Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riel schreef:Ik lees net ergens dat er blijkbaar een heel woud nodig is om enkel en alleen het dak te herstellen. Ik hoop dat dit niet waar is
Hopelijk denken ze ook aan moeder aarde bij het herstel van dit 'gebouw'.
Berdien schreef:Gisteren het nieuws rondom de brand gevolgd. Een verschrikkelijk verlies voor Parijs, het is een prachtig gebouw. Het laat ook wel zien dat ze vroeger écht wel wisten wat ze deden, want als je ziet wat er nog staat.. Dat is wel een puik staaltje vakmanschap. Kerken en kathedralen zijn natuurlijk gebouwd om flink wat te weerstaan, dat zie je hier ook.
En toch... toch knaagt het ergens. Het is natuurlijk enorm triest dat dit is gebeurd, maar uiteindelijk zijn het maar stenen en hout, en een hoop emoties die nu in vlammen zijn op gegaan. Als ik kijk naar wat er verder wereldwijd gebeurt.. Ik zou willen dat daar zo snel de portemonnee door miljardairs voor getrokken zou worden.
Berdien schreef:En toch... toch knaagt het ergens. Het is natuurlijk enorm triest dat dit is gebeurd, maar uiteindelijk zijn het maar stenen en hout, en een hoop emoties die nu in vlammen zijn op gegaan. Als ik kijk naar wat er verder wereldwijd gebeurt.. Ik zou willen dat daar zo snel de portemonnee door miljardairs voor getrokken zou worden.
Leo schreef:Daar ben ik het ook wel mee eens. Honger en het niet hebben van een veilige omgeving is links of rechtsom nog steeds een actuele wereldramp...
Ik vind het afschuwelijk van de Notre Dame, maar moest vanmorgen wel slikken van die enorme bedragen die direct over de balk kwamen. Begrijpelijk, heel mooi ook, maar ook weer niet te relativeren.....
Bizar dubbel...
Riel schreef:pien_2010, alsof de mensen in Afrika die amper rond kunnen komen en levensgevaarlijk werk doen om te overleven (ook kinderen) iets aan de Notre Dame hebben.
Tallie1979 schreef:Eigenlijk hoop ik dat de wederopbouwers gebruik gaan maken van circulaire bouw. Het hergebruiken van materiaal maar ook ander materiaal. Want weer 13.000 bomen kappen is echt niet meer van deze tijd.
Winged schreef:https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... rning.html
Hier is de schade goed op te zien. Plus een afbeelding met wat nog wel staat.