Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Sizzle schreef:Als je er een kaars achter zet kun je haar hart zien kloppen.
Mijn l'l is dikker dan jouw bovenbeen.
Bij jou hoeven ze geen röntgenfoto te maken om te zien of je gezond ben.....TL aan is voldoende
saddledancer schreef:maar is het zo niet altijd? 'oh ze zei iets over dunne mensen, ze bedoelde het vast niet zo...'
Als ze had gezegt dat ze niet wilde dat haar dochter eruit zag als een vadsige walvis, was
bokt te klein geweest, maar nee, want ze zei iets over dunne mensen, en dat is blijkbaar 'bezorgdheid over gezondheid'.
Shadow0 schreef:saddledancer schreef:maar is het zo niet altijd? 'oh ze zei iets over dunne mensen, ze bedoelde het vast niet zo...'
Als ze had gezegt dat ze niet wilde dat haar dochter eruit zag als een vadsige walvis, was
bokt te klein geweest, maar nee, want ze zei iets over dunne mensen, en dat is blijkbaar 'bezorgdheid over gezondheid'.
Persoonlijk zie ik dergelijke opmerkingen over beide situaties gemaakt worden, en er zijn gelukkig ook altijd mensen die aangeven dat ze dat niet ok vinden, maar ook meestal mensen die aangeven dat ze dat doen om iemand 'wakker te schudden.' Ik heb niet het idee dat er een hele structurele ongelijkheid is tussen onaardige opmerkingen over echt dun of echt dik. (En het is ook geen wedstrijd.)
Centraal staat dat mensen soms erg makkelijk echt hele nare en onaardige bewoordingen gebruiken, en ook dat veel mensen het ok vinden om een oordeel te vellen over mensen die ze totaal niet kennen. En dat oordeel dan ook gewoon te delen. Zelfs als daar niet om gevraagd is, of als er gevraagd is om het niet te doen. (Dat geldt zeker niet alleen voor dit onderwerp. Maar het valt me wel op hoe makkelijk dat gedaan wordt.)
UhNee schreef:Sheran schreef:Volgens mij.... bedoelt ze het niet zo.
Dat denk ik wel. Hoe zou ze het anders bedoelen?
bruintje123 schreef:Kijk je zo eens rond op facebook of andere social media heb ik juist de indruk dat juist zeer dikke mensen meer voor de gek gehouden worden.
Plaatjes van dikke mensen met de meest onfatsoenlijke teksten erbij.
Ik zie ze dan eigenlijk nooit van dunne mensen.
bruintje123 schreef:Kijk je zo eens rond op facebook of andere social media heb ik juist de indruk dat juist zeer dikke mensen meer voor de gek gehouden worden.
Plaatjes van dikke mensen met de meest onfatsoenlijke teksten erbij.
Ik zie ze dan eigenlijk nooit van dunne mensen.
minikatje schreef:Het gaat helemaal niet om het realistisch met dit type foto's.
Misschien valt dat kwartje ook nog, dit is geen gezondheidsreclame of een reclame voor een sloggislip.
YVS staat bekend om hun absurdistische prenten en kunst.
Dit is puur belichting, trucage en pose en wie weet nog een dubbele dosis PS.
Mensen die dit willen nastreven zijn imo niet met beide voeten in de echte wereld.
Sizzle schreef:Het gaat daar ook niet om het lichaam of de mens in de kleding, het gaat om de marketing van een exclusief label.
Sizzle schreef:minikatje schreef:Het gaat helemaal niet om het realistisch met dit type foto's.
Misschien valt dat kwartje ook nog, dit is geen gezondheidsreclame of een reclame voor een sloggislip.
Mensen die dit willen nastreven zijn imo niet met beide voeten in de echte wereld.
Dat probeer ik ookal een tijdje duidelijk te maken.
Je hebt verkoop modellen die een realistisch beeld moeten geven bij de wehkamp of H&M, C&A etc.
En je hebt de fashion modellen die meer een soort kunstobject zijn.
De foto moet dan blijven hangen in je hoofd als zijnde exclusief en 'anders'. Dat kan zijn door extreme make-up, bijzondere poses, spelen met belichting etc zodat een onrealistisch exclusief beeld op je netvlies blijft hangen die duidelijk niet voor het jan met de pet publiek bedoeld is.
Het gaat daar ook niet om het lichaam of de mens in de kleding, het gaat om de marketing van een exclusief label.
Kunst is toch wel vaker aanstootgevend? Of gaan mensen nu ook bij musea klagen als er iemand afgebeeld staat die zeer sexistisch of onrealistisch tentoongesteld staat?
minikatje schreef:Het gaat helemaal niet om het realistisch met dit type foto's.
En zeer dikke mensen voor de gek.
Mwah, ik herinner mij deze hype nog.
[ Afbeelding ]
Dus mannen zijn honden en slanke vrouwen zijn botten.
Wel played not skinny ladies, er bestaat ook nog zoiets als een lelijk karakter.
lifaya schreef:Vanuit mijn perspectief past op elk potje een dekseltje. Je hebt geen "echte mannen" of "echte vrouwen" want iedereen heeft daar een andere kijk op. Maar eerlijk, ik merk vooral veel negatiefs over mensen met overgewicht. Ik heb zelf eens tijdens een date gehoord dat die verbaast was hoeveel ik wist en dat ik erg intellectueel overkwam. Hij zei dat omdat ik overgewicht heb ik erg dom er uit zag. Nou leuk, dankjewel. Maar dat is dus wel het idee wat vaak ook word gecreëerd als je tokkies en weet ik veel wat ziet. Of dat je dan zogenaamd nooit gezond eet of kan sporten of iets in die richting. En dan heb ik het over overgewicht, niet een maatje 50 of groter. Ik heb maat 42/44