verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:09

gohya schreef:
Monica72 schreef:
Ik ben en blijf van mening, vluchtelingen allemaal terug naar waar ze vandaan komen en het probleem daar aanpakken ipv ze allemaal hierheen te laten komen/halen.

Dus grenzen dicht!

Het probleem is:je kan het probleem in die landen niet aanpakken,omdat de IS daar zit.
Dan moet je eerst de IS uitroeien in die landen waar ze zitten.En als Syrië IS vrij is,komt er weer een ander land in de problemen omdat de IS daar zit.
De IS is een wereld probleem,en dat is [bijna] niet op te lossen.
Miss. is de oplossing om de IS een eigen stuk land te geven,een stuk Niemandsland? op voorwaarde [schriftelijk] dat ze geen mensen mogen dwingen om daar te komen wonen.Mensen die uit vrije wil bij de IS willen wonen,prima,laat ze gaan.
Ik zie anders echt geen enkele oplossing.

heb net een paar plaatjes geplakt en daarop kun je zien welke veilige gebieden ze allemaal doorkruizen alleen maar om bij het Arme westen te komen, Feit is en blijft ook wij worden financieel leeggezogen en belanden als het zo doorgaat in dezelfde situatie als waarin zij nu verkeren.
Laatst bijgewerkt door Monica72 op 04-09-15 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:10

Daks schreef:
vuurneon schreef:
Is ook de reden waarom veel mensen het maar lieten geworden dat de Joden werden benadeeld, ze waren gemanipuleerd om ze te zien als 'dat soort', heel langzaam dat ze het zelf niet merkten. Zie je op Facebook ook en zelfs op bokt... Mensen die zo gemanipuleerd zijn door thuis en rechtse kant dat ze vluchtelingen niet meer zien als volwaardige mensen. Dat is toch zorgwekkend?

Ik hoop van harte dat ik mijn kind een gezondere mindset mee ga geven en dat hij/zij open zal blijven staan voor de medemens,

Ze werden niet gemanipulleerd maar onderdrukt. Dat is een verschil.

Eh - dat zijn op zich idd 2 verschillende zaken.

Maar als jij alleen maar opschijft "ze", kan geen redelijk mens met die opmerking uit de voeten, dus graag ;) man en paard noemen.
(Ook duitse inwoners van nazi Duitsland werden soms onderdrukt, maar net niet allemaal. "Wir haben es nicht gewusst" was soms waar, maar vaak ook niet, enzovoorts, enzovoorts.)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:12

Janneke ja je kan ze stoppen maar dan moet je er een huizenhoog grens omheen gooien en alleen wapens en voedsel eroverheen gooien. Pas dan roei je die plaag uit. Je moet ze issoleren.

Maar ja dan ben ik een racist

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:15

Eigenlijk lijkt het wel alsof iedereen reageert vanuit angst.
De vluchteling vlucht uit angst voor wat er in zijn land gebeurt.
Hier in het westen zijn er mensen die uit angst voor de veranderende situatie in de wereld onmenselijk reageren op dit leed.
Ergens in de bijbel staat ook: mensen zullen radeloos van angst zijn.
En ja, dat klopt. Overal heerst angst. Angst voor de medemens. Angst voor wat de een de ander kan aandoen. Angst voor het onbekende.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:16

De een miljoen die nu geraamd is imo al teveel om te handelen. Dat hoeft imo ook niet. Turkije en Jordanië doen heel veel en vangen er samen met Egypte en Libanon de meeste op. Waar ze veilig zijn, veilig genoeg, maar toch willen ze nog meer en kiezen voor een levensgevaarlijke reis. En of ze nu lopend, zwemmend of varend aankomen dat maakt mij niet uit. Opvang prima, hulp prima, maar niet allemaal (in die zin dus de allemaal die hierheen komen) hier. Simpel. Alle inzamelacties helemaal topi, mensen die geld willen storten ook helemaal top, maar als we al moeilijk doen over een paar miljard naar Griekenland berg je dan maar. Griekenland valt in het niks als die plus een miljoen erbij komt. En dat is niet leuk, maar in de wereld draait alles gewoon om geld. Als assad geen dictator was was IS al op veel grotere schaal aangevallen. Als er kans was op olie stond Amerika al lang vooraan. Maar nu hoor je ze amper. Buiten de eerder genoemde landen en Europa is er haast geen enkel land die openlijk zegt kom maar hier heen. Europa ook niet eens echt openlijk, want de verdeeldheid is te groot. Geen beleid dus.. De overige landen in het midden oosten zitten potdicht en verwijten Europa hun laksheid.. Als er ergens geld zit is het wel in de vae.. Die spuiten kunstmatig eilanden op, omdat ze niet weten wat ze jet hun geld moeten doen. Qatar koopt hier en daar wat mensen om met grote sommen geld en laat stadions met zoveel foefjes bouwen om een voetbalwedstrijd te houden, maar volgens hun is het het het asociale Europa dat hapert met de opvang van mensen die dichter in de buurt van die landen wonen dan in de buurt van Europa.

Echt.. Wat is de de wereld toch fiets up op dit moment.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-09-15 22:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:18

Daks schreef:
Janneke ja je kan ze stoppen maar dan moet je er een huizenhoog grens omheen gooien en alleen wapens en voedsel eroverheen gooien. Pas dan roei je die plaag uit. Je moet ze issoleren.

Want ze hebben niet genoeg middelen om een hekje om te gooien?
Vliegtuigen bestaan ook niet?
En radicale mensen heb je alleen in Syrie?

Beetje naief, niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:18

Lante schreef:
Met alle respect; ik heb niks met die opruiende propaganda verhaaltjes. .

Dat dus.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:19

Ik zeg toch ook issoleren.
Dus alleen wapens en voedsel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:24

Dat is totaal niet realistisch Daks. Makkelijk zeggen, maar een muur bouwen en het daarbij laten.. Nee dat is imo raar. Daar is de wereld te klein voor geworden. Dat riep Amerika over Europa ergens in 1938-41. En toen kwam Japan in Pearl habour en bleek het communistisch Rusland in Europa te blijven vechten. Dat konden ze niet over hun kant laten gaan, dus werd er besloten om toch iets te doen. Ik denk dat we daar in Syrië ook niet aan gaan ontkomen. Willen we dit een halt toeroepen lijken mij grondtroepen in Syrië onvermijdelijk. In Rusland is er al over gesproken.

vuurneon

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:25

In Gaza is die muur ook nou niet echt dé oplossing...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:28

Hey kan zeker wel een oplossing zijn maar dan moeten alle andere partijen mee werken en dat gebeurd niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:29

Daks schreef:
Ik zeg toch ook issoleren.
Dus alleen wapens en voedsel.

Ga je dan ook een dak bouwen?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:30

Wat een onmenselijke manier van denken dit BAH!
Zij kunnen er ook niks doen dat zij in deze situatie zitten wie zijn wij om hun van al hun rechten te ontnemen?!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:33

Pfff.. zitten er om deze tijd nog 10 jarigen op Bokt, of mensen die al jaren opgesloten zitten op het platteland met enkel pvv pamfletten om te lezen ofzo?

Het niveau van de aangedragen oplossingen is echt bedroevend slecht, laag, zeg het maar...

Ik haak hier eerst op af. Sorry.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:34

Jemig sizzle
Alleen wapens en voedsel dus geen voertuigen. En oja ook geen bommen en raketten. En aan de andere kant van de muur militairen neer zetten. Wie er over klimt jammer dan.

En wel eerst zoveel mogelijk onschuldige redden

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:34

Sizzle schreef:
Daks schreef:

Want ze hebben niet genoeg middelen om een hekje om te gooien?
Vliegtuigen bestaan ook niet?
En radicale mensen heb je alleen in Syrie?

Beetje naief, niet?

Het enigste wat werkelijk naief is is dat wij althans de regering nog steeds denkt dat we wel even al die vluchtelingen kunnen opvangen een dak boven hun hoofd en te eten kunnen geven zonder dat de eigen bevolking iets tekort komt.

Help eerst je eigen burgers voor je anderen helpt.

Daks

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:35

Nee lante iemand gelijk op laag niveau indelen dat is pas droevig.

En dat noemen ze alles over 1 kam

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:35

Daks schreef:
Hey kan zeker wel een oplossing zijn maar dan moeten alle andere partijen mee werken en dat gebeurd niet.

Je luistert te veel naar Geert. Die heeft ook altijd "oplossingen" die niet haalbaar of uitvoerbaar zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:37

Lante schreef:
Pfff.. zitten er om deze tijd nog 10 jarigen op Bokt, of mensen die al jaren opgesloten zitten op het platteland met enkel pvv pamfletten om te lezen ofzo?

Het niveau van de aangedragen oplossingen is echt bedroevend slecht, laag, zeg het maar...

Ik haak hier eerst op af. Sorry.

Ja.... Deze discussies hebben totaal geen nut.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:38

Sammie, hoe kom jij steeds bij die 36000 euro? Ik vind andere bedragen... Nog steeds veel geld, maar geen 36000....

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:42

Citaat:
Maar dat is het grote verschil.
Wij bleven hier. Probeerde ons land groot te houden. Vingen zelf Joden op.
Of ook niet als we niet durfde.
Kregen hulp van buiten. Maar vertrokken niet.

Wij vingen joden op? Nederland was de grootste verrader van Joden aan de duitsers hoor? Want je kreeg geld als je Joden aangaf.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:44

Daks schreef:
Jemig sizzle
Alleen wapens en voedsel dus geen voertuigen. En oja ook geen bommen en raketten. En aan de andere kant van de muur militairen neer zetten. Wie er over klimt jammer dan.

En wel eerst zoveel mogelijk onschuldige redden

Ik mag toch echt hopen dat dit een sarcastisch berichtje/opmerking was?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:44

Electra dhr wilders heeft hier geen bal mee eens maken. Dat is precies iets waar de linkerhelft goed in is gelijk verkeerde conclusies trekken en dan de tegenpartij de schuld geven..... Lees nog eens een keer de laatste zin daarin zeg ik dat het niet mogelijk is.............

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:48

Daks schreef:
Electra dhr wilders heeft hier geen bal mee eens maken.¨ Dat is precies iets waar de linkerhelft goed in is gelijk verkeerde conclusies trekken en dan de tegenpartij de schuld geven..... Lees nog eens een keer de laatste zin daarin zeg ik dat het niet mogelijk is.............

En dít is nou weer een mooi voorbeeld van de rechtse partij, alles over 1 kam en onterechte vooroordelen ;)

Maargoed om nou díe discussie hier te gaan voeren naar mijn mening doet dat er niet toe en zou links en rechts samen moeten werken in het vinden van een oplossing, voor mensen die op het moment alle hulp kunnen gaan gebruiken.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:50

Overigens is net bij RTL dat Hongarije in actie komt voor de mensen die lopen vanaf hongarije.
Er worden bussen in gezet voor deze mensen.

Waar blijft de Nederlandse regering? Die moet even overleggen en komt zeker met een idee wat gedaan had kunnen worden wanneer het er niet meer toe doet :n
Laatst bijgewerkt door abbycootje op 04-09-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt