Sakura789 schreef:[/quote]Fijn dat je ook de nuance in mijn post goed gelezen hebt, ik heb het over studie/studentenverenigingen. De meeste studieverenigingen hebben geen ontgroening. Daarnaast ook de studieverenigingen zonder ontgroeiningen. Zelfs de sport/vrijwilligersverenigingen.
Ja ik heb liever iemand aan het werk die zichzelf niet alleen met kennis heeft versterkt in de studententijd (nog een nuance in mijn post, zuipers hoeven we echt niet binnen het bedrijf). Ik heb liever iemand met normale cijfers die desnoods een jaar langer over zijn studie heeft gedaan dan iemand die cum laude binnen de tijd is afgestudeerd. Om kennis draait het niet in het bedrijfsleven, het gaat om een combinatie van factoren. Samenwerken, communiceren, innovatief denken, meehelpen aan oplossingen. Dat leer je binnen verenigingen (alle verenigingen) in commissies en besturen. Het is een soort van proefperiode waarin je met elkaar nog van alles mag leren en als je een foute beslissing neemt, dit geen extreme gevolgen heft (dan heb ik het in mijn geval over een studievereniging).
Daarnaast is het voor mij een pré dat iemand op kamers heeft gezeten en ook een pré dat het een vrouw is van niet allochtone afkomst (ivm diversiteit). Dat laatste is overgins wel het meest moeilijke om te vinden in de branche. Ook een pré is een stapelaar (MBO-HBO-Uni) vanwege de praktische en inhoudelijke kennis. Wij zijn op zoek naar mensen met een persoonlijkheid, die niet alleen hun werk van 9 tot 5 doen, maar ook dat beetje extra willen en kunnen geven. Zelfstandig na kunnen denken en kritisch mee kunnen discussieren.
Daarnaast, zoals geschreven in andere posten, ben ik niet lid geweest van het corps. Van mijn eigen verniging heb ik nog nooit iemand langs gehad voor een sollicitatie, ben naar een ander deel van het land gegaan. Daarnaast ben ik ook niet te linken aan een vereniging (met ontgroening), dat staat niet op mijn CV/LinkedIn. Wel ben ik aangenomen op de pré dat ik in het bestuur heb gezeten van een studieverniging en ook uit de testen goed ben gekomen. Geloof me, zonder hersenen kom je er ook echt niet. Dan lig je bij ons eruit, zelfs al heb je bij het corps gezeten
Echt, wauw...de andere criteria vind ik ook al discutabel, maar deze

Als ik al vooroordelen had, bevestig je die nu, na een dergelijke post.