Genderneutraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:11

Maar dan moet er wel plek zijn voor dat derde toilet.
Er waren hier bokkers die het graag gewoon gemixed hadden en dan zeg ik nee.

En ik voel me alleen niet fijn uit hygiënisch oogpunt. Ik heb het al tien keer gezegd, de heren toiletten stinken overal. En zijn echt viezer.
Het gaat me niet over veiligheid, dan ga ik zo naar de heren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:12

bruintje123 schreef:
Maar dan moet er wel plek zijn voor dat derde toilet.
Er waren hier bokkers die het graag gewoon gemixed hadden en dan zeg ik nee.

En ik voel me alleen niet fijn uit hygiënisch oogpunt. Ik heb het al tien keer gezegd, de heren toiletten stinken overal. En zijn echt viezer.
Het gaat me niet over veiligheid, dan ga ik zo naar de heren.

Maar het gaat niet over jou :)

Bovendien zeg je meerdere bokkers tegen jou. Dus zij zijn in de meerderheid. Dus je hebt je maar aan te passen want zo werkt democratie in Nederland.

Wat jij dan weer kan doen is klagen bij bedrijven dat de schoonmaker vaker langs moet komen. Is je goed recht trouwens.

bruintje123

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:15

Jij begon toch te jij-en tegen mij, nou dan antwoord ik daar op terug.

Het gaat over een paar mensen die helemaal een ander toilet willen, zich in de vleugel geschoten voelen als er algemeen dames en heren word omgeroepen.
Wat nog meer kunnen ze niet tegen? Waar is het einde?
Toch maar die cursus hoe ga ik om met het dagelijkse leven zonder me alles aan te trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:16

'Zij' voelen zich in de vleugel geschoten omdat ze buitengesloten of vergeten worden in de maatschappij. Net of de trein voor hun op tijd rijdt, maar voor de dames en de heren niet. Jij voelt je in je vleugel geschoten als er Beste reizigers wordt gezegd dus ik vraag me oprecht af: WAAROM?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:21

Ze zijn niet vergeten, ze zijn ook een heer of vrouw.
En dan mogen ze best zelf kiezen bij welk kopje ze zich onderdelen.

Omdat ik minderheids- geneuzel beu ben.
De discriminatiekaart bij onzinnigheden, nu dit weer.
Gewoon klaar. Er kan niets meer gezegd worden want het is altijd fout.
Is het niet voor de ene 100 mensen is het wel voor de andere 100.
Denk je nou dan verpak ik het wel in die bewoording, is het wel weer voor die en die fout.

Dus dan maar gewoon recht toe recht aan.
Klaar. Want het is toch nooit meer goed.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:22

bruintje123 schreef:
Toch maar die cursus hoe ga ik om met het dagelijkse leven zonder me alles aan te trekken?

Ehm.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:22

Ik vraag me af of de mensen die naar dat derde toilet gaan en eruit komen, zo veilig zijn? Want dat valt meer op dan een heren of dames toilet inlopen? Denk ik?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:23

Danique schreef:
Nee, er is gekeken of we een manier kunnen vinden om iedereen in Nederland aan te spreken, in plaats van alleen de meneren en de mevrouwen. En dat is gelukt; iedereen die met de trein gaat is een reiziger. Of diegene nou een meneertje of een mevrouwtje of geen van beiden of allebei is! En daarbij wordt er niemand meer buitengesloten, zelfs jij niet! Is dat niet fijn?

Je realiseert je hopelijk wel dat reiziger mannelijk is en reizigster vrouwelijk? Dan passen ze het aan en dan kiezen ze nog steeds geen sekse neutrale term 8)7
Doe het dan gelijk goed en kies voor een werkelijk neutrale term als pasagier of mens...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:25

bruintje123 schreef:
Schreeuwen op internet.
En het lukt, zie ns die mogen na jaren omroepen dat al niet meer want oje teentjes worden getrapt
Zie zwarte pieten discussies.
Ik ben inderdaad minderheid gezever beu.

Bambolina, ben ben ik nergens voor, ik vind het gewoon allemaal veel te ver door schieten.

Iemand is man of vrouw. Kijk maar eens tussen je benen.
Dat je je wat anders voelt kan wel wezen, maar je bent het niet.
Dan kies maar welk toilet je wilt, maar verwacht niet dat andere ook hun man of vrouw zijn aan de kant willen zetten.
Ik wil niet op die vieze stink toiletten omdat het dadelijk zover door gedramd word dat het daar wel van komt.
Want dat is Nederland, eerst een vinger dan de rest.

Afbeelding

LEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSS! Waarom lees je niet? Ik en vele anderen in dit topic hebben het meerdere malen gezegd. Niemand wil jou je damestoilet afpakken! Nergens worden dames/heren toiletten ingeruild voor enkel genderneutraal! Niemand wil dat, niemand schreeuwt daar om, het is niet de intentie, niet het plan, en niet het doel.
Echt, waar maak je je druk om? Ben je nou serieus gewoon boos dat een minderheid z'n 'zin' krijgt in iets wat op geen enkele manier invloed heeft op jouw leven? Behalve dat je straks misschien is een keertje op drie bordjes moet kijken in plaats van twee om de juiste deur te kiezen? Wat is toch die mentaliteit van sommige mensen om overal maar tegen in te gaan want weh weh de samenleving wil dat we wat meer rekening houden met elkaar, kots kots ik word er zo moe van om me als een fatsoenlijk mens te moeten gedragen.

Ik hoop oprecht voor je dat jij nooit in een minderheid terecht komt en compleet gedenigreerd of vergeten wordt door de meerderheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:26

Karl66 schreef:
Danique schreef:
Nee, er is gekeken of we een manier kunnen vinden om iedereen in Nederland aan te spreken, in plaats van alleen de meneren en de mevrouwen. En dat is gelukt; iedereen die met de trein gaat is een reiziger. Of diegene nou een meneertje of een mevrouwtje of geen van beiden of allebei is! En daarbij wordt er niemand meer buitengesloten, zelfs jij niet! Is dat niet fijn?

Je realiseert je hopelijk wel dat reiziger mannelijk is en reizigster vrouwelijk? Dan passen ze het aan en dan kiezen ze nog steeds geen sekse neutrale term 8)7
Doe het dan gelijk goed en kies voor een werkelijk neutrale term als pasagier of mens...

Als ik een baan had bij de NS had ik dat gelijk aangekaart! Misschien kan jij ze een mailtje sturen? :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:28

Zo gaat het goed met je plaatje.
Puur boos omdat ik nou niet toegeef aan jou geklets?
Ik lees maar ben het gewoon niet met je gezever eens, snap dat dan.

Bambolina, ik ben in een minderheidsgroep op mijn werk, doe namelijk een mannenberoep en heb op het moment alleen mannelijke collega's.
En dan kun je ook geen potje zielig lopen doen.
Maar gelukkig hoeft dat ook niet, heb wel geleerd weerbaar te zjn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:29

Bruintje: als je leest, waarom herhaal je dan nog steeds dingen die niet kloppen, zoals 'kijk maar tussen je benen, dan weet je wat je bent'?

Dat is namelijk uberhaupt niet waar. Het klopt gewoon niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:31

Waarom zou ik ze een mailtje sturen :?

Ik voel me door de term reiziger niet gekwetst of buitengesloten en ik ben niet arrogant genoeg om voor anderen te bepalen of zij zich gekwetst of buitengesloten moeten voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:31

Precies, bepaal jij in welk toilet ik thuis hoor, op welke afdeling ik moet shoppen, wat er in mijn paspoort komt te staan? Wie ben jij dan?

Karl66; nou prima! Dan hoef jij je dus ook niet druk te maken om het feit dat 'reiziger' geen neutrale term is! Fijn zeg ;)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:34

Er is al een genderneutraal toilet, het mindervalidetoilet!

Opgelost . (of je kiest gewoon een deurtje en gaat vervolgens verder met je leven).

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:38

Eigenlijk horen genderneutrale toiletten niet eens nodig te zijn, als iemand zich op een moment meer man voelt kan diegene de mannen wc inlopen, en dat het zelfde met zich vrouw voelen, want het wisselt voor sommige mensen. Het probleem is vaak dat ze raar aan worden gekeken en daarom 'moet' het genderneutraal, maar het is gek dat het eigenlijk nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:40

Pivione schreef:
Er is al een genderneutraal toilet, het mindervalidetoilet!

Opgelost . (of je kiest gewoon een deurtje en gaat vervolgens verder met je leven).

Je bent toch niet mindervalide omdat je niet in het binaire spectrum valt? :?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:41

xniieeenke schreef:
Eigenlijk horen genderneutrale toiletten niet eens nodig te zijn, als iemand zich op een moment meer man voelt kan diegene de mannen wc inlopen, en dat het zelfde met zich vrouw voelen, want het wisselt voor sommige mensen. Het probleem is vaak dat ze raar aan worden gekeken en daarom 'moet' het genderneutraal, maar het is gek dat het eigenlijk nodig is.

Daar ben ik het wel mee eens. :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:41

Nee klopt, als je een penis hebt ben je een vrouw.

Shadow0 schreef:
Bruintje: als je leest, waarom herhaal je dan nog steeds dingen die niet kloppen, zoals 'kijk maar tussen je benen, dan weet je wat je bent'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:44

Lieshorses schreef:
Nee klopt, als je een penis hebt ben je een vrouw.

Shadow0 schreef:

Ja, als jij je zo voelt wel :)

Bambolina

bruintje123 schreef:
Zo gaat het goed met je plaatje.
Puur boos omdat ik nou niet toegeef aan jou geklets?
Ik lees maar ben het gewoon niet met je gezever eens, snap dat dan.

Bambolina, ik ben in een minderheidsgroep op mijn werk, doe namelijk een mannenberoep en heb op het moment alleen mannelijke collega's.
En dan kun je ook geen potje zielig lopen doen.
Maar gelukkig hoeft dat ook niet, heb wel geleerd weerbaar te zjn.

Ik ben niet eens ingegaan op manier waarop jij over non-cis personen praat, daar ga ik niet eens een woord aan vuil maken. Het gaat er om dat jij zegt dat je geen plee met een vent wil delen, maar als ik je vraag om éen persoon te noemen die daar voor strijdt heb je geen antwoord. Dus waarom voel je je dan zo bedreigt.

Ook ik doe een 'mannen'beroep en kan me daar prima in voortbewegen, maar dat is toch maatstaaf joh. Wat maakt het jou uit hoe weerbaar iemand anders is. Het heeft geen invloed op jouw leven.

bruintje123

Oh shadow zie nu een quote .
Je staat al een hele poos op foei, dus lees vaak wel over je berichten heen.

En dan nu toch te antwoorden.
Ja als er een penis hangt ben je echt een man. Dat je je anders voelt is wat anders, maar je bent het wel.

En dat gaf ik eerder ook al aan, geen moeite met dat een man bijvoorbeeld een vrouwen toilet kiest in een jurk.
Maar extra toiletten, onzin.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:46

Hé prima dat jij je zo voelt. Helemaal prima, ik voel me soms ook übermannelijk, heerlijk is dat.
Maar het is en blijft een feit dat als je een penis hebt je een man bent. En geen vrouw. En je mag je voelen en kleden en gedragen zoals je wilt, maar je bent gewoon geen vrouw. Ik snap niet dat er toch
word gezegd van wel.
Je word geboren als man of vrouw, klaar.
'God wat ben jij kortzichtig zeg, verdiep je eens ergens in voordat .........'

Ga buiten op straat aan mensen vragen, als je geen man bent wat ben je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:47

Kiki1995 schreef:
@MariekeB, Lieshorses: Sorry hoor, maar wat heeft de leeftijd van een persoon te maken met wat ze te vertellen hebben? Dus je moet mensen die allemaal niet 'volwassen' zijn maar niet serieus nemen? Iedereen heeft toch zijn eigen mening, normen en waarden? Vind dat wel een beetje kort door de bocht, iedereen mag zeggen en vinden wat hij wil zolang er niet gehaat wordt op bepaalde groepen van de bevolking.

Kiki, dat was sarcasme, Lies is nogal star in haar mening dat er maar twee soorten zijn man en vrouw. Ik vind het kind en volwassene een leuke vergelijking, dat is nml ook een schaal net zoals gender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:47

Net of een man in een jurk het toilet niet vies kan maken. Dat was je probleem toch?

Heb jij last van een extra toilet?

Lieshorses, voor de derde keer, wat is een hermafrodiet dan volgens jou? Zou je dit nu een keer willen beantwoorden?