Preutsheid in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:29

Inderdaad Pien.
Maar misschien zou er een daarom een vergelijkend onderzoek moeten komen met leeftijdscategorieen erbij :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:42

He, is dit topic weer onder het stof vandaan?

Dat men aanstoot neemt aan borstvoeding is ook echt beyond me. Ik bedoel, hoeveel is er nou helemaal te zien met een kinderhoofdje ervoor? En daar zijn borsten toch echt voor. Zijn we echt zover van onze natuur afgedwaald dat we ons lichaam volledig seksualiseren?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:21

Kaka schreef:
He, is dit topic weer onder het stof vandaan?

Dat men aanstoot neemt aan borstvoeding is ook echt beyond me. Ik bedoel, hoeveel is er nou helemaal te zien met een kinderhoofdje ervoor? En daar zijn borsten toch echt voor. Zijn we echt zover van onze natuur afgedwaald dat we ons lichaam volledig seksualiseren?

Sommige wel ja.
Het ook nog vies vinden, ongelofelijk.

Kinke schreef:
Inderdaad Pien.
Maar misschien zou er een daarom een vergelijkend onderzoek moeten komen met leeftijdscategorieen erbij :)

Ik denk dat leeftijd ook zeker een rol kan spelen met schaamtegevoelens, gesterkt (of juist afgezwakt) door de andere factoren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:29

Borstvoeding vies vinden vind ik ook echt bizar...
ten eerste zie je echt niks, en ten tweede is het toch veel raarder om koeienmelk aan je kind te geven dan de melk die ervoor bedoeld is :? En dat vind niemand raar, als je KV geeft. (Niet dat ik dat een probleem vind, zelf ook gedaan, maar als je erover nadenkt vind ik dat pas raar)
Ik begrijp echt niet waarom mensen daar een probleem van maken of vinden dat dit alleen maar thuis hoort, achter gesloten deuren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:38

Avalanche81 schreef:
:+: oh wat word ik intens warm van deze post. Mijn lief en ik hebben een kinderwens, en ik zou zo graag mijn eigen baby zelf voeden......

En Pien: :+: I love you, woman :+: maar dat weet je, he?

<3 lieverd en als je babietje er is kom je lekker hier je baby in de tuin voeden. <3 Als het goed is weet je tegen die tijd de weg naar ons toe!

Kinke schreef:
Inderdaad Pien.

Dat denk ik ook Kinke. Ik weet niet anders als toen ik kind was, (zeer gelovige ouders hoor) op het strand de meeste kleine kinderen net als ik gewoon in het blootje met emmertje en schepje bezig was. Dat was gewoon heel normaal. Uitzonderingen nagelaten, maar al die kleintjes gingen zowat in hun blootje. En toen mijn kinderen klein waren (ook nog geen sociale media) die gingen ook in hun blootje op de jongste na, want die vond zijn zwembroekje zo prachtig (een knal rode en die was ook prachtig) <3

Alleen nu hebben we onze onschuld verloren, want moet je oppassen dat die kleine onschuldige kontjes niet ergens gaan rondzwerven op internet en geile pedofielen zich daar op gaan geilen. Dat idee is natuurlijk heel naar. Dus ml en ik hadden het hier vanavond over aan tafel, en daarin vonden wij ook dat we onze kleinkinderen niet meer in hun blootje zouden laten lopen, alleen vanwege die reden. Wie weet op welke dark net die kontjes gaan rondzwerven en dat vinden we beiden wel een heel naar idee, daar blote kontjes natuurlijk niets met seks en viesheid te maken hebben.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:12

Pien: In de sauna is het ook de bedoeling dat iedereen naakt is natuurlijk (tenzij het badkledingdag is :+ ). Dus zou ook wel vreemd zijn als mensen daarover dan vallen. Ik persoonlijk ga niet naar de sauna want heb er geen behoefte aan dat andere mijn lichaam volledig zien wat imo prive is, en heb er ook geen behoefte aan om het naakte lichaam van andere te zien.

Wat jij zegt dat je Savonds met je man bij jou in de afgelegen tuin naakt in het bad zit, ook geen probleem. Hier val je andere niet mee lastig. En is gewoon iets van jullie samen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:34

Maar hoe val je een ander lastig door gewoon te zijn? Dat is een beetje het vreemde ervan. Het is vreemd dat we denken dat het aanvaardbaar is om iets te zeggen als 'ik heb er geen behoefte aan' want je hoeft er helemaal geen behoefte aan te hebben, het heeft niets met jou te maken en het heeft geen enkele impact op jouw leven. Je kunt ook vinden dat je geen behoefte hebt om spijkerbroeken of winterjassen te zien maar dat is dus niet iets waar je iets over te zeggen hebt, en waarvan ik me eigenlijk al afvraag waarom je er wat over te vinden hebt. (We zijn zo getraind in het oordelen, veroordelen, ergens wat van vinden, dat we bijna vergeten dat er heel veel dingen zijn die eigenlijk helemaal niet relevant zijn.)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:37

Inderdaad Shadow.
Als ik naar de sauna zou gaan, dan zit niet te denken of ik wel of geen behoefte eraan heb om een ander naakt te zien. Ik ga daar dan naartoe omdat ik de warmte van de sauna zo lekker vind, en het onspannen daarna. En in de sauna zitten werkt het beste in je blote kont.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:45

Dat ligt er maar net aan wat voor mensen ‘gewoon’ is. Daar zullen we het hier in het topic nooit over eens worden want iedereen denkt daar blijkbaar anders over.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:16

Het heeft twee kanten vind ik.
Je kunt niet allerlei verwachtingen stellen in het dagelijks leven omdat jij er last van hebt.
Maar als jij naakte mensen om je heen niet prettig vind kun je gewoon het beste naar badkledingdag gaan in de sauna, of bijvoorbeeld de naturisten gebieden vermijden.
Maar er zijn natuurlijk grenzen. Je kan niet zomaar in het openbaar naakt gaan rondbanjeren.
Maar dat doet volgens mij ook bijna niemand gelukkig :')

Maar wie ben ik om jou te beoordelen omdat je lekker in je nakie in je eigen tuin wilt liggen zonnen?
Leven en laten leven zou ik zeggen. Als iemand naast mij zijn kind zou gaan voeden zou ik het niet super prettig vinden, maar dan kijk ik wel de andere kant op hoor. Ik ga iemand anders daar niet mee lastig vallen. Kind moet toch eten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:25

Ik ging vroeger ook wel naar de sauna en vond zelf naakt, Nouja met een handdoek om m’n middel niet vervelend. Wat ik dus wel vervelend vond waren de ronduit zeer onaantrekkelijke erg vrije types die ongegeneerd met benen wijd zaten te relaxen en waar ik dus zo bij naar binnen kon kijken. Ik vond dat echt onsmakelijk en daarom voor mij geen sauna meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:02

Aantrekkelijke types mogen ook wel graag fatsoenlijk zitten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:08

Iedereen mag zijn benen dicht houden van mij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:27

Precies, maakt niet uit hoe knap je bent, daar hoef ik echt geen zich op...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:29

Ik heb in de sauna altijd mijn ogen dicht maar zit hoe ik wil zitten en andere mogen dat van mij ook doen

Neem totaal geen aanstoot tot naakt en ben ook niet opgevoed met het idee dat naakt apart is. Ben 23 en mijn omgeving gaat ook rustig topless of naar de sauna

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:30

Ik vind het net een beetje als eten met je mond dicht

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:48

Ben ik het mee eens.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:14

Proest, ik ben tent-op-zettende, yoga en jeu de boules poses uitvoerende senioren gewend, ik kan er niet van wakker liggen :)
Ik kijk gewoon ff de andere kant op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:06

Ik heb nou echt niet het idee dat iedereen met de benen wijd zit in de sauna maar dat kan aan mij liggen :')
Daarnaast, het is, wat, 1% van je gezichtsveld? Zoveel andere dingen waar je ook naar kunt kijken :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:26

Magrathea schreef:
Ik heb nou echt niet het idee dat iedereen met de benen wijd zit in de sauna maar dat kan aan mij liggen :')
Daarnaast, het is, wat, 1% van je gezichtsveld? Zoveel andere dingen waar je ook naar kunt kijken :=

Ja maar het is toch niet nodig om met je doos open te gaan zitten?
Ik vond die vergelijking met met de mond open eten een mooie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:31

In al die jaren heb ik het maar 1x mee gemaakt en duidelijk was voor manlief en ik dat ze niet spoorde dus toen hebben we gauw geruild van plek en mevrouw vertrok gelijk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:55

Ik vond het dit weekend erg leuk om te zien dat een verjaardagsfeestje bij een sloot met stromend water eindigde in blote kindjes die genieten van het water en het weer. Ik snap dat mensen moeite hebben met volwassen naakt, maar mijn kinderen kunnen zo maar ook lekker in hun nakie rondrennen en ja, soms moet ik ze even op de rem zetten als de gelegenheid een beetje akward is (of ik niet wil dat ze verbranden)

Ik vind het schandalig dat in de klas van mijn oudste (7-8 jarige) schijnbaar kinderen uitgelachen worden als ze even in hun blote bibs staan tijdens het omkleden na het zwemmen. Zo worden ze wel preuts ja. Heb er ook een opmerking van gemaakt richting school, dat kan toch niet?

Ik heb niet echt de behoefte om naar een nudisten camping/strand of zo te gaan. Daar voel ik me niet comfi bij (topless zonnen ook niet), maar kan heerlijk genieten van een sauna zonder plakkerige badkleding. En ja ik heb ook wel eens gezien dat iemand zijn kroonjuwelen aan het showen was op een bankje, maar dan kijk ik toch niet die kant uit en die enkeling die niet zijn badjas aan het heeft in de rij kan ik me ook niet aan ergeren. Ik hoef het niet perse te zien, maar dan is het gewoon even een andere kant uit kijken. Verder vind ik het juist erg fijn tijdens een normale "naakte" sauna dag. Juist op badpakdag heb ik altijd het gevoel dan je gekeurd en beoordeeld word en dat mensen zich niet aan de regels houden (het is geen vakantie park, maar een sauna waar men voor de rust en ontspanning komt)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:08

Van mij mag iedereen in zijn blootje of halfbloot recreëren, ik heb daar niet zo´n moeite mee, maar ik vind wel dat je, als je wat eten gaat halen bij een patatkraam of op een terras gaat zitten of een restaurant in gaat, je even wat aan moet doen. Hoeveel moeite is het om een handdoek om je heen te slaan of een slobberjurk of badjas aan te trekken?
Dat vind ik gewoon fatsoen.

Ik denk dat Nederland over het algemeen wel enorm aan het verpreutsen is en ik denk dat het enerzijds komt van de enorme Amerikaanse invloed die als je van buitenaf naar Nederland kijkt ontzettend zichtbaar is, en deels aan de invloed van nieuwe culturen die zijn toegevoegd, die andere waarden en normen hebben.
Ik weet wel dat ik vroeger werd lastig gevallen door moslims die vonden dat iedere vrouw die een beetje huid toont (en dan heb ik het over blote schouders en armen), om sex vroeg. Ik kan me niet voorstellen dat het nu anders is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:04

Riddershow schreef:
Ik vond het dit weekend erg leuk om te zien dat een verjaardagsfeestje bij een sloot met stromend water eindigde in blote kindjes die genieten van het water en het weer. Ik snap dat mensen moeite hebben met volwassen naakt, maar mijn kinderen kunnen zo maar ook lekker in hun nakie rondrennen en ja, soms moet ik ze even op de rem zetten als de gelegenheid een beetje akward is (of ik niet wil dat ze verbranden)

Ik vind het schandalig dat in de klas van mijn oudste (7-8 jarige) schijnbaar kinderen uitgelachen worden als ze even in hun blote bibs staan tijdens het omkleden na het zwemmen. Zo worden ze wel preuts ja. Heb er ook een opmerking van gemaakt richting school, dat kan toch niet?

Ik heb niet echt de behoefte om naar een nudisten camping/strand of zo te gaan. Daar voel ik me niet comfi bij (topless zonnen ook niet), maar kan heerlijk genieten van een sauna zonder plakkerige badkleding. En ja ik heb ook wel eens gezien dat iemand zijn kroonjuwelen aan het showen was op een bankje, maar dan kijk ik toch niet die kant uit en die enkeling die niet zijn badjas aan het heeft in de rij kan ik me ook niet aan ergeren. Ik hoef het niet perse te zien, maar dan is het gewoon even een andere kant uit kijken. Verder vind ik het juist erg fijn tijdens een normale "naakte" sauna dag. Juist op badpakdag heb ik altijd het gevoel dan je gekeurd en beoordeeld word en dat mensen zich niet aan de regels houden (het is geen vakantie park, maar een sauna waar men voor de rust en ontspanning komt)

Ik vind kinderen van 7-8 jaar al te oud om in een groep in hun blootje te staan. Niet omdat er iets mis is met bloot,maar voor hun bescherming.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:09

Klopt, je niet bedekken is voor sommige "gelovigen" een vrijbrief om je uit te maken voor van alles...
Maar ze gaan dus ook naar het strand om mensen lastig te vallen.

Vorig jaar stond ik in de rij met mijn dochtertje van 4 met een stel opgeschoten tieners achter me, boom boom box hard aan en schelden met K, ze zeiden letterlijk: lekker ho*eren kijken, vieze wijven, we gaan ze pakken...

Enfin, dan ben ik erg blij dat ik de andere kant op loop; het hek door naar het naturisten deel waar je door soort gasten gelukkig niet tegen komt.

Maar ook ik merk het al met zwemles dat moslims hun kinderen liefst in aparte kleed hokjes omkleden, of angstvallig achter een handdoekje... echt komop mensen, het is maar bloot hoor.

Ik maak mijn kinderen wel duidelijk waar een wanneer ze bloot mogen, dat is namelijk nooit zomaar op openbaar terrein, ik weet niet wie of wat er foto's maakt met de mobiel en waar die belanden...