2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:59

Er wordt in de artikelen niets genoemd over de weersomstandigheden, maar het heeft afgelopen nacht en gister nog flink geregend ook ;( (of nou ja, ik woon 20 km verderop, en ik heb regen gehad). Dat zal alle werkzaamheden ook niet hebben bevorderd. Wat een verschrikking zeg. Onvoorstelbaar dat het iedere keer zo tegen zit en wéér langer duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:12

Wetende dat men er alles aan doet om de jongen snel te vinden. En dan is de grondsoort/boor keer op keer de vertragende factor. Heftig voor het jongetje, de ouders, maar ook voor iedereen die helpt graven/zoeken.

Raar om te zeggen, maar het geeft mij een goed gevoel dat ze zo hard bezig zijn met graven. Ze doen alles wat ze kunnen, en dat terwijl er steeds weer een tegenslag komt. Respect voor die mensen!

En hopelijk komen ze snel uit bij de jongen. En dan zal bekend worden of het een redding of berging is. Getsie, hoe moeten de ouders zich wel niet voelen... En mocht het een berging worden, wat voor klap zal dat wel niet zijn ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:08

Djali schreef:
Nee helaas niet... Ze hebben haar gevonden met DNA van het kindje, wat officieel bevestigd dat hij in de put zit :(

Dat kan er ook ingegooid zijn he? Ik geloof het pas als hij echt gevonden wordt.

dito

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:51

Ik zat te denken...ze kunnen contact maken met de maan en weet ik veel hoever de technologie tegenwoordig is. Is er dan geen apparaat wat kan uitluisteren of er geluiden zijn van beneden...iig proberen contact te maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 08:54

Ik denk dat ze liever boren om z.s.m. bij hem te komen om hem er in welke conditie dan ook z.s.m. uit te kunnen halen, dan alles stil houden om een eventueel geluid op te kunnen vangen :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:17

dito, hoe wil je contact maken met een bewusteloos of overleden kind?

Na zoveel dagen zonder eten en drinken, onder de grond, is zo'n kind echt niet meer bij bewustzijn (en ik denk niet meer in leven, maar hopen op een wonder).

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:27

Ik doelde ook meer op de eerste dagen...dat er iig nog hoop was. Ze probeerde het toen ook met camera maar wie weet dat het met geluid toen wel lukte.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:37

Zal vast niet goed mogelijk zijn geweest op dat moment anders hadden ze dat echt wel geprobeerd lijkt me.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:48

Ik denk dat een speurhond dan meer effect heeft, en een stuk sneller. Kunnen honden niet ook aangeven of er ergens een dood persoon ligt?
Of het heel veel toevoegt kun je je afvragen. Kindje moet er toch uit en sneller dan dit kunnen ze toch niet graven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:26

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat het zakje snoep bovenop het 'puin'/stenen lag en het kindje daar onder? Je zou verwachten dat die dan ook bij het kindje ligt. Of is het zakje ergens blijven hangen?

Ik kan niet echt een antwoord vinden daarover. Overigens een vraag uit oprechte interesse, geen speculatie oid.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:46

Susanne schreef:
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat het zakje snoep bovenop het 'puin'/stenen lag en het kindje daar onder? Je zou verwachten dat die dan ook bij het kindje ligt. Of is het zakje ergens blijven hangen?

Ik kan niet echt een antwoord vinden daarover. Overigens een vraag uit oprechte interesse, geen speculatie oid.

Volgens mij omdat de tunnel niet recht is, zakje chips weegt ook niks waardoor het wrs ergens achter bleef zitten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:01

8nnemiek schreef:
Ik denk dat een speurhond dan meer effect heeft, en een stuk sneller. Kunnen honden niet ook aangeven of er ergens een dood persoon ligt?
Of het heel veel toevoegt kun je je afvragen. Kindje moet er toch uit en sneller dan dit kunnen ze toch niet graven.

Honden kunnen zeker aangeven of er een dood persoon ligt, je hebt honden die speciaal getraind zijn om lijken op te speuren, ook onder de grond. Maar weet niet of 100 meter te diep is?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 11:17

Lees nu in het AD weer dat ze hem tot erg dicht genaderd zijn, maar omdat het met de hand verder gegraven wordt het nog wel even kan duren voor ze er ook echt zijn.
Wat heb ik te doen met die ouders. Zo dichtbij een antwoord, maar ook nog zo ver weg.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:41

rockwitch schreef:
Lees nu in het AD weer dat ze hem tot erg dicht genaderd zijn, maar omdat het met de hand verder gegraven wordt het nog wel even kan duren voor ze er ook echt zijn.
Wat heb ik te doen met die ouders. Zo dichtbij een antwoord, maar ook nog zo ver weg.

Ik las het ook,
Zeker een klein jongetje 2 jaar en 11 kilo, die van mij is 2 jaar en 15 kilo , en zelfs die zou erin verdwijnen met zijn armpjes omhoog.
Hopelijk vinden ze hem snel,
Ik ben de hoop alleen wel aan het opgeven dat ze hem nog levend eruit kunnen halen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 11:53

Die hoop ben ik inderdaad ook wel verloren inmiddels, het duurt al te lang voor zo'n klein ventje, geen reserves of niks met zijn 11 kilo. Mijn dochter van bijna 2 is al zwaarder als hem en ik kan me niet voorstellen dat zij het zo lang zonder eten of drinken zou kunnen redden.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:54

Ik hoop nog steeds op een wonder maar het duurt zó lang! Arme ouders. ;(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:56

Ook ik blijf op een wonder hopen. Lief klein ventje hou vol! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 11:58

Het duurt écht te lang inderdaad. Vreselijk, echt vreselijk voor die ouders.

Haar in de put gooien lijkt me niet, vader is kapot van verdriet en al een hele week niet van die put geweken, dag en nacht.

Vind het zo jammer dat men twijfelt aan het verhaal. Waarom zou je zoiets verzinnen :(

Vandaag moet hij er echt uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:00

Heeft er iemand nog een link naar die Spaanse site met updates?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:05

Cayenne schreef:

https://www.lavanguardia.com/sucesos/20 ... recto.html

Ik begin nu al te hopen dat ze hem gewoon vinden. Die kans bestaat immers ook nog dat ze er gewoon niet bij geraken.
Ik denk moest ik een van die ouders zijn hadden ze me mogen platspuiten want dit trok ik niet.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:13

Kwanyin schreef:
Cayenne schreef:

https://www.lavanguardia.com/sucesos/20 ... recto.html

Ik begin nu al te hopen dat ze hem gewoon vinden. Die kans bestaat immers ook nog dat ze er gewoon niet bij geraken.
Ik denk moest ik een van die ouders zijn hadden ze me mogen platspuiten want dit trok ik niet.

Mee eens..!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 12:19

Dank jullie voor de link! Die zocht ik inderdaad! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:17

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:19

Arme ouders ook...
Ik zou compleet gek worden van de stress.