Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:08

In de VS is de president uiteindelijk wel iets meer dan een spokersperson imo.. Als het gaat om wetgeving speelt de president een relatief kleine rol, dat draait toch meer om het congres. Maar als het gaat om snap decisions die gemaakt moeten worden in stresssituaties wordt er erg veel verwacht van de president en wordt over het algemeen ook de keuze die gemaakt wordt gevolgd. Het geeft mij in ieder geval absoluut geen veilig gevoel dat Trump wellicht straks de sleutels naar de nucleaire kamers heeft.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:12

Emmaa_ schreef:
Ik ga het de hele nacht volgen ja, blijf bewust wakker. Ga meetweeten en evt kunnen we hier ook doorpraten om elkaar wakker te houden :))

O ja zullen we doen. Dan doe ik mee :D Js Pff bij de Brecht had ik het precies hetzelfde ja..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:16

Het enge is dat de president geen toestemming nodig is om kernwapens te gebruiken, mogen ze gewoon doen, en ik vind beide wel echt in staat om 'the red button' daar voor in te drukken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:19

O echt? Dat wist ik niet. Als je het zo bekijkt heb je meer kans op een kernoorlog met Hilary dan met Trump aangezien Trump pro Poetin is en hem de hemel in prijst.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:20

Heb al vaker zoiets gelezen en een docent vandaag had het er ook weer over. Of ze kunnen het zo doen of ze kunnen het met een extreem klein beetje moeite doen, maar veel gedoe is en jiet nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:39

Nee, dat is niet waar. Er zijn meerdere sleutels nodig die oa in handen zijn van de joint chiefs. Niemand kan en mag die keuze alleen maken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:41

Is Clinton, als voormalig Secretary of State, niet in eerste instantie opzoek naar diplomatieke oplossingen? Vind haar niet zo trigger happy hands ogen, en dat zie ik bij Trump wel. Denk niet dat je bij Clinton meer kans hebt op nucleaire oorlog, maar wellicht kan iemand mij overtuigen?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:41

De president is de enige die een bevel voor een nuclear launch kan geven, maar er is wel een two man rule om te zorgen dat het niet per ongeluk gelaunched wordt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Two-man_rule
In het geval van de nuclear codes moeten dus en de president, en de secretaris van Defensie allebei authoriseren.

Obama over Trump zijn zelf controle voor wat betreft twitter, en de nuclear codes. Goede grap en tegelijkertijd ook een droevige.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 07-11-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:43

Drifter schreef:
De president is de enige die een nuclear launch kan starten, maar er is wel een two man rule om te zorgen dat het niet per ongeluk gelaunched wordt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Two-man_rule
In het geval van de nuclear codes moeten dus en de president, en de secretaris van Defensie allebei authoriseren.

Obama over Trump zijn zelf controle voor wat betreft twitter, en de nuclear codes. Goede grap en tegelijkertijd ook een droevige.
[ Video ]

_/-\o_

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:54

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:51

xniieeenke schreef:
Het enge is dat de president geen toestemming nodig is om kernwapens te gebruiken, mogen ze gewoon doen, en ik vind beide wel echt in staat om 'the red button' daar voor in te drukken.

ja ik vind trump wel iemand die s avonds op z'n bank zit met een bak popcorn en wat dartpijltjes
en vervolgens richting het midden oosten op de kaart gooit om het doel van z'n bom te bepalen.

ben allang blij idd dat er twee man moeten drukken..

Maar 'push or YOUR FIRED'
hangt ook wel ergens in mijn fantasie rond :')

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:32

Goed artikel inderdaad HorseTimeXL!
elenaMM77 schreef:
Maar 'push or YOUR FIRED'
hangt ook wel ergens in mijn fantasie rond :')

:')
No worries:
Citaat:
For an extra level of security, the list of codes on the card includes codes that have no meaning, and therefore the president must memorize where on the list the correct code is located. https://en.wikipedia.org/wiki/Gold_Codes

Tja, aangezien hij 9 van de 10 keer al vergeet wat hij 5 minuten geleden nog geroepen heeft.... we are safe!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:38

Haha ja precies dat klopt wel. Morgenmiddag even een dutje doen en dan ben ik klaar voor morgen avond :')
Weet dat voor de eerste verkiezingen met Obama een aantal docenten het destijds ook volgde omdat het de geschiedenisboeken in zou gaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:22

HorseTimeXL schreef:
Ik zit toch wel te twijfelen if ik ga kijken. Ergens denk ik waarom, andere kant ben de volgende dag vrij dus grenoeg tijd om m'n slaap in te halen.

Zijn er eigenlijk mensen die het gaan volgen?

Op de radio hoorde ik ook dat niemand echt blij is met het stemmen. Enkel stemmen ze omdat de ander net iets slechter is.

Ik moet woensdag werken, maar ik ben een slechte slaper, dus ik kijk 's nachts een paar x op mijn telefoon ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:33

Mwah, de eerste serieuze resultaten (kijkend naar het grote plaatje) hebben ze pas rond middernacht hun tijd op zijn vroegst....06:00/09:00 woensdagochtend onze tijd...so no sweat.

Vergeet niet dat ze morgen pas om 15:00 uur onze tijd BEGINNEN te stemmen aan de oostkust en pas om 18:00 uur BEGINNEN aan de westkust. Het tellen aan de oostkust zal rond middernacht onze tijd beginnen aan de oostkust en rond 03:00 aan de westkust (op zijn vroegst). Als de stemhokjes in het oosten gesloten zijn en de stemmen geteld worden mogen ze daar uiteraard nog niks over zeggen zolang er aan de westkust nog gestemd gaat worden. En (serieuze) exit poles zijn ook daar niet toegestaan. Dus je gaat naar uuuuuuuuuren geleuter luisteren/kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:57

Het is eng hoe erg Trump in Game of Thrones past...

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:04

Oke ik doe echt mijn best om er iets van te begrijpen maar wanneer stopt het nou echt en word definitief ds nieuwd president gekozen??

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:06

Simmerr schreef:
Oke ik doe echt mijn best om er iets van te begrijpen maar wanneer stopt het nou echt en word definitief ds nieuwd president gekozen??

Bijna goed. Er worden Kiesmannen (-vrouwen) gekozen. En die kiezen de Prez.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:10

Cowboy55 schreef:
Simmerr schreef:

Ze vroeg wanneer :))

Dat is morgen :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:25

Emmaa_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Ze vroeg wanneer :))

Dat is morgen :)

Oops.....sorry. Technisch gesproken mogen de kiesmannen overigens anders kiezen. Dus als Clinton bijvoorbeeld Massachusetts wint mogen individuele kiesmannen uiteindelijk toch voor Trump kiezen. Maar dat gebeurt in de praktijk nooit. Dus praktisch gesproken: inderdaad morgen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:45

Stemmen is wel belangrijk uiteraard, maar moet hier altijd wel om lachen.

Ook omdat hij een punt heeft.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:50

Drifter schreef:
Citaat:
For an extra level of security, the list of codes on the card includes codes that have no meaning, and therefore the president must memorize where on the list the correct code is located. https://en.wikipedia.org/wiki/Gold_Codes

Tja, aangezien hij 9 van de 10 keer al vergeet wat hij 5 minuten geleden nog geroepen heeft.... we are safe!

:') :') :') :') :') _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :') :') :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:57

Simmerr schreef:

In de loop van woensdag (onze woensdag dus) sluiten de stembussen,
dan is bekend hoeveel kiesmannen iedere kandidaat heeft gehaald.

de kandidaat met de meerderheid van de kiesmannen = 270 of meer (dus niet de meeste, maar meerderheid) is de winnaar..

er is nog een derde optie.. Als geen van beide kandidaten de 270 kiesmannen haalt en dat is een optie, omdat in UTAH nog een Anti Trump kandidaat is (McMullin) en er is een reele kans dat hij in Utah zal winnen.. Als hij Utah wint kan het zijn dat geen van de andere twee de 270 bereikt..
In dat geval kiest het Huis van Afgevaardigden wie er president wordt.. Het kan dan zijn dat zij zowel Clinton als Trump verwerpen en gaan voor de compromis president McMullin (dat zou lachen zijn, beide afgedroogd).. De kans dat dat gebeurd is heel klein maar bestaat dus wel.

Als de stembussen sluiten weten we hoe het zit met de kiesmannen, maar hoe lang het dan duurt tot aan een definitieve bevestiging weet ik eigenlijk niet

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 02:42

Zou het hele seizoen van "Days of our elections" of "The old and the reckless" wel goed afsluiten als McMullen in het Wiite Huis eindigt.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 02:44

"If your own campaign can't trust you to tweet, how can we trust you with the nuclear codes?" – President Obama, on Donald Trump

Ik heb hier zo hard om gelachen :D Ik denk niet dat Obama op Trump zal stemmen als ik het zo hoor :')