langer zo doorgaan.

Ik heb filmpjes gezien van de brandbommen die ze (relschoppers uit Breda) aan het bereiden waren en dat is gewoon echt niet leuk meer. Als ik die een tegen de voorgevel krijg dan gaat t echt mis.

Het probleem met Willem II supporters is, dat ze helemaal niet gekwalificeerd zijn om rellen te bestrijden. Waarschijnlijk zijn ze een stuk meer gekwalificeerd om juist te rellen. Het laatste wat je nodig hebt is dat dat dit soort knokploegen zich ermee gaat bemoeien en al helemaal niet dat ze ook nog eens complimenten krijgen omdat ze zogenaamd zo goed bezig zijn.

Ja ik had daar ook grote moeite mee. Eigenrichting en knokploegen....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:26

Winged schreef:
Sommige rellen beginnen voor 21.00 he... Dan is het een gevalletje 'ik ga nog even naar vrienden'. Maar juist dat moeten ouders nu gewoon niet toestaan. Gewoon binnenblijven, en niet het slappe 'dat doet mijn kind niet'.

"We houden het liever gezellig thuis"

Aka "ik wil geen discussie met m'n kind"

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:27

Arabesk schreef:
Winged schreef:

"We houden het liever gezellig thuis"

Aka "ik wil geen discussie met m'n kind"

Dit :+

Nou, ik heb genoeg discussies met mijn ouders gehad, en elke keer verloren hoor _O- Als ik dit gedrag had vertoont dan had ik een serieus probleem thuis. Dat weet ik wel. En mijn ouders en ik kunnen heel goed met elkaar hoor ;)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:28

Matheno schreef:
De rellen keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat er enorme framing wordt gedaan vanuit de media. Wij wonen hier dichtbij Urk, wat groot in het nieuws is geweest.

De media brengt het als "alle jongeren aan het demonstreren op Urk". 10 jongeren (van de gemiddeld 10.000 jongeren op Urk) hebben die testlocatie in de brand gestoken. De volgende ochtend is er meteen een crowdfunding opgezet binnen Urk door de andere jongeren om dit te vergoeden. Dit bedrag is inmiddels ook al ruimschoots bij elkaar.

Dat vergeet de media dan te melden, en dat maakt me best kwaad.
Meteen wordt de kerk belaagd door spottende reacties, alsof die de oorzaak zijn van die 0,1% rotte eieren.

Trek het je niet aan. Je ziet ook in dit topic weer dat mensen overduidelijk niet in staat zijn om de complexiteit van zo'n situatie te begrijpen. Een grote mond hebben en schreeuwen kunnen ze wel, dus dat is wat ze dan doen.

Natuurlijk is er niet groot in het nieuws dat jongeren het herstel gaan betalen, want dan is de situatie niet meer zwart-wit en gaat het bij veel mensen boven hun pet van wat ze in staat zijn om te begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:29

Mijn vader had me persoonlijk aan de politie overhandigd als ik dit zou doen :') met een schop onder mijn kont na..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:29

LiselotZorro schreef:
Matheno schreef:
De rellen keur ik absoluut niet goed, maar ik vind wel dat er enorme framing wordt gedaan vanuit de media. Wij wonen hier dichtbij Urk, wat groot in het nieuws is geweest.

De media brengt het als "alle jongeren aan het demonstreren op Urk". 10 jongeren (van de gemiddeld 10.000 jongeren op Urk) hebben die testlocatie in de brand gestoken. De volgende ochtend is er meteen een crowdfunding opgezet binnen Urk door de andere jongeren om dit te vergoeden. Dit bedrag is inmiddels ook al ruimschoots bij elkaar.

Dat vergeet de media dan te melden, en dat maakt me best kwaad.
Meteen wordt de kerk belaagd door spottende reacties, alsof die de oorzaak zijn van die 0,1% rotte eieren.

Trek het je niet aan. Je ziet ook in dit topic weer dat mensen overduidelijk niet in staat zijn om de complexiteit van zo'n situatie te begrijpen. Een grote mond hebben en schreeuwen kunnen ze wel, dus dat is wat ze dan doen.

Natuurlijk is er niet groot in het nieuws dat jongeren het herstel gaan betalen, want dan is de situatie niet meer zwart-wit en gaat het bij veel mensen boven hun pet van wat ze in staat zijn om te begrijpen.

Misschien moet je plaats nemen in het kabinet, aangezien je alles beter weet dan iemand anders!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:30

Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat ik zou gaan rellen. Maar als ik dat wel gedaan zou hebben, dan denk ik dat ik liever de straf van de politie had gekregen dan die van mijn ouders :')

Denk dat ze me de nek om gedraaid hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:43

Mindim schreef:
LiselotZorro schreef:

Misschien moet je plaats nemen in het kabinet, aangezien je alles beter weet dan iemand anders!

Nou liever niet zeg, iemand die zo neerbuigend over andere mensen praat zonder die mensen te kennen :r

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:46

Popstra schreef:

Oh please... het gros van de allochtoons kinderen of met roots elsewhere word net zo streng zij het niet strenger opgevoed dan de gemiddelde rasechte Nederlander ;) en ja, ook daar heb je uiteraard uitzonderingen tussen zitten. met deze rellen heb je juist dat van alle partije, religies, afkomsten etc jongeren aan het rellen zijn. Dus nee, totaal niet relevant in deze context. Het is schandelijk dat het allemaal gebeurt maar ga het niet de schuld weer afschuiven op de “buitenbeentjes”. Ook zij zijn Nederlanders en vind het in en in triest dat mensen die al generaties in Nederland geboren en getogen zijn nog steeds buitenlanders of wat dan ook word genoemd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:51

Mindim schreef:
Mijn vader had me persoonlijk aan de politie overhandigd als ik dit zou doen :') met een schop onder mijn kont na..

Hier net zo...... Mijn zwager heeft bij een ander iets tegen mijn neefje en nichtje gezegd dat als zij zoiets zouden doen dat hij ze niet zou komen ophalen als ze opgepakt worden. Dus mochten mijn neefje en nichtje bij zoiets betrokken raken dan worden ze overhandigd door mijn zus en zwager. Denk alleen niet dat mijn neefje en nichtje het huis uit komen als ze dat zouden willen, ze hebben namelijk vreselijk ouderwetse ouders (zeiden ze laatst tegen mijn zus toen ze 's avonds ook niet naar buiten mochten op eerste kerstdag)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:54

Telegram is niet specifiek iets waar je je heel oud voor hoeft te voelen. Het bestaat namelijk echt al een jaar of 10 denk ik ondertussen. Het is een soort chatservice net als WhatsApp. Het grote verschil met WA is wel dat als je de juiste keywords weet te vinden, je je aan kan sluiten bij een groep.

Er zijn bijvoorbeeld ook groepen: Rellen in Nederland, Avondklokrellen, Rellen (noem willekeurige plaats). Dus het is vrij eenvoudig om op die manier elkaar te vinden.

Edit: lees net dat ze de noodopvang van kinderen op bepaalde basisscholen hebben stopgezet in Den Bosch voor vandaag, uit angst voor nieuwe rellen. Gelukkig is er al veel politie op de been.

gr_roos

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:58

Ik krijg nu via de buurtapp ook allerlei waarschuwingen met printscreens binnen. Hoop toch dat ze wegblijven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:09

LiselotZorro schreef:
De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:15

Rennie89 schreef:
Popstra schreef:

Oh please... het gros van de allochtoons kinderen of met roots elsewhere word net zo streng zij het niet strenger opgevoed dan de gemiddelde rasechte Nederlander ;) en ja, ook daar heb je uiteraard uitzonderingen tussen zitten. met deze rellen heb je juist dat van alle partije, religies, afkomsten etc jongeren aan het rellen zijn. Dus nee, totaal niet relevant in deze context. Het is schandelijk dat het allemaal gebeurt maar ga het niet de schuld weer afschuiven op de “buitenbeentjes”. Ook zij zijn Nederlanders en vind het in en in triest dat mensen die al generaties in Nederland geboren en getogen zijn nog steeds buitenlanders of wat dan ook word genoemd.

Niemand schuift het af op allochtonen zo ver ik in dit topic lees. Beide groepen zijn onder de relschoppers vertegenwoordigd, niet meer en niet minder en beiden moeten flink gestraft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:18

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:22

Shenavallie schreef:
LiselotZorro schreef:
De rellen zijn een logisch gevolg van een op een stapeling van wanbeleid en flaters. Je oogst wat je zaait, wie wind zaait zal storm oogsten etc.

[ [url=m/8iwQf7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, de regering heeft steken laten vallen. Maar ik geef het je te doen, een pandemie bestrijden.
Gelukkig kunnen we straks met z'n allen naar de stembus om een capabele regering aan de macht te helpen, zo werkt democratie toch?