Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Of ik het met de betreffende sociale media eens ben is even niet ter zake doende. Het feit dat ze de accounts sluiten of blokkeren wel. En de reden is overduidelijk dat ze het niet eens zijn met de posts.....dáár kan het potentieel gevaarlijk worden
Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Of ik het met de betreffende sociale media eens ben is even niet ter zake doende. Het feit dat ze de accounts sluiten of blokkeren wel. En de reden is overduidelijk dat ze het niet eens zijn met de posts.....dáár kan het potentieel gevaarlijk worden
996981 schreef:Nee, de reden is dat deze persoon verantwoordelijk is voor de nationale veiligheid en deze verantwoordelijkheid niet neemt.
Mkango schreef:Dit wáren opruiende berichten, dus de blokkade is echt volledig terecht.
Pareltjes schreef:Als ik hier op Bokt dusdanig veel macht vergaar dat ik mensen ertoe kan aanzetten om de Tweede Kamer te bestormen, dan is het helemaal terecht als Bokt mij de mond snoert.Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Koekie73 schreef:Ik begrijp dat Trump heeft aangegeven de macht 'orderlijk' over te dragen, om vervolgens nog een aantal keren aan te geven dat de verkiezing niet eerlijk gewonnen is uiteraard. For what it's worth... want ik vraag me af wat hij nog in gedachten heeft de komende 2 weken. Zou het versneld afzetten van Trump ook niet weer veel onrust teweeg brengen? Niet dat dat betekent dat afzetten daarom niet moet gebeuren. Het is i.i.g weer wat pagina's in de geschiedenisboekjes voor onze kleinkinderen zeg...
Femke_Tweety schreef:Dat doen ze al.Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Dat is ook ongeveer mijn standpunt ja.
Hoe ik Trump ook verguis, vrijheid van spreken is voor mij een énorm groot goed.
Stel nu dat het iemand is waar je het wél met diens denkbeelden en handelswijze eens bent, die wordt geblokt om diens uitspraken.
Dan wordt het ineens toch iets anders.
Ik vind dit echt best een heel groot ding.
Er zijn andere manieren dan blokkeren.
Voor mijn part zet Twitter onder ieder bericht dat ze het inhoudelijk niet met de post eens zijn. Ze doen maar.
Maar blokkeren vind ik echt anders.
We zitten toch verdorie niet in één of ander zwaar communistisch land?
Orwell zou hier van smullen in ieder geval.
Jaartje of 37 later dan zijn 1984...
Femke_Tweety schreef:Er zijn andere manieren dan blokkeren.
Voor mijn part zet Twitter onder ieder bericht dat ze het inhoudelijk niet met de post eens zijn. Ze doen maar.
Femke_Tweety schreef:Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Hoe ik Trump ook verguis, vrijheid van spreken is voor mij een énorm groot goed.
Stel nu dat het iemand is waar je het wél met diens denkbeelden en handelswijze eens bent, die wordt geblokt om diens uitspraken.
IMANDRA schreef:Maar wacht even. Het is niet zo dat twitter het niet EENS is met Trump, Trump post gewoon klinkklare ONWAARHEDEN. Basically liegt hij gewoon. Dat vind ik nogal wat anders dan beperkt worden in het mogen uiten van je mening? Het is niet een statement als 'ik vind amerika beter dan nederland' waarop hij geblokkeerd wordt, maar door het verspreiden van onwaarheden en hiermee het opruien van geweld.
IMANDRA schreef:Maar wacht even. Het is niet zo dat twitter het niet EENS is met Trump, Trump post gewoon klinkklare ONWAARHEDEN. Basically liegt hij gewoon. Dat vind ik nogal wat anders dan beperkt worden in het mogen uiten van je mening?
IMANDRA schreef:Precies. En nu is het niet uitgelopen op massale rellen (waarschijnlijk doordat de politie nu ineens wél geweldloos kan optredenMaar wacht even. Het is niet zo dat twitter het niet EENS is met Trump, Trump post gewoon klinkklare ONWAARHEDEN. Basically liegt hij gewoon. Dat vind ik nogal wat anders dan beperkt worden in het mogen uiten van je mening? Het is niet een statement als 'ik vind amerika beter dan nederland' waarop hij geblokkeerd wordt, maar door het verspreiden van onwaarheden en hiermee het opruien van geweld.
Mkango schreef:IMANDRA schreef:Precies. En nu is het niet uitgelopen op massale rellen (waarschijnlijk doordat de politie nu ineens wél geweldloos kan optredenMaar wacht even. Het is niet zo dat twitter het niet EENS is met Trump, Trump post gewoon klinkklare ONWAARHEDEN. Basically liegt hij gewoon. Dat vind ik nogal wat anders dan beperkt worden in het mogen uiten van je mening? Het is niet een statement als 'ik vind amerika beter dan nederland' waarop hij geblokkeerd wordt, maar door het verspreiden van onwaarheden en hiermee het opruien van geweld.), maar als dat wel het geval was geweest die tweets ertoe hadden bijgedragen dat half DC in de fik stond, hadden we hier gezegd: "waarom heeft Twitter niet eerder ingegrepen en de boel geblokkeerd?"
Overigens, wat ik ook vind van Mike Pence, ik vind wel dat hij in deze situatie heeft laten zien hoe je optreedt als leider.
Koekie73 schreef:Mkango schreef:Overigens, wat ik ook vind van Mike Pence, ik vind wel dat hij in deze situatie heeft laten zien hoe je optreedt als leider.
Helemaal mee eens, ik vind ook dat Pence het heel goed doet. Ik vind ook dat Biden heel rustig bleef in zijn speech gisteren en het goed deed door Trump aan te sporen zijn presidentiële verantwoordelijkheden na te komen.
Femke_Tweety schreef:Pareltjes schreef:Stel dat Bokt ineens beslist jouw account te blokkeren omdat het hun niet aanstaat wat jij zojuist geschreven hebt?
Pareltjes schreef:Natuurlijk zie ik dat verschil....Maar vanuit wiens standpunt is iets goed of fout. Dát is het kritieke punt.
Exitium schreef:Pareltjes schreef:Natuurlijk zie ik dat verschil....Maar vanuit wiens standpunt is iets goed of fout. Dát is het kritieke punt.
Zoals ik al zei, de wet (opruiing is in Nederland ook gewoon strafbaar) en Twitter / Facebook. Die mogen regels stellen op hun eigen platform en die handhaven. Daar gaan ze voor publieke figuren al veel ruimer mee om, dus dat Trump nu tijdelijk geblokkeerd is zegt wat over hoe ver hij gegaan is.