Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:01

Willl65 schreef:
Ik vind het aantal niet stemmers veel erger.

Ook heel logisch, mensen denken dat het niets meer uitmaakt, politici hebben veel beloofd en komen deze beloftes niet na, dus ga je maar niet meer stemmen. Inderdaad heel jammer want het is een gemiste kans wanneer je niet stemt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:01

Ik vraag me af hoe mensen die pvv stemmen het voor zich zien als ze mogen mee regeren hoe dat dan zal moeten? Wilders mag in meerdere landen niet komen en hij kost echt verschrikkelijk veel geld aan beveiliging .

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:02

Ja ik ben nu dus 19 en mag voor het eerst stemmen.

Wat mijn gevoel zegt? PVV. Geen discussie over mogelijk.

Waarom? Omdat ik het eens ben met een aantal standpunten van hem, bijvoorbeeld dat Nederland een directe democratie moet worden, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe dit gaat in Zwitserland en ben het daarmee eens, daarbij is hij vóór de zorg en dat ben ik ook. Vluchtelingen krijgen een huis, autorijlessen + rijbewijs van de gemeente maar ouderen worden 1x in de week gewassen, vind ik ronduit belachelijk.

Ik kan nog wel even zo doorgaan, maar dan kom ik niet tot m'n conclusie:

Naast de PVV, wat mijn gevoel dus zegt: Ik weet niet wat ik moet stemmen want geen een partij voldoet aan al mijn 'willen' voor Nederland. Waarschijnlijk word het dus PVV en ik schaam mij daar niet voor.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:10

kohtje schreef:
Ik vraag me af hoe mensen die pvv stemmen het voor zich zien als ze mogen mee regeren hoe dat dan zal moeten? Wilders mag in meerdere landen niet komen en hij kost echt verschrikkelijk veel geld aan beveiliging .

Dus.... (?)

Moet ik nu gaan beschrijven waarvan ik vind wat belachelijk
veel geld kost :) ?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:16

Ik ga groenlinks stemmen. De reden? Omdat alles om geld en economie draait en dat vind ik slecht. GL is ambitieus ja, maar natuurlijk zullen zij niet alleen regeren. Ik vind ze een goede tegenpool tegenover bijvoorbeeld de VVD en ik hoop dat zij het klimaat en milieu eindelijk eens op het politieke lijstje gaan zetten. Want als straks ons landje onderloopt door zeespiegelstijging, wat maakt de rest dan nog uit.. We zijn gewoon totaal niet op de goede weg op dat gebied.

Ik heb overigens heel erg lopen twijfelen tussen D66 en GL.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:18

Bruintje, Gekvanfleur, jammer dan voor de generaties na ons, dat het milieu momenteel door iets te veel mensen wordt gezien als een onbenullige linkse hobby. Die volgende generaties hebben als het even tegen zit straks niks meer te kiezen en moeten leven met de puinhoop die wij door ongebreideld produceren, consumeren, autorijden, vliegen etc. achter hebben gelaten. Omdat wij vinden dat we daar recht op hebben.
Je daarbij verschuilen achter een houding van ach, het milieu gaat toch wel naar de kl*te, waarom zouden wij daar dan nog moeite voor doen, vind ik eerlijk gezegd getuigen van een treurigstemmend, gemakzuchtig cynisme.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:25

BloemBloem schreef:
kohtje schreef:

Dus.... (?)

Moet ik nu gaan beschrijven waarvan ik vind wat belachelijk
veel geld kost :) ?

Sterk antwoord.
Hij kost vele malen meer om te beveiligen dan een ander en waar komt dat geld vandaan.
En hoe kan je regeren als je een aantal landen niet in mag of dat regeringsleiders niet met je willen praten?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:27

@Toothless
Wel een beetje raar dat Wilders wil dat Nederland een directe democratie wordt. In zijn eigen partij is geen enkele democratie. Er zijn er maar 2 die alles beslissen Wilders zelf en de stichting steun Wilders (dat is ook Wilders). Dat kun je toch niet serieus nemen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:28

Wat ik me trouwens serieus afvraag, en dit is niet vervelend bedoeld, maar zijn de mensen die PVV stemmen het dan ook eens met Donald Trump? Want Wilders en Trump hebben in principe dezelfde denkwijze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:29

Zeepsop schreef:
Ik ga groenlinks stemmen. De reden? Omdat alles om geld en economie draait en dat vind ik slecht. GL is ambitieus ja, maar natuurlijk zullen zij niet alleen regeren. Ik vind ze een goede tegenpool tegenover bijvoorbeeld de VVD en ik hoop dat zij het klimaat en milieu eindelijk eens op het politieke lijstje gaan zetten. Want als straks ons landje onderloopt door zeespiegelstijging, wat maakt de rest dan nog uit.. We zijn gewoon totaal niet op de goede weg op dat gebied.

Ben je jong, studeer je nog?? Besef wel dat Groen links de rekening daar neer legt waar jij over vier a zes jaar bent, je eerste baan, geen auto want dat is niet te betalen. Huis is ook lastig, op alle voedsel torenhoge belastingen want alles moet biologisch en in bakjes mee. Een klein stukje vlees of vis of kip, twee keer per week(is niet erg hoor) want het is niet meer te betalen. Hoezo, alles draait om geld, ja natuurlijk draait een economie om geld. En dat is niet meer terug te draaien naar de ruilhandel van eeuwen geleden. Rekening houden met het milieu is zeker niet verkeerd, maar wanneer je heel veel moet laten en je boodschappen en energie zo veel kosten dat er niets meer overblijft om een keer met de fiets op vakantie te kunnen dan word het een ander verhaal. Groen links is gewoon niet eerlijk bezig.
Wil je toch voor een rechtvaardigere maatschappij stemmen waarbij juist de mensen aan de onderkant er op voor uit gaan dan kun je net zo goed SP stemmen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-03-17 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:31

Askja schreef:
Bruintje, Gekvanfleur, jammer dan voor de generaties na ons, dat het milieu momenteel door iets te veel mensen wordt gezien als een onbenullige linkse hobby. Die volgende generaties hebben als het even tegen zit straks niks meer te kiezen en moeten leven met de puinhoop die wij door ongebreideld produceren, consumeren, autorijden, vliegen etc. achter hebben gelaten. Omdat wij vinden dat we daar recht op hebben.
Je daarbij verschuilen achter een houding van ach, het milieu gaat toch wel naar de kl*te, waarom zouden wij daar dan nog moeite voor doen, vind ik eerlijk gezegd getuigen van een treurigstemmend, gemakzuchtig cynisme.

Door dit kortzichtige gezwets wil ik dus niet meer in dit topic.

Ik wilde eerst alleen een pb sturen, maar het mag ook best openbaar.

Dat maak jij er van.
Ik heb bewust geen kinderen. 1 er van is dus duidelijk een te volle aarde. Best wel extreem milieu vriendelijk lijkt me.

Wij gebruiken veel minder gas dan een gemiddeld huishouden met 2 personen en dat terwijl we vrijstaand wonen. Dat wil dus zeggen dat we zuinig zijn met onze energie.
Overigens is dat ook met elektriciteit, hier overal spaarlampen of led. Die niet onnodig aanstaan.
Vliegen heb ik nog nooit gedaan.
Ja autorijden moet hier wel vanuit een dorp. Maar ik heb er een hekel aan, dus meer dan noodzakelijk rijden we niet.

Dus zeg nog eens, dat door mij de wereld wel naar de klote gaat?
Precies dit is waarom ik niet links stem, die verhevenheid, bah.

Janinevv

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:34

Ik ga denk ik voor CDA

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:35

kohtje schreef:

Sorry geen enkele liefde voor Wilders hier maar je kunt het hem toch niet kwalijk nemen dat hij beveiligd moet worden. Hij wordt bedreigd. Al heb ik wel veel minder sympathie voor hem gekregen toen hij op de bedreigingen aan het adres van Sylvana Simons reageerde met "dat ze het er zelf naar had gemaakt".

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:36

vilheide schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik schrik eigenlijk minder van al die wilders stemmers dan van al die groenlinks stemmers. Jesse Klaver gaat Nederland echt niet redden en gaat de gewonen, gemiddelde hard werkende nederlander alleen maar heel veel centjes kosten met zijn plannen.

Werken: afstraffen
Auto bezit: afstraffen.
De huidige problemen in de maatschappij die je nu de afgelopen dagen weer ziet opspelen: nu mooi verhaal, na 15 maart: thee drinken en vooral niets doen.

Dat je hier zomaar zonder schaamte Jesse Klaver durft af te vallen! ;)

PS, ik volg het topic al een tijdje en verbaas me er over dat als iemand zegt dat hij/zij op de PVV gaat stemmen heel bokt ertegenin gaat en GL stemmers alle lof krijgen.

Ik overweeg om CDA te stemmen maar het zou ook maar zo kunnen dat ik op het moment suprême toch PVV stem.

Ten eerste zit heel Bokt niet in dit topic en ten tweede kun je in de poll zien dat het grootste gedeelte hier GL stemt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:36

bigone schreef:
Zeepsop schreef:

Ben je jong, studeer je nog?? Besef wel dat Groen links de rekening daar neer legt waar jij over vier a zes jaar bent, je eerste baan, geen auto want dat is niet te betalen. Huis is ook lastig, op alle voedsel torenhoge belastingen want alles moet biologisch en in bakjes mee. Een klein stukje vlees of vis of kip, twee keer per week(is niet erg hoor) want het is niet meer te betalen. Hoezo, alles draait om geld, ja natuurlijk draait een economie om geld. En dat is niet meer terug te draaien naar de ruilhandel van eeuwen geleden. Rekening houden met het milieu is zeker niet verkeerd, maar wanneer je heel veel moet laten en je boodschappen en energie zo veel kosten dat er niets meer overblijft om een keer met de fiets op vakantie te kunnen dan word het een ander verhaal. Groen links is gewoon niet eerlijk bezig.

Ja, ik studeer zelfs global sustainability science (google it). Ik leen momenteel niks. Maar als je kijkt naar hoe bijvoorbeeld de US het regelt met studeren vind ik dat Nederland het heel goed geregeld heeft want je krijgt al ontzettend veel van de overheid waardoor het collegegeld al super laag is.
Edit: of was dat niet wat je bedoelde? Lees nu je stukje terug en misschien lees ik het verkeerd :')

Maar ik stem lekker wat ik wil stemmen, net als de PVV stemmer in dit topic. +:)+
Laatst bijgewerkt door Zeepsop op 13-03-17 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:37

Citaat:

Waarom? Omdat ik het eens ben met een aantal standpunten van hem, bijvoorbeeld dat Nederland een directe democratie moet worden, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe dit gaat in Zwitserland en ben het daarmee eens, daarbij is hij vóór de zorg en dat ben ik ook. Vluchtelingen krijgen een huis, autorijlessen + rijbewijs van de gemeente maar ouderen worden 1x in de week gewassen, vind ik ronduit belachelijk.

Naast de PVV, wat mijn gevoel dus zegt: Ik weet niet wat ik moet stemmen want geen een partij voldoet aan al mijn 'willen' voor Nederland. Waarschijnlijk word het dus PVV en ik schaam mij daar niet voor.

Hier sluit ik me volledig bij aan. En ja, Zeepsop, ik vond het ook niet gek dat Donald Trump aan de macht kwam. Er werd toen op gereageerd als of er ik weet niet wat gebeurde, maar voorlopig is hij een prima leider en komt hij zijn afspraken na. Iets wat de gemiddelde leider tegenwoordig niet meer lukt. Dat is ook een van de redenen dat ik op de PVV ga stemmen, ik heb er vertrouwen in dat hij gaat (proberen) zijn standpunten uit te voeren. Of het gaat lukken is natuurlijk altijd de vraag. Maar zo iemand als Jesse Klaver kan ik dus niet serieus nemen. Ik kan me ongeveer in geen enkel standpunt van hem vinden. Maar goed, iedereen zijn eigen mening en we zullen woensdag zien hoe het gaat lopen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:41

bruintje123 schreef:
Door dit kortzichtige gezwets wil ik dus niet meer in dit topic.

Waarom geef je eigenlijk het hele topic de schuld als er 1 poster is die dingen zegt die je niet aanstaan?

Heel goed dat je zo milieubewust bent. Een vriendin van me die geen kinderen heeft verzuchtte eens dat ze niet snapte dat zij zo milieubewust was terwijl haar collega's met kinderen hier helemaal niet mee bezig leken te zijn, terwijl t toch voor hun nog belangrijker was. Dat gevoel zul jij wel herkennen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:43

ingedebruijn schreef:
Nee hoor. Ik sta er inhoudelijk ook achter. Kun je ook gewoon accepteren dat ik hierop stem?

Trek je niks van aan meid. Stem gewoon op wat je wil.Dat hoef je niet uit te leggen. Ik krijg ook wel eens commentaar op mijn PvdDieren maar dat kan me niets schelen. Ga voor je ideaal. Gelukkig leven we hier in een democratie. :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:46

Toothless schreef:

Waarom? Omdat ik het eens ben met een aantal standpunten van hem, bijvoorbeeld dat Nederland een directe democratie moet worden,

Te beginnen bij de PVV zelf; de partij heeft maar één lid en dat lid is niet eens wel of niet verkiesbaar he.

Citaat:

Heb je ook even gekeken welke OPLOSSINGEN Wilders voorstelt voor de problemen die hij benoemt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:47

EJV schreef:
Citaat:

Hier sluit ik me volledig bij aan. En ja, Zeepsop, ik vond het ook niet gek dat Donald Trump aan de macht kwam. Er werd toen op gereageerd als of er ik weet niet wat gebeurde, maar voorlopig is hij een prima leider en komt hij zijn afspraken na. Iets wat de gemiddelde leider tegenwoordig niet meer lukt. Dat is ook een van de redenen dat ik op de PVV ga stemmen, ik heb er vertrouwen in dat hij gaat (proberen) zijn standpunten uit te voeren. Of het gaat lukken is natuurlijk altijd de vraag. Maar zo iemand als Jesse Klaver kan ik dus niet serieus nemen. Ik kan me ongeveer in geen enkel standpunt van hem vinden. Maar goed, iedereen zijn eigen mening en we zullen woensdag zien hoe het gaat lopen.

Aangezien regeren in de US totaal anders in elkaar steekt, twee partijen, waardoor Trump ook de gelegenheid heeft om te doen wat hij doet, zal dat hier bijna onmogelijk zijn. Geert zal, ondanks heel veel stemmen, weer in de oppositie banken klimmen en slachtoffertje spelen omdat niemand met hem wil regeren. En wat betreft Trump, indien hij uitvoert wat hij gezegd heeft, alle illegalen het land uit dan dondert de hele Amerikaanse economie in elkaar. Die man is zo gevaarlijk, liegt en banketstaaf aan een stuk door en indien er nu weer verkiezingen zouden zijn dan haalde hij nooit het witte huis. Ophra Winfrey heeft al gezegd dat ze, wanneer iemand als Trump gekozen kan worden dan doet zij over vier jaar ook mee _/-\o_

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:48

Nou nou Bruintje, het zit je wel hoog blijkbaar. Ik begrijp simpelweg die na ons de zondvloed houding van jou (en sommige anderen) niet. Ik heb ook geen kinderen, maar daarom maak ik me nog wel druk over wat voor wereld we met zijn allen nalaten. Dat betekent niet dat ik me verheven voel boven mensen die dat niet zo zien, maar ik vind dat ik wel duidelijk mag maken dat ik dat standpunt niet deel en waarom niet. Dat heet discussiëren. Agree to disagree, anders ben je inderdaad snel uitgepraat.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:49

EJV schreef:
Citaat:

Volledig mee eens!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:49

Wat een rare discussie is dit aan het worden.
Ik moet zelf niets van linkse wegkijk politiek (sorry zo zie ik het gewoon)hebben maar milieu bewust durf ik mij wel te noemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:50

Morgen komt de uitlag van de scholierenverkiezingen, ik denk dat de politici daar benieuwd naar kijken want dat geeft een zeer goede indicatie hoe Nederland zal stemmen. En nog even op de opmerking: Ik schaam me niet om PVV te stemmen, niemand in dit topic hoeft zich te schamen om te stemmen op wat hij /zij wil.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:51

Askja schreef:
Nou nou Bruintje, het zit je wel hoog blijkbaar. Ik begrijp simpelweg die na ons de zondvloed houding van jou (en sommige anderen) niet. Ik heb ook geen kinderen, maar daarom maak ik me nog wel druk over wat voor wereld we met zijn allen nalaten. Dat betekent niet dat ik me verheven voel boven mensen die dat niet zo zien, maar ik vind dat ik wel duidelijk mag maken dat ik dat standpunt niet deel en waarom niet. Dat heet discussiëren. Agree to disagree, anders ben je inderdaad snel uitgepraat.

En jij vindt dat hierop te discussiëren valt?:

Citaat:

Maar ik ga weer in lees modus.