Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:28

....en hoe zal de islamitische Petrus nu door deze gozer worden begroet...?
Hijzelf denkt, dat hij recht heeft op het paradijs (plus de vertaalfout '72 maagden', dat zijn echt alleen maar druiventrossen) ...
...ik denk dat "de islamitische Petrus" daar heel anders over denkt.

Zoals mijn islamitische vriendin gelooft: de Eeuwige vergeeft 'uiteindelijk' alles, behalve moedwillig pijn veroorzaken.

Die gozer heeft nu een stevig probleem met de Hoogste Rechter....

Hobbyhorse

Berichten: 1322
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:50

In ieder geval heel erg fijn dat ie van de straat is.

Grazie mille, Italia.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:00

Yes!!! blij dat deze idioot van de aardbodem verdwenen is *\o/* :evaw: +:)+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:44

Weer dood, weer geen informatie... Helaas...

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:54

Janneke2 schreef:
....en hoe zal de islamitische Petrus nu door deze gozer worden begroet...?
Hijzelf denkt, dat hij recht heeft op het paradijs (plus de vertaalfout '72 maagden', dat zijn echt alleen maar druiventrossen) ...
...ik denk dat "de islamitische Petrus" daar heel anders over denkt.

Zoals mijn islamitische vriendin gelooft: de Eeuwige vergeeft 'uiteindelijk' alles, behalve moedwillig pijn veroorzaken.

Die gozer heeft nu een stevig probleem met de Hoogste Rechter....


Ik ben moslim.
Als ik door mijn zondes naar het hellevuur moet op de dag de Oordeels weet ik niet voor hoelang, 'uiteindelijk' kom ik ooit in het paradijs terecht.
Ik heb geen idee hoe dat zit wanneer iemand zoiets doet, interessant en ga ik navragen aan mijn zusters.

Het is heel erg dat zo'n man ook daadwerkelijk gelooft in zijn beloning na zo'n daad.
In de Koran, de bijbel staan dingen die je niet altijd letterlijk moet nemen, een 'normaal' iemand begrijpt dat, zo iemand neemt alles letterlijk, maar uiteindelijk is de hele moslim gemeenschap die hierop aangekeken word, onze islam word door zulke mensen misbruikt want onze God zal dit nooit goedkeuren als goed gedrag!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:07

LadyMadonna schreef:
Weer dood, weer geen informatie... Helaas...

Ik wou net zeggen. We hebben de papieren niet gezien en we gaan het lijk ook niet zien.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:13

Ik ben benieuwd naar het antwoord, Guess NH
Hoewel ik heb begrepen dat de Koran en de bijbel, heel veel op elkaar lijkt.
Ook het boeddhistische geloof heeft veel raakvlakken.

Wat ik verder vooral erg jammer vind is, dat de discussie stopt als de dader dood is.
Maar het punt, wat is de oorzaak, waar kunnen we met elkaar in gesprek komen, is wederom een gemiste kans.

We hebben geen nieuwe oorlogen nodig, we hebben nieuwe oren nodig , oren waarmee we opnieuw kunnen luisteren.
Nieuwe ogen, om opnieuw te gaan kijken.
Een nieuwe mond, waarmee we op een nieuwe manier kunnen gaan praten.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:21

Klopt inderdaad dat er veel dingen hetzelfde zijn binnen de geloven, daarom geloof ik ook dat er maar 1 geloof bestaat. Er word in een van de eerste versen van de Koran ook over christelijke en joden gesproken bijv. Uiteindelijk komt het vrijwel allemaal op hetzelfde neer.

Ik heb mijn vraag in de groep gegooid en ben benieuwd, ik kom hierop terug.
Ik weet wel dat wij als zusters enkel antwoorden mogen geven met bewijs, dus zal niet zomaar met dingen gooien. Is ook streng verboden.

Mooi verwoord dat stukje over 'oren ogen mond'

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:28

Dank je :)

Ik had het vermoeden altijd dat er eigenlijk gewoon 1 godsdienst was.
Maar om de een of andere manier komt het ene beter binnen dan het andere, katholiek opgevoed, ben zelf boeddhist, omdat het gemakkelijker binnenkomt, de focus beter bij me past ofzo.

Maar er zwerft op facebook een youtube video rond van een franse jongen met islamitische achtergrond, prachtig zoals hij het verwoordt.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:32

Ik ben echt benieuwd wat mijn imam hierover gaat zeggen.
Geloof is ook iets voor jezelf, ik ben katholiek geboren en opgevoed, maar vond al mijn antwoorden in de islam (en ik heb me in meerdere geloofsovertuigingen geïnteresseerd), ik kon bijvoorbeeld veel antwoorden niet vinden in het christendom ect.

Ik vind het echt heel erg dat geloof hierin betrokken word, want eerlijk is eerlijk, geloof is zo mooi en krachtig. Nu zoiets in Berlijn gebeurd merk ik dat ik als moslima er ook op aangekeken word.

Ik zal is kijken of ik het filmpje kan vinden dat jij bedoeld :)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:35

Volgens mij was er vorig jaar rond de aanslag bij de Bataclan of Charlie Hebdo een mooi interview op RTV Noord, met een Jood, een Christen en een Moslim. Was echt een prachtig gesprek en elk vertelden ze exact hetzelfde over 'hun' geloof en ze konden het niet meer met elkaar eens zijn.

Jammer dat dit soort dingen niet duidelijker worden. Intussen wordt de Islam mooi in een doofpot gestopt en leert niemand nog iets over het geloof dat het wél is... Enkel negatieve associaties die vervolgens breeduit worden gemeten. En natuurlijk moeten we ons weer overal mee bemoeien wat niet 'eigen' is.

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:39

Janine1990 schreef:
Volgens mij was er vorig jaar rond de aanslag bij de Bataclan of Charlie Hebdo een mooi interview op RTV Noord, met een Jood, een Christen en een Moslim. Was echt een prachtig gesprek en elk vertelden ze exact hetzelfde over 'hun' geloof en ze konden het niet meer met elkaar eens zijn.

Jammer dat dit soort dingen niet duidelijker worden. Intussen wordt de Islam mooi in een doofpot gestopt en leert niemand nog iets over het geloof dat het wél is... Enkel negatieve associaties die vervolgens breeduit worden gemeten. En natuurlijk moeten we ons weer overal mee bemoeien wat niet 'eigen' is.


Het valt me juist op hoeveel bekeerlingen de Islam trekt.
Er zijn veel mensen die maar alles aannemen wat er op tv gezegd word enzovoort maar er zijn blijkbaar ook een hoop (jonge) mensen die zich verdiepen in onze islam.
Voor zover ik weet is de islam ook de godsdienst die de meeste (misschien zelfs momenteel enige) bekeerlingen trekt.
Ik heb hier hele mooie boekjes over de precieze inhoud van de islam, voor niet-moslims.
Helaas kan ik die hier niet plaatsen maar dat is zo verhelderend!

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:45

Heb je cijfers?

Guess_NH
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-08-14

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:48

ja ik kom overal op terug, heb mijn imam, stichting en zusters contact.
Meerdere ogen zullen de beste antwoorden vinden. :)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:16

Leuk!

Inderdaad was afgelopen in het nieuws dat de protestantse kerken gigantisch leeglopen. Ik ben lid van een protestantse kerk, maar ga nooit naar de kerk toe. Wel betaal ik nog steeds, maar dat is meer omdat ik het belangrijk vind dat er een dergelijk instituut is in een dorp, omdat met name ouderen daar veel belang en waarde aan hechten. Ik geloof absoluut in meer tussen hemel en aarde en zie de bijbel ook als een mooie richtlijn hierin, met een goede/mooie moraal. Ik weet niet of ik in (een) God geloof.
Want mensen die denken dat alleen in de Koran rare dingen staan die te letterlijk worden genomen, hebben de bijbel nooit goed gelezen... Das ook een leuke martelhandleiding hoor.

Maar afijn, ik weet ook dat er veel mensen wel naar de kerk gaan, maar niet ingeschreven staan/lid zijn.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:07

Moderatoropmerking:
Er is jullie eerder verzocht om ontopic te blijven en de discussie over religie buiten dit topic te houden. Voor die discussie mag een nieuw topic worden aangemaakt, maar dit topic gaat over de aanslag in Berlijn. Ik wil jullie dus vragen om hier alleen dat onderwerp te bespreken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:26

Dat raakt mekaar nogal :roll:
De discussie loopt hier toch prima en respectvol?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:32

Mijn idee, Nikass... Het gaat hier om mensen die hun religie gebruiken, sorry misbruiken om hun daden te rechtvaardigen.
Hierdoor ontstaan er verkeerde opvattingen over, in dit geval, de Islam. Door dit juist te duiden, komt er toch plaats voor een nette discussie? Hopelijk niet alleen hier.

Overigens vind ik dat stuk van de Correspondent heel goed en te volgen. Schijnt een compleet ander licht op de discussie. Het rechtvaardigt natuurlijk niets, maar het is in mijn ogen wel begrijpelijk dat dit soort dingen gebeuren.

Saintelette

Berichten: 3189
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:26

Emmaa_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Weer dood, weer geen informatie... Helaas...

Ik wou net zeggen. We hebben de papieren niet gezien en we gaan het lijk ook niet zien.



Dat laatste is niet waar, er gaat (helaas) gewoon een foto van em rond terwijl ie net is overleden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:48

Waarom helaas?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:55

Nikass schreef:
Dat raakt mekaar nogal :roll:
De discussie loopt hier toch prima en respectvol?


Mee eens.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:19

Janine1990 schreef:
Overigens vind ik dat stuk van de Correspondent heel goed en te volgen. Schijnt een compleet ander licht op de discussie. Het rechtvaardigt natuurlijk niets, maar het is in mijn ogen wel begrijpelijk dat dit soort dingen gebeuren.


Nope, het rechtvaardigt niets, maar er moet wel een reden zijn dat mensen zo ver gaan... En ja, bij mij is het ook begrijpelijk dat het gebeurt en ik dacht dat ik de enige zou zijn met deze mening maar toch niet.


*knip*
Laatst bijgewerkt door Dani op 23-12-16 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd bericht gequote

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:36

Vond het ook goed te volgen.

Maar vinden jullie niet ook, dat er een manier moet worden gezocht om weer te gaan communiceren?
Een houding zoeken die ergens het midden houdt tussen: het begrijpen, deel verantwoordelijkheid nemen maar niet als persoon onderuit gaan.

Het valt me op, dat in deze boosheid, de boosheid van moslims een ongelofelijke grote parallel ligt met die van Wilders en consorten.

Ik denk dat we moeten gaan praten met onderbuiken....en ik heb geen flauw benul hoe dat moet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:58

Ik denk dat mensen zoals jij en ik niet veel te zeggen hebben hierover A3a1. De hogere pieten doen toch wel wat ze willen, en geef nu toe.. Sommige oorlogslanden zijn grootste afnemers van bijv. Amerikaanse wapenhandel, dat is voor de economie van Amerika heel goed. Wat zal hun het een worst wezen wat er dan gebeurd in Verwegistan?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 21:05

Vind ik best wel een afschuifsuysteem zo.
Juist door in bevolking het gesprek aan te gaan, komt er wellicht iets op gang.