Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:03

Ik denk vaak in plaatjes en zie al een buitenterras voor me.

1 deel 16+
1 deel rokers
1 deel niet rokers
1 deel kinderen
1 deel huisdieren

Haaahahahhahaa!!!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:05

BloemBloem schreef:
Ik lees echt vol verbazing alle reacties door.... :wow:

Ik weet niet of je op mij doelt :D

Ik vind kinderen leuk, ook kleine.
Maar ik kan maar een bepaalde hoeveelheid hebben :')
Teveel gekrijs, teveel geduw.
Je betaalt een hoop geld voor een dagje uit, lekker samen. Natuurlijk houden we er rekening mee dat er die dag kinderen aanwezig zijn. Het werd ons echter onmogelijk gemaakt bij een dier te kijken omdat er vier rijen van kinderen voor je geduwd worden, je kon niks drinken op een terras of binnen want je oren begonnen te suizen van het gekrijs in honderdvoud. En op een gegeven moment is die irritatiegrens bereikt.
Als dan mama nummer 30 komt vragen of hun kind even voor mag, of de ergere, die met een glimlach een kind voor je heupen schuiven, heb je het gehad.

Wij willen óók de ijsbeerbaby zien, wij willen ook even zitten terwijl we een colaatje drinken, en wij willen óók kijken hoe de Orang Oetang in zijn neus zit te peuteren. Daar hebben wij óók voor betaald en dat je een dubbele kinderwagen hebt waar de kinderen aan beide kanten ook nog eens naast "lopen" betekent nog niet dat de halve wereld voor je moet wijken, dat betekent dat je in de weg loopt met je 0,5 km/u. Ga aan de kant.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:06

Nou verootje.. mijn zwager heeft acht uur (!) In een vliegtuig gezeten met een kind van anderhalf dat acht uur lang zat te blèren. Het hele vliegtuig incl personeel en passagiers (waaronder mn zwager) waren het spuugzat. Die ouders deden verder niks aan serieze pogingen om dat kind te troosten. Anderhalf jaar... Misschien niet in een vliegtuig stappen voor een reis van acht uur? Was gewoon doodzielig voor dat kind en een bron aan ergenis voor de rrest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:12

Lisitano schreef:
BloemBloem schreef:
Ik lees echt vol verbazing alle reacties door.... :wow:

Ik weet niet of je op mij doelt :D

Ik vind kinderen leuk, ook kleine.
Maar ik kan maar een bepaalde hoeveelheid hebben :')
Teveel gekrijs, teveel geduw.
Je betaalt een hoop geld voor een dagje uit, lekker samen. Natuurlijk houden we er rekening mee dat er die dag kinderen aanwezig zijn. Het werd ons echter onmogelijk gemaakt bij een dier te kijken omdat er vier rijen van kinderen voor je geduwd worden, je kon niks drinken op een terras of binnen want je oren begonnen te suizen van het gekrijs in honderdvoud. En op een gegeven moment is die irritatiegrens bereikt.
Als dan mama nummer 30 komt vragen of hun kind even voor mag, of de ergere, die met een glimlach een kind voor je heupen schuiven, heb je het gehad.

Wij willen óók de ijsbeerbaby zien, wij willen ook even zitten terwijl we een colaatje drinken, en wij willen óók kijken hoe de Orang Oetang in zijn neus zit te peuteren. Daar hebben wij óók voor betaald en dat je een dubbele kinderwagen hebt waar de kinderen aan beide kanten ook nog eens naast "lopen" betekent nog niet dat de halve wereld voor je moet wijken, dat betekent dat je in de weg loopt met je 0,5 km/u. Ga aan de kant.

Maar dat kun je toch gewoon zeggen? Ik krijg geen weerstand hoor als ik zeg dat ik ook graag even wil kijken :)
Wat is er erg aan dat een moeder vraagt of haar kind voor je mag staan :? Is toch een fatsoenlijke vraag?
Het zo naar voren drukken vind ik ook niet netjes (en vinden kinderen vaak ook echt niet leuk), maar vragen staat vrij toch? :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-08-15 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:12

Nee hoor Lisitano :-)

Maar in een dierentuin komen ook kinderen. Het was dus blijkbaar te druk, en ik vind dat de dierentuin daar wat aan had kunnen doen. Uiteraard doen ze dat niet want geld is geld. En ja voor jullie is het dan ook niet leuk, maar een volwassene met een beetje normale lengte ziet echt wel meer dan een drie jarige op kniehoogte.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:14

Ik moet nu alleen maar lachen, veel mensen die zich zo irriteren aan kinderen in een restaurant, hebben dan waarschijnlijk geen goed gesprek tijdens het eten, staren voor zich uit of hebben net zo'n concentratie vermogen als een 2 jarige.

Natuurlijk heb je druktemakers en ouders die hier niks aan doen. Get over it en focus je op een goed gesprek en lekker eten! ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:14

Ik kan mij voorstellen dat dat na dertig keer je neus uitkomt. Mag hopen dat t niet 30 keer dezelfde vrouw was. De vraag zelf is netjes maar het antwoord kan ook nee zijn. En dat is dan ook gewoon fatsoenlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:16

Sammie schreef:
Ik kan mij voorstellen dat dat na dertig keer je neus uitkomt. Mag hopen dat t niet 30 keer dezelfde vrouw was. De vraag zelf is netjes maar het antwoord kan ook nee zijn. En dat is dan ook gewoon fatsoenlijk.

Mensen met Alzheimer ook maar verbieden :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:16

Sammie schreef:

Sorry, maar ik snap dat dus niet :-)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:17

vuurneon schreef:
Sammie schreef:

:D :D :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:18

vuurneon schreef:
Sammie schreef:

Het is een idee! :Y) ze vergeten het toch weer :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:22

BloemBloem schreef:
Sammie schreef:

Sorry, maar ik snap dat dus niet :-)

Wat snap je niet? Als jou tig keer dezelfde vraag wordt gesteld weet ik zeker dat je dat feit op een gegeven moment irritant vindt. Los van t feit of je kinderen wel voor wil laten gaan of dat je zelf een stap naar achteren doen. Telkens dezelfde vraag irriteert mensen. Elk mens. Zelfs de paus

En een vraag stellen is een antwoord krijgen. Dat kan ook een antwoord zijn dat je niet bevalt. Mooi leermoment voor het kind wellicht?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-08-15 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:22

vuurneon schreef:
Maar dat kun je toch gewoon zeggen? Ik krijg geen weerstand hoor als ik zeg dat ik ook graag even wil kijken :)
Wat is er erg aan dat een moeder vraagt of haar kind voor je mag staan :? Is toch een fatsoenlijke vraag?
Het zo naar voren drukken vind ik ook niet netjes (en vinden kinderen vaak ook echt niet leuk), maar vragen staat vrij toch? :)

Klopt, ik ben zo iemand die 20 keer denkt: ach ja natuurlijk! (oprecht hè)
En bij nummer 21 denk ik _-:(
Ik bedoel ook niet dat er iets mis is met kinderen opzich hoor. Zelf zou ik er ook graag aan. Ik doelde meer op dat ik de ergernis snap. Sommige ouders wanen zich met hun kinderwagen ook wel een keizerin. Die mikken ze voor je auto op straat, stilstaan midden op smalle paden om even te kletsen met de overbuurvrouw.

In een restaurant heb ik me nou nog nooit kapot geërgerd aan kinderen. Wij gaan ook later uit eten.
We zijn wel eens in een pannekoekenhuis te vinden, honden mee. En dan komen er vaak kinderen de honden aaien en vragen stellen over ze. Dat vind ik alleen maar leuk, kinderen hebben even afleiding, leren wat bij, kunnen knuffelen.
Ik vind ook wel dat mensen heel veel klagen.

Wat voor moeite is het nou om even rekening te houden met elkaar? Als je op het terras zit wacht je even tot de personen om je heen uitgegeten zijn tot jij je sigaret aan steekt, en ga er bij veel ergernissen van een ander vanuit dat het zelden gebeurt.
Zo heb ik met mijn honden ook wel eens dat er iets gebeurt waar ik niet op rekende, ik doe dan mijn uiterste best het goed op te lossen. En dan heb je nog mensen die gaan zitten mokken. Doe effe normaal zeg.

Het is voor een kind ook doodsaai om 2 uur lang op een stoel te zitten. Breng wat mee, of ga naar een restaurant met speelhoek. Geen 5 gangen menu, ik denk dat maar weinig kinderen dat kunnen handelen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:23

shoes schreef:
Ik moet nu alleen maar lachen, veel mensen die zich zo irriteren aan kinderen in een restaurant, hebben dan waarschijnlijk geen goed gesprek tijdens het eten, staren voor zich uit of hebben net zo'n concentratie vermogen als een 2 jarige.

Natuurlijk heb je druktemakers en ouders die hier niks aan doen. Get over it en focus je op een goed gesprek en lekker eten! ;)

Een goed gesprek is natuurlijk lastig als er een tetterend kind inclusief ouders naast je zit.
Of in ons geval, een sabbelend kind op de tafelpunt :+ Ik zit dan in ieder geval niet zo lekker hoor.

MissBmx

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:25

Dan geef je dat kind een aai over de bol en dan zeg je luid genoeg ( zodat de ouders het horen) Zo en dan ga je nu maar weer naar papa en mama dan kunnen wij ook rustig eten.
Punt gemaakt lijkt me dan, beter dan je eraan te blijven storen.
Communicatie is een groot goed

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:30

En dan een schreeuw krijgen blijf met je poten van mijn kind af? Ik bepaal zelf wel hoe ik opvoed? Of gelijk al een stomp voor je hersens.

Daar waar geklaagd wordt over het lage tolerantieniveau van schreeuwde kinderen staan ouders met een even gelijkwaardig laag tolerantieniveau. Het geldt imo voor beide partijen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-08-15 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:32

shoes schreef:

Voor iemand die autistisch is, is dat juist heel moeilijk.
Die krijgen alles even hard binnen en kunnen zich heel moeilijk op 1 concentreren en de rest van de geluiden wegfilteren.

Kijk in een familierestaurant heb ik absoluut geen problemen met kinderen die (rustig) aandacht vragen of die een praatje komen maken.
Maar in een wat chiquere zaak, waar je verwacht dat het stiller/rustiger is, is het wel wat vervelend.
En dan heb ik niet over een kindje dat even wat harder praat of een baby die even gaat huilen.
Maar echt over de kinderen die ze (als ze vervelend worden) gewoon los laten lopen.
Of een groep luidruchtige vrijgezelligefeestgangers die de toekomstige bruid/bruidegom trakteren op een luxe diner en daarbij de champagne (te) rijkelijk laten vloeien.

En natuurlijk zegt het personeel daar wel wat van, maar ik snap niet dat mensen niet begrijpen dat bepaald gedrag op een bepaalde plek niet kan.
Bij een huwelijksceremonie laat je je kind ook niet rondrennen.

Muppett

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:36

Wat ik bij sommige ouders met rondrennende en gillende kinderen soms proef, is dat ze hun kinderen schattig en geweldig vinden en dat ze denken dat een ander dat ook vindt. Die vertederen grijns en trotse opmerkingen die ze dan maken en het oogcontact wat ze met toeschouwers maken. Brrrr.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:38

Dat weet ik wel zeker. Met een beetje trots is niks mee. Mag ook en hoort zelfs! Maar blind zijn 'dat doet die van mij niet' och och..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:43

Ik zou het heerlijk vinden dat je de keuze kan maken of je wel of niet in een kindvrije horeca wilt gaan zitten eten. Ook voor de modale inkomens moet dat een keuze kunnen zijn.
Niet iedereen vind kinderen even leuk.

En ja ik kan mij mateloos ergeren aan kinderen die zo ineens naast mijn tafel staan of langsrennen of weet ik wat. Houd je kinderen gewoon aan tafel en laat ze eens een keer luisteren.

En ja ik ben ook kind geweest maar no way dat ik überhaupt van tafel mocht voordat het toetje op was. Maar ja mijn ouders namen ons pas mee uit eten toen wij dat ook konden(ik was 5)
Voor die tijd hoort een kind niet in een restaurant thuis. En nee de mac is er speciaal voor kinderen dus daar zijn ze van harte welkom zo ook resteurants in een pretpark of weet ik wat want dat is geen uit eten gaan :+
Er zijn tegenwoordig te veel smoezen om alles maar toe te laten. want ja het kind moet kind zijn maar ach dat hoeft toch niet 24 uur per dag?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:46

Het hele probleem ligt dus gewoon bij de ouders. Het zijn vaak niet de kids die irritatie opwekken, maar het feit dat er niet gecorrigeerd wordt of mag worden door een ander.

Dat niet mogen corrigeren is wel heel erg Nederlands. Hier in Oostenrijk mag je gewoon een kind aanspreken op zijn gedrag als de ouders het even niet door hebben. Dan krijg je van de ouders gewoon een lach en een knikje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:47

En toch vraag ik me af of de ervaringen nog steeds zo negatief zijn als je het zelf wat positiever benadert. Want in de omschrijving die mensen hier plaatsen spreekt vaak veel ergernis en weinig vriendelijkheid. Ik kan me voorstellen dat als dat de houding is die je in het dagelijks leven ook uitstraalt, dat ook veel eerder een defensief/agressieve reactie oproept. Je eigen houding doet ook veel, en daar kun je best eens wat mee proberen. Soms kan een heel andere benadering ook een hele andere reactie oproepen.

(En wie weet word je nog eens positief verrast.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:48

Sammie schreef:
Nou verootje.. mijn zwager heeft acht uur (!) In een vliegtuig gezeten met een kind van anderhalf dat acht uur lang zat te blèren. Het hele vliegtuig incl personeel en passagiers (waaronder mn zwager) waren het spuugzat. Die ouders deden verder niks aan serieze pogingen om dat kind te troosten. Anderhalf jaar... Misschien niet in een vliegtuig stappen voor een reis van acht uur? Was gewoon doodzielig voor dat kind en een bron aan ergenis voor de rrest.

Ja, balen voor ze. Oordoppen of je koptelefoon op zijn je redding in het vliegtuig :)*
En niet je kind meenemen kan, maar mijn zus woont ook op 8uur vliegen afstand en wilde ook graag met haar 10 weken oude baby naar Nederland vliegen om hem hier te laten zien :) nou heeft die amper gehuild, maar of hij vliegen wat vind kom je toch meestal pas achter in het vliegtuig. Het had ook anders kunnen wezen, en daar doe je dan niks aan ;) het is niet alleen maar vakantie waarvoor je moet vliegen. Wij woonden vroeger ook in het buitenland en vlogen dus regelmatig met vier kids heen en weer. Tja, wij waren ook niet de braafste altijd, en mijn ouders vlogen ook echt niet voor de lol. Maar dan moet je gewoon als je ook af en toe je familie wilt zien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:50

Daks schreef:
Ik zou het heerlijk vinden dat je de keuze kan maken of je wel of niet in een kindvrije horeca wilt gaan zitten eten. Ook voor de modale inkomens moet dat een keuze kunnen zijn.
Niet iedereen vind kinderen even leuk.

En ja ik kan mij mateloos ergeren aan kinderen die zo ineens naast mijn tafel staan of langsrennen of weet ik wat. Houd je kinderen gewoon aan tafel en laat ze eens een keer luisteren.

En ja ik ben ook kind geweest maar no way dat ik überhaupt van tafel mocht voordat het toetje op was. Maar ja mijn ouders namen ons pas mee uit eten toen wij dat ook konden(ik was 5)
Voor die tijd hoort een kind niet in een restaurant thuis. En nee de mac is er speciaal voor kinderen dus daar zijn ze van harte welkom zo ook resteurants in een pretpark of weet ik wat want dat is geen uit eten gaan :+
Er zijn tegenwoordig te veel smoezen om alles maar toe te laten. want ja het kind moet kind zijn maar ach dat hoeft toch niet 24 uur per dag?

Voor die tijd hoort een kind niet thuis in een restaurant....

Waar staat dat? In de gebruiksaanwijzing die je krijgt zodra je bevallen bent????

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:53

laatst met onze dochter wezen uit eten, ging echt als eeen droom zo ziet en lief en rustig zat ze te eten..(13 maanden). Maar laat ik wel eerlijk wezen als ik wist dat het drama zou worden..dan zou ik niet eens gaan................................(en had mijn vader gebeld om onze dochter op te komen halen). Ik wil onze avond niet verpesten maar ook zeker de avond van de andere gasten niet. Dus we hadden wel een vangnet als het niet zo zou gaan als we hadden gehoopt.

Ook de bediening was heel positief van ow wat is ze lief en rustig etc.

Maar we hadden ook speelgoed voor madame mee en het was zo'n tapas restaurant met die rondjes met hapjes..dus opzich ook niet zo stijfjes maar dan nog wil ik daar niet zitten met een gillend kind. (en rondrennen vind ik sowieso al uit den boze)