Afschuwelijk

Ik ben zelf moeder, zoon van 11 en dochter van 10.
Het zal je maar gebeuren.
Willempie sorry, maar jouw reactie kan ik echt niet plaatsen!!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Er is wel een verschil tussen speculeren (misschien is dit of dat gebeurt) of je dingen afvragen (hoe kan dit, hoe werkt dat, zou het zus of zo kunnen) he?
Er zitten veel mensen met vragen, niet alleen over de twee meisjes specifiek, maar ook over hun eigen veiligheid of dat van hun kinderen...
Het betreft twee jonge meiden, dan is het ook logisch dat andere jonge meiden met vragen zitten... laten we daar nu niet te hard aan trekken...
bruintje123 schreef:pittig is je kind verliezen.
Vermoorden mag van mij altijd levenslang zijn. En de daad altijd onder volwassenenrecht vallen.
Behalve bij zelfverdediging of jarenlang geterroriseerd zijn door je vent oid.
Edit lievelies bericht is pleite
willempie14 schreef:Zeg niet de schuld bij de ouders ligt, maar als ik afgelopen zondagavond mijn dochter netjes om half twaalf ophaal bij de kermis in een nabij gelegen dorp en uit hetzelfde groepje mag er een meisje lekker 4 km door een donkere polder naar huis fietsen, ja dan denk ik idd, dat zal bij mij dus nooit gebeuren.
En idd deze 2 meisjes zijn overdag vermoord maar ook het social media gebeuren is door de ouders veels te weinig toezicht op en ook lastig om toezicht op te houden vandaar dat wij dit aan onze kinderen verbieden.
Als ze iets te melden hebben bellen of whats appen ze maar.
Ik zie toch erg vaak dat ouders wel erg gemakkelijk denken, kinderen van 15 jaar die thuis mogen komen wanneer ze zelf willen is toch vragen om problemen?
ik zeg alleen maar dat je als ouder , je kinderen goed aan het verstand moet brengen dat de wereld nu eenmaal veranderd is en dat je ALTIJD alert moet blijven en niet te naïef, zoals mijn dochter heel erg is en ik denk wel meer jeugd van rond de 15 jaar.
Ben helemaal geen 18 , geen idee hoe dat daar komt, in mijn andere topics he bik al vaker over mijn 15 jarige dochter geschreven.
Lente schreef:Hoe gaan jullie met zoiets om benangelique? Mag ook via PB. Vind het erg interessant
Nikass schreef:bruintje123 schreef:pittig is je kind verliezen.
Vermoorden mag van mij altijd levenslang zijn. En de daad altijd onder volwassenenrecht vallen.
Behalve bij zelfverdediging of jarenlang geterroriseerd zijn door je vent oid.
Edit lievelies bericht is pleite
Ouders van een dergelijke jonge dader verliezen ook hun kind. Een kind van zestien kan onder het volwassen strafrecht worden berecht.
Gelukkig hebben we in Nederland een rechtssysteem dat niet alleen kijkt naar de feiten, maar ook naar de omstandigheden. En gelukkig is het niet aan jan met de pet om (vanuit emotie) over een dader te oordelen.
Sommige kinderen hebben meer meegemaakt dan "jarenlang geterroriseerd door je vent", en zij waren daarbij kind.
Gerechtigheid werkt alleen als het beide kanten op werkt: die van het slachtoffer én van de dader.
lieveli schreef:LadyMadonna schreef:Er is wel een verschil tussen speculeren (misschien is dit of dat gebeurt) of je dingen afvragen (hoe kan dit, hoe werkt dat, zou het zus of zo kunnen) he?
Er zitten veel mensen met vragen, niet alleen over de twee meisjes specifiek, maar ook over hun eigen veiligheid of dat van hun kinderen...
Het betreft twee jonge meiden, dan is het ook logisch dat andere jonge meiden met vragen zitten... laten we daar nu niet te hard aan trekken...
Het is werkelijk allebei speculeren.
purny schreef:Mee eens met Nikass. Je blijft met je tengels van iemand af al loopt ze er in haar blote kont rond
Nikass schreef:willempie14 schreef:Zeg niet de schuld bij de ouders ligt, maar als ik afgelopen zondagavond mijn dochter netjes om half twaalf ophaal bij de kermis in een nabij gelegen dorp en uit hetzelfde groepje mag er een meisje lekker 4 km door een donkere polder naar huis fietsen, ja dan denk ik idd, dat zal bij mij dus nooit gebeuren.
En idd deze 2 meisjes zijn overdag vermoord maar ook het social media gebeuren is door de ouders veels te weinig toezicht op en ook lastig om toezicht op te houden vandaar dat wij dit aan onze kinderen verbieden.
Als ze iets te melden hebben bellen of whats appen ze maar.
Ik zie toch erg vaak dat ouders wel erg gemakkelijk denken, kinderen van 15 jaar die thuis mogen komen wanneer ze zelf willen is toch vragen om problemen?
ik zeg alleen maar dat je als ouder , je kinderen goed aan het verstand moet brengen dat de wereld nu eenmaal veranderd is en dat je ALTIJD alert moet blijven en niet te naïef, zoals mijn dochter heel erg is en ik denk wel meer jeugd van rond de 15 jaar.
Ben helemaal geen 18 , geen idee hoe dat daar komt, in mijn andere topics he bik al vaker over mijn 15 jarige dochter geschreven.
Al loop je midden in de nacht in uitdagende kleding in een donker steegje, dat geeft niemand een vrijbrief om jou iets aan te doen.
bruintje123 schreef:Nee gelukkig is dat aan niemand van ons.
Maar mijn mening is dat het te soft is in Nederland. Ook in volwassen recht.
Oid betekend ook wat, maar vooruit maar.
Een rot relatie naar een partner, ouder waarin men geen andere uitweg ziet en in wanhoopsdaad zover komt kan ik begrijpen.
Een 16 jarige die voor het eerst een 14 jarige ziet en ombrengt daar is geen smoesje voor te verzinnen.