Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:06

Een agent mag hoe dan ook in principe niet uit de bocht vliegen... laat dat het beginsel zijn.. maar ik kan me voorstellen dat veel agenten trauma hebben bijvoorbeeld. En angst in de staten waar je wapens mag dragen bijvoorbeeld. En de vraag is hoe agenten daar opgeleid worden bijvoorbeeld.. allemaal dingen waar wij hier weinig van weten..
Qua demonstraties, het is wel een statement dat in meerdere landen opgestaan wordt en wellicht is dat een boodschap hoewel ik niet denk dat de huidige president zich daar iets van aantrekt... de uit te voeren vorm valt te bespreken natuurlijk...
Verbieden van demonstraties kan gewoon niet..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:09

Cer schreef:
Een agent mag hoe dan ook in principe niet uit de bocht vliegen... laat dat het beginsel zijn.. maar ik kan me voorstellen dat veel agenten trauma hebben bijvoorbeeld. En angst in de staten waar je wapens mag dragen bijvoorbeeld. En de vraag is hoe agenten daar opgeleid worden bijvoorbeeld.. allemaal dingen waar wij hier weinig van weten..
Qua demonstraties, het is wel een statement dat in meerdere landen opgestaan wordt en wellicht is dat een boodschap hoewel ik niet denk dat de huidige president zich daar iets van aantrekt... de uit te voeren vorm valt te bespreken natuurlijk...
Verbieden van demonstraties kan gewoon niet..

Hier in Nederland is het aan de orde van de dag dat agenten mishandeld, uitgescholden en bespuugd worden. Ik zou graag zien dat Nederlandse agenten méér geweld zouden mogen gebruiken als een arrestant tegenwerkt. Niet als de persoon die aangehouden moet worden netjes blijft staan natuurlijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:10

Telegraf.nl
Dus zal voor sommige wel niet waardevol zijn omdat het in deze krant staat.

Ingezonden brief:

Citaat:
Demonstreren is een recht in dit land, maar volgens M. Vos is het bezoeken van je demente moeder zeker ook een recht, en dat mag niet.

Ik werk in een verpleeghuis met dementerenden. Deze mensen zitten al bijna drie maanden zonder bezoek. Als ze verkouden zijn, worden ze op de kamer opgesloten in afwachting van een test, dat duurt zeker 24 tot 48 uur. Deze mensen staan op de deur te rammen want ze snappen het niet! Hartverscheurend! Alles word er gedaan om besmetting te voorkomen maar hun leven is verschrikkelijk zo.

Iedereen moet zich aan de regels houden behalve als je demonstrant bent want dan mag alles, want demonstreren is een recht in dit land! Dus lak aan de coronaregels!

Maar volgens mij is het bezoeken van je oude demente moeder zeker ook een recht, veel meer dan demonstreren. Ik kan er maar niet over uit hoe er met twee maten word gemeten in dit land, mijn vertrouwen in alles wat regering heet is totaal weg. Wat een hypocriet land zijn wij geworden.

En zo is het maar net!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:11

_Penotti schreef:
Telegraf.nl
Dus zal voor sommige wel niet waardevol zijn omdat het in deze krant staat.

Ingezonden brief:

Citaat:
Demonstreren is een recht in dit land, maar volgens M. Vos is het bezoeken van je demente moeder zeker ook een recht, en dat mag niet.

Ik werk in een verpleeghuis met dementerenden. Deze mensen zitten al bijna drie maanden zonder bezoek. Als ze verkouden zijn, worden ze op de kamer opgesloten in afwachting van een test, dat duurt zeker 24 tot 48 uur. Deze mensen staan op de deur te rammen want ze snappen het niet! Hartverscheurend! Alles word er gedaan om besmetting te voorkomen maar hun leven is verschrikkelijk zo.

Iedereen moet zich aan de regels houden behalve als je demonstrant bent want dan mag alles, want demonstreren is een recht in dit land! Dus lak aan de coronaregels!

Maar volgens mij is het bezoeken van je oude demente moeder zeker ook een recht, veel meer dan demonstreren. Ik kan er maar niet over uit hoe er met twee maten word gemeten in dit land, mijn vertrouwen in alles wat regering heet is totaal weg. Wat een hypocriet land zijn wij geworden.

En zo is het maar net!

Heel erg mee eens! En naar mijn mening veel belangrijker dan wat voor demonstratie dan ook.

Wat mij betreft moet een noodtoestand waarbij de burgers zich aan allerlei verboden moeten houden ook gewoon één lijn trekken met een demonstratieverbod. Hopelijk passen ze die wet aan. Denk niet dat er nu nog iemand zich aan andere lockdownmaatregelen gaat houden als die tegen hun persoonlijke behoeftes in gaan.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 04-06-20 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:13

Loretta schreef:
Mand schreef:
Ik weet dat het niet echt feesten is. Ik verbaas me er meer over dat Loretta het feesten noemt. Snat ze het dan nou echt niet? Dat dit niet meer voor de lol is?

Ik zie het als feesten. Ze gaan op tournee in het hele land. Morgen is Arnhem aan de beurt.

Het ergste vind ik nog dat dit geen halt word toegeroepen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:15

Ik snap werkelijk niet dat die protesten niet gestopt worden _-:(

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:19

Dat is nog het belachelijkste, niets word er aan gedaan.
Ze komen er zo mee weg.
Maar dat is dan toch duidelijk waar Nederland voor staat, hoe onze regering duidelijk met 2 maten meet.
Word alleen maar extra bevestigd.
Hier gaat geen saamhorigheid door komen.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:25

Ze zijn streng voor mensen die het goed proberen te doen en maatregels proberen op te volgen maar ze buigen diep voor invloeden van buitenaf.
Domme regering

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:27

Volgens de lijkschouwer is Floyd door moord om het leven gekomen, moord dmv long- en hartfalen. Op het moment dat je als de Telegraaf dat nogal relevante deel over moord weglaat, dan ben je als krant op een foute manier nieuws aan het maken.

Ik zat gisteren nog wat Amerikaanse nieuwssites te volgen en het blijkt dat meer dan 80% van de Amerikanen achter de demonstraties staan, dat betekent dat die protesten natiewijd door zowel democraten als republikeinen gesteund worden. Wat nogal schokkend was, was dat meer dan 50% het in brand steken van een politiebureau niet afkeurde, dat geeft aan hoe kwaad mensen in de USA over deze moord zijn.

Wat al die guurrechtse reacties over de demonstraties betreft. Ja, het is helaas nu eenmaal zo dat er een groep mensen, ook hier op Bokt, naar aanleiding van dit soort zaken hun rassenhaat en angst voor mensen, die net iets anders dan zij zijn komen promoten. Maar ook al steun je de demonstratie op zich, dan moet je nog steeds mogen constateren dat de uitvoering serieuze gebreken vertoonde. Je kan niet met 5000 man op de ca. 2 hectare van de dam gaan staan en 1,5 meter afstand houden. Dat is fysiek gewoon keihard onmogelijk. Maar op het moment dat je ervoor zorgt dat die afstand er wel is, zoals in Den Haag of Groningen, dan is het alleen maar goed dat er gedemonstreerd wordt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:28

Popstra schreef:
Het ergste vind ik nog dat dit geen halt word toegeroepen.

Idd belachelijk!!! Waarom is 1x niet genoeg?? Mijn respect voor de demonstranten is zwaar onder 0 inmiddels.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:33

Ook dan is de vraag karl of het niet op een veel ludiekere manier kan.
Gebruik creativiteit in tijden als deze.
Dan krijg je respect.
Nu het tegenovergestelde.
Niemand ontkent dat er in Nederland racisme is, ongelijkheid bestaat.
Maar er is hier geen politie geweld, het zou er verdorie afgelopen dagen wat meer mogen zijn!!

Dat dat ene politbureau in de fik is gestoken ik vind het niet oké maar ik kan dat nog wel begrijpen.
Alle andere vernielingen en plunderingen dan totaal weer niet. Dat is totaal gestoord en treft mensen die in alle waarschijnlijkheid ook niet achter de gewelddadige politie staan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:44

Karl66 schreef:
Wat al die guurrechtse reacties over de demonstraties betreft. Ja, het is helaas nu eenmaal zo dat er een groep mensen, ook hier op Bokt, naar aanleiding van dit soort zaken hun rassenhaat en angst voor mensen, die net iets anders dan zij zijn komen promoten.

En hier stoor ik me echt mateloos aan. De witte privelege hier vind ik best shockerend. Iets zeggen als "All Lives Matter" vinden is een vrij controversiële uitspraak waar je echt even over na moet denken. Zoek maar op ;) want "All lives can't matter until black lives do".
En het recht om te protesteren bestaat nog steeds. Ik snap dat dit in tijden van Corona niet ideaal is, maar het gaat tegen de wet om dit mensen af te nemen. Tuurlijk, het zou eigenlijk moeten zoals dit bijvoorbeeld op het Malieveld is gegaan, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat de boosheid en emoties die dit allemaal veroorzaakt mensen tot andere ideeën brengt.
We gaan het zien in een week of anderhalf. Misschien gebeurt er niks. Het is immers niet vergelijkbaar met bijv. Carnaval (welke een mega veroorzaker was van de verspreiding).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:51

Lynnepinny schreef:
En het recht om te protesteren bestaat nog steeds. Ik snap dat dit in tijden van Corona niet ideaal is, maar het gaat tegen de wet om dit mensen af te nemen.

Andere vrijheden hebben ze ook kunnen verbieden vanwege de pandemie, dus waarom een uitzondering voor demonstraties? Er zijn genoeg andere manieren om je punt te maken en daarmee hadden ze waarschijnlijk veel meer sympathie geoogst. Nu gaat het alleen maar hard tegen hard tussen voor- en tegenstanders van de demonstraties in deze tijd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:52

De discussie waar het om moet gaan -racisme- sneeuwt totaal onder door de discussie over het wel of niet onverantwoord demonstreren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:58

rien10 schreef:
De discussie waar het om moet gaan -racisme- sneeuwt totaal onder door de discussie over het wel of niet onverantwoord demonstreren.

Precies.
Door hun eigen domme gedrag gaat het doel voorbij.

Had het op andere manieren aangepakt.
Ben creatief in deze tijden dan alleen maar dom bij elkaar gaan staan op een plein.
Voor wat voornamelijk ook nog eens een demonstratie was voor politiegeweld in Amerika, wat wij hier niet kennen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:00

Sizzle schreef:
secricible schreef:
Nogal een uitspraak die je doet Electra... Ik vraag me af waar je dat op baseert.

Dat staat op bokt, ik heb die uitspraken ook langs zien komen.

Jij hebt op bokt zien staan dat volgens sommige mensen de vrijheid van meningsuiting of het recht op demonstraties voor bepaalde groepen niet geldt? Oke, dan heb ik blijkbaar niet voldoende gelezen hier op bokt...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:03

Ik denk ook wel dat veel mensen hier zo op tegen zijn omdat het ze ook niet persoonlijk raakt. Als Rutte bijvoorbeeld zou zeggen: Morgen pakken we van iedereen 10.000 euro af, meteen betalen en anders in termijnen (als extreem voorbeeld), en mensen gingen de straat op om daar tegen de protesteren, was er waarschijnlijk al veel minder gezeur over die anderhalve meter omdat het dan wel persoonlijk raakt bij iedereen. Denk ik he.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:06

Ik denk dat de mensen dan alleen maar internet klagers zijn.
Die gaan de straat niet op.
Door de jaren heeft heeft VVD al genoeg afgepakt. Of beloofd en nooit nagekomen.
Maar tot protesten, op de boeren na, is het nooit gekomen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:10

_Penotti schreef:
Ik denk dat de mensen dan alleen maar internet klagers zijn.
Die gaan de straat niet op.
Door de jaren heeft heeft VVD al genoeg afgepakt. Of beloofd en nooit nagekomen.
Maar tot protesten, op de boeren na, is het nooit gekomen.

Maar dat is niet mijn punt.. Mijn punt is dat wanneer mensen wel de straat op zouden gaan voor iets wat je persoonlijk raakt, je minder snel daar over tekeer zal gaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:11

Ik begreep je punt wel.
En dat is mijn antwoord daarop.
Dat mensen dan nog steeds de straat niet op gaan verwacht ik, maar alleen op internet klagen.
Dus als er niemand demonstreert kunnen we daar dan ook weer niets over zeggen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:13

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:13

sureido schreef:
Ik denk ook wel dat veel mensen hier zo op tegen zijn omdat het ze ook niet persoonlijk raakt. Als Rutte bijvoorbeeld zou zeggen: Morgen pakken we van iedereen 10.000 euro af, meteen betalen en anders in termijnen (als extreem voorbeeld), en mensen gingen de straat op om daar tegen de protesteren, was er waarschijnlijk al veel minder gezeur over die anderhalve meter omdat het dan wel persoonlijk raakt bij iedereen. Denk ik he.

mwah. Dan heb je het over een nieuw, acuut probleem. Hoe heftig en hoe raak racisme in deze samenleving ook is, het is nog steeds niet acuut. Een aankondiging om 10.000 euro af te pakken kun je terugdraaien, dit vraagt verandering van samenleving. Ik vind het dus een slechte vergelijking. Dat is eerder te vergelijken met dat er nu een aankondiging is voor een wet die donkere mensen benadeelt ofzo.
Of andersom, het feit dat vrouwen nog steeds minder rechten hebben, het feit dat er mensen zijn die zwaar onder de armoedegrens leven. Dat zijn nu ook geen dingen waar we met z'n allen tegen in opstand komen. Ondanks dat er nog steeds een hele hoop vrouwen in NL wonen, die die ongelijkheid allemaal raakt.

Maar ook in dat geval zou ik nog steeds vinden dat we serieus moeten protesteren, maar op een verantwoorde manier. Daar zijn echt genoeg methodes voor te bedenken. Aboutaleb noemde al een paar hele mooie. Pak demonstratiemogelijkheden aan op een manier dat het ook treffend is voor de Nederlandse problemen.
Koop alle Sjors en Sjimmies op en doe er iets ludieks mee, stuur 100.000 sollicitatiebrieven met een buitenlandse naam naar de premier, zet een giga moorkop neer bij ieder gemeentehuis, hang op 1 vast moment een uithangbord of een zwarte lijst om ieder straatnaambordje dat doet denken aan racisme, whatever. Met 5000 man kun je zoveel meer dan staan te joelen op een plein zónder de volksgezondheid in het gedrang te laten komen.

Ik vraag me af of die 5000 man ook wat hadden gedaan als er meer van ze was gevraagd dan staan te brullen op een plein en in opstand kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 04-06-20 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:14

sureido schreef:
[
Maar dat is niet mijn punt.. Mijn punt is dat wanneer mensen wel de straat op zouden gaan voor iets wat je persoonlijk raakt, je minder snel daar over tekeer zal gaan.

Er zijn zoveel zaken waar ik hypothetisch mijn stem over zou willen laten horen, maar zie dan liever bindende referenda of petities. Vind massaal de straat op gaan over het algemeen nogal rellerig overkomen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:15

Ik zou het liefst iedereen die deelneemt aan een demonstratie met 5000 man een ram voor z'n kop verkopen. Persoonlijk. Stuk voor stuk. Maar dat mag ik niet zeggen. En dat mag ik niet doen. Dus beschouw het bovenstaande maar als niet geschreven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:17

rien10 schreef:
Ik zou het liefst iedereen die deelneemt aan een demonstratie met 5000 man een ram voor z'n kop verkopen. Persoonlijk. Stuk voor stuk. Maar dat mag ik niet zeggen. En dat mag ik niet doen. Dus beschouw het bovenstaande maar als niet geschreven.

:(:)

En ik begrijp je helemaal.