Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Ik vind het erg moeilijk om aan te horen of te lezen dat 'god almachtig' is.
Citaat:Alles wat positief is, dat zou door god komen. Maar alles wat negatief is, dat komt door de mens zelf. Best wonderlijk als je bedenkt dat de gelovigen beweren dat god de mens gemaakt heeft.
Citaat:In het geval van de depressie (maar natuurlijk alle minder fijne 'aandoeningen' waar een mens werkelijk niets aan kan doen) was hij dus niet echt goed in knutselen.
Citaat:En wat ik raar vind is dat elk geloof een eigen waarheid erop na houdt, het verhaal als een feit neerzet en ondertussen een ander geloof niet accepteert. Als ik aan mijn pinkstergemeente-collega een vraag stel die schijnbaar over het katholieke geloof gaat (ik wil nog wel eens het een en ander aan geloofsregels/denkwijzen per ongeluk door elkaar halen), dan verstijft ze helemaal en wordt kortaf. Waarom? Ik krijg bij die vraag dan een halfbakken antwoord dat ze er niet zoveel over weet. Wordt het dan niet eens tijd dat alle gelovigen de koppen bij elkaar steken, alle plussen en minnen tegen elkaar afstrepen, de vertaling van het verhaal laten voor wat het is en dan tot de conclusie komen dat je elkáár nodig hebt?
Citaat:Er staan op bokt zat topics waarin het gaat over homoacceptatie e.d., over hoe erg het wel niet is dat er in 2018 nog steeds geen volledige acceptatie is, maar acceptatie onder gelovigen is nog steeds een (onnodig) taboe.
Rocamor schreef:Ik vind dat de gelovigen in dit topic met erg veel geduld hier blijven antwoorden. Ook als er (althans in mijn ogen) veroordelende reacties op komen.
Janine, mag ik jou wat vragen? Wellicht dat anderen daar ook op kunnen of willen reageren? Maar Janine heeft een aantal keren aangegeven dat God en Jezus 1 zijn voor haar. hoe zie jij dat dan? Ik dacht dat Jezus Gods Zoon was. En dat daarbij Jezus en God dus twee verschillende euhh tja "ietsen" zijn. Waarbij Jezus dan als iets en mens was maar v.a. God mogen geen afbeeldingen bestaan (toch?). Vandaar maar even het "iets.
Edit: wat storende fouten verbeterd
laetitia schreef:verootjoo schreef:Ik weet ook niet of er een hel bestaat. Maar niet in aanwezigheid van God leven lijkt mij persoonlijk ook wel de hel, dus ik zou dat niet willen.
Maar als je dat geen probleem vindt, is dat ook prima natuurlijk.
Of je bent dan gewoon dood na je dood. Kan ook, merk je niks van.
Ik las ook iets over in angst leven. Angst past imo niet bij het christelijk geloof. Perfecte liefde (die van God dus) sluit angst uit. Ik ben eigenlijk ook helemaal niet bang voor de dood of dat ik geen eeuwig leven krijg
Nieuwsgierige meelezer van dit interessante topic hier.
Wat is die liefde van God dan? Hoe voel je dat?
En komen volgens het Evangelie enkel mensenzielen in de hemel of hel of ook dierenasielen?
Indestal schreef:Als het echt eeuwigheid is, dan vraag ik mij wat er met ons bewustzijn en verstand gebeurd..een soort van eeuwige alzheimer? Met repeterend gedrag?
daniweerd schreef:Of ik me genaaid voel als christen als ik bij mijn dood er achter komt dat God niet bestaat? Nee waarom zou ik me zo voelen, als God niet bestaat ben ik dood en weet ik niets meer....
Voor mij is het zeker dat Hij bestaat en dan kan ik heel veel voorbeelden noemen maar die zullen door de meesten van jullie toch anders uitgelegd worden of toeval genoemd worden en dat vind ik niet erg, dat is jullie keus maar het bespaard mij een lap tekst typen![]()
Er staat in de Bijbel ook Oordeel niet opdat gij niet veroordeelt word dus vraag ik me ook niet af wie er wel of niet in de hemel komen dat laat ik aan Hem over.
Over abortus heb ik wel degelijk een mening, ik vind niet dat iedereen die onbeschermt sex heeft voor eigen plezier zeg maar dan maar een abortus moet doen....maar is een zwangerschap ontstaan door verkrachting incest en dergelijke vind ik het heel anders, in mijn geval zou ik dan biddend om advies van God vragen en ik denk dat Hij een zeer milde God is in dit soort dingen
Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen die een volwaardige relatie hebben met iemand van het zelfde geslacht echt zo´n gruwel in Gods ogen is....wat wel een gruwel is in Zijn ogen is de de losse omgang en met iedereen het bed in duiken of je het nu doet als man/vrouw vrouw/vrouw of man/man.
Verder vind ik het jammer dat we van TS maar zo weinig horen nu?
Janinevv schreef:Ailill schreef:Sta je daar met je goede gedrag voor een dichte poort
Nemen we de achter ingang![]()
Oke flauw dit haha
Resistance schreef:Ailill schreef:Sta je daar met je goede gedrag voor een dichte poort
Nemen we de achter ingang![]()
Oke flauw dit haha
NatasjavE schreef:Nou een gereformeerd klasgenootje van mij wist me haarfijn te vertellen dat er geen paarden in de hemel zijn. Omdat ze geen ziel hebben ofzo.
Janinevv schreef:Arabier schreef:Ik kan er ook niet bij komen waarom je geen sex zou hebben voor het huwelijk, ik vind dat ook echt wel raar dat het een zonde is als je dat doet?!
Daar ben ik niet zo van, alleen meer het van met jan en alle man het bed in te duiken.
Daarnaast denken veel kerken er weer anders over.
bigone schreef:Janinevv schreef:
Daar ben ik niet zo van, alleen meer het van met jan en alle man het bed in te duiken.
Daarnaast denken veel kerken er weer anders over.
Maar dan zijn prostituees automatisch verdoemd en komen in de hel??? Word nog een gevaarlijke zaak in jouw hemel want prostituees hebben een belangrijke taak in de samenleving(vind ik) .
Arabier schreef:Ik kan er ook niet bij komen waarom je geen sex zou hebben voor het huwelijk, ik vind dat ook echt wel raar dat het een zonde is als je dat doet?!