Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:43

Babootje schreef:
Dat zou ik niet zo willen zeggen. Er zijn hele studies gedaan naar gelaatsuitdrukkingen en houdingen van mensen die liegen. Je hoofd in "nee" beweging heen en weer bewegen schijnt veelvuldig voor te komen bij mensen die liegen. Of aan je neus krabbelen of oor trekken. Was wel een interessante waarneming bij Gerry McCann (de vader van de verdwenen Madeleine McCann) Daar waren dat soort aanwijzingen volop aanwezig in de interviews die werden gegeven. Geen bewijs natuurlijk, maar wel een indicatie.

Koude grond psychologie. Ik heb er niet zoveel mee.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:53

Babootje schreef:
Dat zou ik niet zo willen zeggen. Er zijn hele studies gedaan naar gelaatsuitdrukkingen en houdingen van mensen die liegen. Je hoofd in "nee" beweging heen en weer bewegen schijnt veelvuldig voor te komen bij mensen die liegen. Of aan je neus krabbelen of oor trekken. Was wel een interessante waarneming bij Gerry McCann (de vader van de verdwenen Madeleine McCann) Daar waren dat soort aanwijzingen volop aanwezig in de interviews die werden gegeven. Geen bewijs natuurlijk, maar wel een indicatie.

Dat neus krabben en oortrekken doet hij veel. Na de première van de documentaire hebben ze een Q&A gedaan. Daar deed hij dat ook heel veel bij

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:08

pompadour schreef:
Schuur_ schreef:
Bedoel je dat de huishoudster geld krijgt om deze verhalen te bevestigen? Of bedoel op de ouders van de slachtoffers die geld kregen om te verzwijgen dat er ooit iets gebeurd is?

Ik vind je een hele nare toon hebben in dit topic en best eng dat iemand zo blind alles gelooft dat in zijn/haar straatje past. Een beetje kritische blik is in deze tijd van internet toch echt wel nodig

Tuurlijk. Ze zal het geld nodig hebben.

Ner zoals de (ouders van de) slachtoffers die destijds hun verklaring introkken. Dus je punt is geen punt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:17

LoveGlove schreef:
Babootje schreef:

Dat neus krabben en oortrekken doet hij veel. Na de première van de documentaire hebben ze een Q&A gedaan. Daar deed hij dat ook heel veel bij

Dat zijn tics, die heb ik ook. Het is geen exacte wetenschap, net zoals een leugendetector dat ook niet is.

De waarheid is met MJ meegegaan in het graf, die zullen we nooit meer achterhalen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:24

Zo bijna uitgekeken...

Ik vind het schaamteloos hoe hij invult als niet-ervaringsdeskundige hoe de beste man zich zou moeten voelen als misbruikt persoon. Schandalig. Dit is trouwens iets dat je constant ziet door het gehele interview, hij vult dingen in zoals hij het zou voelen/ervaren.
Ik ben op den duur gaan proberen objectiever te gaan kijken, door me in te denken dat het niet om MJ gaat.

Wat ik daarnaast erg vervelend vind, is dat in mijn ogen zo iemand eerst een helder profiel zou moeten hebben van de persoon die hij gaat analyseren. Zoals uit bovenstaande ergernis al is gebleken is dit totaal niet het geval in deze video. Daarnaast erger ik me aan het feit dat er overduidelijk geen enkele achtergrond bij deze man aangaande kennis over (kinder)misbruik en de psychische gevolgen hiervan.

Ook gaat hij er vanuit dat het interview volledig vooraf is doorgesproken.

In dit interview: https://www.youtube.com/watch?v=a_Yp1GZ05P8
Struikel ik erover dat de beste man een aantal vrij belangrijke houdingen van MJ negeert en wederom dingen op een positieve manier invult voor MJ. Let wel, het gaat hier om een video uit 2011! Dus ik ga er vanuit dat hij gewoon ook zo'n blinde fan is die de advocaat probeert uit te hangen. Niets om serieus te nemen dus.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:28

Janine1990 schreef:
Zo bijna uitgekeken...

Ik vind het schaamteloos hoe hij invult als niet-ervaringsdeskundige hoe de beste man zich zou moeten voelen als misbruikt persoon. Schandalig. Dit is trouwens iets dat je constant ziet door het gehele interview, hij vult dingen in zoals hij het zou voelen/ervaren.
Ik ben op den duur gaan proberen objectiever te gaan kijken, door me in te denken dat het niet om MJ gaat.

Wat ik daarnaast erg vervelend vind, is dat in mijn ogen zo iemand eerst een helder profiel zou moeten hebben van de persoon die hij gaat analyseren. Zoals uit bovenstaande ergernis al is gebleken is dit totaal niet het geval in deze video. Daarnaast erger ik me aan het feit dat er overduidelijk geen enkele achtergrond bij deze man aangaande kennis over (kinder)misbruik en de psychische gevolgen hiervan.

Struikel ik erover dat de beste man een aantal vrij belangrijke houdingen van MJ negeert en wederom dingen op een positieve manier invult voor MJ. Let wel, het gaat hier om een video uit 2011! Dus ik ga er vanuit dat hij gewoon ook zo'n blinde fan is die de advocaat probeert uit te hangen. Niets om serieus te nemen dus.

Wat miste hij dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:36

LoveGlove schreef:
Janine1990 schreef:
Zo bijna uitgekeken...

Wat miste hij dan?

Een gebaar dat MJ maakte met zijn wijsvinger, kijk ik ben geen expert... Maar hij merkt allerlei dingen op die in mijn ogen niet relevant zijn gezien de achtergrond. En juist iets dat wel relevant lijkt te zijn in de context, vergeet hij. En het was een enorm veelzeggend gebaar.

LoveGlove

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:41

Hier heb je nog een filmpje waarin het hele verhaal van wade robson wordt verteld

https://m.youtube.com/watch?v=rgSbSotJgUY&t=188s

En dit filmpje ook nog. Dit was opgenomen vóór de eerste keer dat het sexueel misbruik uitkwam in 1993. Degene die hier praat is Evan Chandler, de vader van Jordan Chandler, die toendertijd zei dat Michael hem sexueel misbruikte. Nadat Michael overleed heeft Evan Chandler zelfmoord gepleegd. En ik weet niet helemaal zeker of dit waar is, maar ik heb ergens gelezen dat, nadat Evan zelfmoord had gepleegd, Jordan ineens zei dat Michael hem nooit wat had aangedaan.
https://m.youtube.com/watch?v=tx8Z9fxxw-U

Voor de mensen die het nog niet is opgevallen, ja ik ben fan :')

Maar ik doe mijn research, en ik ben er nog steeds niet helemaal uit of hij nou wel of niet onschuldig is. Ik heb eerst gezocht naar bewijs van schuldig zijn, en nu bewijs of hij onschuldig is. Ik kan meer bewijs vinden dat hij onschuldig is. Maar er is ook sterk bewijs dat hij schuldig is. Dus ik weet het nog niet.

@janune1990 rond welke tijd van het filmpje maakt hij dat gebaar? Dan wil ik dat zien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:44

Maar waarom denk jij dat het valt te bewijzen? Wat zou jij kunnen dat de beste aanklagers en verdedigers niet is gelukt? Ik vind dat nogal naïef.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:45

Kijk ik morgen even voor je naar als ik het niet vergeet, het is vrij aan het begin wanneer hij ineens dat verhaal gaat vertellen dat hij uit elk continent twee kinderen (een jongen en een meisje) gaat adopteren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:48

Janine1990 schreef:
Kijk ik morgen even voor je naar als ik het niet vergeet, het is vrij aan het begin wanneer hij ineens dat verhaal gaat vertellen dat hij uit elk continent twee kinderen (een jongen en een meisje) gaat adopteren.

Daar herinner ik me dat hij 3 vingers opstak i.p.v. 2. Maar volgens mij werd uitgelegd dat hij daar misschien nog niet helemaal over uit was ofzo. Maar wie weet loog hij daar wel.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:50

MarcoBorsato schreef:
Maar waarom denk jij dat het valt te bewijzen? Wat zou jij kunnen dat de beste aanklagers en verdedigers niet is gelukt? Ik vind dat nogal naïef.

Ik denk daf niet. Ik wil gewoon zien of er iets is waar ik zelf mijn antwoord op krijg. Maar daar ga ik eerlijk gezegd niet vanuit. Ik ga geen oordelen geven als ik niet genoeg van de situatie weet

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:50

LoveGlove schreef:
Hier heb je nog een filmpje waarin het hele verhaal van wade robson wordt verteld

En dit filmpje ook nog. Dit was opgenomen vóór de eerste keer dat het sexueel misbruik uitkwam in 1993. Degene die hier praat is Evan Chandler, de vader van Jordan Chandler, die toendertijd zei dat Michael hem sexueel misbruikte. Nadat Michael overleed heeft Evan Chandler zelfmoord gepleegd. En ik weet niet helemaal zeker of dit waar is, maar ik heb ergens gelezen dat, nadat Evan zelfmoord had gepleegd, Jordan ineens zei dat Michael hem nooit wat had aangedaan.

Maar ik doe mijn research, en ik ben er nog steeds niet helemaal uit of hij nou wel of niet onschuldig is. Ik heb eerst gezocht naar bewijs van schuldig zijn, en nu bewijs of hij onschuldig is. Ik kan meer bewijs vinden dat hij onschuldig is. Maar er is ook sterk bewijs dat hij schuldig is. Dus ik weet het nog niet.

@janune1990 rond welke tijd van het filmpje maakt hij dat gebaar? Dan wil ik dat zien.

Deze twee filmpjes kijk ik morgen ook even, vergeet ook even niet dat in de door jou eerder geplaatste filmpjes de commentator geen enkel commentaar levert op hoe MJ aangeeft dat er kinderen bij hem in bed sliepen en dit normaal is 'the world needs more nice'.

Een zelfmoord kan trouwens ook vrij dubieus zijn he ;) Op vele manier uit te leggen, en niet altijd de mooiste manier.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:59

Janine1990 schreef:
LoveGlove schreef:

Deze twee filmpjes kijk ik morgen ook even, vergeet ook even niet dat in de door jou eerder geplaatste filmpjes de commentator geen enkel commentaar levert op hoe MJ aangeeft dat er kinderen bij hem in bed sliepen en dit normaal is 'the world needs more nice'.

Een zelfmoord kan trouwens ook vrij dubieus zijn he ;) Op vele manier uit te leggen, en niet altijd de mooiste manier.

Voor dat ‘kinderen in bed’ heb ik wel een eventuele uitleg. Of het werkelijk zo is kan ik niet zeggen.

Michael heeft moeten werken sinds zijn 5e. Hij heeft zijn hele jeugd alleen maar moeten werken werken werken. Hij heeft daardoor zijn complete jeugd gemist. Als je iets mist in je leven ga je ervoor proberen te compenseren. Ik heb er ervaring mee. Ik ben mishandeld als kind en heb geen goede aandacht gekregen. Ik probeer ook te compenseren. Onbewust zelfs. Michael heeft datzelfde ook met zijn jeugd. Hij heeft altijd proberen te compenseren. Daarvoor heeft hij Neverland gekocht en gebouwd. Maar daarom ging hij zoveel met kinderen om. Zelf herinner ik mij dat ik veel slaapfewstjes heb gehouden als jeugd. Dat hoort bij de jeugd. Dus daarom zag hij het als totaal jets onschuldigs. In werkelijkheid is het wel een beetje raar dat een volwassen man nog steeds slaapfeestjes houdt. Maar ik snap hem wel als het echt aan zijn jeugd lag. Als hij bij kinderen was, speelde hij ook echt met ze alsof hij er zelf eentje was. Als 18 jarige doe ik dat zelf ook. Ik heb een deel van mijn jeugd gemist. Ik weet dat ik dat daarom heb.

Maar ik ben Michael niet, dus ik kan het ook niet met alle zekerheid zeggen natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:05

Nou, misschien moet je even het topic terug lezen... Weinig zin om die hele discussie nog eens overnieuw te gaan doen...

Dat hij een verknipte jeugd heeft gehad, maakt de kans echter heel groot dat hij zelf ook kinderen gaat mishandelen of misbruiken. Lees het dossier van de gemiddelde TBS'er eens door... :roll:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:07

Babootje schreef:

Wanneer ik vroeger stress had in een gesprek bleek ik ook veelvoudig onder mijn oog te wrijven, was me er zelf niet eens van bewust dat ik dat deed tot iemand het zei. Nu wrijf ik regelmatig met mijn nagels over mijn sleutelbeen, ben me er al bewuster van, maar het is een 'gewoonte'. Maar volgens die psychologie ben ik dus eigenlijk constant aan het liegen?

Er zijn studies/kenmerken waaraan je psychopaten zou kunnen herkennen aan hun manier van spreken, dat wilt niet zeggen dat iedereen die zo'n trekjes heeft meteen psychopaat is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:15

DezeNaam schreef:
Babootje schreef:

Wanneer ik vroeger stress had in een gesprek bleek ik ook veelvoudig onder mijn oog te wrijven, was me er zelf niet eens van bewust dat ik dat deed tot iemand het zei. Nu wrijf ik regelmatig met mijn nagels over mijn sleutelbeen, ben me er al bewuster van, maar het is een 'gewoonte'. Maar volgens die psychologie ben ik dus eigenlijk constant aan het liegen?

Er zijn studies/kenmerken waaraan je psychopaten zou kunnen herkennen aan hun manier van spreken, dat wilt niet zeggen dat iedereen die zo'n trekjes heeft meteen psychopaat is.

Ik denk dat die dingen kwa lichaamstaal meer zijn als je het normaal gesproken niet doet, en nu ineens wel. Als ik met iemand praat zit ik constant op en neer te wiebelen en te friemelen met mijn handen. Waarschijnlijk bezigheidstherapie met een combinatie van zenuwen. Ik word snel nerveus als ik met mensen praat, omdat sociaal zijn niet mijn sterkste punt is.

Maar stel dat je normaal nooit aan je neus zit de jeuken en nu ineens wel heel veel, kan dat betekenen dat je liegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 22:00

LoveGlove schreef:
DezeNaam schreef:

Ik denk dat die dingen kwa lichaamstaal meer zijn als je het normaal gesproken niet doet, en nu ineens wel. Als ik met iemand praat zit ik constant op en neer te wiebelen en te friemelen met mijn handen. Waarschijnlijk bezigheidstherapie met een combinatie van zenuwen. Ik word snel nerveus als ik met mensen praat, omdat sociaal zijn niet mijn sterkste punt is.

Maar stel dat je normaal nooit aan je neus zit de jeuken en nu ineens wel heel veel, kan dat betekenen dat je liegt.

Of het betekent gewoon dat je neus kriebelt.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:03

Babootje schreef:
Ik vraag me dan toch altijd af wat iemand ertoe brengt om er jaren te werken, altijd je mond te houden en nu ineens meelift op de publiciteit van deze documentaire. En ja, ongetwijfeld krijgt ze er geld voor.

Tuurlijk krijgen ze daar voor geld voor.

Als je loyaal bent tegen je oude werkgever dan doe je zoiets niet, ten zij je er hoop geld voor krijgt zo als hun.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:13

pompadour schreef:
Babootje schreef:
Ik vraag me dan toch altijd af wat iemand ertoe brengt om er jaren te werken, altijd je mond te houden en nu ineens meelift op de publiciteit van deze documentaire. En ja, ongetwijfeld krijgt ze er geld voor.

Tuurlijk krijgen ze daar voor geld voor.

Als je loyaal bent tegen je oude werkgever dan doe je zoiets niet, ten zij je er hoop geld voor krijgt zo als hun.

Of tenzij het een vieze pedoseksueel is :)*

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:25

Maar je ziet het nu ook bij R Kelly, zolang dat mensen gezwegen hebben. Nu is er zelfs een tape met een 14 jarige.. Dat betekend dat iemand daar echt lang van wist.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:35

Furrow schreef:
Maar je ziet het nu ook bij R Kelly, zolang dat mensen gezwegen hebben. Nu is er zelfs een tape met een 14 jarige.. Dat betekend dat iemand daar echt lang van wist.

Nou... hij was met Aaliya gehuwd toen ze 15 was. Maar Bill Cosby, Harvey Weinstein... De hele situatie rondom MJ is niet uniek.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:48

MarcoBorsato schreef:
Furrow schreef:

Nou... hij was met Aaliya gehuwd toen ze 15 was. Maar Bill Cosby, Harvey Weinstein... De hele situatie rondom MJ is niet uniek.

In de states is dat heel normaal.
Agreta Franklin was 12 toen ze haar 1ste op de wereld zetten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:55

Dat is niet normaal, niet meer sinds de jaren 80. Maar is dat hoe je pedofilie goed praat? 'Het is normaal in Amerika dus het is goed'.

Even gegoogled, Aretha Franklin was zwanger van een leeftijdgenoot. Heel anders!!!

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:59

MarcoBorsato schreef:
Dat is niet normaal, niet meer sinds de jaren 80. Maar is dat hoe je pedofilie goed praat? 'Het is normaal in Amerika dus het is goed'.

dus als je van kinderen houdt omdat ze puur zijn, en toevallig ben je een man.
Dan ben je automatisch een pedofiel .