Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:35

Ayasha schreef:
Spekkie01 schreef:
Precies wat gohya zegt. Ik zou ook best wel willen een paar uurtjes en heb ook geprobeerd of ik datkon vinden. Het probleem is dat ik niet van te voren kan voorspellen wanneer ik goed ben. 2 uur achter elkaar de max is en niemand in het bedrijfsleven meer op een uitgerangeerde 40 jarige zit te wachten. Zelfs met vrijwilligerswerk moeten ze wel van je op aan kunnen.

Tjah dat er dan menden zijn die het belachelijk vinden dat ik in een goeie periode op mijn ponnie klim....helaas is dat hun probleem

de mensen die jaloers zijn op invaliden die wel een paard hebben zouden maar eens een weekje moeten mee lopen met een zieke. :n
ik begrijp oprecht niet hoe je iemand met gezondheidsproblemen kan benijden... :n
Ik heb echt al heel vaak gewild dat dit kón!
Dat ik 1 dagje, of desnoods 1 uur, kon ruilen met iemand die denkt dat het wel lekker makkelijk is.
Want werkelijk, ik denk dat diegene dan niet eens een arm op kon tillen!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:37

KoudbloedKim schreef:
Kriel schreef:
Ik snap je punt heel goed hoor Tendance.
Het is schijnbaar alleen niet sociaal wenselijk om dit hardop te roepen.
Omdat je daar dus de mensen die wel terecht een uitkering krijgen, daarmee enorm kunt kwetsen.
En dat kan toch niet je doel zijn?

Het zijn dan toch ook de mensen die zich laten kwetsen? Ook al klinkt dat weer heel hard?
Het zou mij persoonlijk een heel kleine moeite kosten om me volledig af te laten keuren, maar ik weiger dat....
Ik moet er namelijk niet aan denken dat mijn wereld een stuk kleiner zou worden en ik geen/minder deel uit maak van de werkende maatschappij.
Uiteraard is het dan ook mijn probleem dat ik dus bepaalde zaken in deze discussie niet begrijp

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:37

joyenbeau schreef:
Overigens zit er wel een maar aan jouw verhaal. Die bedrijven betalen minder belasting om ze maar naar ons land toe te trekken en dat levert ons wel degelijk meer geld op. Denk maar aan extra werkgelegenheid enz.

Dat is helaas niet waar. De manier waarop het nu gaat is schadelijk voor onze maatschappij, het maakt dat er meer geld wegstroomt dan zou moeten.

Citaat:
Ik denk wel dat een hoop mensem met een uitkering opzich best werk kunnen vinden,

Waar komt dan die ruim 7 procent werkeloosheid vandaan? Er zijn veel meer werkzoekenden dan banen! Zelfs als iemand met een uitkering een baan vindt (en dat is helemaal niet een kwestie van 'als je het maar probeert dan lukt het') heeft het vooral tot gevolg dat iemand anders die baan niet heeft. Het verandert dus niets aan het grotere plaatje, het is nu alleen iemand anders die werkloos is. Er zijn dan namelijk nog steeds minder banen dan mensen die een baan zoeken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:39

knetterhard schreef:
Stel de vraag andersom! Waarom hebben mensen een uitkering? Kunnen ze niet werken, zijn ze ontslagen of is er een andere reden?

Ik vind niet dat je mensen moet beperken in hun hobby's! De een koopt een paard en dit helpt mee in het welzijn van diegene en de andere een pakkie sigaretten per dag!
Vraag me daadwerkelijk dan af wat beter is ;)

Ik kan er verder geen oordeel over geven en iedereen moet lekker doen, waar deze persoon zin in heeft!

Precies, hoe is het als mensen geen 'luxe' mogen kopen van hun uitkering? Dat er rookwaar van wordt gekocht is dan wel ok? Waar ligt die grens? Dat iedereen dan maar verplicht huismerken koopt en de rest tweedehands?

Ik ben blij dat ieder voor zich daar prioriteiten in mag stellen!

Las laatst trouwens iets over een futuristisch (en onuitvoerbaar, helaas) uitkeringsstelsel; wat nou als iedereen standaard 1000 euro per maand krijgt, of je nou kan werken of niet... Dat het net genoeg moet zijn om van te leven, maar dat werken dus ook loont.
Zodat ook werkende mensen de keuze hebben om (deels) thuis te blijven voor kinderen, of mantelzorg. Geen doolhof meer in toeslagen die je overal en nergens moet zoeken.
Geen gedoe meer met 'jij wel ik niet'. Iedereen weer aan een (volledige en eigen-risico vrije) collecieve zorgverzekering... En dan een duidelijke scheiding tussen kosten voor wonen en levensonderhoud (en stukje vrije besteding) en kosten noodzakelijk door iemands beperking. Hulpmiddelen waar iemand simpelweg niet zonder kan, gewoon de verzekering in. Medicijnen idem dito.

Mooi om zo over te brainstormen, helaas is de werkelijkheid erg gecompliceerd. Waar we met z'n allen grenzen trekken zal altijd wel een punt van discussie blijven.

edit: reactie op bovenstaande: ik heb een psychische beperking. Wat onder andere inhoud dat ik regelmatig depressief ben en ook geregeld lang in een kliniek moet verblijven. Op goede momenten kan ik net zo veel als ieder ander. Maar een opleiding afronden lukt bijvoorbeeld niet. En een baas die zit te wachten op iemand die regelmatig weken ziek is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:40

Nu oordeel je zelf ook kbk....
Er zullen mensen zijn die met jouw beperking minder kunnen dan wat jij kan, er zullen er ook zijn die met jouw beperking meer kunnen dan wat jij kan, en ook die hetzelfde kunnen als wat jij kan.

Ik vind het overigens wel zorgelijk hoeveel mensen er afkeurd zijn vanwege een psychische aandoening, en dat lijken er steeds meer te worden naar mate de maatschappij verandert (alles moet vlug, snel, geen tijd, etc).
Geen goede ontwikkeling :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:41

Tendance schreef:
Geryon schreef:

Je hebt duidelijk geen weet van bepaalde psychische beperkingen. Is ook logisch. Bijna niemand die het zelf niet mee maakt, heeft dat. Alleen een beetje jammer dat deze mensen blijven volhouden aan hun eigen opvatting. :)

Ik denk dat je niet moet oordelen over wat ik wel en niet weet.
Degene die ik ken is er geestelijk zo aan toe, dat rijden niet kan. Lichamelijk en geestelijk. Dan is er toch duidelijk nog een verschil tussen zo iemand en iemand die het nog wel kan?

Tussen elke invalide zit een verschil. Maar het verschil waar jij het over hebt zegt niets over het wel en niet kunnen werken. Het is gewoon duidelijk dat je veel niet weet, anders zou je er hele andere opvattingen aan over hebben. Een dagje in andersmans schoenen staan die bijvoorbeeld wel kan rijden en niet kan werken, zou handig zijn in dit geval :D

Anoniem

Kriel schreef:
[naam] schreef:
Omdat je daar dus de mensen die wel terecht een uitkering krijgen, daarmee enorm kunt kwetsen.

Het zijn dan toch ook de mensen die zich laten kwetsen? Ook al klinkt dat weer heel hard?
Het zou mij persoonlijk een heel kleine moeite kosten om me volledig af te laten keuren, maar ik weiger dat....
Ik moet er namelijk niet aan denken dat mijn wereld een stuk kleiner zou worden en ik geen/minder deel uit maak van de werkende maatschappij.
Uiteraard is het dan ook mijn probleem dat ik dus bepaalde zaken in deze discussie niet begrijp
Dat klinkt inderdaad hard.
Ik ben al over dat punt heen, maar dat heeft me wel jaren gekost en het is gewoon hoe dan ook niet fijn om te horen dat andere mensen op je neerkijken of je een onverantwoorde trut vinden(heb het nu niet over jou persoonlijk) omdat je van je geld een paard onderhoud.
Mijn wereld is inderdaad een stuk kleiner nu ik geen deel uit maak van de werkende maatschappij, maar daar heb ik zelf niet voor gekozen.
Voor mij was dit überhaupt geen keuze, wás het dat maar!

Mungbean

Ik wil dolgraag weer een baan.....
Maar ja ik ben of overgekwalificeerd of ondergekwalificeerd of het is voor 50 uur/pw zodat ik mijn kind >100% in de opvang zou moeten stoppen. Het is ook duidelijk dat op het moment dat je zegt dat je 1 kind hebt en ze weten dat je eind 30 alle alarmbellen afgaan. Je valt immers in een risico groep die wel eens 3 maanden verdwenen kan zijn ineens.
Ik ben op het moment zo gefrustreert dat mijn man zelfs overweegt om voorlopig te stoppem met werken zodat ik zo'n 42+overwerk baan kan nemen. Maar ja, wie zegt dan dat hij daarna weer werk vind -O-

Op dit moment ben ik maar deels zelfstandig geworden en wordt aangevuld met uitkering (todat mijn rechten op zijn uiteraard). Op het moment dat mijn uitkeringstijd over is zal definitief 1 van mijn 2 paarden eruit moeten.
Ik heb hiervoor 15 jaar altijd 50-60 uur pw gewerkt, het is dus niet dat ik geen motivatie heb of zo.
Kan wel janken.

Spekkie01

Precies kbk, maar helaas gaat dat niet. Alsof wij niet jaloers zijn op gezonde mensen. Echt wel......maar dasr wprdt ik zelf niet beter van en ik misgun niemand zijn gezondheid.

Ik heb een heel ruim verdienende man en kan daardoor financieel een hoop en woon prachtig maar zou gewoon 4 hoog achter in een flatje gaan zitten zonder ponnie als ik daardoor weer gezond werd

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:42

KoudbloedKim schreef:
Kriel schreef:
Ik snap je punt heel goed hoor Tendance.
Het is schijnbaar alleen niet sociaal wenselijk om dit hardop te roepen.

En ik vind het niet sociaal wenselijk, dat mensen die echt actief en regelmatig kunnen rijden en een paard kunnen verzorgen (oftewel mensen die nog in staat zijn om werk te verrichten) wel "gratis" een paard kunnen houden, terwijl mensen die dit heel graag zouden willen, wel werken en belasting betalen, maar nog minder krijgen dan mensen met een uitkering en dit niet kunnen, omdat ze belasting moeten betalen. Belastinggeld wat weer besteed wordt aan die uitkeringen.
Wat is dan sociaal???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:43

LadyMadonna schreef:
Nu oordeel je zelf ook [naam]....
Er zullen mensen zijn die met jouw beperking minder kunnen dan wat jij kan, er zullen er ook zijn die met jouw beperking meer kunnen dan wat jij kan, en ook die hetzelfde kunnen als wat jij kan.
Waar oordeel ik zelf ook?
Ik geef mijn mening, ik trek nergens conclusies.
En het is voor het eerst in ws. mijn hele leven dat ik iets positiefs over mezelf zeg, maar ik durf het nu wel gewoon te zeggen; ik vind mijzelf, ondanks mijn ziektes, ondanks mijn verleden, ondanks de dagelijkse strijd die ik moet aangaan, een sterk persoon!
Ik vind het knap van mezelf dat ik mijn leven tot nu toe heb overleeft en ik weet dat veel mensen al veel eerder hadden opgegeven!

Zo, dat voelt goed.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:45

KoudbloedKim schreef:
LadyMadonna schreef:
En het is voor het eerst in ws. mijn hele leven dat ik iets positiefs over mezelf zeg, maar ik durf het nu wel gewoon te zeggen; ik vind mijzelf, ondanks mijn ziektes, ondanks mijn verleden, ondanks de dagelijkse strijd die ik moet aangaan, een sterk persoon!
Ik vind het knap van mezelf dat ik mijn leven tot nu toe heb overleeft en ik weet dat veel mensen al veel eerder hadden opgegeven!

Zo, dat voelt goed.

En dat mag je veel vaker over jezelf zeggen!! _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:45

Spekkie01 schreef:
Precies [naam], maar helaas gaat dat niet. Alsof wij niet jaloers zijn op gezonde mensen. Echt wel......maar dasr wprdt ik zelf niet beter van en ik misgun niemand zijn gezondheid.

Ik heb een heel ruim verdienende man en kan daardoor financieel een hoop en woon prachtig maar zou gewoon 4 hoog achter in een flatje gaan zitten zonder ponnie als ik daardoor weer gezond werd
Ik misgun inderdaad ook niemand iets. :n
Waarom zou je dat willen?
Zou inderdaad wel heel graag, het liefst van alles, een gezond lichaam en een gezonde geest willen hebben, maar ik zou zelfs niet willen ruilen als dat betekent dat iemand anders in mijn lichaam zou moeten zitten. :n
Al zou ik dat wel eens voor een dagje willen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:46

Tendance, wat je eigenlijk zegt is dat je wilt dat die persoon z'n geluk (het omgaan met een paard dus) opgeeft. Maar zou je daar zelf echt gelukkiger van worden? Wordt jouw leven daar werkelijk beter van? Helpt het jou werkelijk om je fijner te voelen omdat je weet dat iemand anders het tenminste niet beter heeft dan jij?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:50

Als je een uitkering hebt omdat je tussen werk in zit, maar je je best doet om te solliciteren en dan ook echt je best doet om aangenomen te worden, zeg ik ja je mag je paard houden (in die tijd geen 1 kopen) als je door ziekte niet kunt werken en volledig bent afgekeurd zeg ik ook je mag je paard houden en dan mag je van mij er ook wel 1 kopen als dat therapeutisch voor je werkt (geen hele kudde natuurlijk) als je een uitkering trekt en het wel lekker makkelijk vindt zo en solliciteerde op dingen waarvan je van te voren al weet dat ze je toch niet aannemen (b.v. als ze papieren vragen die je niet hebt) dan zeg ik een uitkering op maat berekenen zodat ze op 't randje uitkomen en dus nee absoluut geen paard of andere luxe! Die mensen moesten d'r ogen uit d'r kop schamen! Op de zak van de samenleving teren en dan ook nog luxe willen!! Daar kan ik pislink om worden!

*edit* ik heb trouwens een pony in de schuldsanering mogen kopen, dit was in de laatste maand hiervan en heb ik met toestemming van m'n begeleider daar gedaan. Ik had mijn schuld 100% afbetaald en bij mij werd het dus niet gesaneerd naar 3 jaar. Ook heb ik me een slag in de rondte gewerkt 3.5jaar om alles af te lossen in die tijd en tegelijkertijd was er ruimte om een spaarpotje Voor me aan te maken. Vandaar dat ik in de laatste maand toen een pony mocht kopen. Ik zou dit niet vinden kunnen als je niet al je schulden hebt betaald of dat er een deel is gesaneerd
Laatst bijgewerkt door idylle op 17-05-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:53

KoudbloedKim schreef:
LadyMadonna schreef:

Zo, dat voelt goed.

Ik vind het oprecht heel erg fijn voor je dat je je nu zo goed voelt, het klinkt alsof je veel zware tijden hebt gekend in je leven tot nu toe. En wat goed ook dat je nu positief over jezelf kunt spreken en tevreden bent met de persoon die je bent, dat gun je ieder mens.

Los daarvan vind ik de zinskeuze 'ik weet dat veel mensen al eerder hadden opgegeven' wel apart. Hoe kun je dat weten? Er zullen inderdaad mensen zijn die het veel eerder hadden opgegeven. Er zullen ook mensen zijn die meer kunnen dragen. Iedereen kent zware tijden, tegenslag, strijd, teleurstelling in het leven, of je nou werkt of een uitkering ontvangt. En ja de een krijgt meer voor zijn kiezen dan de ander, en de een kan meer 'dragen' of verwerken dan de ander. Maar de ervaring dat het leven erg zwaar kan zijn kan ieder mens overkomen, werkend of niet (niet specifiek tegen jou gericht trouwens, meer een algemene opmerking).
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 17-05-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:53

Shadow0 schreef:
Tendance, wat je eigenlijk zegt is dat je wilt dat die persoon z'n geluk (het omgaan met een paard dus) opgeeft. Maar zou je daar zelf echt gelukkiger van worden? Wordt jouw leven daar werkelijk beter van? Helpt het jou werkelijk om je fijner te voelen omdat je weet dat iemand anders het tenminste niet beter heeft dan jij?

Het gaat niet om mijzelf. Ik heb een prima baan en leuke paarden. Zo heeft mijn vriend ook een prima baan.
We hebben zelfs geld genoeg om er een veulen bij te fokken en in een groot huis te wonen en paarden in pension te hebben.

Het gaat mij om de mensen om mij heen, die niet kunnen wat ik kan, maar ook keihard werken, terwijl ik mensen om mij heen zie, die geen ene fluit uitvoeren, dit wel kunnen, leven van een uitkering en allerlei extra's zoals pgb etc. en zoveel geld "krijgen" dat ze 2 pony's in pension hebben staan voor samen 500 euro. Het hele gezin kan niets en is ziek, maar doet wel alles waar ze zin in hebben en wat mensen om zich heen absoluut niet kunnen. Niet alleen omdat ze het geld niet hebben, maar ook de tijd ontbreekt.

Mensen die dit alles kunnen krijgen naar mijn idee gewoon te veel geld.
Al dat geld had een betere plek kunnen krijgen bij die zielige mensen, die in een verzorgingstehuis liggen weg te rotten.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 17-05-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:55

Ik zou soms wel eens een weekje willen ruilen met iemand die gezond genoeg is om te werken. En dan heeft die persoon toch ook ineens mijn zogenaamd luxe-leven?

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:57

Shadow0 schreef:
joyenbeau schreef:
Overigens zit er wel een maar aan jouw verhaal. Die bedrijven betalen minder belasting om ze maar naar ons land toe te trekken en dat levert ons wel degelijk meer geld op. Denk maar aan extra werkgelegenheid enz.

Dat is helaas niet waar. De manier waarop het nu gaat is schadelijk voor onze maatschappij, het maakt dat er meer geld wegstroomt dan zou moeten.

Citaat:
Ik denk wel dat een hoop mensem met een uitkering opzich best werk kunnen vinden,

Waar komt dan die ruim 7 procent werkeloosheid vandaan? Er zijn veel meer werkzoekenden dan banen! Zelfs als iemand met een uitkering een baan vindt (en dat is helemaal niet een kwestie van 'als je het maar probeert dan lukt het') heeft het vooral tot gevolg dat iemand anders die baan niet heeft. Het verandert dus niets aan het grotere plaatje, het is nu alleen iemand anders die werkloos is. Er zijn dan namelijk nog steeds minder banen dan mensen die een baan zoeken.

Ik heb altijd op zchool geleerd dat het wel zo is en dus ben ik heel benieuwd waarom het op de manier zo als het nu gaat dan juist schadelijk is. Kun je daarin concreet worden? Mag ook via pb want dat gaat misschien een beetje off-topic...

Natuurlijk zal er altijd werkloosheid zijn, daar kun je niet veel aan doen. Ik ben alleen wel van mening dat (als ik zo eens om mij heen kijk) er veel meer mensen kunnen werken dan dat er nu werken. Dat dat dan van een ander wordt afgepakt is niet waar. Alleen als diegene daardoor wordt ontslagen, maar dat is lang niet altijd het geval.

Neem nou het werk van mijn vader, daar is al jaaaren vraag naar werknemers. Ze willen je zelfs gratis opleiden als je daarna bij ze in dienst komt. Het is geen moeilijk werk en dus zouden daar heel wat meer mensen kunnen werken. Maar gebeurd dat? Nee. Nu nog steeds zijn ze hard opzoek. Veel mensen willen een baan waar ze voor gestudeerd hebben en als ze daar geen baan kunnen vinden kijken ze niet verder dan hun neus lang is. Ken ook daar veel gevallen van.

Ook op leeftijd en ma een lange tijd niet gewerkt te hebben kun je nog prima aan een baan komen, maar je moet er wel wat voor doen. Ken namelijk iemand die nog nooit heeft gewerkt(alleen een jaartje in een bakkerij) en nu op 50 jarige leeftijd nu ze geld nodig hebben is ze opzoek gegaan naar een baan. Die heeft ze al heel snel gevonden. Gelukkig. Ook haar man is weer heel snel op 53 jarige leeftijd aan een baan gekomen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die echt wel hun best doen en geen baan kunnen vinden, maar ik geloof er zeker in dat ook een groot deel best wel aan een baan kunnen komen als ze net ietsje harder hun best doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:58

Sunrise_ schreef:
Los daarvan vind ik de zinskeuze 'ik weet dat veel mensen al eerder hadden opgegeven' wel apart. Hoe kun je dat weten? Er zullen inderdaad mensen zijn die het veel eerder hadden opgegeven. Er zullen ook mensen zijn die meer kunnen dragen. Iedereen kent zware tijden, tegenslag, strijd, teleurstelling in het leven, of je nou werkt of een uitkering ontvangt. En ja de een krijgt meer voor zijn kiezen dan de ander, en de een kan meer 'dragen' of verwerken dan de ander. Maar de ervaring dat het leven erg zwaar kan zijn kan ieder mens overkomen, werkend of niet (niet specifiek tegen jou gericht trouwens, meer een algemene opmerking).
Ik ga daar niet op in in dit topic, dat zou teveel offtopic zijn.
Maar ik sta 100% achter deze opmerking en zou dat niet doen als ik dit niet zeker zou weten.
Wat dat betreft kun je me op mijn woord geloven.
Het is overigens ook zeker niet kwetsend bedoeld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:58

idylle schreef:
Op de zak van de samenleving teren en dan ook nog luxe willen!! Daar kan ik pislink om worden!

Dat is echt niet het overgrote deel. En hoe zie jij het precies voor je?
Hoe denk jij precies een luxe leven te hebben van 100o euro per maand?

Ga je mensen ook dwingen in Friesland te wonen omdat het daar goedkoper is, te stoppen met roken, hun dagelijkse calorie inname berekenen zodat ze niet te veel boodschappen hoeven te doen, verplichten enkel bij de Aldi te winkelen. Verbieden nieuwe kleren te kopen etc etc etc.
Ik kan je verzekeren dat dit soort dingen regelen wellicht banen op leverd, maar uiteindelijk meer kost aan jouw belastingcenten.

Een bijstand is gewoon weinig. Waar de een zijn hele bijstand uitgeeft aan een relatief fijne woning in het midden van het land besluit een ander misschien anti-kraak te gaan zitten en zijn paard aan te houden.
De uitkomst is netto precies hetzelfde.

Ik denk waar de meeste mensen eigenlijk over vallen is zwart werke en daardoor dingen kunne permiteren die niet legaal zijn. Dat is definitief te veroordelen en controle daarop mag best wel strenger.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:59

Het valt mij op dat er gedacht wordt dat werkende direct veel geld hebben.
Mensen die werken voor een minimum krijgen ongeveer 1300 BRUTO per maand.
Daar zijn ze dus de hele week voor in de weer. Met geluk kunnen ze met de fiets naar het werk. Maar de kans is groot dat ze met het dure ov moeten of met de auto.
Iets wat er niet afgaat bij de uitkering.
Dus dat die groep dan geen geld meer heeft voor de paard is niet omdat ze niet zuinig zijn maar omdat her verschil tussen werken en bijstand niet klopt.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:01

Ik heb ook echt een luxeleven.....momenteel is mijn uitzicht de achterkant van mijn bed en lig ik te bokken op mijn tablet.

Klinkt leuk, maar het is stralend mooi weer hier en ik was nu liever buiten bij mijn ponnie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:03

Spekkie01 schreef:
Ik heb ook echt een luxeleven.....momenteel is mijn uitzicht de achterkant van mijn bed en lig ik te bokken op mijn tablet.

Klinkt leuk, maar het is stralend mooi weer hier en ik was nu liever buiten bij mijn ponnie
Hier exact hetzelfde! Alleen dan op de laptop (van mijn vriend, niet zelf gekocht dus :+).
Gister is de hoefsmid en de tandarts geweest voor de paarden, wat betekent dat ik vandaag niks anders kan doen dan plat op bed liggen en een beetje lezen op Bokt.
Echt een luxeleven waar iedereen naar verlangt. :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 13:04

_/-\o_
bruintje123 schreef:
Het valt mij op dat er gedacht wordt dat werkende direct veel geld hebben.
Mensen die werken voor een minimum krijgen ongeveer 1300 BRUTO per maand.
Daar zijn ze dus de hele week voor in de weer. Met geluk kunnen ze met de fiets naar het werk. Maar de kans is groot dat ze met het dure ov moeten of met de auto.
Iets wat er niet afgaat bij de uitkering.
Dus dat die groep dan geen geld meer heeft voor de paard is niet omdat ze niet zuinig zijn maar omdat her verschil tussen werken en bijstand niet klopt.