Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:59

Winged schreef:
PlantsTho schreef:
Ah, zodra de argumenten op zijn gaan we het persoonlijk spelen. Ook hier no hard feelings, maar wel interessant.

Als iemand nog verder wil discussiëren met échte argumenten: mijn pb-box staat open.:-)

Als jij wil discussiëren met open visie ben je welkom in dit topic :j

Volgens mij is mijn visie prima open en duidelijk :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:01

Loretta schreef:
Ik vraag me af of de rest van dat tuig dat binnenzat ook nog een dagvaardiging tegemoet kan zien.

Geen idee :) Tijdens het nieuws op de radio heb ik alleen horen
zeggen dat er 50 'vast' zaten, maar dat ze einde dag al weer vrij kwamen :roll:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:02

Giolli schreef:
Pipodipo schreef:
Ben je uit op een wereld zonder dieren?

Ik zal je uit je droom helpen, dit gaat echt never nooit gebeuren. Zolang als de mens bestaat jagen we al en eten we dieren, dat zal niet stoppen.
Er is geen enkele idioot die dat in de wet gaat verbieden, daar gaat de hele economie van naar de oliebol.

Never nooit niet? Het zou me persoonlijk niet verbazen als toekomstige generaties over bijvoorbeeld een eeuw, terugkijken naar onze tijd met verbijstering.

De economie blijft ook wel draaien als plantaardige eiwitbronnen naar een hoger plan getild worden. Of als de focus komt te liggen op kweekvlees, met de ontwikkeling waarvan men al een flink eindje op weg is.

En nee, ik ben geen extremist, ik eet het alleen zelf niet graag maar ben daar niet rigide in.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:07

Ik vind dat er veel te weinig (tot niks) gebeurt om het dierenleed uit de Nederlandse veeindustrie aan te pakken. Het kleine deel wat dit aan de kaart wil brengen wordt vierkant uitgelachen en totaal niet serieus genomen, dat is ook wel weer duidelijk in dit topic. Enkel bij dit soort acties krijgen ze eindelijk wat media-aandacht.

Helaas sluit een heel groot deel van de bevolking zijn ogen nog voor dit leed.
Ik blijf het dan ook heel frappant vinden dat op zo’n progressief paardenforum, waar de overgrote meerderheid zijn paard zoveel mogelijk buiten ziet, en niet bang is een felle mening te geven tegenover iemand die dat niet doet, mensen zo onwijs pro vleesindustrie zijn.

Riddle me that.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:09

mysa schreef:
[Of als de focus komt te liggen op kweekvlees, met de ontwikkeling waarvan men al een flink eindje op weg is.

Kweekvlees kan nog weleens de toekomst worden. Op dit moment is het echter nog totaal niet rendabel bovendien is het nog in de labaratorium fase.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:11

Floor_x schreef:
Ik vind dat er veel te weinig (tot niks) gebeurt om het dierenleed uit de Nederlandse veeindustrie aan te pakken. Het kleine deel wat dit aan de kaart wil brengen wordt vierkant uitgelachen en totaal niet serieus genomen, dat is ook wel weer duidelijk in dit topic. Enkel bij dit soort acties krijgen ze eindelijk wat media-aandacht.

Ik blijf het dan ook heel frappant vinden dat op zo’n progressief paardenforum, waar de overgrote meerderheid zijn paard zoveel mogelijk buiten ziet, en niet bang is een felle mening te geven tegenover iemand die dat niet doet, mensen zo onwijs pro vleesindustrie zijn.

Riddle me that.

Ik vind ook dat mensen wakker geschud moeten worden, en bewuster om moeten
gaan met het aankopen van vlees etc. maar deze actie van gisteren kan jij toch ook
niet goedkeuren?

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:11

Nu ga ik me wel afvragen, hoe is de veeindustrie in Nederland vergeleken met het buitenland? Bijvoorbeeld in Amerika of in China?

Als de intensieve veeteelt in Nederland verboden wordt gaan alle verkopers het gewoon uit het buitenland halen. Als Nederland zo slecht nog niet blijkt, wordt dan het dierenleed niet versterkt in het buitenland omdat er meer vraag naar is?

ruitje

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:14

Eindelijk wat media aandacht? Really?? Kan dat plaatje nog wel eens opzoeken met die verbindingen tussen PvDD, de halve media en wakker dier e.d.

Eindelijk wat media-aandacht....

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:16

BloemBloem schreef:
Floor_x schreef:

Riddle me that.

Ik vind ook dat mensen wakker geschud moeten worden, en bewuster om moeten
gaan met het aankopen van vlees etc. maar deze actie van gisteren kan jij toch ook
niet goedkeuren?

Ik keur niks goed, maar zoals ik al zei, als deze mensen met borden op de dam gaan staan protesteren worden ze vierkant uitgelachen.

De hele bedoeling van deze inbraak was om binnen te gaan filmen, zodat het volk kan zien hoe het er aan toe gaat in een varkensstal.
Gewoon een doodnormale varkensstal, niet die uit het verband getrokken filmpjes na een schandaal.
Het had een vreedzame actie moeten zijn, die dom is aangepakt (idd ivm hygiëne en stress) en veel te veel is geëscaleerd. En nu zijn er alleen maar gedupeerden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:17

Floor_x schreef:

Riddle me that.

Omdat de meesten hier ook zien dat deze extremisten veel verder gaan in hun gedachten. Als we gaan doen wat deze lui zeggen wordt paardrijden straks ook een taboe. Iets doen voor dierenwelzijn, prima. Maar het extremisme dat gaat mij te ver.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:18

Hahahaha floor, sorry maar hier kan ik niet anders dan om lachen...
'We wilden alleen filmen.'
Ja en daar heb je 150 man voor nodig natuurlijk.. :+
Verder is het niet zo supergeheim wat daar binnen gebeurt toch?
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 14-05-19 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:19

Loretta schreef:
Ik vraag me af of de rest van dat tuig dat binnenzat ook nog een dagvaardiging tegemoet kan zien.

Lijkt me wel. Dat ze gisteren naar huis mochten wil niet zeggen dat er geen consequenties aan zitten.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:20

Loretta schreef:
mysa schreef:
[Of als de focus komt te liggen op kweekvlees, met de ontwikkeling waarvan men al een flink eindje op weg is.

Kweekvlees kan nog weleens de toekomst worden. Op dit moment is het echter nog totaal niet rendabel bovendien is het nog in de labaratorium fase.

Eens. Ik heb hier voor de toekomst wel hoop voor. Zou het niet zelf eten, maar vind er ethisch gezien weinig mee mis, of dan toch een stuk minder dan de veehouderij.

Ninx

Ik ben 100% vegan en kan me goed voorstellen dat mensen tot actie overgaan.

De enige manier waarop ik toekomst voor boeren zie is kleinschaliger boeren voor alleen consumenten uit Nederland. Dan kunnen ze meer een 360 manier van boeren hanteren waarmee er meer ruimte is voor natuur en dieren. Eigenlijk terug in de tijd zo u wilt...
Zelf zal ik dan alleen groenten afnemen, maar voor de mensen die nog steeds dierlijke producten willen eten zie ik dit als enige optie.

De huidige veeteelt, maar ook akkerbouw, gaat veel, en veel, en veel te ver.....

De consument steekt zijn kop in zijn reet en betaald te weinig voor het product, en je mag raden wie aan het kortste eind trekt: de dieren en het klimaat.

Dus vind ik dit slim? Ik vind het lastig.... ik word namelijk vaak ook heel wanhopig van al het leed waar men de ogen voor sluit. Hoe krijg je in godsnaam de realiteit bij mensen naar binnen dan?

ruitje

' Zodat het volk kan zien hoe het er aan toe gaat in een varkensstal' .

Daarmee dus de arrogantie hebbende dat ' het volk' of niet weet hoe het er aan toe gaat, of dit wil weten?

Ik hoef die filmpjes helemaal niet te zien.

De verhevenheid, net alsof jullie het domme volk moeten verlichten ofzo.

Dat zorgt bij mij voor zoveel weerstand....

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:25

Floor_x schreef:

Riddle me that.

Heb je enig idee hoeveel regeltjes er vast zitten aan bijvoorbeeld het houden van koeien? Het is in Nederland bijna niet meer te doen om (kleinschalig) boer te zijn. Dingen wat ik in het buitenland dagelijks deed (vaccineren, behandelen, castreren etc) mag hier alleen een dierenarts doen en kost de hoofdprijs. Nog niet te beginnen over de regels over de stal, weiland, fosfaatrechten etc.
Ik verbaas me er elke keer weer over...

Ik vind deze actie echt ongelooflijk. Het is gewoon inbraak en vernieling. Ik kan gewoon eigenlijk niet begrijpen hoe deze activisten zichzelf dierenvrienden kunnen noemen.. Het lijkt bijna wel alsof ze gewoon een reden zoeken om te rellen :n
Ik ben zeker tegen megastallen, maar ik denk dat juist door alle regeltjes het moeilijker wordt gemaakt voor de kleinschalige stallen en dus 'makkelijker' voor deze megastallen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:25

ruitje schreef:

Daarmee dus de arrogantie hebbende dat ' het volk' of niet weet hoe het er aan toe gaat, of dit wil weten?

Mag ik heel eerlijk zijn?

1 deel is inderdaad gewoonweg domheid.

Een ander deel is cognitieve dissonantie... je kop in je reet steken en heel hard gillen dat het niet gebeurt.
Dus softe bewustwording zet nu niet bepaald tempo in de goede zaak, hoe dat wel gaat gebeuren weet ik niet.
Ergens lijkt het me niet ondenkbeeldig dat een virus of ziekte (daar zijn al veel gevallen van) mensen besmetten (soms met dodelijke afloop) de ronde zal gaan en mensen uit lijfsbehoud die ellende niet meer willen eten.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:26

Eens ruitje. Plus dat boeren helemaal niks verbergen, dus "de waarheid" hoeft ook niet zo smakeloos verkondigd te worden.

YoeriTinker

Jessix schreef:
YoeriTinker schreef:
[quote="Loretta"
en veel van die vegans zien er zelf ook niet al te gezond uit. Er zijn nu zelfs ex vegans die bij vegan festivals staan te demonstreren dat het veganisme ongezond is. Het is zo langzamerhand een religie aan het worden compleet met afvalligen. en sommige van hun Youtube voorgangers zijn ook al betrapt op zelf stiekem vlees of vis eten omdat hun dat vegan dieet toch wel zwaar viel.

Citaat:
Dat viel mij dus ook op... Als je die foto's ziet van ze. Die mensen zien er echt heel ongezond uit

We zijn gewoon hele enge, nare mensen. :D

Was je er gisteren ook bij dan?

Floor_x

Ginny135 schreef:
Nu ga ik me wel afvragen, hoe is de veeindustrie in Nederland vergeleken met het buitenland? Bijvoorbeeld in Amerika of in China?

Als de intensieve veeteelt in Nederland verboden wordt gaan alle verkopers het gewoon uit het buitenland halen. Als Nederland zo slecht nog niet blijkt, wordt dan het dierenleed niet versterkt in het buitenland omdat er meer vraag naar is?

Ik zou het persoonlijk een goede stap vinden om export van vlees te verbieden.
Kijk even op de volgende website voor wat cijfers:
https://www.cov.nl/sector-in-cijfers

Als Nederland alleen nog maar voor eigen land zou produceren, zou dat al zoveel schelen betreft dierenwelzijn en millieu.
Het is toch van de zotte dat een land met zo weinig ruimte als Nederland zulke aantallen aan dieren houdt?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:28

Floor, hoe kun jij ‘inbraak’ en ‘vreedzaam’ in een zin samenvoegen zonder je te schamen. Wat had jij gedaan als je de boer was?

Echt stuitend.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:29

Floor_x schreef:

Als Nederland alleen nog maar voor eigen land zou produceren, zou dat al zoveel schelen betreft dierenwelzijn en millieu.
Het is toch van de zotte dat een land met zo weinig ruimte als Nederland zulke aantallen aan dieren houdt?

Ach hou toch op. Niks mis met export. Bovendien produceert Nederland vele malen diervriendelijker en milieubewuster dan de meeste andere landen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:29

Eileen_ schreef:
Heb je enig idee hoeveel regeltjes er vast zitten aan bijvoorbeeld het houden van koeien? Het is in Nederland bijna niet meer te doen om (kleinschalig) boer te zijn.
Ik ben zeker tegen megastallen, maar ik denk dat juist door alle regeltjes het moeilijker wordt gemaakt voor de kleinschalige stallen en dus 'makkelijker' voor deze megastallen.

Daar moet dus iets veranderen....
En 1 stap naar verandering is de consument, die moet niet meer willen meewerken en betalen voor deze ellende. Tweede stap zijn alle gedupeerde omwonenden die aan 'megastal' verwante ziekten en aandoeningen lijden ( fijnstof, q-koorts, etc...) in actie laten komen.

Ons land vervuild door de mest, het bodemleven verdwijnt, het water raakt verontreinigd, dieren worden behandeld als ouwe schoenen, en mensen worden ziek.
Er moet iets gebeuren.... maar zoals je kunt zien en lezen is het bewustzijnsniveau van heel veel mensen aangaande dit onderwerp bijzonder laag.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:30

Floor_x schreef:
Ginny135 schreef:

Dit is inderdaad DE oplossing.... schaalverkleining en de consument een eerlijker prijs laten neertellen voor de producten.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:30

Ninx schreef:
ruitje schreef:

Mag ik heel eerlijk zijn?

1 deel is inderdaad gewoonweg domheid.

Een ander deel is cognitieve dissonantie... je kop in je reet steken en heel hard gillen dat het niet gebeurt.
Dus softe bewustwording zet nu niet bepaald tempo in de goede zaak, hoe dat wel gaat gebeuren weet ik niet.
Ergens lijkt het me niet ondenkbeeldig dat een virus of ziekte (daar zijn al veel gevallen van) mensen besmetten (soms met dodelijke afloop) de ronde zal gaan en mensen uit lijfsbehoud die ellende niet meer willen eten.

Maar gebeurt cognitieve dissonantie niet ook de andere kant op?
Heel hard gillen dat iets wel gebeurd, terwijl dat ook niet het geval is?
Ik kom in elk geval zoveel animal rights/wakker dier/ blog artikelen tegen waar allemaal dingen instaan die ik nog nooit ben tegen gekomen bij al mijn boeren kennissen