Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:26

MarcoBorsato schreef:
purny schreef:
Maar Eritreërs kunnen wel met hun uitkering op vakantie naar Eritrea terwijl ze daar gevaar zouden lopen..
Het hele asielbeleid moet gewoon op de schop. Zodra men is afgewezen gelijk terug.
Ik ben gewoon bang nu dit allemaal is goedgekeurd dat je dit vaker tegen gaat komen. Mensen die hun kinderen zo inzetten om een verblijfsvergunning te krijgen. Daarom vind ik het ook fout dat ze mogen blijven.

Citaat:
Dat Eritreeërs vanuit Nederland op bezoek gaan in Eritrea is een feit. Zo bevestigt directeur Tadese Mengistu van Red Sea Travel in Rotterdam jaarlijks voor enkele honderden Eritreeërs een reis naar Eritrea te boeken. Volgens hem gaat het echter om Eritreeërs die tijdens en kort na de onafhankelijkheidsoorlog in de jaren tachtig en begin jaren negentig naar Nederland kwamen. Zij hebben doorgaans de Nederlandse nationaliteit en kunnen zonder problemen op en neer reizen.

Het verschil met de jongere generatie, die vanaf omstreeks 2000 is gevlucht voor de militaire dictatuur, is groot, zegt de Amsterdamse wetenschapper Sennay Ghebreab, die eind jaren zeventig als kleuter met zijn ouders naar Nederland vluchtte. „De ouderen hebben weinig te vrezen en vinden dat er een verkeerd beeld van Eritrea wordt geschetst. De jongeren zijn juist gevlucht wegens de politieke repressie en moeten vervolging vrezen als ze teruggaan.”

Volgens Ghebreab is het onjuist te beweren dat veel Eritrese statushouders op vakantie gaan in Eritrea. Hij vangt wel eens op dat een enkeling gaat, bijvoorbeeld om een ziek familielid te bezoeken. „Maar de suggestie dat vluchtelingen massaal naar Eritrea reizen, is onzin.”

Lees het even op je gemakje door.

Bedankt Lieveli !

Tegenwoordig wordt er zoveel fakenews geplaatst en verspreid, dat mensen alles klakkeloos geloven.

En dat de zorgkosten steeds hoger worden, komt o.a. door de vergrijzing en de steeds verdere medische ontwikkeling.
Ik heb jaren geleden een toen nieuwe behandeling/operatie ondergaan, die levensreddend was, maar ook zo duur, dat zal ik met mijn premies per maand nooit meer kunnen terugbetalen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:44

pien_2010 schreef:
Lieveli toen ik hoorde dat de kinderen uitgezet werden, was ik zo bezorgd dat ze het zou doen. 10 jaar lang heeft haar leven in het teken gestaan van haar zelf en kinderen in Nederland te krijgen. Ik dacht 10 jaar is alles voor niets geweest. Ik dacht ze is al zo labiel van alles als de berichten kloppen, als dit maar goed gaat.

Pien, deze vrouw heeft 10 jaar lang gelogen, bedrogen en gemanipuleerd. Ze is niet labiel. Dat heeft ze wel aangedragen, maar dat is in de rechtszaak nooit bewezen. Dat ze zelfmoord zou plegen zodra de kinderen in het vliegtuig zitten, neem ik echt met een korreltje zout.

Ik ben blij voor de kinderen, maar de manier waarop vind ik ronduit schandalig en zwak van de overheid om nu wel voor haar gemanipuleer te zwichten. Had dat 10 jaar geleden gedaan. Ik hoop dat de kinderen bij opa en oma een mooi leven in Nederland kunnen opbouwen, maar die vrouw mag van mij weg blijven.

Siers83

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:51

Lees net dat die vrouw dus ook mag komen. In het kader van gezinshereniging. Wat iedereen verwacht had dus. En nu kan ze wel opeens voor dr kinderen zorgen terwijl ze in Armenie in een weeshuis moesten vanwege de psygische gezondheid van moeders. Snappen jullie t nog?!

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:13

Ja hoor, ik snap het prima. Die vrouw heeft haar zin met haar liegen, bedriegen en gemanipuleer. Ik neem het vooral de overheid kwalijk,dat ze dit soort lange procedures mogelijk maken. Het is toch te gek dat je maar liefst 10 jaar kan doorprocederen tegen 8 keer een NEE te hebben krijgen. Een Nederlandse burger kan slecht 3 keer iets doen tegen een besluit van de overheid.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:15

En wat ik me ook nog afvraag is wie betaald dit? Al die advocaatkosten al die tijd? Want ze hebben een eigen advocaat, die dit ook niet voor niks gaat doen lijkt me.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:19

Een asielzoeker krijgt een advocaat toegewezen gedurende de procedure. Hiervoor hoeft niets te worden betaald. De 750.000 die dit heeft gekost wordt betaald door de Nederlandse belastingbetaler. Vluchtelingen zijn big business voor advocaten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:23

damian23 schreef:
Een asielzoeker krijgt een advocaat toegewezen gedurende de procedure. Hiervoor hoeft niets te worden betaald. De 750.000 die dit heeft gekost wordt betaald door de Nederlandse belastingbetaler. Vluchtelingen zijn big business voor advocaten.

En zo zijn er nog veel meer. Een hele foute 'industrie' eromheen die geld verdient aan deze mensen, ook als van te voren al duidelijk is dat ze niet mogen blijven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:34

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:49

Siersma schreef:
Lees net dat die vrouw dus ook mag komen. In het kader van gezinshereniging. Wat iedereen verwacht had dus. En nu kan ze wel opeens voor dr kinderen zorgen terwijl ze in Armenie in een weeshuis moesten vanwege de psygische gezondheid van moeders. Snappen jullie t nog?!

Siersma dat weeshuis heeft te maken met het beleid in dat land waar kinderen van alleenstaande ouders in weeshuis worden geplaatst. Zo begreep ik van het news item op de Belg.
Jullie moeten haar geen dingen in de schoenen schuiven waar ze geen invloed op heeft.
Daarnaast woont ze in Armenië op één kleine kamer waar geen 2 kinderen bij kunnen komen.

Damien of deze vrouw wel of niet labiel is kan niemand kan beoordelen. Dit is wat het nieuws aangaf. Ongeacht hoe je kijkt naar haar gedrag een feit is dat de strijd om blijven in Nederland haar laatste 10 jaar van het leven beheerst heeft. Dus wat ik wilde aan geven, als dan de missile waar zo voor geknokt is mislukt is, dan ligt zelfdoding als risico wel op de loer. Ook al zien jullie dat totaal anders, ik was daarvoor heel bezorgd en dacht even dat ze eruit was gestapt als laatste middel om haar kinderen in Nederland te houden. Gelukkig is dat niet gebeurd.
Deze soap is ten einde en laten ze maar zsm met begeleiding hun leven opnemen. Zo denk ik er over.
Den Haag kan zich gaan bezinnen op de toekomst waarin dit niet meer mogelijk zou moeten zijn.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:51

Pien die moeder zou met alles geholpen worden als ze dat zelf aan zou geven. Ook met betere woning. Maar ze wilde geen hulp aannemen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:07

Lili en Howick hebben eindelijk rust. Kunnen weer naar de toekomst kijken.
Deze hele kwestie moet zeker aanleiding zijn om de hele asielprocedure grondig te herzien, 10 jaar wachttijd is absurd. Daar kan Nederland inderdaad niet trots op zijn.

Maar verontwaardigd blijven roeptoeteren over de gang van zaken en daarbij stelselmatig een beeld oproepen van asielzoekers die profiteren over de ruggen van de brave hardwerkende Nederlandse burgers (armen, ouderen), zonder een greintje mededogen en inlevingsvermogen ten opzichte van 'de ander', vind ik ook bepaald niet iets om trots op te zijn.

Pien, helemaal eens met jouw posts.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:22

Dank je Askja.
Siersma we gaan in kringetjes praten.

Volgens mij is eigenlijk alles wel gezegd over dit onderwerp in ieder geval door mij. Ik verwacht geen nieuwe gezichtspunten meer maar een herhaling van zetten.
Ik heb het druk deze week en omdat imo alles gezegd is hierover, besloten om dit topic verder te ontstippen met dank aan iedereen die gepost heeft in dit topic. Het was in ieder geval een interessant topic.
Fijne dag allemaal :evaw:

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:30

rien10 schreef:
Hoera. Degenen met de grootste bek en de meeste bedreigingen hebben gewonnen.
Nederland, je mag er trots op zijn.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/172693/S ... dreigingen

Tja - om de een of andere reden is dat bij de krant of het journaal geen openingsitem.

En laten we eerlijk zijn: dat het vluchtelingenrecht nodig op de schop moet is duidelijk.
(Wij kunnen voor een kippehok naar de Hoge Raad - schrijt de IND om wat voor reden dan ook iets fout op: wat de IND schrijft is letterlijk een Wet van Meden en Perzen: onwrikbaar. Het is idioot, maar waar.)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:32

Quote purny:Nee maar dat is wel te wijten aan oa de stijgende zorgkosten. Omdat de gelukszoekers minder tot geen premie hoeven te betalen. En aan een hele hoop andere dingen.

Dit is niet waar purny, dat de Zorg zo duur is geworden komt door de vele Fraude die gepleegd word.Plus geld wat over de balk word gesmeten in de Zorg én de Farma industrie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen.Dát is de reden waarom de Zorg zo duur is geworden.Vooral de Fraude en de Farma staat nr. 1.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:37

gohya schreef:
Dit is niet waar purny, dat de Zorg zo duur is geworden komt door de vele Fraude die gepleegd word.Plus geld wat over de balk word gesmeten in de Zorg én de Farma industrie die kunnen vragen wat ze willen voor medicijnen.Dát is de reden waarom de Zorg zo duur is geworden.Vooral de Fraude en de Farma staat nr. 1.

Maar dit is toch in feite ook fraude? Een systeem gebruiken waar het niet voor is bedoeld. Alleen is het nu met bewezen liegen en draaien toch gelukt/ beloond. Dat lukt je bij een verzekering dan weer niet. Kom je gelijk op een zwarte lijst terecht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:38

rien10 schreef:

Zot he!! De betreffende mensen die gewoon moeten onderduiken door de bedreigingen. Echt te erg voor woorden.
krankzinnig gewoon!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:41

Over het argument van de asielindustrie en asieladvocaten die hier van profiteren. Richt dan je peilen op deze mensen die hiermee hun geld verdienen inplaats van op asielzoekers die uiteindelijk ook maar een speelbal van het systeem zijn. Waarom gaat toch altijd de verontwaardiging naar de mensen die zich helemaal onderin de keten bevinden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:44

Babootje schreef:
gohya schreef:

Maar dit is toch in feite ook fraude? Een systeem gebruiken waar het niet voor is bedoeld. Alleen is het nu met bewezen liegen en draaien toch gelukt/ beloond. Dat lukt je bij een verzekering dan weer niet. Kom je gelijk op een zwarte lijst terecht.

Maar dit gedoe met die kinderen heeft niks met de Zorgkosten te maken toch.Het gaat erom dat men denkt dat asielzoekers de schuld zijn van de dure Zorgpremie en dát is niet waar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:48

"Asieladvocaten die hier van profiteren".

"Hep dat gestaan op feesboek" - ofzo?

Een asiel advocaat werkt in principe tegen een modaal tarief (in plaatselijk jargon: wordt pro deo betaald) - en werkt met regelmaat onbetaald.

Letterlijk is pro deo 'voor God' - dat is wat deze mensen doen: ze komen op voor 'de naamgenoten van God': vluchtelingen, vreemdelingen, mensen onder de 'Wet van Meden en Perzen'.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:11

Janneke2 schreef:
"Asieladvocaten die hier van profiteren".

"Hep dat gestaan op feesboek" - ofzo?

Een asiel advocaat werkt in principe tegen een modaal tarief (in plaatselijk jargon: wordt pro deo betaald) - en werkt met regelmaat onbetaald.

Letterlijk is pro deo 'voor God' - dat is wat deze mensen doen: ze komen op voor 'de naamgenoten van God': vluchtelingen, vreemdelingen, mensen onder de 'Wet van Meden en Perzen'.

Er wordt hier gesteld dat er een complete asielindustrie bestaat. Dan zeg ik op mijn beurt, richt je pijlen dan op die industrie inplaats van op kindrrtjes en volwassenen die ook maar een speelbal van dat systeem zijn.
Maar je hebt gelijk over pro deo advocaten. Op de sociale advocatuur wordt door dit kabinet ook flink bezuinigd. En dit wordt wederom ook weer gedaan om de topinkomens nog verder te spekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:45

rien10 schreef:

Och och och. Ja welkom in NL. Dit krijg je dus als de goedheiligen hun zin niet krijgen, dan worden ze boos en worden ze persoonlijk. Net zoals in dit topic. Onvolwassen gedoe!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:47

Lees op nu.nl maar eens hoevaak er gebruik gemaakt is van de mogelijkheid om kinderen toch te laten blijven door verschillende staatssecretarissen, heel vaak . Er zijn nog 400 van de soort gevallen de komende tijd. Algemeen pardon en nu meteen de mogelijkheden aanpassen. Dan is het voor de asielzoekers ook meteen duidelijk dat nee, nee is. Woensdag staat er weer een uitzetting gepland van een afgaans gezin met drie jongens die hier al lang zijn. Afganistan is zeker niet veilig dus wat gaat er nu weer gebeuren. Er is al duizenden keren individueel positief besloten dus maak nu korte metten met alle kinderen die hier al bijna hun hele leven wonen. Dan kunnen ze een bestaan opbouwen en verder. En wat betreft zelfmoord dreiging van de moeder, zwaar overdreven door de telegraaf zoals gewoonlijk .

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:54

Precies Bigone, laat deze drie jongen dan ook blijven. Iedereen moet gelijk behandeld worden.
Maak nog een keer een kinderpardon en pas daarna het beleid en wetgeving drastisch aan. Betere procedures en beperk het aantal keer dat hem in beroep kan gaan tegen een afwijzing.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:00

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:05

Christen unie en het CDA hebben hun menselijk gezicht verkwanselt voor een plekje op het pluche. Ik hoop dat ze nu de poot stijf houden. Laat het kabinet maar vallen wanneer er niets verandert. Ik heb me doodgeërgerd aan onze teflon premier rutte , vrolijke plaatjes de wereld inschieten terwijl Lily en howick vermist werden .