Cer schreef:Er wordt ook gezegd (niet perse hier, of misschien wel, dat weet ik niet) dat mensen met een buitelandse achternaam (maar wat is dat precies) geen werk kunnen vinden... er is vast iemand die helemaal geen werk kan vinden vanwege een buitenlandse achternaam.
Maar er zijn er ook die zeggen: 'ik kan geen werk vinden omdat ik een buitenlandse achternaam heb' terwijl diegene geen zin heeft om te werken of een slechte werkethiek heeft en daarom niet aangenomen wordt of ontslagen, en die dan zegt 'dat komt door mijn naam'... En dan wordt het een lastig verhaal.
Volgens mij beweert niemand dat hier en ik ken ook niemand die dat beweert. Mis dus een beetje de toegevoegde waarde in je zin, vooral omdat dat niet tussen haakjes staat maar "of lastig" wel tussen haakjes staat....
Maar wie weet bestaan er wel mensen die dat zeggen...
Citaat:
Dacht je dan dat ik het standaard met je oneens was ofzo?
Ja ik 'bevestig dat gewoon'.. waarom zou ik dat niet doen? Het is toch zo?
Citaat:
Nee, het antwoord is dat ik het niet weet... want ik heb geen antwoord gekregen. Dus beweren wat het niet zo komen omdat ik een witte blonde kaaskop ben weet niemand zeker (behalve die recruiters).. (ik acht de kans vrij klein hoor.. dat wel).
Dus je antwoord is dat je niet weet of je geen voorbeeld zou kunnen hebben, maar je acht de kans vrij klein. Voor mij is dat gewoon geen voorbeeld hebben, maar prima 
Citaat:
Meestal is dat denk ik omdat het soms frusterend kan zijn dat als je bijv niet aangenomen wordt omdat je oud bent, of ziek of iets, zo iemand veel lastiger de 'discriminatie'-kaart kan trekken. Dus ook die willen erkenning.. Alleen zijn dat twee verschillende zaken die soms (of vaak) door elkaar gehaald worden. Wat het ene niet meer of minder erg maakt dan het ander... Althans, daar ga ik wel even vanuit.
Ik denk ook dat het een slechte zaak is als mensen die kaart niet willen of durven te trekken. Ik heb er zelf geen problemen mee en geloof best dat dat een probleem kan zijn.
Citaat:
Ah, is dat dan leeftijdsdiscriminatie? Dus ik ontken idd de discriminatie niet.. Ik bevestig wel dat er veel HR medewerkers zijn die het licht niet uitgevonden hebben... (maar das een persoonlijk dingetje

)
Klopt, naast discrimineren op basis van de afkomst van iemands (groot)ouders kun je dat ook doen op basis van andere zaken als leeftijd