IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:48

Men vergeet maar gemakshalve de haat van moslims naar christenen..en ja ook van de zogenaamde geïntegreerde moslim binnen Europa, zelfs de generatie die land van oorsprong niet eens kennen..

De kracht van verbondenheid binnen een sociale groep dir zich graag als "anders" typeert wordt vaak onderschat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:20

Tcm62 schreef:
Men vergeet maar gemakshalve de haat van moslims naar christenen..en ja ook van de zogenaamde geïntegreerde moslim binnen Europa, zelfs de generatie die land van oorsprong niet eens kennen..

De kracht van verbondenheid binnen een sociale groep dir zich graag als "anders" typeert wordt vaak onderschat.

Zoals jij het stelt, heeft iedere moslim haat naar christenen. Een normale discussie is dan niet meer mogelijk, naar mijn mening. Zwaar-gereformeerden, Jehova-getuigen e.a. zijn ook niet altijd aardig (zacht uitgedrukt) tegenover niet-gelovigen of bijv. homo's. Kinderen worden daar soms ook verstoten of buitengesloten als zij homo zijn of een partner kiezen zonder of met een ander geloof.

Persoonlijk begrijp ik dat ook allemaal niet, maar ik geloof dan ook niet :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:41

Iedere is een dooddoener, binnen een groep van 1000 hoeven er maar 100 te zijn...en tijdens gebed worden de verschillen wederom gememoriseerd...en dat 5 x per dag een leven lang...iets wat wij niet kennen..

Wij kunnen prima bidden, bij ons geloof wat liefde predikt stilstaan en tot de orde van de dag overgaan.

Een moslim zal alles wat hij doet en denkt toetsen aan zijn geloof, wetten en alles en dat heel veel wat hij niet mag....en daarvan is heel veel van wat er in het westen nu wel weer als doodnormaal wordt beschouwd.

Het gaat om de essentie, niet om wat binnen jouw waarden leeft, maar wat er binnen de waarde van een vreemde groep leeft die je binnenlaat en vervolgens juridisch volledige vrijheid geeft tot wat deze groep wil als samenleving...daar schuilt het gevaar...alleen al de taal geeft zoveel macht, wij hebben geen idee omdat wij niet verstaan..

Arm trapt nog steeds graag tegen rijk, iets wat nooit veranderd, maar als arm groot vertegenwoordigd en ook nog een sterke gemeenschappelijke gedachte vormt die schoongewassen wordt als vijand van het enige echte geloof?
    Je zult maar tussen die 100 erg simpele geesten hebben....

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:43

Electra63 schreef:
    Tcm62 schreef:

Zoals jij het stelt, heeft iedere moslim haat naar christenen. Een normale discussie is dan niet meer mogelijk, naar mijn mening. Zwaar-gereformeerden, Jehova-getuigen e.a. zijn ook niet altijd aardig (zacht uitgedrukt) tegenover niet-gelovigen of bijv. homo's. Kinderen worden daar soms ook verstoten of buitengesloten als zij homo zijn of een partner kiezen zonder of met een ander geloof.

Persoonlijk begrijp ik dat ook allemaal niet, maar ik geloof dan ook niet :D

Ja dat klopt, maar dze groep heeft niet in zijn geloof dat ongelovigen door god gedood mogen worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:48

Ik vraag mij af, of jij zelf ervaring (in het dagelijkse leven) hebt met moslims? En dan niet wat je ziet of leest op TV of Social Media, maar gewoon als collega, buur of kennis.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:03

Ja, heb een turkse vriendin, een schat, maar ook erg moslim en zij heeft gruwelijk veel vooroordelen en is niet erg fun op Nederlanders, haar dochter mag bv nooit met een Nederlander trouwen..ze is gescheiden van een zak van een Nederlander en nu getrouwd met een turk..

Ik zie haar bv alleen als ze mijn advies nodig heeft met instanties ed en dan geniet ik van haar gezelschap want ik vind het echt een schat...maar ze is alleen hier voor de betere levensomstandigheden...alles is turks thuis, meubels bij turkse winkel, bril, eten, alles, ik hoef dus niet met Griekse olijven aan te komen :+ die eet ze niet, die zijn niet lekker, alleen de Turkse en bij mij iets eten doet ze nooit...alleen wat ze zelf kookt.. :D

Vroeger met veel Marokkanen gewerkt en ook al wilde ik ze graag zo zien als bv de Turken, waar ik in gebruik goede ervaringen mee heb..(.alleen dan mijn apk niet :D auto was goed maar oude auto wilden ze perse afkeuren en een nieuwe aansmeren...gelukkig is man lief monteur en hij heeft gelukkig gezien dat er dingen in de motor waren gesaboteerd toen hij naar huis reed en amper thuis kwam... :D :D en daar gaan we dus niet meer heen, turkse garage... )
    kon ik de marokkanen dus niet zo waarderen, de moslima's vielen in het gebruik vies tegen als betrouwbare collega...verder in Amsterdam West gewoond en dat was drama, vrienden die als agent en rechercheur werken, en die verhalen en ervaringen meld ik niet...die worden op dit moralistische forum niet geloofd..

Door eigen ervaring en zelfs zeer negatieve ben ik niet moslimminded.

Het grote probleem is nl dat WIJ niet weten met welke stroming wij te maken hebben en zij dus wel...en heb je de zachtaardige groep te pakken en of het nu een Soefie is of niet, dat weten wij niet, dan is alles anders en ook zij hebben grote moeite met d overgrote groep anders zijnde en denkende moslim...
    En dat maakt het dus zo ondoorgrondelijk en ook link..

Dit is een materie die wij hier in Europa niet moeten inlaten maar daar in de moslimwereld laten...

Ook wij mogen kiezen hoe wij willen leven..

Ik wil graag leven met alle deuren, ramen, auto's open, mensen die zomaar achter mij staan in mijn tuin uit de buurt met bv collecte zonder mij onveilig te voelen..dat is mijn keuze...iedereen kent elkaar hier en dat is ook mijn keuze en wil dat graag zo houden..is dat een schande?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:18

Uit alles blijkt dat jij slechte ervaringen hebt met moslims. Die heb ik ook weleens gehad, maar ook met Amsterdammers, Jehova-getuigen, boeren en gereformeerden. ;)

Jouw laatste alinea zegt mij genoeg. Het is een illusie dat je je ramen en deuren kan open laten als er geen moslims wonen :D
    Tijdje terug werd er bij mijn buren ingebroken op oudejaarsavond. De inbreker werd o.a. door mijn man en andere buren gepakt, was een 4-0 jarige blanke Nederlander.
    De tijd dat je alles open kan laten, is helaas voorbij en komt niet meer terug. Maar of dat iets met moslims te maken heeft, betwijfel ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:36

Het maakt mij verder niet uit dat we hier vluchtelingen,asielzoekers,gelukszoekers opvangen.
    Wat me wel uitmaakt is het verschil dat er word gemaakt. Geen geld voor behandelingen van mensen met kanker,maar wel geld voor de zorg van de vluchtelingen,asielzoekers.
    En dáár wringt de schoen bij heel veel Nederlanders.
    Je kan dit gewoon niet maken,behandel dan iedereen gelijk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:45

gohya schreef:
    Het maakt mij verder niet uit dat we hier vluchtelingen,asielzoekers,gelukszoekers opvangen.
    Wat me wel uitmaakt is het verschil dat er word gemaakt. Geen geld voor behandelingen van mensen met kanker,maar wel geld voor de zorg van de vluchtelingen,asielzoekers.
    En dáár wringt de schoen bij heel veel Nederlanders.
    Je kan dit gewoon niet maken,behandel dan iedereen gelijk!

Jij gooit ook alles op 1 hoop. Dagelijks worden duizenden mensen behandeld voor kanker, alleen niet alles is haalbaar of betaalbaar.
    Het zijn andere potjes, zonder de vluchtelingen kan nog steeds niet iedereen behandeld worden, helaas.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:52

Een man moet zélf zijn behandeling betalen! hij is niet terminaal hoor.Maar hij moet stoppen omdat hij het niet meer kan betalen.Das toch hardstikke erg?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:35

elenaMM77 schreef:
    De jood die de oorlog ontsnapte en vluchte werd echter welkom geheten voor zover mensen daartoe in staat waren.. De moslims die voor hun leven moeten vluchten (zoals de joden uit duitsland probeerde te ontkomen, massaal) vinden echter overal weerstand, want het zijn moslims en dus allemaal rot'.

toentertijd zeiden we nog Hitler is de gek, laten we de joden helpen om het te ontvluchten.. niet omdat ze joods waren, maar omdat ze voor hun leven moesten vluchten..

Mag ik je even verbeteren?
    Nog voor de oorlog echt was begonnen was de jodenhaat al sterk aanwezig. Er werden wetten aangenomen die zacht gezegd zeer nadelig waren voor de joodse mensen. Hierdoor probeerden er een half miljoen joodse mensen uit Duitsland weg te trekken. Helaas heeft heel Europa toen de grenzen gesloten. Het was zelfs zo erg dat Joodse mensen op verzoek van Zweden en Zwitserland een letter J in het paspoort kreeg zodat ze de persoon makkelijker konden identificeren terug naar Duitsland konden sturen.
    Duitsland wilde van de Joodse mensen af, de buurlanden lieten ze niet binnen.

https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:22

gohya schreef:
    Een man moet zélf zijn behandeling betalen! hij is niet terminaal hoor.Maar hij moet stoppen omdat hij het niet meer kan betalen.Das toch hardstikke erg?

Natuurlijk is dat erg, maar dat heeft niets met vluchtelingen of dit topic te maken. Er is een ander potje voor de gezondheidszorg.

Dit is wel on topic:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ders.dhtml

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:29

Electra63 schreef:
    gohya schreef:

Natuurlijk is dat erg, maar dat heeft niets met vluchtelingen of dit topic te maken. Er is een ander potje voor de gezondheidszorg.

Dit is wel on topic:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ders.dhtml

Heeft wel iets met vluchtelingen te maken.Het betalen van de zorg voor vluchtelingen en het niet betalen van zorg voor de mensen die hier wonen.
    Begrijp je wat ik bedoel?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:29

Elise_0o schreef:
    elenaMM77 schreef:
    De jood die de oorlog ontsnapte en vluchte werd echter welkom geheten voor zover mensen daartoe in staat waren.. De moslims die voor hun leven moeten vluchten (zoals de joden uit duitsland probeerde te ontkomen, massaal) vinden echter overal weerstand, want het zijn moslims en dus allemaal rot'.

toentertijd zeiden we nog Hitler is de gek, laten we de joden helpen om het te ontvluchten.. niet omdat ze joods waren, maar omdat ze voor hun leven moesten vluchten..

Mag ik je even verbeteren?
    Nog voor de oorlog echt was begonnen was de jodenhaat al sterk aanwezig. Er werden wetten aangenomen die zacht gezegd zeer nadelig waren voor de joodse mensen. Hierdoor probeerden er een half miljoen joodse mensen uit Duitsland weg te trekken. Helaas heeft heel Europa toen de grenzen gesloten. Het was zelfs zo erg dat Joodse mensen op verzoek van Zweden en Zwitserland een letter J in het paspoort kreeg zodat ze de persoon makkelijker konden identificeren terug naar Duitsland konden sturen.
    Duitsland wilde van de Joodse mensen af, de buurlanden lieten ze niet binnen.

https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht

klopt..
    maar desondanks konden ze wel nog in een groot aantal landen terecht.
    en J op het paspoort, is schrijnend idd..
    de vluchteling die in Nederland aankomt krijgt ook niet gewoon een paspoort hier, al wordt er niet een dikke S van Syrier opgeplakt, of I van islamiet, het is wel bekend dat je iemand bent met een tijdelijke status.

en hoe denken wij daar nu over dat over die acties? En als we dat vreselijk vonden, waarom herhaalt zich dat dan nu maar dan voor een andere bevolkingsgroep? hebben we dan niet geleerd wat de gevolgen kunnen zijn als iedereen maar de deuren dichtgooit? velen konden hier (en elders) uiteindelijk wel terecht, nu is het geluid vooral alles dichtspijkeren en niets meer binnenlaten tenzij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:34

Als Europa maar niet zo dom zal zijn, om 'de moslims' in de regering toe te laten, dat ze een eigen partij mogen oprichten.
    Het zijn er straks zoveel dat ze anders binnen de kortste keren van Europa een moslimstaat (werelddeel) maken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:38

Gaat ook gebeuren hoor, vrijhied van alles..en wij worden steeds of afgekat dat wel "bange haasjes zijn of empathieloos", aangespoort om ons aan te passen in eigen land...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:38

ik las vanmiddag weer iets op de telegraaf, dat een vluchteling een moeder met zoontje heeft aangevallen...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:40

Elena, hoe zo herhaald het zich? Ben je niet 2 totaal andere situaties over 1 kam aan het scheren? Deze mensen, de Syriers, worden niet door ons vervolgd maar door hun eigen mensen en hun eigen geloof...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:41

gohya schreef:
    [
    Heeft wel iets met vluchtelingen te maken.Het betalen van de zorg voor vluchtelingen en het niet betalen van zorg voor de mensen die hier wonen.

Nee, in vind nog steeds niet dat dit iets met elkaar te maken heeft.

Om de situatie van deze man te kunnen beoordelen, moet je de details weten.
    Je kan niet zomaar zeggen: een man wordt niet behandeld aan kanker, omdat er vluchtelingen zijn (kort samengevat).

De vader van een vriendin van mij heeft kanker in een vergevorderd stadium. Hij is terminaal. Er zou nog 1 behandeling mogelijk kunnen zijn, maar deze is zeer duur en experimenteel en wordt maar in 1 ziekenhuis uitgevoerd. Hij voldoet echter niet aan de juiste voorwaarden. Deze behandeling bieden ze aan mensen tot 65 jaar en met een goede conditie. De vader van mijn vriendin is 72 en heeft een hele slechte conditie. Dat is gewoon poedersuiker........ je weet dat er ergens nog iets is, wat misschien aan kan slaan en daar komt hij niet voor in aanmerking. Gezondheidszorg is erg duur, zeker behandelingen van kanker, ziekenhuizen krijgen daar budget voor, dat heeft verder niets met vluchtelingen te maken.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:42

gohya schreef:

Nee, dat heeft niets met vluchtelingen te maken. De zorg wordt hier zo achterlijk duur gemaakt door zorgverzekeraars maar ook door zorgverlener zelf; maatschappen van artsen in ziekenhuizen, überhaupt de hele bureaucratie binnen ziekenhuizen, managers, topsalarissen ga zo maar verder. En wat denk je van het kunstmatig hoog houden van medicijn prijzen. Je slaat steil achterover als je de marge daarop ziet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:43

Electra63 schreef:
    Uit alles blijkt dat jij slechte ervaringen hebt met moslims. Die heb ik ook weleens gehad, maar ook met Amsterdammers, Jehova-getuigen, boeren en gereformeerden. ;)

Jouw laatste alinea zegt mij genoeg. Het is een illusie dat je je ramen en deuren kan open laten als er geen moslims wonen :D
    Tijdje terug werd er bij mijn buren ingebroken op oudejaarsavond. De inbreker werd o.a. door mijn man en andere buren gepakt, was een 4-0 jarige blanke Nederlander.
    De tijd dat je alles open kan laten, is helaas voorbij en komt niet meer terug. Maar of dat iets met moslims te maken heeft, betwijfel ik.

Het is een illusie te denken dat doelloze asielzoekers die rond lopen en vinden dat ze te kort worden gedaan, vluchten in de illegaliteit jouw huisje knuisje voorbij loopt :D

In de tijd van de fruitpluk is de inbraak hier dagelijkse koek, he wat raar toch???? :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:46

Ariannee schreef:
    ik las vanmiddag weer iets op de telegraaf, dat een vluchteling een moeder met zoontje heeft aangevallen...

Waar is de link? Ik zie namelijk niets staan op de Telegraaf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:47

Ariannee schreef:

Ik las deze week weer iets in het AD, dat een vluchteling die arts was iemand die onwel werd te hulp schoot...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:48

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:49

Barbet schreef:
    Als Europa maar niet zo dom zal zijn, om 'de moslims' in de regering toe te laten, dat ze een eigen partij mogen oprichten.
    Het zijn er straks zoveel dat ze anders binnen de kortste keren van Europa een moslimstaat (werelddeel) maken.

waarom zou dat niet mogen.. een regering is een volksvertegenwoordiging..
    straks zeg je ook nog dat ze geen stemrecht mogen hebben?

en waar leg je de grens.. Als je Moslimouders hebt, maar zelf niet gelovig, mag je dan wel regeren?
    en hoe ga je dat controleren? Want wie zegt dat ze niet maar doen alsof..

Of wanneer je in een overwegend Islamitisch land geboren bent? met hoogstwaarschijnlijk islamitische voorouders in de stamboom? want wie weet doet diegene dan wel fake over moslims of afkeer van moslims.. hoe ga je uitsluiten dat zo iemand niet een dubbele agenda heeft?

want dan mag ik je er zeker wel aan herinneren dat er tenminste 1 de tweede kamer zit op wie dat van toepassing is?