Bewerkt vlees en kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Bewerkt vlees en kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:52

Geen of minder vlees eten kan kanker voorkomen of in ieder geval de kans verminderen. Dat is een feit. Punt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:54

Sizzle schreef:
Sorry, 8annemiek maar nu klink je echt als een paardnatuurlijk freak

He bedankt he. Deze PN freak eet vlees, stookt houtkachel, doet niet aan homeopathie en loopt niet op blote voeten. Denk toch dat je je beeld ff moet bijstellen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:59

Ik doelde op het vergelijk als je iets verder leest:
Ieder paard kan zonder ijzers (dekens, you name it)
Ieder mens kan zonder vlees
Iedere vrouw kan borstvoeding geven.

Dat soort geneuzel.
Als jij daar niet aan mee doet ben je ook geen freak :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:00

:D dansen bij volle maan in blote kont met afgezaagde hoef, zoiets? :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:02

Arabesk schreef:
:D dansen bij volle maan in blote kont met afgezaagde hoef, zoiets? :D

Dat klinkt meer als LSD misbruik :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 00:09

donjalover13 schreef:
dat kan. maar ik snap het werkelijk niet. kanker voorkomen ja. maar mensen hebben gewoon vlees nodig, en waarom zou 200 gram dan wel schadelijk zijn en 70 gram niet? op dit moment heb ik liever dat er een medicijn gevonden word. of duidelijk iets om kanker te voorkomen, maar tegenwoordig krijg je van bijna alles kanker. ik heb genoeg dierbaren verloren aan kanker en heb liever een medicijn. er zijn genoeg kerngezonde mensen van 90 die elke dag vlees eten..

Waarom 200 gram gevaarlijk is en 70 gram niet. Tja zo ver gaat het onderzoek nog niet. Nu we dit weten zal er heus binnenkort iemand komen die dat weet. En dan komt er waarschijnlijk weer een manier om die informatie te gebruiken en zijn we weer een stuk dichter bij de oplossing.

Niemand weet precies nog waarom sommige mensen 90 worden en niks krijgen terwijl andere het met 16 al hebben. Maar soms ontstaat er ineens een heel duidelijk beeld dat iets duidelijk meer kansen geeft. Zoals (mee)roken, te veel zon, alcohol en asbest. Je kunt zeggen, kom we wachten tot er iemand een kuur heeft gevonden. Maar we kunnen mensen ook waarschuwen en als dat niet helpt, dingen verbieden.

De meeste mensen hebben niet veel vlees nodig. We hebben ongeveer 100 tot 125 gram eiwitten nodig per dag. Daar gaan de meeste mensen makkelijk heen als je normaal groente, aardappelen, fruit, brood, melkproducten enz eet. En als je dan met matte (liefst onbewerkt) vlees eet. Dan denken de onderzoekers dat je minder kansen hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 00:12

listiglistje schreef:
Dus omdat ik rookworst lekker vind (sowieso vlees eet), ben ik niet intelligent :+ :') OMG het wordt hier steeds erger op Bokt...

VLEES: Naast dat je er ziek van wordt en dood aan gaat, wordt je er ook nog eens dom van :+

Kunnen we beter gaan zuipen, dan is het proces van dom worden nog tijdelijk lollig ook.

MR; dus vleesetende kankerpatiënten = eigen schuld dikke bult?
Mooi.., zal er aan denken. Heb door mijn CU verhoogde kans op darmkanker en kan plantaardige voedingsstoffen slecht opnemen en veel groenten niet verdragen. Dus ik ben van alle kanten ge...... :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:36

Ik vind de toon een beetje naar worden. Kom op, laten we aub proberen als volwassenen te discussieren. Te beginnen met te stoppen de uitzonderingen erbij te halen als zijnde universele waarheid :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:46

Blijft lachen altijd, die topics waarin extreme vegas hun mening proberen op te dringen.
~~}> <<)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:49

Zolang de schijf van 5 het vak vlees en vis niet schrapt en mij lijf zegt het is beter zo blijf ik vlees en vis eten.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:53

amoj schreef:
Blijft lachen altijd, die topics waarin extreme vegas hun mening proberen op te dringen.
~~}> <<)

Nouja zeg, dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Ik zie hier nergens 'extreme vegas' die hun mening op proberen te dringen. Ik zie hier alleen feiten genoemd worden waarop elke keer weer een excuus volgt van extreme vlezers. Ja mag ik er dan ook een labeltje op plakken?
Ik vind jouw bericht dan ook geen toegevoegde waarde hebben en behoorlijk uitlokkend overkomen.

@bruintje, er komt over een paar maanden/weken een nieuwe schijf van 5 omdat de huidige verouderd is en niet meer klopt. Ik ben erg benieuwd wat daar uit komt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:56

Amyyy schreef:
amoj schreef:
~~}> <<)

Nouja zeg, dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Ik zie hier nergens 'extreme vegas' die hun mening op proberen te dringen. Ik zie hier alleen feiten genoemd worden waarop elke keer weer een excuus volgt van extreme vlezers. Ja mag ik er dan ook een labeltje op plakken?
Ik vind jouw bericht dan ook geen toegevoegde waarde hebben en behoorlijk uitlokkend overkomen.

Het zijn geen feiten dat vlees eten overbodig is.
Wel feiten dat in een uitgebalanceerde voeding vlees hoort of een vervanger omdat er anders een tekort kan ontstaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:57

Dat had ik gelezen ja dat er een nieuwe uitkomt.
laat me van alles voor kunnen stellen, maar niet dat dat vak totaal verwijderd gaat worden :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:57

Ik heb het niet alleen over dat vlees overbodig is

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:58

Oke, maar dat is in de lijn van dit topic.

Voor de rest ben ik ook wel benieuwd :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 01:59

De schijf van 5 gaat vooral op het vlak van koolhydraten aangepast worden.

Maar daar is men ook al lang over aan het vergaderen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:27

Hoe groot is dat bord voor jouw kop eigenlijk, Bruintje? Ik sta keer op keer versteld van jouw reacties en geloof me, ik heb al heel veel onzin voorbij zien en horen komen. Er zijn zat, maar dan ook zat documentaires, onderzoeken en bewijzen dat dierlijke producten consumeren wel degelijk overbodig is. Het is overduidelijk dat jij in een illusie leeft en niet open staat voor nuances. Het is zo ongelooflijk jammer dat er hier een aantal Bokkers zijn met onwijs veel kennis en dat iedere keer opnieuw verwoorden, maar jij raast er telkens doorheen met het zeer vermoeiende en herhalende zelfde argument. Namelijk, 'we hebben vlees en vis nodig, want dat is zo'. Dat is een cirkelredering waar je maar niet uit dreigt te komen. Heel jammer. Er is niemand in dit topic die vleeseters veracht, maar wat wel zeer frustrerend is zijn de redenen wáárom iemand bepaalde keuzes maakt. Dát is het struikelblok en het grote probleem. Nogmaals, ik vind het onwijs jammer, want blijkbaar interesseert het je toch ergens wel, aangezien je altijd in dit soort topics te vinden bent. Dat een jongere zo redeneert, ook pijnlijk, maar te begrijpen. Een volwassen vrouw daarentegen, moet toch wel voor rede vatbaar zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:29

xMercury schreef:
Hoe groot is dat bord voor jouw kop eigenlijk, Bruintje? Ik sta keer op keer versteld van jouw reacties en geloof me, ik heb al heel veel onzin voorbij zien en horen komen. Er zijn zat, maar dan ook zat documentaires, onderzoeken en bewijzen dat dierlijke producten consumeren wel degelijk overbodig is. Het is overduidelijk dat jij in een illusie leeft en niet open staat voor nuances. Het is zo ongelooflijk jammer dat er hier een aantal Bokkers zijn met onwijs veel kennis en dat iedere keer opnieuw verwoorden, maar jij raast er telkens doorheen met het zeer vermoeiende en herhalende zelfde argument. Namelijk, 'we hebben vlees en vis nodig, want dat is zo'. Dat is een cirkelredering waar je maar niet uit dreigt te komen. Heel jammer. Er is niemand in dit topic die vleeseters veracht, maar wat wel zeer frustrerend is zijn de redenen wáárom iemand bepaalde keuzes maakt. Dát is het struikelblok en het grote probleem. Nogmaals, ik vind het onwijs jammer, want blijkbaar interesseert het je toch ergens wel, aangezien je altijd in dit soort topics te vinden bent. Dat een jongere zo redeneert, ook pijnlijk, maar te begrijpen. Een volwassen vrouw daarentegen, moet toch wel voor rede vatbaar zijn?

Gaat ie lekker?
Stel eerst je eerste en laatste zin voor jezelf voordat je door gaat met je jehova gedrag.

amoj schreef:
~~}> <<)

Dit dus :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:40

Ik ben zes jaar vegetariër geweest, dus ik kan wel zeggen dat ik ervaringsdeskundige ben :D
Ik heb me nog nooit zo zwak en vaak ziek gevoeld als in die zes jaar tijd.. En ja, ik at vervangende producten, heb een gezonde levensstijl.. Ik heb het idee dat ik wel degelijk vlees nodig heb, niet de hoeveelheden die sommigen eten, maar in bepaalde mate zeker. :j
Of je er kanker van krijgt? Naar mijn idee krijg je tegenwoordig van zoveel dingen kanker, en ik denk dat dat komt omdat we zoveel vooruit gaan met medische onderzoeken. De een heeft er aanleg voor, de ander niet, verder is bewerkt voedsel altijd minder gezond. Eet zo min mogelijk bewerkt voedsel en eet alles met mate, ik denk dat dat het best is. En laat je verder vooral niet opjutten door de media, het lijkt haast hun werk wel, mensen bang maken.. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 08:13

Na een dagje sociaal doen even bijgelezen en wat heeft dit topic een misselijke wending gekregen. Ik krijg op mijn flikker omdat ik iemand blond noem maar diezelfde mag out of the nowhere zeggen dat het eigen schuld dikke bult is dat vleeseters kanker krijgen?
En daar wordt nog braaf over ja-geknikt????

Ik gun de personen die dit zeggen, kanker in alle liefde toe alleen al zodat je hopelijk nog leert dat dat jullie argumenten absoluut geen bewezen feiten zijn. Geloof je het nog niet? Verklaar dan waarom een goede vriend van mij gewoonweg niet meer wakker werd vanwege een hersentumor, ondanks dat hij veganist was en zelfs nog nooit een snotneus heeft gehad.
(zo kan ik nog lang doorgaan)

Verder ga ik ontstippen. Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke discussie en opdringerigheid van veganisten/vegatariers gezien.
Ik wilde oprecht de aangedragen bronnen zien, maar na bovenstaande opmerkingen en ja-knikkers heb ik daar geen zin meer in.

En voor het gros van de mensen hier: controleer je bronnen voordat je ze als feiten presenteert.

:evaw:

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:12

8nnemiek schreef:
Hebben jullie Forks over Knives en Sick, Fat and nearly Dead inmiddels al gekeken?

Tuurlijk is gezond eten geen garantie dat je nooit kanker krijgt. Dat beweert ook niemand. Alleen dat de kans een heel stuk lager is.

Ik ben het helemaal met je eens, alleen jammer dat we hier tegen een betonnen muur staan te praten. Er is geen discussie mee te voeren omdat hun waarheid de ware is. Er is geen grijs, alleen zwart-wit. Ongelooflijk hoe bekrompen sommige reacties zijn, ik word er moedeloos van. Sterkte hier in dit topic,ik trek het niet meer :=

Als ik de reactie boven mij les, vraag ik me af of ze wel begrepen heeft dat mensen gezonder en ouder worden door rekening te houden met bepaalde eetgewoonten, maar dat er altijd uitzonderingen zijn, hoe verschrikkelijk ook. Maar dat ontkracht natuurlijk niet de insteek.

Wat een verbitterde mensen. Veganisten zijn opdringerige mensen, ik lees hier toch echt het tegenovergestelde.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:21

denice schreef:
8nnemiek schreef:
Hebben jullie Forks over Knives en Sick, Fat and nearly Dead inmiddels al gekeken?

Tuurlijk is gezond eten geen garantie dat je nooit kanker krijgt. Dat beweert ook niemand. Alleen dat de kans een heel stuk lager is.

Ik ben het helemaal met je eens, alleen jammer dat we hier tegen een betonnen muur staan te praten. Er is geen discussie mee te voeren omdat hun waarheid de ware is. Er is geen grijs, alleen zwart-wit. Ongelooflijk hoe bekrompen sommige reacties zijn, ik word er moedeloos van. Sterkte hier in dit topic,ik trek het niet meer :=

Maar wat willen jullie nu dan bereiken, omdat je praat over tegen een betonnen muur praten?

Stel dat het waar is dat je van rood (bewerkt) vlees kans op kanker krijgt, dan nog schaf ik mijn vleesje echt niet af hoor :) (om diverse redenen)

Ik vind de vega's hier overkomen als een stelletje Jehova's die hun geloof op komen dringen :7
Respecteer ieders mening en keuze zou ik zeggen, maakt het leven al een stuk leuker!

Het leven is kort, geniet ervan, als het je tijd is, dan is het je tijd.....
Dood gaan we allemaal, met of zonder rood (bewerkt) vlees ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:47

Magrathea schreef:
Ik vind de toon een beetje naar worden. Kom op, laten we aub proberen als volwassenen te discussieren. Te beginnen met te stoppen de uitzonderingen erbij te halen als zijnde universele waarheid :o

Als je het op mij hebt; zo uitzonderlijk zijn die genetisch bepaalde ziekten met verhoogde kans op eender welke kanker niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:04

Helemaal mee eens, denice.. Jammer dat mensen zich in zo'n discussie mengen maar dan totaal niet open staan voor reacties van anderen. Als ik reacties tegen kom waar ik weinig over weet dan zoek ik het op.. En zelf plaats ik artikelen met goed onderzochte en onderbouwde feiten, maar zelfs de documentaires waar de hele werking van het lichaam aan de hand van plaatjes wordt toegelicht, die worden niet gekeken omdat mensen er gewoon totaal niet open voor staan. Zo jammer. Het is gewoon overduidelijk dat de mens zonder vlees kan leven op die enkele uitzondering na. Maar sommigen willen dat niet zien, hoe veel bewijs je ook aandraagt.
Je hebt gelijk, het is echt verspilde moeite :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:10

En jullie willen niet zien dat die uitzonderingen zo uitzonderlijk niet zijn.

En bovendien; dat men zonder kan betekent nog niet dat men zonder wíl. Waarom jullie normen zo opdringen?
Want nee, ook als ik zonder kon zou ik niet geheel stoppen met vlees. Ik zou niet weten waarom. Dat ik niet heel oud ga worden is me al lang duidelijk. De tijd die ik heb wil ik dan ook lekker eten wat ik wil. :+
Mag je er nog zo veel bronnen bij halen als je wil. Ik denk dat ik beter weet hoe een menselijk lichaam werkt en wat de verschillende voedingsstoffen doen dan de gemiddelde bokker overigens. :D