Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:01

Ik volg en lees al tijdje mee.

Afschuwelijk :)ddd

Ik ben zelf moeder, zoon van 11 en dochter van 10.
Het zal je maar gebeuren.

Willempie sorry, maar jouw reactie kan ik echt niet plaatsen!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:02

Sjonge wat een wending in het topic...
Ik kan niet begrijpen dat iemand ook maar een beetje kan suggereren dat de ouders tekort geschoten hebben.

Romy zat op speciaal onderwijs en was dus een kwetsbaar meisje. Die waarschijnlijk al meer dan anderen hulp nodig had met opgroeien.

Daarnaast; 14-jarigen zijn pubers. Zijn op weg naar volwassenheid. Zijn aan de ene kant naïef, leven nog in een perfecte wereld. Maar ook alweer zo volwassen, denkend dat ze de wereld aankunnen en alle wijsheid in pacht hebben.
Maar het zijn nog kinderen, die moeten leren opgroeien, die fouten moeten maken, soms harde lessen moeten leren. Die moeten leren onder moeders vleugels vandaan te komen en zelfstandig te worden. Die keihard op hun bek gaan en weer opstaan.
Die ook langzaam los gelaten moeten worden, en als ouders moet je dan maar hopen dat er wat blijft hangen van je goede opvoeding. Je kan je kind niet in een doosje stoppen en na 18 jaar loslaten en denken dat het dan allemaal goed gaat. Je kan je kind niet behoeden voor al het kwaad in de wereld.

Wat er nu is gebeurd is alleen maar enorm verdrietig ;(

_Reneee

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:05

Partydrugs? Terwijl ze naar huis fietst? Bij een 14-jarige? 8)7

Laten we gewoon het onderzoek afwachten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:10

_Reneee schreef:
Partydrugs? Terwijl ze naar huis fietst? Bij een 14-jarige? 8)7

Laten we gewoon het onderzoek afwachten.

Nou inderdaad! Wat een aparte mensen in dit topic!

Sommigen gaan wel erg ver in hun uitspraken zeg!

Beetje respect mensen! Kan het beheer ingrijpen in dit topic?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:15

Er is wel een verschil tussen speculeren (misschien is dit of dat gebeurt) of je dingen afvragen (hoe kan dit, hoe werkt dat, zou het zus of zo kunnen) he?
Er zitten veel mensen met vragen, niet alleen over de twee meisjes specifiek, maar ook over hun eigen veiligheid of dat van hun kinderen...
Het betreft twee jonge meiden, dan is het ook logisch dat andere jonge meiden met vragen zitten... laten we daar nu niet te hard aan trekken...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:56

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:16

LadyMadonna schreef:
Er is wel een verschil tussen speculeren (misschien is dit of dat gebeurt) of je dingen afvragen (hoe kan dit, hoe werkt dat, zou het zus of zo kunnen) he?
Er zitten veel mensen met vragen, niet alleen over de twee meisjes specifiek, maar ook over hun eigen veiligheid of dat van hun kinderen...
Het betreft twee jonge meiden, dan is het ook logisch dat andere jonge meiden met vragen zitten... laten we daar nu niet te hard aan trekken...

Het is werkelijk allebei speculeren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:17

Moderatoropmerking:
Dit is uiteraard een erg gevoelig onderwerp. Iedereen vraagt zich af wat er precies is gebeurd. Het is dan belangrijk om respectvol te blijven en rekening te houden met elkaar. Dit gaat over echte meisjes, met familie en vrienden die enorm verdriet hebben. Ik wil jullie dus vragen om terughoudend te zijn met speculaties en ideeën over wat er gebeurd kan zijn, zodat de sfeer in het topic goed blijft. Voor discussies over zij-onderwerpen, zoals ouderlijk toezicht, mag ook een nieuw topic worden gemaakt. Dan kan het gesprek hier wat meer blijven bij de feiten en de discussie daarover.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:31

bruintje123 schreef:
pittig is je kind verliezen.

Vermoorden mag van mij altijd levenslang zijn. En de daad altijd onder volwassenenrecht vallen.
Behalve bij zelfverdediging of jarenlang geterroriseerd zijn door je vent oid.

Edit lievelies bericht is pleite :D

Ouders van een dergelijke jonge dader verliezen ook hun kind. Een kind van zestien kan onder het volwassen strafrecht worden berecht.
Gelukkig hebben we in Nederland een rechtssysteem dat niet alleen kijkt naar de feiten, maar ook naar de omstandigheden. En gelukkig is het niet aan jan met de pet om (vanuit emotie) over een dader te oordelen.

Sommige kinderen hebben meer meegemaakt dan "jarenlang geterroriseerd door je vent", en zij waren daarbij kind.
Gerechtigheid werkt alleen als het beide kanten op werkt: die van het slachtoffer én van de dader.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:35

lieveli schreef:
Mavelle, ik heb wat cliënten van mijn moeder ontmoet, nog wel jonger dan die 14 jaar. Het zal je verbazen hoe gestoord ze kunnen zijn.

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Kan er sowieso niet bij dat dit soort dingen in een 14-jarige op zouden komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:41

willempie14 schreef:
Zeg niet de schuld bij de ouders ligt, maar als ik afgelopen zondagavond mijn dochter netjes om half twaalf ophaal bij de kermis in een nabij gelegen dorp en uit hetzelfde groepje mag er een meisje lekker 4 km door een donkere polder naar huis fietsen, ja dan denk ik idd, dat zal bij mij dus nooit gebeuren.

En idd deze 2 meisjes zijn overdag vermoord maar ook het social media gebeuren is door de ouders veels te weinig toezicht op en ook lastig om toezicht op te houden vandaar dat wij dit aan onze kinderen verbieden.

Als ze iets te melden hebben bellen of whats appen ze maar.

Ik zie toch erg vaak dat ouders wel erg gemakkelijk denken, kinderen van 15 jaar die thuis mogen komen wanneer ze zelf willen is toch vragen om problemen?

ik zeg alleen maar dat je als ouder , je kinderen goed aan het verstand moet brengen dat de wereld nu eenmaal veranderd is en dat je ALTIJD alert moet blijven en niet te naïef, zoals mijn dochter heel erg is en ik denk wel meer jeugd van rond de 15 jaar.

Ben helemaal geen 18 , geen idee hoe dat daar komt, in mijn andere topics he bik al vaker over mijn 15 jarige dochter geschreven.

Al loop je midden in de nacht in uitdagende kleding in een donker steegje, dat geeft niemand een vrijbrief om jou iets aan te doen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:47

Mocht uit onderzoek blijken dat ze nu daadwerkelijk 'de dader' hebben, kan ik mij niet voorstellen dat die smorgens is vertrokken met het idee die dag iemand om te brengen. Met dit idee in m'n achterhoofd begrijp ik de uitspraak die hier eerder werd gedaan (iets van ongelukkige samenloop van omstandigheden) zeker wel.
Ik hoop maar dat de jongen er niks mee te maken heeft, dat zou gewoon te erg zijn

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:53

Lente schreef:
Hoe gaan jullie met zoiets om benangelique? Mag ook via PB. Vind het erg interessant :j

waar mogelijk maken we dit bespreekbaar. We spreken niet met de jongeren in de openbaarheid over het eigen delict, wat maakt dat de situatie soms best precair is; ook hier zitten jongeren voor moord, doodslag etc. Dit maakt ook dat wat zij zeggen niet altijd strookt met wat wij denken of aannemen. Het komt er dus op neer dat wij meer scheidsrechter zijn in een dergelijk gesprek, zonder daarbij te uiten wat wij zelf vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:04

Mee eens met Nikass. Je blijft met je tengels van iemand af al loopt ze er in haar blote kont rond

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:13

Nikass schreef:
bruintje123 schreef:
pittig is je kind verliezen.

Vermoorden mag van mij altijd levenslang zijn. En de daad altijd onder volwassenenrecht vallen.
Behalve bij zelfverdediging of jarenlang geterroriseerd zijn door je vent oid.

Edit lievelies bericht is pleite :D

Ouders van een dergelijke jonge dader verliezen ook hun kind. Een kind van zestien kan onder het volwassen strafrecht worden berecht.
Gelukkig hebben we in Nederland een rechtssysteem dat niet alleen kijkt naar de feiten, maar ook naar de omstandigheden. En gelukkig is het niet aan jan met de pet om (vanuit emotie) over een dader te oordelen.

Sommige kinderen hebben meer meegemaakt dan "jarenlang geterroriseerd door je vent", en zij waren daarbij kind.
Gerechtigheid werkt alleen als het beide kanten op werkt: die van het slachtoffer én van de dader.

Ik was zelf een kind die nogal wat mee heeft gemaakt. Je zegt dat dus tegen de verkeerde.
Toch blijft mijn mening. Of juist blijft mijn mening daarom.

En alleen die 16 jarige kan onder volwassenen recht vallen. Die van 14 al niet.
En een rot jeugd waar jij het dan op gooit is geen vrijbrief voor moord.
Levenslang wat ze de ouders van de slachtoffers ook geven sluit mooi samen ja past ook wel bij wat ze hun eigen ouders aan doen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 06-06-17 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:14

lieveli schreef:
LadyMadonna schreef:

Het is werkelijk allebei speculeren.

Jouw way or the highway of niet?

Sterkte aan de mensen die het er om wat voor reden dan ook moeilijk mee hebben, ik ben weg uit het topic....

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:15

purny schreef:
Mee eens met Nikass. Je blijft met je tengels van iemand af al loopt ze er in haar blote kont rond

Maar helaas werkt de wereld niet zo, en heeft het ook nooit gedaan. Over wat bruintje zegt, ook ik vind dat daders via hetzelfde recht gestraft moeten worden, kind of volwassen. En imo mogen ze ook zwaar gestraft worden. Maar dat is een cpmpleet andere discussie. Blijf het verschrikkelijk vinden van die meisjes, en ben heel benieuwd wat er nu is gebeurd, een (mogelijk) motief en de straf eis tegen de dader

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:17

Nikass schreef:
willempie14 schreef:
Zeg niet de schuld bij de ouders ligt, maar als ik afgelopen zondagavond mijn dochter netjes om half twaalf ophaal bij de kermis in een nabij gelegen dorp en uit hetzelfde groepje mag er een meisje lekker 4 km door een donkere polder naar huis fietsen, ja dan denk ik idd, dat zal bij mij dus nooit gebeuren.

En idd deze 2 meisjes zijn overdag vermoord maar ook het social media gebeuren is door de ouders veels te weinig toezicht op en ook lastig om toezicht op te houden vandaar dat wij dit aan onze kinderen verbieden.

Als ze iets te melden hebben bellen of whats appen ze maar.

Ik zie toch erg vaak dat ouders wel erg gemakkelijk denken, kinderen van 15 jaar die thuis mogen komen wanneer ze zelf willen is toch vragen om problemen?

ik zeg alleen maar dat je als ouder , je kinderen goed aan het verstand moet brengen dat de wereld nu eenmaal veranderd is en dat je ALTIJD alert moet blijven en niet te naïef, zoals mijn dochter heel erg is en ik denk wel meer jeugd van rond de 15 jaar.

Ben helemaal geen 18 , geen idee hoe dat daar komt, in mijn andere topics he bik al vaker over mijn 15 jarige dochter geschreven.

Al loop je midden in de nacht in uitdagende kleding in een donker steegje, dat geeft niemand een vrijbrief om jou iets aan te doen.

Klopt, maar zo steekt de wereld nou eenmaal niet in elkaar en dus is er niets mis met nadenken over hoe zoiets in het vervolg voorkomen kan worden, en dat geldt ook voor deze situatie. Ik vind het persoonlijk heel naïef om dit soort uitspraken te doen. Slechte mensen houd je altijd en je mag er dus nooit vanuit gaan dat zij wel stoppen met slecht gedrag vertonen. Jij kan wel voor jezelf bepalen hoe jij met je eigen veiligheid omgaat, en in het verlengde hoe jij met de veiligheid van je kind omgaat.

In dit geval hebben de ouders van de meisjes echt geen onverantwoord gedrag toegestaan voor zover ik kan inschatten aan de hand van de beschikbare bronnen, dus kan iedereen het hooguit als een les voor zijn eigen gedrag inzetten. Zelfreflectie. Niet met het vingertje wijzen naar hoe anderen het (hadden) moeten doen.

Ten slotte zou het dit topic sieren als iedereen eens stopt met moraalridder te spelen, en de moderators hun werk laten doen over grensopzoekende/grensoverschrijdende opmerkingen. Hoeven wij niet te doen, houdt de sfeer een stuk beter.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:09

bruintje123 schreef:
En een rot jeugd waar jij het dan op gooit is geen vrijbrief voor moord.

Jouw interpretatie, maar vooruit... een rot relatie wel?

En zoals gezegd is het oordeel gelukkig niet aan jou

Essia dat kan jij wel heel naïef vinden, het blijft een feit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:14

Nee gelukkig is dat aan niemand van ons.
Maar mijn mening is dat het te soft is in Nederland. Ook in volwassen recht.

Oid betekend ook wat, maar vooruit maar.

Een rot relatie naar een partner, ouder waarin men geen andere uitweg ziet en in wanhoopsdaad zover komt kan ik begrijpen.
Een 16 jarige die voor het eerst een 14 jarige ziet en ombrengt daar is geen smoesje voor te verzinnen.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:24

Vreselijk wat er is gebeurd... Onbegrijpelijk.. Veel kracht en sterkte voor alle liefhebbende mensen die de meiden gekend hebben.

Nu er ook leeftijdsgenoten in Groningen vermist worden en ook al iets in Heerenveen, worden mijn leerlingen erg (ook 12 t/m 15) bang.. Ik vind dat erg triest :( Ze durven niet alleen of met meerdere mensen te fietsen over de afgelegen stukken.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:18

Dit alles is enorm verdrietig.
Het heeft een grote impact op de samenleving
Er is een klopjacht op ???? Moraalridders steken de kop op , in ene hoor je van veel meer vermissingen.
Het is het gesprek bij het koffiezetapparaat. Het is gewoon verschrikkelijk. Hoe moet je kinderen beschermen? In ieder geval door erover te praten en ook op scholen er aandacht aan te besteden.
Ik hoop maar dat een ieder die hier op 1 of andere manier nauw bij betrokken is ergens het verdriet een plekje kan geven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:21

bruintje123 schreef:
Nee gelukkig is dat aan niemand van ons.
Maar mijn mening is dat het te soft is in Nederland. Ook in volwassen recht.

Oid betekend ook wat, maar vooruit maar.

Een rot relatie naar een partner, ouder waarin men geen andere uitweg ziet en in wanhoopsdaad zover komt kan ik begrijpen.
Een 16 jarige die voor het eerst een 14 jarige ziet en ombrengt daar is geen smoesje voor te verzinnen.

Maar hoe weet jij dat dit is hoe het gegaan is?
Ik heb (helaas) van dichtbij meegemaakt dat een jongen waanbeelden zag en een bekende van mij wilde doden. Stemmen hadden hem namelijk verteld dat zij er de oorzaak van was.
Het meisje is uiteindelijk niks overkomen maar als dat wel zo was geweest had hij waarschijnlijk ook geen celstraf gekregen, eerder TBS. Maar dat zal wel weer te soft zijn.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:33

Ben het met Margarathea eens dat er maar weinig dingen zwart/wit zijn, maar misschien is dit niet helemaal de plek om die discussie te voeren. Zullen we het ontopic houden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:37

Inderdaad, zoals Magrathea zegt, je weet niet wat er gebeurt is (niet of het hier over moord gaat bijvoorbeeld) en niets over de persoon van de verdachte.

Nederland is niet soft in vergelijking met andere Europese landen, maar het staat jou natuurlijk vrij om ons rechtssysteem te soft te vinden.
Ik ben het daar niet mee eens, en ben blij dat in Nederland kinderen geen levenslang krijgen of in een dodencel belanden.

Mavelle ik denk dat dit dusdanig gerelateerd is aan het onderwerp, dat het niet off topic is.