Iedereen Donor??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:35

Er worden quotes met mijn naam gedaan die ik niet heb getyped.
Vind ik niet echt prettig.
Dat is een reactie op een vraag op mijn reactie.

Elena ik wil NIETS afstaan. Tenzij het mijn eigen naaste zou zijn en die dat zou willen.
Egoistisch? Vast voel ik me schuldig? Geen seconde!!!!!
Er is al een situatie geweest dat ik heb moeten tekenen omdat ik bloed van een ander weigerde.
De natuur is de enige die ik het geven wil. En nee ik ben niet gelovig .
Er zijn nog zat mensen op de aarde. Laat die het maar doen.
En als IEDEREEN donor zou worden dan hebben we weer een overschot.
Niet iedereen gaat het oerwoud in, ik zou dat willen.
ik kies bewust voor NEE

Tibetaanse luchtbegravenis? Daar ga ik meer over lezen

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:53

Willl65 schreef:
Er worden quotes met mijn naam gedaan die ik niet heb getyped.
Vind ik niet echt prettig.
Dat is een reactie op een vraag op mijn reactie.

Elena ik wil NIETS afstaan. Tenzij het mijn eigen naaste zou zijn en die dat zou willen.
Egoistisch? Vast voel ik me schuldig? Geen seconde!!!!!
Er is al een situatie geweest dat ik heb moeten tekenen omdat ik bloed van een ander weigerde.
De natuur is de enige die ik het geven wil. En nee ik ben niet gelovig .
Er zijn nog zat mensen op de aarde. Laat die het maar doen.
En als IEDEREEN donor zou worden dan hebben we weer een overschot.
Niet iedereen gaat het oerwoud in, ik zou dat willen.
ik kies bewust voor NEE

Tibetaanse luchtbegravenis? Daar ga ik meer over lezen

ik geloof niet in een overschot... alles behalve. Veel organen zijn niet meer bruikbaar...

Willl65

Re: Iedereen Donor??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:58

persoonlijk denk ik dat er meer dan voldoende mensen op deze aardbodem leven. Als het je tijd is is het je tijd klaar.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:58

Vanavond m'n zus en zwager gesproken, beide donor sinds hun 18e. Hebben vanavond hun toestemming ingetrokken, zagen nu de andere kant van het verhaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:01

Ik hoor van heel veel mensen dat ze nu geen donor meer willen zijn. Lekker effect heeft deze nieuwe wet...

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:15

Willl65 schreef:
persoonlijk denk ik dat er meer dan voldoende mensen op deze aardbodem leven. Als het je tijd is is het je tijd klaar.

dat vind ik eerlijk gezegd kort door de bocht... ik gun iedereen een tweede kans... een kans om te genieten, te leven....

edit;

Ik vraag me af hoe je dan tegenover medicijnen, andere operaties, reanimatie ect staat? Dat ook allemaal niet meer?
Laatst bijgewerkt door Papilio op 15-09-16 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:16

Quellian schreef:
Vanavond m'n zus en zwager gesproken, beide donor sinds hun 18e. Hebben vanavond hun toestemming ingetrokken, zagen nu de andere kant van het verhaal.

welke andere kant? Ik zie vooral in dat er eindelijk iets word gedaan om de wet door te laten komen.... hij moet nog langs de eerste kamer...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:17

verootjoo schreef:
Ik hoor van heel veel mensen dat ze nu geen donor meer willen zijn. Lekker effect heeft deze nieuwe wet...

Mensen hebben voorheen een keuze gemaakt zonder dat ze goed geinformeerd waren.
Nu herzien ze dat, omdat er (eindelijk) meer informatie is.
Goede zaak.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:17

sneeuwpop schreef:
Idd. Fijn dat iemand dit hier neerzet, maar had ik ook al eerder ergens gelezen.
Daarbij zijn er gevallen die ik heb gelezen, dat mensen die hersendood waren verklaard, weer zijn bijgekomen.
Dit natuurlijk met veel schade, maar iig niet dood, zoals "men" je wilt doen laten geloven.

Ik denk dat het vooral om geld draait. Zeker in de politiek kan dit besluit heel heel heel veel geld opleveren..

Ik weet niet of het om geld draait.
Ik weet wel dat de focus alleen ligt bij diegene die de organen ontvangen en niet bij de donor. Er zijn genoeg situaties bekend dat de familie zich onder druk gezet voelt om hun naaste als donor beschikbaar te stellen. Ook zijn er genoeg situaties waarbij de familie dat weigerde en de hersendode patiënt toch opeens niet zo hersendood bleek te zijn en sommigen na voldoende revalidatie een normaal functioneel leven leiden.

De hele focus is verkeerd, het ligt niet bij de mogelijke donor, maar bij de levens die gered kunnen worden met diens organen. Alsof het leven van de donor niet belangrijk is.

Die vriend van mij had nachtmerries van de operaties waar hij bij geweest is, vooral van wat hij zag gebeuren op de gezichten van de donoren op het moment dat zij open gesneden en leeg gehaald werden. Hij kan er nu jaren later nog steeds nauwelijks over praten. Nee, ik weet genoeg, ik moet er niet aan denken dat je nog enige bewustzijn hebt tijdens een dergelijke operatie.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:19

Yaemyn schreef:
Ik word geen donor maar ben in principe ook niet tegen deze nieuwe ontwikkeling.

Ik wil zelf kunnen bepalen wat voor mensen mijn organen mogen hebben. Een roker or drugsgebruiker of wat dan ook wil ik mijn gezonde lichaamsdelen niet geven namelijk. Zo lang ik er geen zeggenschap in heb word ik geen donor. Gelukkig blijft nee zeggen een mogelijkheid.

Deze reden heb ik dus ook, je weet niet bij wie je organen terecht komen. Iemand die het echt nodig heeft prima maar er zitten ook rotte appels tussen die het aan zichzelf te danken hebben door ind bv drank of drugs en dan denk ik nee, helaas kun je die keuze dan niet meer maken. Ook dat is mijn reden waarom ik geen donor ben. Kreeg netjes een brief thuis, heb alles goed doorgelezen er met mijn ouders en vriend over gehad en zo mijn keuze gemaakt, heb dus niet kwakkeloos ja of nee ingevuld.

Ben er ook niet op tegen, veel mensen vergeten nu uberhaubt iets in te vullen en als je automatisch aangemeld staat en het toch niet wilt zullen ze het niet zo snel vergeten.
Mijn moeder is wel donor en voor haar een bewuste keuze geweest, maar ook met het stukje waar ik mee zit worsteld zij een beetje

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:22

Keell94 schreef:
Yaemyn schreef:
Ik word geen donor maar ben in principe ook niet tegen deze nieuwe ontwikkeling.

Ik wil zelf kunnen bepalen wat voor mensen mijn organen mogen hebben. Een roker or drugsgebruiker of wat dan ook wil ik mijn gezonde lichaamsdelen niet geven namelijk. Zo lang ik er geen zeggenschap in heb word ik geen donor. Gelukkig blijft nee zeggen een mogelijkheid.

Deze reden heb ik dus ook, je weet niet bij wie je organen terecht komen. Iemand die het echt nodig heeft prima maar er zitten ook rotte appels tussen die het aan zichzelf te danken hebben door ind bv drank of drugs en dan denk ik nee, helaas kun je die keuze dan niet meer maken. Ook dat is mijn reden waarom ik geen donor ben. Kreeg netjes een brief thuis, heb alles goed doorgelezen er met mijn ouders en vriend over gehad en zo mijn keuze gemaakt, heb dus niet kwakkeloos ja of nee ingevuld.

Ben er ook niet op tegen, veel mensen vergeten nu uberhaubt iets in te vullen en als je automatisch aangemeld staat en het toch niet wilt zullen ze het niet zo snel vergeten.
Mijn moeder is wel donor en voor haar een bewuste keuze geweest, maar ook met het stukje waar ik mee zit worsteld zij een beetje

het is iets waar je wel of niet achterstaat. Welke keuze het dan ook is vind ik prima... maar veel mensen maken met de huidige wet geen keuze... en dan word familie op een moeilijk moment er mee geconfronteerd... dat zou ik zelf niet willen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:27

Precies, Senna21. Ze zag nu ook dat erbij stond dat ze haar weefsels af zou staan voor wetenschappelijk onderzoek. Ze hebben haar toestemming ongevraagd uitgebreid.
Ze wil thuis sterven, dat kan dus niet als je donor wilt zijn. Je schenkt jezelf al bij leven.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:28

Quellian schreef:
Precies, Senna21. Ze zag nu ook dat erbij stond dat ze haar weefsels af zou staan voor wetenschappelijk onderzoek. Ze hebben haar toestemming ongevraagd uitgebreid.
Ze wil thuis sterven, dat kan dus niet als je donor wilt zijn. Je schenkt jezelf al bij leven.

ligt aan de situatie of je thuis kan sterven. Mocht dat het geval zijn gaat je eigen wens altijd voor, maar zal gezegd worden dat donor zijn wellicht niet meer mogelijk is... ook wetenschap kan je nee op zeggen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:34

En bedankt Will... zal mijn vriend zeggen dat we morgen naar de gamma gaan planken uitzoeken en die alvast schilderen. Dan hoeft hij dat niet meer te doen als ik dood ben want ja het is toch mijn tijd dan... mag mijn vader mijn kist dragen en mijn zusje van nog geen 6 mag vast de laatste tekening gaan maken...

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:45

Het is de werkelijkheid. Velen zullen dit misschien naar vinden voor een minderheid is het normaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:48

Keell94 schreef:
Yaemyn schreef:

Ik ben zelf ook geen donor maar heb er zijdelings met m'n werk wel mee te maken en kan je vertellen dat je niet zomaar in aanmerking komt voor een donororgaan ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:51

Daphara schreef:
Ik weet wel dat de focus alleen ligt bij diegene die de organen ontvangen en niet bij de donor. Er zijn genoeg situaties bekend dat de familie zich onder druk gezet voelt om hun naaste als donor beschikbaar te stellen. Ook zijn er genoeg situaties waarbij de familie dat weigerde en de hersendode patiënt toch opeens niet zo hersendood bleek te zijn en sommigen na voldoende revalidatie een normaal functioneel leven leiden.

De hele focus is verkeerd, het ligt niet bij de mogelijke donor, maar bij de levens die gered kunnen worden met diens organen. Alsof het leven van de donor niet belangrijk is.

Die vriend van mij had nachtmerries van de operaties waar hij bij geweest is, vooral van wat hij zag gebeuren op de gezichten van de donoren op het moment dat zij open gesneden en leeg gehaald werden. Hij kan er nu jaren later nog steeds nauwelijks over praten. Nee, ik weet genoeg, ik moet er niet aan denken dat je nog enige bewustzijn hebt tijdens een dergelijke operatie.

Kan me goed voorstellen dat die vriend het niet ziet zitten... zelfs artsen zien het lang niet allemaal zitten: http://www.mednet.nl/nieuws/id2879-kwart-artsen-geen-orgaandonor.html

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:54

Zoolgangster schreef:
Daphara schreef:

Kan me goed voorstellen dat die vriend het niet ziet zitten... zelfs artsen zien het lang niet allemaal zitten: http://www.mednet.nl/nieuws/id2879-kwart-artsen-geen-orgaandonor.html

Ook artsen zijn mensen met eigen gevoelens... dat betekent niet dat ze niet achter orgaan donatie staan. Misschien vanuit eigen geloof of gevoel dat zij deze keuze maken...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:54

Jammer dat het zo persoonlijk gemaakt wordt. Jammer dat alleen de mening pro donor geresespecteerd wordt. Natuurlijk gun ik een ieder zijn leven maar ik weiger mij schuldig te voelen voor mijn eigen grensen wn geslachten. Tweede kans? Fa je gang maar niet van mijn organen. Omdat ik geen donor wenst te geven en de wereld al bevolkt genoeg vind ? Zegt nog nog dat ik iemand dood wenst.
En de vergelijking trekken met reanimeren en medicatie vind ik een zwaktebod.
respecteer gewoon dst ik anders tegen het leven aan kijk.
Nog even en je bent de paria van de samenleving als je ongezonde dingen doe of geen donor wenst te zijn want je organen zouden nog....
Gatver

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:55

xxdomiixx schreef:
En bedankt Will... zal mijn vriend zeggen dat we morgen naar de gamma gaan planken uitzoeken en die alvast schilderen. Dan hoeft hij dat niet meer te doen als ik dood ben want ja het is toch mijn tijd dan... mag mijn vader mijn kist dragen en mijn zusje van nog geen 6 mag vast de laatste tekening gaan maken...

Zou eerst even na vragen of een zelf gebouwde kist mag, je weet maar nooit met die gekke wetten. En wel goed op meten.... Ook belangrijk. Beter wat te groot dan te klein.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:56

xxdomiixx schreef:

Ik zie Will nergens zeggen dat anderen ook zo moeten denken als zij :?
Neem t niet zo persoonlijk...

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:59

@verootjoo, Will zegt '' Er leven meer dan voldoende mensen op deze aardbodem. Als het je tijd is is het je tijd...''

Dat betekent dat als je een donor nodig hebt in de (nabije) toekomst... je het maar beter kan laten anders raakt t over bevolkt...

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:01

Willl65 schreef:
Jammer dat het zo persoonlijk gemaakt wordt. Jammer dat alleen de mening pro donor geresespecteerd wordt. Natuurlijk gun ik een ieder zijn leven maar ik weiger mij schuldig te voelen voor mijn eigen grensen wn geslachten. Tweede kans? Fa je gang maar niet van mijn organen. Omdat ik geen donor wenst te geven en de wereld al bevolkt genoeg vind ? Zegt nog nog dat ik iemand dood wenst.
En de vergelijking trekken met reanimeren en medicatie vind ik een zwaktebod.
respecteer gewoon dst ik anders tegen het leven aan kijk.
Nog even en je bent de paria van de samenleving als je ongezonde dingen doe of geen donor wenst te zijn want je organen zouden nog....
Gatver

Ik heb al vaak gezegd mij maakt de keuze niet uit ... als er maar een keuze is. In jouw geval nee prima..

Maar de opmerking ''Er zijn meer dan genoeg mensen, je tijd is je tijd'' kan bij mensen die dichtbij zulke situaties staan pijnlijk overkomen. Zo ook bij mij.

Maar vanuit interesse vroeg ik naar of je levensreddende andere handelingen dan ook niet noodzakelijk vind. Want ook dan is het je tijd.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:02

Helemaal niet wat ik zeg , ik zeg dat ik er niet aan meedoe dat is wat heel anders nog even en ik ben een moordenaar. Gelukkig ben je niet van mij afhankelijk als het om een donor gaat.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 16-09-16 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 00:02

Papilio schreef:
@verootjoo, Will zegt '' Er leven meer dan voldoende mensen op deze aardbodem. Als het je tijd is is het je tijd...''

Dat betekent dat als je een donor nodig hebt in de (nabije) toekomst... je het maar beter kan laten anders raakt t over bevolkt...

Dat maak jij er van. Ze zegt letterlijk dat ze niks tegen doneren op zich heeft alleen dat het niet van haar zal komen en dat ze zich daar niet schuldig om moet of zal voelen.