Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:24

janderegelaa schreef:
Pipodipo schreef:
Gisteravond was een afgang voor Baudet, dus we kunnen de kwalificatie 'waardeloze debater' toevoegen aan het lijstje van janderegelaar. Slecht onderbouwd, weinig kwaliteit in gedachtegoed, geen alternatieve richtingen binnen het eigen veld en heel, heel weinig politiek inzicht.

Het applaus was steeds niet voor Rutte dus ik weet niet welke zender jij hebt zitten kijken?

Overigens vond ik het van beide zijden een matig debat.

Dat applaus dat Baudet's eigen mensen steeds moesten geven als hij geluid had gemaakt? Dat nemen wij hier thuis niet zo serieus.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 08:28

Dat zie ik als een lachband bij slechte amerikaanse comedy :P irritant en nep dus. Heb 5minuten gekeken in een reclame blok maar :r wat een slap gezeik en idd een slechte soap. Ingestudeerde teksten. Daarom kijk ik ook niet naar goede tijden heel slechte tijden _O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16011
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:07

Pipodipo schreef:
janderegelaa schreef:

Het applaus was steeds niet voor Rutte dus ik weet niet welke zender jij hebt zitten kijken?

Overigens vond ik het van beide zijden een matig debat.

Dat applaus dat Baudet's eigen mensen steeds moesten geven als hij geluid had gemaakt? Dat nemen wij hier thuis niet zo serieus.

150 toeschouwers van Baudet, 150 van Rutte. Die aanzienlijk minder klapten.

Volgens NRC was Baudet winnaar. Maar ik snap dat een gekleurde mening verblindt.

Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:11

Je kan beter naar de inhoud luisteren dan naar het applaus.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:15

Pipodipo schreef:
Je kan beter naar de inhoud luisteren dan naar het applaus.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:15

Pipodipo schreef:
Je kan beter naar de inhoud luisteren dan naar het applaus.


:j

Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:20

mysa schreef:
Deze al langs geweest? Enige pagina's geleden vond ik het essay geen book review maar een vehikel om Baudet's eigen ideeƫn te ventileren.
Houellebecq's vertaler zegt een beetje hetzelfde, soms letterlijk, ook hij heeft het over een vehikel.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... -WztSBJ-Z8

Evelien Tonkens over afschuifseksisme: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/baudets-redenering-is-te-typeren-als-afschuifseksisme-vrouwen-de-schuld-geven-van-maatschappelijke-problemen~b612e572/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:23

Pipodipo schreef:
Je kan beter naar de inhoud luisteren dan naar het applaus.

Het is ook niet raar dat jij als "anti-Baudet" vind dat Baudet niet heel sterk was.
Een beetje de "wij van WC-eend..."

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:28

janderegelaa schreef:
Pipodipo schreef:
Gisteravond was een afgang voor Baudet, dus we kunnen de kwalificatie 'waardeloze debater' toevoegen aan het lijstje van janderegelaar. Slecht onderbouwd, weinig kwaliteit in gedachtegoed, geen alternatieve richtingen binnen het eigen veld en heel, heel weinig politiek inzicht.

Het applaus was steeds niet voor Rutte dus ik weet niet welke zender jij hebt zitten kijken?

Overigens vond ik het van beide zijden een :D

Als applaus een goede graadmeter is, moet je eens naar Jensen kijken :D
Dan weet je genoeg ;)

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:30

Dat Baudet goed ligt bij veel vrouwen snap ik wel , het is geen lillekerd zei mijn heel oude buurvrouw vorige week. Mensje is 95 maar ze zei ook dat wanneer het haar zoon was hij de mond maar eens met zeep moest spoelen want die onzin had ze als jong meisje ook al eens gehoord.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:31

enzino schreef:
Pipodipo schreef:
Je kan beter naar de inhoud luisteren dan naar het applaus.

Het is ook niet raar dat jij als "anti-Baudet" vind dat Baudet niet heel sterk was.
Een beetje de "wij van WC-eend..."

Hoeft niet, want als hij wel goede punten had gehad dan was het voor mij prima. Maar die punten die miste een beetje :(:)

IMANDRA

Berichten: 9847
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:31

janderegelaa schreef:
Pipodipo schreef:
Dat applaus dat Baudet's eigen mensen steeds moesten geven als hij geluid had gemaakt? Dat nemen wij hier thuis niet zo serieus.

150 toeschouwers van Baudet, 150 van Rutte. Die aanzienlijk minder klapten.

Volgens NRC was Baudet winnaar. Maar ik snap dat een gekleurde mening verblindt.


Inhoud > applaus.

Bovendien zijn Baudet stemmers over het algemeen veel uitgesprokener dan VVD stemmers (die, in mijn ervaring, wat gematigder zijn en juist eerder luisteren dan het debat 'verstoren' met klappen). Dat maakt nog niet dat Baudet de sterkste was in het debat omdat hij het meeste applaus heeft gekregen.

Kijk alleen nog maar naar het fanatieke van de FvD stemmers op social media kanalen zoals Facebook: je vindt ze in elke thread en overal hangen ze Baudet aan.
VVD stemmers zijn ook op die kanalen over het algemeen wat stiller -maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn. Helaas voedt dat ook de misconceptie dat VVD de stemmen 'gekocht' heeft want 'ik ken helemaal niemand die op VVD heeft gestemd!'.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:33

Baudet heeft maar een moment gehad waar hij echt een beetje van slag was. Toen hij Rutte vroeg wanneer hij voor het laatst gehuild had. Duidelijk geƫmotioneerde Mark die over zijn overleden familie vertelde en Baudet was even van de kaart.

Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:35

enzino schreef:
Pipodipo schreef:
Je kan beter naar de inhoud luisteren dan naar het applaus.

Het is ook niet raar dat jij als "anti-Baudet" vind dat Baudet niet heel sterk was.
Een beetje de "wij van WC-eend..."

Hij heeft het vooral zelf laten zien. Waarom zou je stemmen op zijn partij? Er is geen politieke inhoud, er is geen visie op buitenlandpolitiek, er is helemaal geen goed plan voor welk beleid dan ook. Zelf over de de eigen stokpaardjes, zoals nexit en de euro, bleeft het inhoudelijk enorm stil aan de kant van Baudet.

Bigone, het was natuurlijk niet per ongeluk dat er een foto kwam aan de rand van een zwembad en dat Theo Hiddema of Henk Ottens daar niet op stonden :D.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 09:35

bigone schreef:
Dat Baudet goed ligt bij veel vrouwen snap ik wel , het is geen lillekerd zei mijn heel oude buurvrouw vorige week. Mensje is 95 maar ze zei ook dat wanneer het haar zoon was hij de mond maar eens met zeep moest spoelen want die onzin had ze als jong meisje ook al eens gehoord.

Zij kan het weten -O-

Maar voor mij nog steeds een raadsel hoe veel vrouwen hem knap vinden :') ik word er nog niet eens lauw van. Een iel niet mannelijk ventje met een te glad en glibberig hoofd :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:40

Toen meneer vroeg wanneer Mark voor het laatst had gehuild gingen mijn nekharen echt overeind staan. Wat heb ik me in die man vergist :+

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:47

Baudet is heel goed in vragen niet beantwoorden :') ik heb jaren als journalist gewerkt (en nee ben niet links Haha) en zo iemand zou in mijn geval de vraag krijgen van geef nou eens echt in Jip en Janneke taal antwoord op mijn vraag. Hij begint namelijk elke keer ergens anders over. Zo frustrerend..

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:51

Ik vond het een slap vertoon van Baudet, die mij nog steeds niet heeft laten zien hoe hij wil gaan bereiken wat hij allemaal roept te willen bereiken. Beetje Trump en z'n muur idee waar nu een crowdfund voor is :+

Hij geeft gewoon geen antwoord op de vragen die hem gesteld worden, echt vreselijk irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:53

Shaggy09 schreef:
Toen meneer vroeg wanneer Mark voor het laatst had gehuild gingen mijn nekharen echt overeind staan. Wat heb ik me in die man vergist :+


Alleen om Rutte uit evenwicht te brengen om daarna toe te slaan... wat gelukkig overigens uit bleef. Vond het hele optreden van Baudet tenenkrommend en inhoudelijk slecht. Geen antwoord op vragen en jammer dat daar niet op doorgevraagd werd. Ben geen Rutte fan, maar voor mij was hij wel de winnaar van dit debat; een grote ego show van Baudet met die aangeleerde en geveinsde maniertjes en verontwaardigingen. Het is bijna grappig.... als het niet op serieuze zaken zou gaan.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:54

Uit de eu stappen _O-
Net of dat voor de Britten zo succes is. Wat denk je dat een handel boycot van de eu ons zou kosten. Het lijkt wel een clown.
Ik ben wel verbaast hoe kortzichtig sommige mensen zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:55

Adelaide71 schreef:
Shaggy09 schreef:
Toen meneer vroeg wanneer Mark voor het laatst had gehuild gingen mijn nekharen echt overeind staan. Wat heb ik me in die man vergist :+


Alleen om Rutte uit evenwicht te brengen om daarna toe te slaan... wat gelukkig overigens uit bleef. Vond het hele optreden van Baudet tenenkrommend en inhoudelijk slecht. Geen antwoord op vragen en jammer dat daar niet op doorgevraagd werd. Ben geen Rutte fan, maar voor mij was hij wel de winnaar van dit debat; een grote ego show van Baudet met die aangeleerde en geveinsde maniertjes en verontwaardigingen. Het is bijna grappig.... als het niet op serieuze zaken zou gaan.


Precies :j

Ik vind het overigens knap dat Rutte zo kalm nog kan blijven bij sommige vragen en antwoorden van Baudet. Als iemand geen normaal antwoord zou kunnen geven op de vragen die worden gesteld was ik weggelopen. :evaw:

IMANDRA

Berichten: 9847
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:26

Shaggy09 schreef:
Adelaide71 schreef:

Alleen om Rutte uit evenwicht te brengen om daarna toe te slaan... wat gelukkig overigens uit bleef. Vond het hele optreden van Baudet tenenkrommend en inhoudelijk slecht. Geen antwoord op vragen en jammer dat daar niet op doorgevraagd werd. Ben geen Rutte fan, maar voor mij was hij wel de winnaar van dit debat; een grote ego show van Baudet met die aangeleerde en geveinsde maniertjes en verontwaardigingen. Het is bijna grappig.... als het niet op serieuze zaken zou gaan.


Precies :j

Ik vind het overigens knap dat Rutte zo kalm nog kan blijven bij sommige vragen en antwoorden van Baudet. Als iemand geen normaal antwoord zou kunnen geven op de vragen die worden gesteld was ik weggelopen. :evaw:


En dan heeft Baudet het nog over de 'gespeelde verontwaardigheid' van andere partijen, nou, lekker hypocriet zo :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:29

IMANDRA schreef:
En dan heeft Baudet het nog over de 'gespeelde verontwaardigheid' van andere partijen, nou, lekker hypocriet zo :')


De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Mooi oud gezegde...daar is ie wel van. :')

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:44

Mijn collega zei:
Het lijken wel 2 jongetjes die hun piemels aan het vergelijken waren...
wie is het grootst, wie komt het verst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:47

quera schreef:
Mijn collega zei:
Het lijken wel 2 jongetjes die hun piemels aan het vergelijken waren...
wie is het grootst, wie komt het verst.




Afbeelding