Verlaging van de wajong

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Verlaging van de wajong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:52

Ik meen me te herinneren dat je voorheen als voordeurdeler gekort werd op je uitkering, maar ik kan me hierin vergissen.
Overigens wil ik mijn huis niet delen, ben erg gesteld op mijn eigen ruimte en trek de prikkels die ik krijg van een huisgenoot niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:53

Citaat:
Dat vind ik zo krom aan heel die uitkering. Volgens mij is dit de enige langdurige uitkering waarbij je je inkomen blijft houden als je samenwoont. En het slaat nergens op. Ik vind het zo oneerlijk dat een alleenstaande wajonger net zo veel krijgt als een samenwonende wajonger.

Wajong is een wettelijke uitkering die aan een specifiek persoon wordt toegekend op grond van een lichamelijke en/of geestelijke beperking en dan in de breedste zin van het woord.
Of diegene een onderdeel van een gezin vormt of alleen woont is niet in beeld.

Alleen een Bijstandsuitkering is gebaseerd op een gezinssamenstelling.
Houdt in dat als er binnen een gezin een Wajonger zit dan wordt de BIJSTAND gekort niet de Wajong.

En als we dan toch bezig zijn.
Weet je wat onredelijk is.
Mensen die 30-40 jaar gewerkt hebben afschepen met een aalmoes en ze allerlei vernederende werkjes laten doen onder het mom van re-integratie. Ze ook nog als een stel criminelen behandelen. Strafkorting omdat ze een regeltje niet hebben gelezen en uit onkunde iets verzuimen te melden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:58

Morganlefay schreef:
Citaat:
Dat vind ik zo krom aan heel die uitkering. Volgens mij is dit de enige langdurige uitkering waarbij je je inkomen blijft houden als je samenwoont. En het slaat nergens op. Ik vind het zo oneerlijk dat een alleenstaande wajonger net zo veel krijgt als een samenwonende wajonger.

Wajong is een wettelijke uitkering die aan een specifiek persoon wordt toegekend op grond van een lichamelijke en/of geestelijke beperking en dan in de breedste zin van het woord.
Of diegene een onderdeel van een gezin vormt of alleen woont is niet in beeld.

Alleen een Bijstandsuitkering is gebaseerd op een gezinssamenstelling.
Houdt in dat als er binnen een gezin een Wajonger zit dan wordt de BIJSTAND gekort niet de Wajong.

En als we dan toch bezig zijn.
Weet je wat onredelijk is.
Mensen die 30-40 jaar gewerkt hebben afschepen met een aalmoes en ze allerlei vernederende werkjes laten doen onder het mom van re-integratie. Ze ook nog als een stel criminelen behandelen. Strafkorting omdat ze een regeltje niet hebben gelezen en uit onkunde iets verzuimen te melden.

Hier ook zulke dingen meegemaakt, vooral mijn man dan: bleek na jaren een dubbele spinaalstenose te hebben en kreeg een baantje als taxichauffeur om kinderen met een busje naar school te brengen voor €500,-- per maand, nadat dat taxibedrijf daarvoor even een heleboel vaste, beter betaalde krachten had ontslagen. En kaartjes scheuren bij een pretpark (terwijl hij een niet zo heel goede handmotoriek heeft) waardoor hij dat baantje weer kwijtraakte omdat hij niet snel genoeg kon scheuren... Dat soort dingen dus.
En ik kreeg strafkorting omdat ik niet snel genoeg mijn WW had aangevraagd. UWV redeneerde dat ik daardoor niet gesolliciteerd had. Wat niet waar is: ik was juist flink op zoek naar een baan, maar ontdekte dat dat echt niet lukte en daarom wilde ik WW, ipv meteen met een open handje naar het UWV te rennen, zoals onze premier ooit suggereerde.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:08

Janneke2 schreef:
Citaat:
Maar vinden de wajongers hier dan ook niet dat er veel te veel mensen wajong krijgen die het eigenlijk niet nodig hebben? Een goede vriendin van mij is blind en krijgt daarom wajong. Ik begrijp dat niet zo goed, omdat zij prima telefonisch werk kan doen en met een spraakcomputer of brailleleesregel zelfs mijn baan zou kunnen overnemen. Ze is dan misschien wat langzamer, maar ze zou prima zelfstandig het wettelijk minimumloon kunnen verdienen.

Hoezo: deze vriendin heeft het niet nodig?

Ja, ze ZOU jouw werk over kunnen nemen. Je zou met je baas kunnen praten. Dat lijkt mij een zeer fidele zaak!

...maar ze is langzamer.
...en ze moet solliciteren op de gewone arbeidsmarkt, WSW bedrijven zijn afgeschaft.
(We hebben series rechtse kabinetten inclusief Rutte II gehad en dan krijg je dit.)
Een boel bazen staan niet te trappelen, maar wellicht kun jij de jouwe overtuigen van haar kwaliteiten...?

Voor haar is het tot die tijd dus sowieso een uitkering.
Ww moet je eerst gewerkt hebben, bijstand mag je niet werken, wia 'klinkt zo definitief' - wajong is bedoeld dat ze ondanks uitkering kan solliciteren.

En dan kom jij hier zeggen dat ze die uitkering ten onrechte krijgt.
(Ik word weer boos.
Janneke, val die ontrouwe vriendin niet te hard. Na zoveel rechtse kabinetten inclusief Rutte II krijg je dit: nare dingen over je vrienden denken is normaal geworden. Mensen met een uitkering mag je 'zwart maken', daar zijn ze voor of zo....)

Om te beginnen werk ik in een organisatie waar heel veel arbeidsbeperkten werken. En ja, ze is iets langzamer, maar daarvoor krijgen werknemers dan ook het loonkostenvoordeel of loondispensatie. En die brailleregel betaalt uwv en heeft ze dus al (meeneembare voorziening).

En dus begrijp ik niet zo goed waarom deze specifieke persoon een uitkering krijgt.

Van heel veel andere wajongers begrijp ik dat wel, maar ik vroeg; zijn er hier dan geen wajongers die ook vinden dat er te veel mensen zijn die misschien eigenlijk niet in de wajong thuishoren? En dat het dus niet alleen maar aan 'rechtse kabinetten en vooroordelen van anderen ' ligt dat er gekort wordt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:39

Tink89 schreef:
Maar vinden de wajongers hier dan ook niet dat er veel te veel mensen wajong krijgen die het eigenlijk niet nodig hebben? Een goede vriendin van mij is blind en krijgt daarom wajong. Ik begrijp dat niet zo goed, omdat zij prima telefonisch werk kan doen en met een spraakcomputer of brailleleesregel zelfs mijn baan zou kunnen overnemen. Ze is dan misschien wat langzamer, maar ze zou prima zelfstandig het wettelijk minimumloon kunnen verdienen.
Citaat:

Ja, ze ZOU jouw werk over kunnen nemen. Je zou met je baas kunnen praten. Dat lijkt mij een zeer fidele zaak!

...maar ze is langzamer.
...en ze moet solliciteren op de gewone arbeidsmarkt, WSW bedrijven zijn afgeschaft.
(We hebben series rechtse kabinetten inclusief Rutte II gehad en dan krijg je dit.)
Een boel bazen staan niet te trappelen, maar wellicht kun jij de jouwe overtuigen van haar kwaliteiten...?

Ww moet je eerst gewerkt hebben, bijstand mag je niet werken, wia 'klinkt zo definitief' - wajong is bedoeld dat ze ondanks uitkering kan solliciteren.

(Ik word weer boos.
Janneke, val die ontrouwe vriendin niet te hard. Na zoveel rechtse kabinetten inclusief Rutte II krijg je dit: nare dingen over je vrienden denken is normaal geworden. Mensen met een uitkering mag je 'zwart maken', daar zijn ze voor of zo....)

Citaat:
Om te beginnen werk ik in een organisatie waar heel veel arbeidsbeperkten werken. En ja, ze is iets langzamer, maar daarvoor krijgen werknemers dan ook het loonkostenvoordeel of loondispensatie. En die brailleregel betaalt uwv en heeft ze dus al (meeneembare voorziening).

En dus begrijp ik niet zo goed waarom deze specifieke persoon een uitkering krijgt.

...deze snap ik even niet.
Ze kan werken - dat is mij duidelijk.
Bij jou werken meerdere mensen met een beperking - chapeau.
Maar de stap daarna ontgaat mij.

Het feit dat (ook bij jou op de werkvloer, klasse!) een x aantal mensen met beperking werken, betekent toch niet 'dat zij ten onrechte een uitkering ontvangt'?
Denkbaar zit jouw baas aan zijn taks.
Op zich weten jij en ik van de voordelen (loonkostenvoordeel, dispensatie etc) - maar het feit blijft dat erg veel mensen met een beperking toch niet aan de bak komen.
Veel bazen weten het niet - of hebben koudwatervrees.

De beste oplossing lijkt mij: geef de bazen een .... onder hun achterste.
Citaat:
Van heel veel andere wajongers begrijp ik dat wel, maar ik vroeg; zijn er hier dan geen wajongers die ook vinden dat er te veel mensen zijn die misschien eigenlijk niet in de wajong thuishoren? En dat het dus niet alleen maar aan 'rechtse kabinetten en vooroordelen van anderen ' ligt dat er gekort wordt?

...oma heeft Lubbers nog meegemaakt. Zelf (= familiebedrijf Hollandia Kloos) overheidsgeld incasseren om te automatiseren (= mensen ontslaan) en uitkeringen verlagen EN dan het rechtse lasterverhaal 'dat dat een prikkel is tot werken'. -:(- Terwijl zijn familiebedrijf met subsidie mensen ontsloeg.
(Had hij gezegd:'Sorry beste mensen, iedereen heeft er recht op en we verdelen het eerlijk, maar de spoeling is dun' - dat had ik geaccepteerd. Dit was laster. 'Framing' vind ik te vriendelijk.)

En hoezo vraag jij aan wajongers of zij vinden of er teveel mensen in de wajong zitten...?
(Je kunt hoogstens aan 1 wajonger vragen of hij of zij vindt 'dat het terecht is, dat ik een moeilijke start heb op de arbeidsmarkt'.)

Ik gun iedereen een fijne baan, but let us face it: die zijn er niet. En ze komen waarschijnlijk ook niet meer.
En mensen die 'een moeilijke start hebben op de arbeidsmarkt omdat ze blind zijn' - die zitten 100% terecht in de wajong tot het moment dat ze een vast contract voor zoiets als 32 uur hebben.

(Dat dat er wellicht veel zijn moge waar zijn. Het zij herhaald: een liefdevolle .... onder de derrière van de baas, dat scheelt.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 11-02-18 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:41

Janneke2 schreef:
Nee?

Waarom klaag je dan zo? De economie groeit, mijn inkomen ook. (Waar ik dus persoonlijk niet over juich...)
Nee. Volgens mij klaag ik helemaal niet. Purny klaagt over haar wa-jong uitkering en opent er een topic over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:46

En bedankt dat ik klaag. M'n voornamelijke insteek was om het probleem aan het licht te stellen omdat er een vrij groot taboe op heerst.
Maar ja. Ik blijf gewoon klagen hoor. Al is het niet hier dan wel op andere kanalen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:47

Purny, Janneke2 begon over klagen, dus vandaar.

Tink89 schreef:

Dit is een hele terechte vraag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:48

De klacht van Purny vind ik terecht.
("Joechhei, de economie groeit!!" Je kunt krant noch journaal tot je nemen zonder deze juichkreet.
...maar toch lekker geld weghalen bij kwetsbare mensen met een smerig verhaal er bij - huuu.)

Verder mbt klagen was het idd een loupezuivere interpretatie van toon, woordkeuze etc. ( :o die mij wat gefrustreerd in de oren klonk.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:50

Pipodipo schreef:
Tink89 schreef:

Dit is een hele terechte vraag.

Hoezo?

Sinds wanneer kan mijn vriend van 59 die wajonger is, gefundeerde uitspraken doen over andere wajongers?
Alsof hij op magische wijze hun dossiers kent...?
%)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:06

Ik vind het wel terecht dat er gekort Word, als je kan werken.
Als je 3 uur per week zou werken, heb je die 5% er al uit.
Zelf heb ik ook een wajong uitkering, en wil heel graag werken.
Dit is alleen op vele vlakken lastig, maar hierin word ik goed begeleid door het uwv.

Wij als wajongers hebben het echt niet slecht.
Tuurlijk zou ik viel liever een leuke baan willen hebben waarbij ik 2500 per maand verdien.
Maar dat ga ik niet voor elkaar krijgen, dus ben ik blij met wat ik wél kan krijgen.

Maar goed, ik ben ik, ik kan me ook heel goed voorstellen dat andere mensen hier wel last invinden.
Maar vind wel als je iets Vind, bespreek dit met het uwv.
Want daar kom je veel verder mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:14

Janneke2 schreef:
Tink89 schreef:
Citaat:

...maar ze is langzamer.

(Ik word weer boos.

Citaat:

...deze snap ik even niet.
Ze kan werken - dat is mij duidelijk.
Bij jou werken meerdere mensen met een beperking - chapeau.
Maar de stap daarna ontgaat mij.

Het feit dat (ook bij jou op de werkvloer, klasse!) een x aantal mensen met beperking werken, betekent toch niet 'dat zij ten onrechte een uitkering ontvangt'?
Denkbaar zit jouw baas aan zijn taks.
Op zich weten jij en ik van de voordelen (loonkostenvoordeel, dispensatie etc) - maar het feit blijft dat erg veel mensen met een beperking toch niet aan de bak komen.
Veel bazen weten het niet - of hebben koudwatervrees.

De beste oplossing lijkt mij: geef de bazen een .... onder hun achterste.
Citaat:

...oma heeft Lubbers nog meegemaakt. Zelf (= familiebedrijf Hollandia Kloos) overheidsgeld incasseren om te automatiseren (= mensen ontslaan) en uitkeringen verlagen EN dan het rechtse lasterverhaal 'dat dat een prikkel is tot werken'. -:(- Terwijl zijn familiebedrijf met subsidie mensen ontsloeg.
(Had hij gezegd:'Sorry beste mensen, iedereen heeft er recht op en we verdelen het eerlijk, maar de spoeling is dun' - dat had ik geaccepteerd. Dit was laster. 'Framing' vind ik te vriendelijk.)

En hoezo vraag jij aan wajongers of zij vinden of er teveel mensen in de wajong zitten...?
(Je kunt hoogstens aan 1 wajonger vragen of hij of zij vindt 'dat het terecht is, dat ik een moeilijke start heb op de arbeidsmarkt'.)

Ik gun iedereen een fijne baan, but let us face it: die zijn er niet. En ze komen waarschijnlijk ook niet meer.
En mensen die 'een moeilijke start hebben op de arbeidsmarkt omdat ze blind zijn' - die zitten 100% terecht in de wajong tot het moment dat ze een vast contract voor zoiets als 32 uur hebben.

(Dat dat er wellicht veel zijn moge waar zijn. Het zij herhaald: een liefdevolle .... onder de derrière van de baas, dat scheelt.)

Heb even gespiekt in je profiel, gezien de opmerking over Hollandia Kloos.
Kon haast niet anders.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:19

Angeliquee18 schreef:
Dit is alleen op vele vlakken lastig, maar hierin word ik goed begeleid door het uwv.

Tuurlijk zou ik viel liever een leuke baan willen hebben waarbij ik 2500 per maand verdien.
Maar dat ga ik niet voor elkaar krijgen, dus ben ik blij met wat ik wél kan krijgen.

Maar goed, ik ben ik, ik kan me ook heel goed voorstellen dat andere mensen hier wel last invinden.

Nee, ook als je niet kan werken maar in de toekomst naar verwachting wel. Ik kan die 5% helemaal niet erbij verdienen.

Als je wel kan werken maar het gewoon niet doet krijg je echt geen geld hoor.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:27

Raar om het terecht te vinden om gekort te worden met als argument dat als je drie uur werkt heb je die 5% weer ingehaald :') . Ik zou zeggen, laten we iedereen dan korten met 5% want door een paar uurtjes extra te werken heb je dat immers zo weer ingehaald! :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:35

Sabri schreef:
Raar om het terecht te vinden om gekort te worden met als argument dat als je drie uur werkt heb je die 5% weer ingehaald :') . Ik zou zeggen, laten we iedereen dan korten met 5% want door een paar uurtjes extra te werken heb je dat immers zo weer ingehaald! :+

Ja ik dacht ook dat wajong juist ging over niet kunnen werken :=

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:49

Ik had mijn man beloofd me niet meer hierin te mengen omdat het het echt wat met me doet, maar het word steeds erger en verdrietiger.

Iedere wajonger met recht op een Wajong heeft plichten waar hij/zij zich aan moet houden!!

Dat deze controle ernstig verzaakt door alle bureaucratie, waar zelf de arbeidsdeskundigen knetter gek van worden, kunnen de wajongers niets aan doen :n

Ja ik ken wajongers waarvan ik vind dat ze wat harder aan gepakt mogen worden. Die meer achter de broek gezeten moeten worden, een stok achter de deur moeten krijgen en betere hulp aangeboden moeten krijgen.

Ik wil werken maar ik kan nog niet. Maar ik ben wel al sinds 2012 aan de slag om dat mogelijk te maken. En vele wajongers met mij.

Maar om hier dan te horen dat we gepamperd worden, dat we niet weten wat echt hard werken is, dat je de kaken op elkaar moet zetten en maar moet doorzetten, ik word er kotsmisselijk van. Te triest voor woorden en gewoon afschuwelijk.

Niemand kan n mag beoordelen of iemand terecht een uitkering heeft. Die zal iemand niet voor zijn zweetvoeten hebben.

Nogmaals, het gaat mij niet om die 5% Het gaat mij om de harde toon en het veroordelen van een kwetsbare groep, het misgunnen want daar lijkt het gewoon haast op.

Ik vind niet dat Purny klaagt. Als jou werkgever je zonder heldere reden of beargumentatie 5% kort word er vast en zeker ook een topic geopend of iemand juridisch advies heeft.

Ik maak me er minder druk over omdat ik inderdaad een man heb, maar anderen hebben het recht (!) Om zich er druk om te maken.

En de opmerking dat het schandalig is dat ik mijn uitkering behoud terwijl ik een partner heb, zover ik weet geneest het huwelijk mijn aandoeningen niet... Dus tja....

Nu ga ik me echt terug trekken, want ik begin te beseffen dat dat schuldgevoel waar ik al jaren mee worstelen echt misplaatst is.
Misschien moet ik mijn hand maar eens in eigen boezem steken en trots zijn dat ik zo hard knokken om iets terug te doen voor de maatschappij en er onderdeel van te zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:59

Citaat:
...ik dacht dat wajong ging over niet kunnen werken
..het gaat over met moeite
(...geef de bazen een liefhebbende trap onder hun derrière...)
kunnen werken/ aan de slag kunnen komen.

Itt wao/wia: dat gaat over uitvallen uit het arbeidsproces (en soms over gedeeltelijke herplaatsing).
En itt ww: wegens ontslag geen werk meer. (Want de baas besteed zijn geld aan iets anders of is failliet.)

Maar solliciterende mensen korten - ik zie daar niet zo snel argumenten voor.
(Zie Lubbers: prikkel tot werken is nonsens, de economie is ook de reden niet - het is gewoon paasei oliebol.)

Er bestaan natuurlijk wel prikkels mbt gaan werken, maar dat is beloning.
Niet het straffen van goedwillende solliciterende mensen die al op het minimum leven. (Plus de trappen na, zoals 'je kunt werken ""dus"" zit je onterecht in deze uitkering', etc. Je een beetje in iets verdiepen voor je 'een mening' ten 'beste' geeft kan geen kwaad.)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:02

Geryon schreef:
Sabri schreef:

Ja ik dacht ook dat wajong juist ging over niet kunnen werken :=

Het gaat nu natuurlijk net over de mensen in de Wajong die wel kunnen werken. Maar de redenering dat ze dat geld best terug verdienen als ze iets meer gaan werken is natuurlijk helemaal niet juist. Mensen in de wajong die een beperkt aantal uren kunnen werken door hun beperking kunnen sowieso niet zomaar 3 uurtjes extra werken en het is ook helemaal niet hoe de korting werkt?
Mensen in de wajong die een paar uurtjes werken krijgen hun salaris gewoon aangevuld tot 70% van het minimum loon terwijl hun salaris eerder werd aangevuld tot 75% van het minimum loon. Mensen die helemaal niet kunnen werken ontvangen wel 75% van het minimumloon. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom iemand die bijvoorbeeld door een beperking maar halve dagen kan werken van minder moet rondkomen dan iemand die helemaal niet kan werken en hoe dit hun arbeidsparticipatie zou vergroten? Want je kan vinden dat mensen blij mogen zijn dat sociale vangnetten en niet moeten klagen maar chronisch zieken hebben helemaal geen schuld aan hun situatie en mogen imo best verlangen dat ze gelijk behandeld worden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 23:12

Angeliquee18 schreef:

Neen! Alles wat je extra werkt word je gekort. Zou jij toch ook moeten weten? Dus zou ik 3 uur per week extra werken word het gekort over m'n uitkering

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:31

purny schreef:
Angeliquee18 schreef:

Neen! Alles wat je extra werkt word je gekort. Zou jij toch ook moeten weten? Dus zou ik 3 uur per week extra werken word het gekort over m'n uitkering

Nee.. Je salaris wordt aangevuld met de uitkering..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:38

Bowena, prachtig geschreven.

Dit topic toont perfect de verharding van de maatschappij aan.
Iedereen die niet gezellig werkt tot hij erbij meevalt klaagt of is een profiteur en moet maar een schop onder de kont krijgen. Ik heb continu hetzelfde gehoord toen ik weigerde in de horeca te gaan werken als hart/rugpatiënt. Terwijl ik niets liever wílde dan werken. Maar wel iets dat ik aankon.
En nee, voor de meesten hier, nooit 1 cent uitkering gehad hier. Heb 1,5 jaar op mijn spaarrekening geleefd.
Ik heb nu werk. Daar ben ik heel blij mee. Het is door mijn klachten soms lastig en aspirine is regelmatig mijn beste vriend, maar ik ben dankbaar dat mijn gezondheid nu nog zo goed is dat ik fulltime kán werken...

Jullie willen echt niet weten hoe het is om dag in, dag uit die vooroordelen weer te horen. Te merken dat je uitgekotst wordt door de maatschappij.
Ik werk veel liever 40u dan daar continu mee geconfronteerd te worden. Maar niet iedereen kan dat en die moeten alles maar slikken want ze moeten op hun blote knietjes dankbaar zijn.

Zouden jullie blij zijn als jullie baas aankondigt dat je minder loon gaat krijgen?
Zouden jullie blij zijn als de jaarlijkse indexering jullie loon vermindert terwijl alles duurder wordt?

Nee he?

Waarom moeten anderen die de pech hebben ziek te zijn (waar je niet voor kiest, ik zou er alles voor over hebben om gewoon gezond te zijn) dit dan wél gewoon maar accepteren? Waarom mogen zij hier niets over zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:39

Balou_k schreef:
purny schreef:

Nee.. Je salaris wordt aangevuld met de uitkering..

Doe niet zo flauw joh. Angeliquee18 heeft een verkeerd beeld van hoe het werkt en Purny zet dat recht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 23:43

En dat is ook precies de richting die ik op wil. Stel je werkt hard in een bedrijf. Je doet als wajonger gewoon precies hetzelfde als een normale medewerker en krijgt daardoor minder betaald. Je baas komt naar je toe en zegt tegen je: vanaf volgende maand krijg je 70 euro minder per maand. Zouden de mensen zich er dan ook bij neerleggen? Of zouden die het hogerop zoeken waar ik nu mee bezig ben.
Ik denk dat ik dit maar ga laten om er nog langer energie in ga stoppen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:44

Marie_Anne schreef:
Doe niet zo flauw joh. Angeliquee18 heeft een verkeerd beeld van hoe het werkt en Purny zet dat recht.

En ik doe flauw omdat?

Mensen vinden altijd dat ze gekort worden als ze werken naast hun uitkering. Maar op zo'n moment wordt iemand zijn of haar salaris aangevuld met de uitkering.

Nee de wereld is niet eerlijk, nee we spelen niet mee met de rijke jongens.. We moeten er allemaal het beste van maken.

We willen allemaal wel een basisinkomen, maar dat is (momenteel) niet realiseerbaar. :n

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:59

Bij mijn man hebben heel veel wajongers gewerkt alleen 9 v.d 10 keer kwamen ze niet, Jarenlang gebeurde dit.. Nu heeft de baas het ook stop gezet en neemt geen wajongers meer aan.. Want ja ze zijn te lui om te werken ze krijgen hun geld toch dus waarom werken ?
Ik ken wajongers die er een beter leven op na houden dan ik en mijn partner hij werkt ruim 50 uur in de week, Maar wij kunnen niet even een dagje uit of lekker uit eten want dat geld is er niet.. Ik heb 6 jaar geleden ook een geestelijke inzinking gehad waar ik nu nog last van heb, Wil heel graag werken maar het gaat gewoon niet en krijg geen rooie cent !
Zolang je als wajonger een paard of pony kan houden die je zelf betaald krijg je na mijn mening nog genoeg geld..
Wat erg is dat mijn schoonmoeder in de bijstand zit een pensioen krijgt van haar overleden man en dat dit afgetrokken wordt op haar bijstand waar die man tenslotte zijn hele leven hard voor gewerkt heeft en dit gewoon eerlijk verdiend is.. Die instantie's pakken maar wat ze pakken kunnen.. En de werkende mensen betalen wel belasting om de niet willen werkende mensen een goed leven te voorzien.. Kortom je moet blij zijn dat je wat krijgt in dit geval 70% je hebt een dak boven je hoofd en je kan eten.. Er zijn ergere dingen..