12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:41

Winged schreef:
WillBokkers schreef:
Ook het begrip 'jihad' ligt veel breeder dan het lijkt.
Ik heb mij daar eens in verdiept.
(Als de bronnen die ik bekeken heb waar zijn) lopen daar 3 groepen rond.
Van 1 groep snap ik echt dat ze daar gaan vechten, serieus. En ik was altijd die vrij negatief daarover was in gesteld.
De andere 2 zijn m.i wel slecht.
De een doet alleen een spel om macht en ranselt onschuldige burgers af, heeft het vooral gemunt op vrouwen en kinderen.
De andere is de groep die wij voornamelijk kennen als de strijders van het geloof.
Zij moorden omdat zij vinden dat dat in de Koran staat.
Zij zijn degene die hun geloof verkeerd interpreteren.

Máár om degene die uit de naam van het geloof vechten te stoppen, zul je eerst een andere groep moeten stoppen. (Degene die kinderen en vrouwen afranselt)
Stop die groep dan vecht ook automatisch groep nummer 1 waarvan ik snap dat ze vechten.
Het punt is alleen dat dus de groep die als eerste gestopt moet worden niet als direct gevaar wordt gezien omdat ze alleen binnenlandse onrust veroorzaken en gewoon omdat het idioot goed beveiligd is.

Onder andere waar hij voor vecht? http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... rlog.dhtml

Snel even zijn verhaal doorgelezen.
Zo op het eerste gezicht lijkt hij te vechten tegen ISIS , dan snap ik ook dat je vertrekt.
Hij gaat onder het motto 'een betere wereld begint bij jezelf'.
Maar dat was nog geen eens specefiek waar ik op doelde.
Ik heb een documentaire gezien van een nederlandse jihad strijder.
Zijn familie werd uitgemoord door Assad.
Hij vertrok. Hij hielp zijn familie en oud-vrienden te strijden en te overleven.
Ze hebben daar ook inside beelden gemaakt.
Op een gegeven moment vielen ze een opslag plaats binnen.
Vrouwen en kinderen waren vastgebonden zonder eten of drinken.
Bij sommige vielen de ledenmaten eraf omdat ze hoog waren vastgebonden en ze simpelweg geen kracht meer hadden.
De vrouwen werden verkracht en zagen er verschrikkelijk uit.
Hij streed ook mee.
En op zo'n moment, vechtend om je familie in leven te houden, tegen het onderdrukkende regiem, om kinderen en vrouwen te bevrijden en uit hun leiden te verlossen, snap ik dat je de wapens pakt.
(je zag ook dat sommige mensen meteen werden afgeknald omdat er toch niks meer te redden viel en ze alleen maar leden.)
Geweld is niet de oplossing. Maar geweld gebruiken om nog erger geweld tegen te gaan vind ik heel wat anders.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:42

Iemand die hier leeft is geen moslim. Hoe kan je nu je geloof uitoefenen in een land vol heidenen?

Hetgeen je als echte moslim niet mag, wordt hier vol op gedaan. Net zoals bij de joden, die daar een handig achterdeurtje voor hebben. Hun huis kopen met rente.

Die "moslims" van hier zijn hypocriet. Volop nachtwinkels met waar als alcohol en sigaretten verkopen...

Maar ik zal niet verder uitweiden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:43

Dat is idd het jammere marjoow.

Alyel, Allah werkt ook via mensen hoor, maar je hebt wel altijd de eigen verantwoordelijkheid over je daden volgens de Koran.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:44

En weer zo'n walchelijke post... Hoe kan jij nou oordelen over wat iemand wel of niet is?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:45

alyel schreef:
Iemand die hier leeft is geen moslim. Hoe kan je nu je geloof uitoefenen in een land vol heidenen?

Hetgeen je als echte moslim niet mag, wordt hier vol op gedaan. Net zoals bij de joden, die daar een handig achterdeurtje voor hebben. Hun huis kopen met rente.

Die "moslims" van hier zijn hypocriet. Volop nachtwinkels met waar als alcohol en sigaretten verkopen...

Het zal bij hun geloof lastiger zijn dan voor een christen omdat een moslim officieel de sharia heeft als wetten. (heel eigen rechtsysteem)
Maar toch vind ik wél dat een moslim hier zijn geloof kan uitoefenen, het is alleen wat lastiger.
En in en ver land maken moslims ook fouten. Net als ieder mens.
Dus waarom moeten ze hier perfect leven?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:46

??
Omdat het zo werkelijk uit de koran komt.

Alle respect voor diegene die geloven, en proberen hun geloof zo goed mogelijk uit te oefenen, maar spreek mij aub niet over "echte moslim" zijn.

Hoe kan hier een echte moslim de roep tot het gebed horen??? Het staat hier vol kerken.

Dus je bent vrij hier je geloof te komen uitoefenen, maar dan in de mate van het mogelijke. Maar spreek me aub niet van echte moslims hier.
Laatst bijgewerkt door alyel op 08-01-15 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:47

alyel schreef:

Nou, dan gaan alle joden, christenen en moslims maar op een kluitje zitten in het heilige land. Toch? Ohhhh wacht....

Waar je woont heeft niks te maken met welk geloof je uitoefent.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:48

Niemand is dan een echte gelovige dan. Niemand is namelijk in staat om 'zondeloos' te leven.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:49

alyel schreef:
??

Alle respect voor diegene die geloven, en proberen hun geloof zo goed mogelijk uit te oefenen, maar spreek mij aub niet over "echte moslim" zijn.

Misschien tijd om een keer in gesprek te gaan met een moslim?
Ook Allah kan fouten vergeven.
Komt ook recht uit de koran ;)
Ik denk niet dat de perfecte moslim bestaat.
En zo bestaat ook niet de perfecte christen, de perfecte heiden, of de perfecte hippie of noem maar op..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:50

Moslims hier zijn net zo echt moslim als ergens anders. Het klopt dat er wordt aangeraden in de dar al-islam te leven, en dat het hier geen ideale omstandigheden zijn. Maar, er zullen moslims zijn die dit afkeuren en er zullen er zijn die daar niet omgeven. Dat maakt niemand minder moslim, het is gewoon een andere mening en een andere visie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:50

alyel schreef:
??

Hoe kan hier een echte moslim de roep tot het gebed horen???

Je hebt echt alle wijsheid in pacht is het niet? Wat maakt jou beter dan anderen dat jij gaat bepalen wie anderen zijn, wat ze voelen, wat ze denken?

Ik vind jouw posts maar vaag

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:53

alyel schreef:

Ik heb me redelijk op de achtergrond gehouden en bewust niet op jouw posts gereageerd maar je maakt het nu wel moeilijk om jouw uitspraken te negeren.
Toevallig gemist dat hier in Nederland ook hier en daar een moskee te vinden is?
Wie weet waarom de Moslims in Nederland terecht zijn gekomen. Serieus mens, denk eerst even na voor je weer zo'n tactvolle post plaatst.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:54

ben ik dan de enige die eigenlijk zoiets heeft van alle geloven zouden afgeschaft moeten worden.
geloof brengt alleen maar problemen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:56

NathalietjeB schreef:
ben ik dan de enige die eigenlijk zoiets heeft van alle geloven zouden afgeschaft moeten worden.

Nee, er was hier nog iemand die dit riep, of was jij dat toevallig ook?

Echt, complimenten voor de personen die zo kortzichtig kunnen denken, dat vind ik werkelijk waar een hele prestatie.

Winged

NathalietjeB schreef:

Mission impossible, zal nooit lukken.
(en daarnaast: Geloof ik ook zeker een vorm van vrijheid, vrijheid in hetgene wat jij gelooft)
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-01-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Uhm... aanslag in Sydney en in Amsterdam? Wanneer was er een aanslag daar? (Aan de hand van de videoboodschap van Geert)

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:57

Hier en daar, ja. Alle respect ook voor diegenen die hun geloof zo goed mogelijk proberen na te streven. Maar ik heb er een heel duidelijke mening over. Daar ging de kwestie toch over.. ;-)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:57

Nee hoor Nathalie, het geloof is het probleem niet, de mensen die dingen doen uit naam van een geloof wel.
Maar als ze geen geloof gebruikten, deden ze het wel met iets anders. Kapitalisme, of monarchie, of in naam van de familie, of uit naam van het land etc. Ze zouden wel iets vinden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:58

nee helaas was t niet heb verder niet hier gereageerd..maar ik ben gewoon voor de afschaf van alle geloven... ben je gelijk klaar en kunnen alle mensen eens normaal gaan doen ipv in naam van 1 of andere fictief niet bestaand verzonnen persoon mensen te gaan vermoorden, omdat mensen de spot drijven met een fictief persoon
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 08-01-15 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:58

NathalietjeB schreef:

Geloof moet je niet afschaffen, staat in de grondwet. Alleen een grote groep droeftoeters weten het te verzieken voor degene die wel normaal leven naar het geloof toe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:59

alyel schreef:
Hier en daar, ja. Alle respect ook voor diegenen die hun geloof zo goed mogelijk proberen na te streven. Maar ik heb er een heel duidelijke mening over. Daar ging de kwestie toch over.. ;-)

Dat is wel duidelijk ja, dat jouw mening heel uitgesproken is, zowel letterlijk als figuurlijk. Het is alleen jammer dat het jou blijkbaar niet duidelijk is dat dit zeer kwetsend kan zijn voor mensen. Iedereen gaat in een zekere mate met zijn of haar eigen geloof om. Het is niet aan jou om te bepalen of dit geloof wel echt of oprecht is. Of was je, je er toevallig bewust van dat jij met jouw opmerkingen tegen andermans schenen schopt?

Kijk, en dit vind ik dan weer een mooi bericht om te lezen:
Ook Islamitische organisaties lopen mee met demonstratie

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:00

NathalietjeB schreef:
nee helaas was t niet heb verder niet hier gereageerd..maar ik ben gewoon voor de afschaf van alle geloven... ben je gelijk klaar en kunnen alle mensen eens normaal gaan doen ipv voor 1 of andere fictief niet bestaand verzonnen persoon mensen te gaan vermoorden..

Ik ben absoluut niet gelovig, maar dat dit 'voor een persoon te gaan vermoorden'. De mensen die dit doen zijn geen 'echte' moslims als je het mij vraagt.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:00

Jolien87 schreef:
alyel schreef:

Dat is wel duidelijk ja, dat jouw mening heel uitgesproken is, zowel letterlijk als figuurlijk. Het is alleen jammer dat het jou blijkbaar niet duidelijk is dat dit zeer kwetsend kan zijn voor mensen. Iedereen gaat in een zekere mate met zijn of haar eigen geloof om. Het is niet aan jou om te bepalen of dit geloof wel echt of oprecht is. Of was je, je er toevallig bewust van dat jij met jouw opmerkingen tegen andermans schenen schopt?

Nu zijn we er.

Ik ga alvast paardrijden.
Laatst bijgewerkt door alyel op 08-01-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:01

Jolien87 schreef:
alyel schreef:

Dat is een beetje exact wat ik wou duidelijk maken bij de nuance rond de cartoons en de vrijheid van meningsuiting :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:01

NathalietjeB schreef:
nee helaas was t niet heb verder niet hier gereageerd..maar ik ben gewoon voor de afschaf van alle geloven... ben je gelijk klaar en kunnen alle mensen eens normaal gaan doen ipv in naam van 1 of andere fictief niet bestaand verzonnen persoon mensen te gaan vermoorden, omdat mensen de spot drijven met een fictief persoon

Waar mensen nu mee bezig zijn, heeft niets meer met geloof te maken. Althans, niet het oorspronkelijke geloof dat staat "voorgeschreven". Er staat nergens dat je, je medemens op basis van hun geloof of grondslag mag neerknallen. Één van de dingen die zelfs heel duidelijk naar voren komt, is 'heb uw naasten lief'. En daarmee wordt niet bedoeld: iedereen die hetzelfde gelooft als jij.