Askja schreef:Nou nou Bruintje, het zit je wel hoog blijkbaar. Ik begrijp simpelweg die na ons de zondvloed houding van jou (en sommige anderen) niet. Ik heb ook geen kinderen, maar daarom maak ik me nog wel druk over wat voor wereld we met zijn allen nalaten. Dat betekent niet dat ik me verheven voel boven mensen die dat niet zo zien, maar ik vind dat ik wel duidelijk mag maken dat ik dat standpunt niet deel en waarom niet. Dat heet discussiëren. Agree to disagree, anders ben je inderdaad snel uitgepraat.
En jij vindt dat hierop te discussiëren valt?:
Citaat:
Bruintje, Gekvanfleur, jammer dan voor de generaties na ons, dat het milieu momenteel door iets te veel mensen wordt gezien als een onbenullige linkse hobby. Die volgende generaties hebben als het even tegen zit straks niks meer te kiezen en moeten leven met de puinhoop die wij door ongebreideld produceren, consumeren, autorijden, vliegen etc. achter hebben gelaten. Omdat wij vinden dat we daar recht op hebben.
Je daarbij verschuilen achter een houding van ach, het milieu gaat toch wel naar de kl*te, waarom zouden wij daar dan nog moeite voor doen, vind ik eerlijk gezegd getuigen van een treurigstemmend, gemakzuchtig cynisme.
Maar ik ga weer in lees modus.