Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:33

Dat die stromingen er zijn weetik. Maar dat nu aantoonbaar hier iemand gewelddadig is geworden en dat kennelijk als volstrekt logisch ziet. Dat is nieuw.

Zo heel erg fout wat er gebeurt, ik ben echt heel ruimdenkend maar van mij mag nu iedere erdohan aanhanger naar turkey verhuizen en dan grenzen dicht. Als je je zo verbonden voelt aan de man ga daar dan ook wonen, kun je hem iedere dag aanbidden

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:40

ravellie moet je de bijbel eens goed doorpluizen, staan ook genoeg dingen in. Is ooit een experiment van geweest dat ze men lieten denken dat ze in de Koran keken vonden ze veel te extreem dat islamitische boek, maar het was toch echt 'hun eigen' bijbel. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er aan beide geloven extreme aanhangers zijn maar er zijn er genoeg gematigd, dus er is nu niet per direct een geloof slechter. Ik denk zelf dat mensen in gebieden waar de islam voorkomt o.a een andere opvoeding hebben, misschien minder veiligheid, of de mensen in Nederland worden raar aangekeken omdat ze moslim zijn, dan radicaliseren die mensen sneller en lijkt de islam slechter.

-

Ik ben zoals wel meer hier best benieuwd was Erdogan nou exact wil door de noodtoestand opeens te laten verdwijnen, wat mij betreft had dat ding er het komende jaar geweest.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:49

Maar waarom is het altijd de islam als het over radicalisering gaat?
Je hoort zelden tot nooit dat het iemand van een andere religie betreft.
Maar goed, meningen verschillen.
Ik ben fel tegen islamisering.

En nee, ik zeg niet dat ik iedereen als een potentiele aanslag pleger zie, die met een hoofddoek over straat gaat.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:50

karuna schreef:
Dat die stromingen er zijn weetik. Maar dat nu aantoonbaar hier iemand gewelddadig is geworden en dat kennelijk als volstrekt logisch ziet. Dat is nieuw.

Zo heel erg fout wat er gebeurt, ik ben echt heel ruimdenkend maar van mij mag nu iedere erdohan aanhanger naar turkey verhuizen en dan grenzen dicht. Als je je zo verbonden voelt aan de man ga daar dan ook wonen, kun je hem iedere dag aanbidden

Eens, dan gaat het op sommige plekken in NL ontzettend rustig worden :o :o :o

Anoniem

Re: Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:54

Wat is Islamisering precies? Buiten een Wilders-term?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:10

Eigenlijk wel zorgwekkend, dat je niet weet waar de term inhoudelijk voor staat, en niet verder komt dan dat het 'iets met Wilders te maken heeft'.
Want los van het feit dat hij dat altijd roept, is het een proces wat je gewoon om je heen ziet gebeuren hoor ( tenzij je in een uithoek van NL zit).

Ik heb een stuk voor je opgezocht van April dit jaar.
Dit richt zich vooral hoe het er nu in Duitsland aan toe gaat...

Kort door de bocht: een toename van moslim bewoners binnen het Westen, met forse groei en uitbreiding van hun geloof /religie. welke zeer zeker gevolgen hebben.

Je kan het er mee eens zijn, je kan het er mee oneens zijn.
Maar is iets wat zeker in Europa gaande is.

Islamisering Duitsland en Nederland zet door

'Vrijheid binnen eigen cultuur inperken ten gunste van andere culturen: vorm van westerse zelfhaat'

Paniek, hysterie of populistische onderbuik? De vluchtelingencrisis laat zien dat de westerse culturele waarden onder druk komen te staan. Niet alleen door de intolerantie van sommige immigranten, maar ook door een sluipend proces van gewenning en inschikken. De aantasting van westerse vrije waarden, waarbinnen mannen, vrouwen, homo’s en hetero’s zelfbeschikkingsrecht hebben, staat onder druk door de eigen inschikkelijkheid.

De aap is nu eindelijk uit de mouw. De oorzaak van de massale aanrandingen van vrouwen tijdens de oudejaarsnacht in Keulen door moslimmannen, is niet alleen de intolerantie jegens vrouwen, maar de seksueel en erotisch getinte reclame op billboards, in modebladen en op de televisie in het westen.

De kwetsende Westerse vrijheid

Tot die verbijsterende conclusie komt de Duitse minister van Justitie Heiko Maas (SPD). De afgelopen maanden heeft het Duitse ministerie van Justitie alles uit de kast gehaald om de gewelddadige seksuele ontsporingen tijdens de oudejaarsnacht te duiden. Niet de middeleeuwse kijk op vrouwen door moslims, maar onze geëmancipeerde seksueel vrije westerse samenleving is de oorzaak.

Volgens minister Maas wordt er in Europa te weinig rekening gehouden met de gevoelens van moslims die onze vrije manier, waarop de seksen met elkaar omgaan, als kwetsend ervaren. In de optiek van minister Heiko Maas moet er dus een einde komen aan billboards waarop vrouwen in bikini of ondergoed staan afgebeeld, alsmede alle erotische reclame die aanstootgevend zou kunnen zijn voor moslims.

Politiek correct denken

Zijn mening wordt gedeeld door meerdere leden van de SPD en de christelijke partijen. Voor u denkt, ‘die malle Duitsers’, in Nederland leven dezelfde opvattingen onder sommige aanhangers van de SGP, de CU en het CDA. Maar ook binnen de PvdA en GroenLinks zijn er mensen die het Duitse standpunt benaderen: ontzie de culturele gevoeligheden van moslimimmigranten. Een beetje inschikken kan geen kwaad. Politiek correct denken dus.

Met elkaar rekening houden en culturele gevoeligheden proberen te respecteren getuigen van begrip voor elkaar. Daar is natuurlijk niets mis mee, en opzettelijk provoceren is ronduit kwalijk, maar waar trek je de grens? Hoe inschikkelijk moet je als samenleving worden en wanneer komt de eigen vrije cultuur in het geding?

De justitiële vervolgingen van de daders in Keulen komen niet veel verder dan wat geldboetes. De wil van de Duitse justitie om de verantwoordelijken op te pakken en krachtig te veroordelen ontbreekt volledig. Liever maakt de minister het kapitalisme en westers consumentisme verantwoordelijk voor de uitwassen in Keulen.

Duitsers, vluchtelingen in eigen land

Wat wordt de volgende stap? Geen minirokjes meer en nog alleen maar badpakken in het zwembad en op het strand? Het einde van lingeriereclame en naaktfotografie? Het dragen van een lendendoekje in de sauna? Een Turkse sauna in Utrecht stelt dat inmiddels als voorwaarde. Misschien al eens voorzichtig beginnen met een los omgeslagen hoofddoekje?

Ik weet niet wat er aan de hand is bij onze oosterburen. Het lijken wel vluchtelingen in eigen land, ze zijn volledig de weg kwijt. De catastrofale oproep van bondskanselier Angela Merkel, dat er geen bovengrens is voor vluchtelingen/immigranten en haar selfies met vluchtelingen, worden uitgelegd als een welkome uitnodiging om naar Europa te komen. Dan de door haar geïnitieerde chantabele afspraak tussen de EU en Turkije over de vluchtelingen. Merkel’s veroordeling van de satiremaker Jan Böhmermann, die sultan Erdogan eerder deze maand op de hak nam, en nu de extreme bevindingen van het Duitse ministerie van Justitie over de oorzaak van de aanrandingen in Keulen.

Juf Fatima uit Laren

Maar ook in Nederland sluipt de islamisering er langzaam in als we niet oppassen. Vraag het de leerkrachten die les geven op scholen met veel moslimleerlingen. De kritische opmerkingen over hun vrije westerse kleding is niet van de lucht. Ook bepaalt het geloof van moslimleerkrachten hoe zij zich dienen te kleden op een gewone Nederlandse openbare school.

Mooi voorbeeld is het voorval op de Gooische School in Laren. Juf Fatima van groep zeven had besloten met onmiddellijke ingang een hoofddoek te gaan dragen. Directie en bestuur hebben onderzoek gedaan naar hun rechten en plichten als openbare school en de ouders per e-mail daarover geïnformeerd. Die plichten voor de openbare school zijn simpel: eat it.

Artikel 1 Grondwet

Op grond van artikel 1 van de Grondwet mag juf Fatima met een hoofddoek voor de klas gaan staan. Ze mag uitstralen dat zij zich als vrouw ondergeschikt maakt aan mannen, aan een geloof, aan een God. Sterker nog: ze mag uitstralen dat ze de Westerse waarden ondergeschikt acht aan haar geloof en aan haar taak als leerkracht om kinderen zo onbevooroordeeld mogelijk te benaderen.

“Daar sta je dan als ouders van dochters; doe je je best je meisje duidelijk te maken dat ze alles kan worden wat een jongetje ook kan worden, alles mag doen wat een jongetje ook mag doen, dat ze als meisje gelijkwaardig is aan een jongetje, staat er een vrouw voor de klas die beweert een hoofddoek op te moeten vanwege haar geloof. Een geloof dat die eis niet aan jongens stelt”

Citaat van Columniste Ebru Omar in haar column van 11 april in NRC. Knap van deze progressieve moslimvrouw om dit voorval aan de kaak te stellen. Maar, heeft u er verder iets over gelezen in de media? Zijn er Kamervragen gesteld aan minister Bussemaker van Onderwijs (PvdA)? Hoever kun je gaan om politiek correct te zijn?

Westerse zelfhaat

Het begint zo langzamerhand een vorm van westerse zelfhaat te worden om de vrijheid binnen de eigen cultuur in te perken ten gunste van andere culturen. Dat religieuze minderheden met dergelijke inperkingen sympathiseren is tot daaraan toe. Maar wanneer het een gevolg is van opgerekt overheidsbeleid, is het hek van de dam. Moet, in het licht van de huidige en toekomstige ontwikkelingen, het gedateerde artikel 1 in de Grondwet niet aangepast worden?

Zoals Michel Houellebecq in zijn boek Soumission schrijft is de islamisering van Europa de komende decennia is geen utopie meer maar een kwestie van tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:15

:')

Ik weet prima waar die term inhoudelijk voor staat.

Bovenstaand is een enorm populistisch stuk. Slechts een fractie van de mensen in Nederland is moslim. Ja dit zal vast nog wat stijgen maar van Islamisering is nog láng geen sprake, mits je de term gebruikt zoals hij bedoeld is.

In het stuk hierboven wordt het gebruik van hijab al verkeerd uitgelegd. Als we ons door dit soort non-informatie laten leiden worden we allemaal bang ja...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:17

Je hoort ook zelden een kritisch geluid uit de 'moslim wereld'.

Ik heb groot respect voor Ebru.
Bijzonder mens

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:18

Een fractie?

_/-\o_

Ach ja, laten we het er op houden dat meningen verschillen en cijfers ook.

Never mind, we gaan een beetje off topic :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:19

Er zijn genoeg kritische geluiden uit de moslimwereld. Laten we de macht van de media daarin niet uitvlakken hoor.

Zoals bij de demonstratie in Londen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:23

Lente schreef:
Er zijn genoeg kritische geluiden uit de moslimwereld. Laten we de macht van de media daarin niet uitvlakken hoor.

Zoals bij de demonstratie in Londen...

Eens...

En verder...iedere religie lijdt vrijwel altijd tot onderdrukking van een andersdenkende minderheid.
Ook christenen maken zich hieraan schuldig. Alleen christenen hebben dat vaak niet zo door.
Gelukkig gebruiken de meeste christenen tegenwoordig geen geweld.
Maar denk aan de inquisitie en ook aan iemand als Andreas Breivink.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:24

Je hoeft niet in herhaling te vallen hoor, ik had je post de eerste keer ook gelezen. :)
Dat het onderwerp licht verandert in de loop van een discussie maakt het niet geheel off-topic. Dat we bespreken hoe een situatie zoals in Turkije van invloed kan zijn op ons in Nederland is vrij normaal.
Jij begint overigens zelf over Islamisering en dat je daar tegen bent. Dan kan je ook de kritische noot verwachten. Ik vind het jammer dat je een inhoudelijke discussie uit de weg gaat. :)

Edit: ik zie dat Ravellie haar post heeft verwijderd.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:47

Ik heb sowieso in m'n hoofd een allergie ontwikkeld tegen geloof, maar ik ben nog steeds niet meer tegen 1 geloof dan het andere, elk geloof heeft fijne dingen en nare dingen. Moslims worden meestal zonder pardon slecht genoemd, dan wordt je minder 'waard' in de maatschappij en daardoor radicaliseren deze mensen, we moeten ze er dus juist doorheenhelpen (mits mensen dat willen, anders heb je wat bij betreft weinig te zoeken hier).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:50

ravellie schreef:
karuna schreef:

Steek even de rivier over.... Hier is het hartstikke rustig :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:04

Geloof is een nuttig iets, maar leg het anderen niet op en dwing niemand er toe. Ben van oorsprong katholiek al doe ik er niks mee. Heb in een zwaar christelijke omgeving gewoond, geen pretje zullen we maar zeggen. In Venlo met opleiding woonden er in de flat buitenlanders studenten en in de laatste flat vooral criminelen. Daar fijne buren gehad, zwaar moslim gelovig maar heel prettige vriendelijke zachtaardige mensen met een grote afschuw voor geweld. Die leefden zoals de koran dat voorschreef.

Maar alles waar te voor staat is gewoon fout. Of het nu christelijk, jehovas getuige, katholiek, moslim, joods of wat ook is. Is geen pretje om als niet christelijke tussen dr zwarte kousen te wonen. :n die je dwingen in een leefpatroon en waarvan je de was op zondag in je eigen hoog afgesloten tuin niet mag ophangen.

En erdohan en turkey gaat niet eens over geloof maar om meneer zelf. Je mag niet tegen hem zijn. Dan moet je weg of dood :roll:

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:07

Lente schreef:
Je hoeft niet in herhaling te vallen hoor, ik had je post de eerste keer ook gelezen. :)
Dat het onderwerp licht verandert in de loop van een discussie maakt het niet geheel off-topic. Dat we bespreken hoe een situatie zoals in Turkije van invloed kan zijn op ons in Nederland is vrij normaal.
Jij begint overigens zelf over Islamisering en dat je daar tegen bent. Dan kan je ook de kritische noot verwachten. Ik vind het jammer dat je een inhoudelijke discussie uit de weg gaat. :)

Edit: ik zie dat Ravellie haar post heeft verwijderd.

Sorry, was mezelf aan het quoten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:08

Heb ik ook wel eens gehad. :')

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:09

karuna schreef:
Geloof is een nuttig iets, maar leg het anderen niet op en dwing niemand er toe. Ben van oorsprong katholiek al doe ik er niks mee. Heb in een zwaar christelijke omgeving gewoond, geen pretje zullen we maar zeggen. In Venlo met opleiding woonden er in de flat buitenlanders studenten en in de laatste flat vooral criminelen. Daar fijne buren gehad, zwaar moslim gelovig maar heel prettige vriendelijke zachtaardige mensen met een grote afschuw voor geweld. Die leefden zoals de koran dat voorschreef.

Maar alles waar te voor staat is gewoon fout. Of het nu christelijk, jehovas getuige, katholiek, moslim, joods of wat ook is. Is geen pretje om als niet christelijke tussen dr zwarte kousen te wonen. :n die je dwingen in een leefpatroon en waarvan je de was op zondag in je eigen hoog afgesloten tuin niet mag ophangen.

En erdohan en turkey gaat niet eens over geloof maar om meneer zelf. Je mag niet tegen hem zijn. Dan moet je weg of dood :roll:

Dat vind ik dus zo zorgelijk.
En een heleboel aanhangers wonen o.a en klaarblijkelijk....in Nederland :)F

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:45

karuna schreef:
Er is een turkse imam in elkaar gemept in nederland met de woorden landverrader door mede turken. Omdat ze vinden dat hij tegen Erdohan is. Ok hier begint het geweld dus ook.

Wat idioot, ze lopen allemaal als een verblinde kudde achter die Erdogan aan, lijkt wel alsof ze zelf helemaal niet meer nadenken.
Zegt Erdogan, doe dit: hup daar gaan ze, en zegt Erdogan doe dat: ook goed, dan doen ze dat.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-07-16 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:11

Zo als mijn vriend zij. T is een man met een snorretje... en daar gaat t veel op lijken vind ik.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:46

LadyMadonna schreef:
ravellie schreef:

Steek even de rivier over.... Hier is het hartstikke rustig :j

Ik was gisteren in het zwembad in Sleeuwijk :o :o :o :o :o
Wat een verademing <3

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:46

malih schreef:
Zo als mijn vriend zij. T is een man met een snorretje... en daar gaat t veel op lijken vind ik.

Ja, en die man wordt ook nog eens door zovelen op handen gedragen ;(

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:48

Maar goed, ik zwaai voor nu even af

Koffer pakken...

En nee, ik ga niet naar Turkije :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:33

Daar schijnt het nu in de hotels anders wat rustiger te zijn dan normaal..... :D

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:24

Ook wel weer lekker rustig in het zwembad :o

( sorry niet aardig...voor de ondernemers is het natuurlijk om te huilen)