Janinevv schreef:Ik ben echt tegen abortus.
Vind het zo iets vreselijks bahbah.
Een 10 voor de onderbouwing.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:AlwaysH schreef:
Ik vind het ook best een rare (over een kam scherende) reactie.
Al snap ik wel dat je niet iedereen bedoelt hoor, aMomentLT
En dat zeg je met droge ogen terwijl je beweert dat mensen uit een lagere sociale klasse het onveilig doen? Oke.
Celiien schreef:Janinevv schreef:Ik ben echt tegen abortus.
Vind het zo iets vreselijks bahbah.
Want? Lekkere korte uitleg
enzino schreef:Willl65 schreef:Geef die man rechten en hij zal er nooit achterkomen dat er ooit een zwangerschap is geweest. Even serieus wat een onzin discussie is dit zeg
Inderdaad onzin want mannen hebben geen gevoelens en zijn slecht zaaddonor?
Lekker respectvol ben jij naar 50% van de wereldbevolking.
Janinevv schreef:Omdat ik het gewoon moord vindt.
Snap dat het heel lastig is als je verkracht bent maar het kindje is onschuldig, het kindje kun je ook heel gelukkig maken bij mensen die graag een kind zouden willen en niet kunnen krijgen.
Vind ook zo stom van de onveilige seks als je geen kind wil of kan onderhouden doe het dan gewoon veilig, ik vind ook al doe je het nog maar naar paar weken "wanneer" het hartje nog niet klopt al vreselijk het is en blijft een kind.
En dan te bedenken stel je krijgt later nog kinderen dat er elke keer weer door je hoofd heen spookt ohjaa zoveel jaar geleden was ik ook zwanger.
Ik zou er niet mee kunnen leven, vind het echt erg het abortus zelf.
Janinevv schreef:Nee ik benoemde ook verkrachting en natuurlijk kan er altijd was mis gaan.
Minoes schreef:Janinevv schreef:Omdat ik het gewoon moord vindt.
Snap dat het heel lastig is als je verkracht bent maar het kindje is onschuldig, het kindje kun je ook heel gelukkig maken bij mensen die graag een kind zouden willen en niet kunnen krijgen.
Vind ook zo stom van de onveilige seks als je geen kind wil of kan onderhouden doe het dan gewoon veilig, ik vind ook al doe je het nog maar naar paar weken "wanneer" het hartje nog niet klopt al vreselijk het is en blijft een kind.
En dan te bedenken stel je krijgt later nog kinderen dat er elke keer weer door je hoofd heen spookt ohjaa zoveel jaar geleden was ik ook zwanger.
En wat zou ik dan volgens jou moeten doen in de situatie die ik schetste in mijn vorige post?
Ayasha schreef:Janinevv schreef:Nee ik benoemde ook verkrachting en natuurlijk kan er altijd was mis gaan.
Ja "maar het kindje is onschuldig" dus eigenlijk is het dan nog steeds niet oké.
Ik hoop lieve schat, dat het jou allemaal nooit hoeft te overkomen want praten is altijd makkelijk als je niet voor de keuze staat.
enzino schreef:Willl65 schreef:Geef die man rechten en hij zal er nooit achterkomen dat er ooit een zwangerschap is geweest. Even serieus wat een onzin discussie is dit zeg
Inderdaad onzin want mannen hebben geen gevoelens en zijn slecht zaaddonor?
Lekker respectvol ben jij naar 50% van de wereldbevolking.
Gianti schreef:Maar heel veel zeggen grenzen omlaag tenzij de kans op handicap. Maar waar trek je dan de grens, welke aandoeningen wel of niet? En wie bepaald dat? De arts?
Janinevv schreef:Geen idee, maar ik vind het gewoon moordt.
Janinevv schreef:Celiien schreef:
Want? Lekkere korte uitleg
Omdat ik het gewoon moord vindt.
Mars schreef:Janinevv schreef:Geen idee, maar ik vind het gewoon moordt.
Moord met dt nog wel, dan is het wel heel erg ja.
Verder is het geen moord, zie ons wetboek. En ik hoop voor jou ook dat je nooit iets mee hoeft te maken waardoor je in de situatie van abortus terecht zou komen. Je baart niet even het kind van je verkrachter, dat is echt veel te makkelijk gedacht.
Janinevv schreef:Ayasha schreef:Ja "maar het kindje is onschuldig" dus eigenlijk is het dan nog steeds niet oké.
Ik hoop lieve schat, dat het jou allemaal nooit hoeft te overkomen want praten is altijd makkelijk als je niet voor de keuze staat.
Dat kind is ook van jezelf ik zou het niet over me hart kunnen krijgen om het weg te laten halen door een gestoorde vader dan zou ik het desnoods als het te emotioneel is het brengen naar een gezin waar het kind met liefde word opgevoed.
Maar ik weet ook dat het met adoptie kinderen niet altijd zo vlekkenloos gaat maar goed.
tmr001 schreef:Ik lees zo de rest van het topic, maar ben echt heel verbaasd over sommige reacties. Ik lees heel veel "ik ben voor in bepaalde situaties". Wie ben jij / zijn jullie om te bepalen of een situatie "erg" genoeg is om abortus te laten plegen? Oók als je stom bent geweest met je anticonceptie, een keertje per ongeluk in een plas sperma ben gevallen of een x zat een one night stand had moet je kunnen aborteren. Dat er sommige mensen zijn dit vrij gemakkelijk als anticonceptie doen nemen we dan maar op de koop toe - het alternatief is potentieel kansarme ongewenste kinderen geboren laten worden.
Ieder kind heeft recht op een goed leven en om gewenst te zijn. Als je als potentiele mama om de 1 of andere reden niet denkt dit niet te kunnen geven of niet te willen geven is dat de beslissing van de mama en heeft de rest van de wereld er echt hélemaal niks mee te maken.
Ofwel - ik ben pro abortus in alle gevallen, altijd en vind dat iedereen vrij is om deze beslissing zelf (weloverwogen) te maken.