Orkaan Irma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:02

Emmaa_ schreef:
Behalve dan de orca die in Seaworld leeft, die moet in haar bassin blijven zonder overdekking omdat het niet mogelijk is haar te evacueren. Zit echt al de hele dag met tranen in m'n ogen om de beelden en verhalen van dieren die achterblijven. Zag net een foto van twee papegaaien die op de 22ste verdieping van een hotel tegen het glas aan zitten om te schuilen, wellicht hopend dat ze naar binnen mogen.

Pfff vreselijk he.. net ook een filmpje van honden die in de bench achter gelaten zijn in huis en in het water stonden. Ik snap dat je stress en paniek hebt op zo'n moment maar ik kan er niet bij hoe je jezelf dat kan vergeven wetende dat je dier een vreselijke dood kan sterven..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:02

Je mocht daar trouwens niet aan dolfijnen gaan hangen enzo, alleen er mee zwemmen maar niet zomaar aanraken.

@azmay ik denk meer dat het ze om het principe gaat.. als er iets misgaat kunnen ze misschien nog iets 'redden' ofzo

Die orka zit denk ik toch wel in het veiligste verblijf wat ze tot nu hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:03

Evacueren is inderdaad praktisch onmogelijk. Al helemaal niet in zo'n korte tijd. Maar dan cirkel je eigenlijk automatisch weer terug naar de vraag waarom zo'n beest uberhaupt in zo'n bassin moet leven, en al helemaal in een gebied dat vaker dit soort stormen ziet.

Pandora2

tamary schreef:
Pandora2 schreef:
Jeetje, aan de dierenparken had ik nog niet eens gedacht. ;(
Hopelijk komen ze er een beetje ongeschonden uit ...

Ze hebben daar na de laatste grote orkaan een stuk steviger gebouwd, toen stonden de flamingo's bv nog in de toiletten (leuke foto, maar practisch is inderdaad anders), nu zijn de verblijven zelf veilig. (kwam stukje ergens langs over hoe en wat daar met de dierentuin in Miami).

Oh echt top dit ! +:)+

Miiej

Voor Sint-Maarten geldt geen orkaanwaarschuwing meer, alleen een waarschuwing voor een tropische storm. Voor Saba en Sint-Eustatius geldt helemaal geen waarschwuing meer, zo blijkt uit een update van het Amerikaanse National Hurricane Center.
[/quote]

https://earth.nullschool.net/#current/w ... 616,24.510
Is die rechter dan niet Jose?

Pepperrr

ben bang dat het internet elk moment weg kan vallen daar bij de rivier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:04

Miiej schreef:
Voor Sint-Maarten geldt geen orkaanwaarschuwing meer, alleen een waarschuwing voor een tropische storm. Voor Saba en Sint-Eustatius geldt helemaal geen waarschwuing meer, zo blijkt uit een update van het Amerikaanse National Hurricane Center.

https://earth.nullschool.net/#current/w ... 616,24.510
Is die rechter dan niet Jose?[/quote]
Dat is Jose ja, maar die is al ver voorbij Sint Maarten en de andere bovenwindse eilanden nu.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:05

Emmaa_ schreef:
Evacueren is inderdaad praktisch onmogelijk. Al helemaal niet in zo'n korte tijd. Maar dan cirkel je eigenlijk automatisch weer terug naar de vraag waarom zo'n beest uberhaupt in zo'n bassin moet leven, en al helemaal in een gebied dat vaker dit soort stormen ziet.

True, heb je zeker een punt. Persoonlijk vind ik dit soort dingen (net als Hardewijk) al lang niet meer nodig. :o

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:07

Nachocheese schreef:
Emmaa_ schreef:
Behalve dan de orca die in Seaworld leeft, die moet in haar bassin blijven zonder overdekking omdat het niet mogelijk is haar te evacueren. Zit echt al de hele dag met tranen in m'n ogen om de beelden en verhalen van dieren die achterblijven. Zag net een foto van twee papegaaien die op de 22ste verdieping van een hotel tegen het glas aan zitten om te schuilen, wellicht hopend dat ze naar binnen mogen.

Pfff vreselijk he.. net ook een filmpje van honden die in de bench achter gelaten zijn in huis en in het water stonden. Ik snap dat je stress en paniek hebt op zo'n moment maar ik kan er niet bij hoe je jezelf dat kan vergeven wetende dat je dier een vreselijke dood kan sterven..

Ja echt heftig he. Hoe kan je.. Ik vind wel ok al kan je wellicht niks doen dat je gewoon je plicht hebt om bij je dieren te blijven of ze mee nemen. En dan ook nog vast binden.. het gaat mijn pet te boven -O-

Anoniem

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:08

Oef.. Ik zie net een voorspelling van het GFS dat Jose langs de oostkust van Amerika omhoog trekt naar NYC, net als met Sandy een tijdje terug. Mag toch wel hopen dat dat niet gaat gebeuren zeg.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:09

Op fb is weer iemand live in Key West! Daar is de eye nu

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:10

Laat ze dan gewoon hun gang gaan ipv vastbinden :/

Link feline?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:10

Yessy schreef:
sureido schreef:

Helaas werd de uitzending onderbroken toen ik begon met kijken

Van alle plaatsen waar je kan zijn tijdens een orkaan, kies je voor een boot.. :( ik las vanmorgen dat heel veel mensen in woonboten rondom Key West achterbleven en ik hoop dat ze het allemaal overleven maar ik vrees het ergste..

Lijkt mij dat je echt kots misselijk word op een boot/woonboot.. Lijkt mij verder ook niet heel veilig inderdaad. :=

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 15:11

Emmaa_ schreef:

pfffff ik zou dat raam open doen als ik daar zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:12

Duutelepluut schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik denk iedereen wel, het probleem is alleen dat ramen in hotels in Amerika eigenlijk standaard dicht zitten, dusdanig dicht dat je ze ook gewoon echt niet open kan krijgen.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 15:13

petraaken schreef:
Ik werp ook af en toe blik op cams op YouTube. Kan je mij nu een ramptoerist noemen? :+ Ik vind het echt reuze interessant om die ontwikkeling en beelden te zien. :)

het is ook reuze interessant om de ontwikkelingen via beelden te volgen, dus zijn we allemaal ramptoeristen :P 8-)

sureido

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:13

Ik volg alle natuurrampen op de voet en niet alleen dat ook terroristische daden en ander sensatie nieuws. Ik ben gewoon extreem nieuwsgierig :')

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:14

sureido schreef:

Link feline?

Ligt er alweer uit... er is er nog 1 online maar die zit in miami, maar zn locatie staat nog op de keys

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 15:15

FelineNanet schreef:
De eerste dode in key west meldt abc news paar minuten geleden...

En ach die orka :(, verschrikkelijk.

Ik vind dat die Orka ook in een erg klein rondje zit ;(
maargoed ik vindt sowieso niet dat zulke dieren in gevangenschap gehouden horen te worden, ik ga zelf ook nooit naar een Dierentuin toe, puur omdat ik vind dat de dieren daar niet thuis horen

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:15

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:15

FelineNanet schreef:
sureido schreef:

Link feline?

Ligt er alweer uit... er is er nog 1 online maar die zit in miami, maar zn locatie staat nog op de keys

Jammer... Zag degene in miami ook ja

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:17

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:17

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:18

Ik vind het ook vooral heel interessant, vandaar dat ik ook mee kijk. Ondertussen huilt mijn hart voor de dieren die achter gelaten zijn en hoop ik heel hard dat de schade beperkt blijft en de mensen ongedeerd blijven.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 15:19

Emmaa_ schreef:
Duutelepluut schreef:

Ik denk iedereen wel, het probleem is alleen dat ramen in hotels in Amerika eigenlijk standaard dicht zitten, dusdanig dicht dat je ze ook gewoon echt niet open kan krijgen.

dan gooien ze er maar een stoel door heen, 1 raam meer of minder kapot maakt nu allemaal niet meer uit toch :P