Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tcm62 schreef:Men vergeet maar gemakshalve de haat van moslims naar christenen..en ja ook van de zogenaamde geïntegreerde moslim binnen Europa, zelfs de generatie die land van oorsprong niet eens kennen..
De kracht van verbondenheid binnen een sociale groep dir zich graag als "anders" typeert wordt vaak onderschat.
Electra63 schreef:Tcm62 schreef:Men vergeet maar gemakshalve de haat van moslims naar christenen..en ja ook van de zogenaamde geïntegreerde moslim binnen Europa, zelfs de generatie die land van oorsprong niet eens kennen..
De kracht van verbondenheid binnen een sociale groep dir zich graag als "anders" typeert wordt vaak onderschat.
Zoals jij het stelt, heeft iedere moslim haat naar christenen. Een normale discussie is dan niet meer mogelijk, naar mijn mening. Zwaar-gereformeerden, Jehova-getuigen e.a. zijn ook niet altijd aardig (zacht uitgedrukt) tegenover niet-gelovigen of bijv. homo's. Kinderen worden daar soms ook verstoten of buitengesloten als zij homo zijn of een partner kiezen zonder of met een ander geloof.
Persoonlijk begrijp ik dat ook allemaal niet, maar ik geloof dan ook niet
gohya schreef:Het maakt mij verder niet uit dat we hier vluchtelingen,asielzoekers,gelukszoekers opvangen.
Wat me wel uitmaakt is het verschil dat er word gemaakt. Geen geld voor behandelingen van mensen met kanker,maar wel geld voor de zorg van de vluchtelingen,asielzoekers.
En dáár wringt de schoen bij heel veel Nederlanders.
Je kan dit gewoon niet maken,behandel dan iedereen gelijk!
elenaMM77 schreef:De jood die de oorlog ontsnapte en vluchte werd echter welkom geheten voor zover mensen daartoe in staat waren.. De moslims die voor hun leven moeten vluchten (zoals de joden uit duitsland probeerde te ontkomen, massaal) vinden echter overal weerstand, want het zijn moslims en dus allemaal rot'.
toentertijd zeiden we nog Hitler is de gek, laten we de joden helpen om het te ontvluchten.. niet omdat ze joods waren, maar omdat ze voor hun leven moesten vluchten..
gohya schreef:Een man moet zélf zijn behandeling betalen! hij is niet terminaal hoor.Maar hij moet stoppen omdat hij het niet meer kan betalen.Das toch hardstikke erg?
Electra63 schreef:gohya schreef:Een man moet zélf zijn behandeling betalen! hij is niet terminaal hoor.Maar hij moet stoppen omdat hij het niet meer kan betalen.Das toch hardstikke erg?
Natuurlijk is dat erg, maar dat heeft niets met vluchtelingen of dit topic te maken. Er is een ander potje voor de gezondheidszorg.
Dit is wel on topic:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ders.dhtml
Elise_0o schreef:elenaMM77 schreef:De jood die de oorlog ontsnapte en vluchte werd echter welkom geheten voor zover mensen daartoe in staat waren.. De moslims die voor hun leven moeten vluchten (zoals de joden uit duitsland probeerde te ontkomen, massaal) vinden echter overal weerstand, want het zijn moslims en dus allemaal rot'.
toentertijd zeiden we nog Hitler is de gek, laten we de joden helpen om het te ontvluchten.. niet omdat ze joods waren, maar omdat ze voor hun leven moesten vluchten..
Mag ik je even verbeteren?
Nog voor de oorlog echt was begonnen was de jodenhaat al sterk aanwezig. Er werden wetten aangenomen die zacht gezegd zeer nadelig waren voor de joodse mensen. Hierdoor probeerden er een half miljoen joodse mensen uit Duitsland weg te trekken. Helaas heeft heel Europa toen de grenzen gesloten. Het was zelfs zo erg dat Joodse mensen op verzoek van Zweden en Zwitserland een letter J in het paspoort kreeg zodat ze de persoon makkelijker konden identificeren terug naar Duitsland konden sturen.
Duitsland wilde van de Joodse mensen af, de buurlanden lieten ze niet binnen.
https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
gohya schreef:[
Heeft wel iets met vluchtelingen te maken.Het betalen van de zorg voor vluchtelingen en het niet betalen van zorg voor de mensen die hier wonen.
Begrijp je wat ik bedoel?
gohya schreef:Heeft wel iets met vluchtelingen te maken.Het betalen van de zorg voor vluchtelingen en het niet betalen van zorg voor de mensen die hier wonen.
Begrijp je wat ik bedoel?
Electra63 schreef:Uit alles blijkt dat jij slechte ervaringen hebt met moslims. Die heb ik ook weleens gehad, maar ook met Amsterdammers, Jehova-getuigen, boeren en gereformeerden.![]()
Jouw laatste alinea zegt mij genoeg. Het is een illusie dat je je ramen en deuren kan open laten als er geen moslims wonen![]()
Tijdje terug werd er bij mijn buren ingebroken op oudejaarsavond. De inbreker werd o.a. door mijn man en andere buren gepakt, was een 4-0 jarige blanke Nederlander.
De tijd dat je alles open kan laten, is helaas voorbij en komt niet meer terug. Maar of dat iets met moslims te maken heeft, betwijfel ik.
Barbet schreef:Als Europa maar niet zo dom zal zijn, om 'de moslims' in de regering toe te laten, dat ze een eigen partij mogen oprichten.
Het zijn er straks zoveel dat ze anders binnen de kortste keren van Europa een moslimstaat (werelddeel) maken.