Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Een agent mag hoe dan ook in principe niet uit de bocht vliegen... laat dat het beginsel zijn.. maar ik kan me voorstellen dat veel agenten trauma hebben bijvoorbeeld. En angst in de staten waar je wapens mag dragen bijvoorbeeld. En de vraag is hoe agenten daar opgeleid worden bijvoorbeeld.. allemaal dingen waar wij hier weinig van weten..
Qua demonstraties, het is wel een statement dat in meerdere landen opgestaan wordt en wellicht is dat een boodschap hoewel ik niet denk dat de huidige president zich daar iets van aantrekt... de uit te voeren vorm valt te bespreken natuurlijk...
Verbieden van demonstraties kan gewoon niet..
Citaat:Demonstreren is een recht in dit land, maar volgens M. Vos is het bezoeken van je demente moeder zeker ook een recht, en dat mag niet.
Ik werk in een verpleeghuis met dementerenden. Deze mensen zitten al bijna drie maanden zonder bezoek. Als ze verkouden zijn, worden ze op de kamer opgesloten in afwachting van een test, dat duurt zeker 24 tot 48 uur. Deze mensen staan op de deur te rammen want ze snappen het niet! Hartverscheurend! Alles word er gedaan om besmetting te voorkomen maar hun leven is verschrikkelijk zo.
Iedereen moet zich aan de regels houden behalve als je demonstrant bent want dan mag alles, want demonstreren is een recht in dit land! Dus lak aan de coronaregels!
Maar volgens mij is het bezoeken van je oude demente moeder zeker ook een recht, veel meer dan demonstreren. Ik kan er maar niet over uit hoe er met twee maten word gemeten in dit land, mijn vertrouwen in alles wat regering heet is totaal weg. Wat een hypocriet land zijn wij geworden.
_Penotti schreef:Telegraf.nl
Dus zal voor sommige wel niet waardevol zijn omdat het in deze krant staat.
Ingezonden brief:Citaat:Demonstreren is een recht in dit land, maar volgens M. Vos is het bezoeken van je demente moeder zeker ook een recht, en dat mag niet.
Ik werk in een verpleeghuis met dementerenden. Deze mensen zitten al bijna drie maanden zonder bezoek. Als ze verkouden zijn, worden ze op de kamer opgesloten in afwachting van een test, dat duurt zeker 24 tot 48 uur. Deze mensen staan op de deur te rammen want ze snappen het niet! Hartverscheurend! Alles word er gedaan om besmetting te voorkomen maar hun leven is verschrikkelijk zo.
Iedereen moet zich aan de regels houden behalve als je demonstrant bent want dan mag alles, want demonstreren is een recht in dit land! Dus lak aan de coronaregels!
Maar volgens mij is het bezoeken van je oude demente moeder zeker ook een recht, veel meer dan demonstreren. Ik kan er maar niet over uit hoe er met twee maten word gemeten in dit land, mijn vertrouwen in alles wat regering heet is totaal weg. Wat een hypocriet land zijn wij geworden.
En zo is het maar net!
Loretta schreef:Mand schreef:Ik weet dat het niet echt feesten is. Ik verbaas me er meer over dat Loretta het feesten noemt. Snat ze het dan nou echt niet? Dat dit niet meer voor de lol is?
Ik zie het als feesten. Ze gaan op tournee in het hele land. Morgen is Arnhem aan de beurt.
Karl66 schreef:Wat al die guurrechtse reacties over de demonstraties betreft. Ja, het is helaas nu eenmaal zo dat er een groep mensen, ook hier op Bokt, naar aanleiding van dit soort zaken hun rassenhaat en angst voor mensen, die net iets anders dan zij zijn komen promoten.
Lynnepinny schreef:En het recht om te protesteren bestaat nog steeds. Ik snap dat dit in tijden van Corona niet ideaal is, maar het gaat tegen de wet om dit mensen af te nemen.
rien10 schreef:De discussie waar het om moet gaan -racisme- sneeuwt totaal onder door de discussie over het wel of niet onverantwoord demonstreren.
Sizzle schreef:secricible schreef:Nogal een uitspraak die je doet Electra... Ik vraag me af waar je dat op baseert.
Dat staat op bokt, ik heb die uitspraken ook langs zien komen.
_Penotti schreef:Ik denk dat de mensen dan alleen maar internet klagers zijn.
Die gaan de straat niet op.
Door de jaren heeft heeft VVD al genoeg afgepakt. Of beloofd en nooit nagekomen.
Maar tot protesten, op de boeren na, is het nooit gekomen.
sureido schreef:Ik denk ook wel dat veel mensen hier zo op tegen zijn omdat het ze ook niet persoonlijk raakt. Als Rutte bijvoorbeeld zou zeggen: Morgen pakken we van iedereen 10.000 euro af, meteen betalen en anders in termijnen (als extreem voorbeeld), en mensen gingen de straat op om daar tegen de protesteren, was er waarschijnlijk al veel minder gezeur over die anderhalve meter omdat het dan wel persoonlijk raakt bij iedereen. Denk ik he.
sureido schreef:[
Maar dat is niet mijn punt.. Mijn punt is dat wanneer mensen wel de straat op zouden gaan voor iets wat je persoonlijk raakt, je minder snel daar over tekeer zal gaan.