Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Dat die stromingen er zijn weetik. Maar dat nu aantoonbaar hier iemand gewelddadig is geworden en dat kennelijk als volstrekt logisch ziet. Dat is nieuw.
Zo heel erg fout wat er gebeurt, ik ben echt heel ruimdenkend maar van mij mag nu iedere erdohan aanhanger naar turkey verhuizen en dan grenzen dicht. Als je je zo verbonden voelt aan de man ga daar dan ook wonen, kun je hem iedere dag aanbidden
Lente schreef:Er zijn genoeg kritische geluiden uit de moslimwereld. Laten we de macht van de media daarin niet uitvlakken hoor.
Zoals bij de demonstratie in Londen...
ravellie schreef:karuna schreef:Dat die stromingen er zijn weetik. Maar dat nu aantoonbaar hier iemand gewelddadig is geworden en dat kennelijk als volstrekt logisch ziet. Dat is nieuw.
Zo heel erg fout wat er gebeurt, ik ben echt heel ruimdenkend maar van mij mag nu iedere erdohan aanhanger naar turkey verhuizen en dan grenzen dicht. Als je je zo verbonden voelt aan de man ga daar dan ook wonen, kun je hem iedere dag aanbidden
Eens, dan gaat het op sommige plekken in NL ontzettend rustig worden![]()
![]()
Lente schreef:Je hoeft niet in herhaling te vallen hoor, ik had je post de eerste keer ook gelezen.
Dat het onderwerp licht verandert in de loop van een discussie maakt het niet geheel off-topic. Dat we bespreken hoe een situatie zoals in Turkije van invloed kan zijn op ons in Nederland is vrij normaal.
Jij begint overigens zelf over Islamisering en dat je daar tegen bent. Dan kan je ook de kritische noot verwachten. Ik vind het jammer dat je een inhoudelijke discussie uit de weg gaat.
Edit: ik zie dat Ravellie haar post heeft verwijderd.
karuna schreef:Geloof is een nuttig iets, maar leg het anderen niet op en dwing niemand er toe. Ben van oorsprong katholiek al doe ik er niks mee. Heb in een zwaar christelijke omgeving gewoond, geen pretje zullen we maar zeggen. In Venlo met opleiding woonden er in de flat buitenlanders studenten en in de laatste flat vooral criminelen. Daar fijne buren gehad, zwaar moslim gelovig maar heel prettige vriendelijke zachtaardige mensen met een grote afschuw voor geweld. Die leefden zoals de koran dat voorschreef.
Maar alles waar te voor staat is gewoon fout. Of het nu christelijk, jehovas getuige, katholiek, moslim, joods of wat ook is. Is geen pretje om als niet christelijke tussen dr zwarte kousen te wonen.die je dwingen in een leefpatroon en waarvan je de was op zondag in je eigen hoog afgesloten tuin niet mag ophangen.
En erdohan en turkey gaat niet eens over geloof maar om meneer zelf. Je mag niet tegen hem zijn. Dan moet je weg of dood
karuna schreef:Er is een turkse imam in elkaar gemept in nederland met de woorden landverrader door mede turken. Omdat ze vinden dat hij tegen Erdohan is. Ok hier begint het geweld dus ook.