Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DxFellow schreef:Tegenwoordig wordt vlees niet echt meer gezien als iets van een dier, maar eerder als alleen beleg op je boterham oid.
BaileyMix schreef:Ik denk dat je als vleeseter tot op zekere hoogte zeker wel respect kan hebben voor dieren, als je ze goed behandelt en zelf stilstaat bij het hele proces (en dus niet lekker simpel het goedkoopste vleesje uit de schappen pakt). Echter gaat dit maar tot zekere hoogte, een vleeseter heeft nooit 100% respect voor dieren en schat ze nooit van hoge wezenlijke waarde.
Kuggur schreef:DxFellow schreef:Tegenwoordig wordt vlees niet echt meer gezien als iets van een dier, maar eerder als alleen beleg op je boterham oid.
Tsja, spreek voor jezelf zou ik zeggen.
Ik eet meest lamsvlees van eigen fok. Van mijn lamsboutje weet ik wie de moeder en vader waren (en opa en oma...). Ik heb ze geholpen bij de geboorte, gemerkt, met ma op de berg gestuurd in de zomer, ze met behulp van paarden en honden in de herfst naar huis gehaald, en ze persoonlijk op de band in het slachthuis gezet.
8nnemiek schreef:Ik heb het ook niet ruim, maar toen ik nog vlees kocht voor vriendlief zocht ik altijd bij de AH bij het biologische rundvlees naar 35% korting stickers. Zo had ik biologisch vlees voor de prijs van bioindustrie-vlees. En dan gewoon alle bakjes met korting meenemen en in de vriezer bewaren
purny schreef:Als ik moet kiezen tussen een stukje vlees van 2 euro en een biologisch vlees van 5 euro weet ik wel waar ik het aan besteed
8nnemiek schreef:Ik heb het ook niet ruim, maar toen ik nog vlees kocht voor vriendlief zocht ik altijd bij de AH bij het biologische rundvlees naar 35% korting stickers. Zo had ik biologisch vlees voor de prijs van bioindustrie-vlees. En dan gewoon alle bakjes met korting meenemen en in de vriezer bewaren
Bowen schreef:Ik ook, aan dat biologische vlees, want dat goedkope vlees is horror vlees. Niet alleen voor de dieren, maar ook voor milieu en mens. En dus ook voor mezelf.
Nu ben ik niet van het perse biologisch, sterker nog, vind biologisch vaak ook niet goed genoeg(bv kippen). Maar ben wel volledig anti zware bio industrie(kiloknaller ed). Wat dat kost is onvoorstelbaar, dierenleed, goed voor een ruime 50% van de co2 uitstoot wereldwijd, mensen die misbruikt worden, milieus dat op vele manieren onder zware druk staat erdoor, water tekorten en ga zo maar door. De lijst van barre en boze ellende die direct vast hangt aan de zware bio industrie is enorm.