Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MacavityL schreef:Ik hoef de buschauffeur niet te vragen of ik asjeblieft de bus in mag, hij doet de deur open, ik doe mijn oortje van m'n muziek uit, zeg goedemorgen en check in. Ik loop verder de bus in en hoef niet te vragen of iemand asjeblieft zijn voeten van de stoel wil halen of asjeblieft zijn tas weg wil halen zodat ik daar kan zitten, deze horen gewoon vrij te zijn. Als er een oude of minder valide persoon de bus in komt hoeft deze niet te vragen of hij/zij asjeblieft mag zitten, ik sta gewoon op. Als er een conducteur langskomt, doe ik mijn oortje van m'n muziek uit, zeg goede morgen en dank u wel als hij/zij naar mijn chipkaart vraagt. Allemaal normaal fatsoen en zou eigenlijk geen discussie moeten zijn.
moralian schreef:Gewone fietsen mogen altijd maar binnen daluren betaal je daar 6 euro voor. het kan ook zijn dat ze je vragen een trein later te pakken wanneer het te druk is.
Citaat:Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). Op feestdagen en in de maanden juli en augustus kunt u de hele dag uw fiets meenemen in de trein.
Warboel schreef:Sorry maar als ik na een lange dag school terugreis en er vraagt iemand of ik ergens anders wil gaan zitten omdat je niet tegen mensen kan, zou ik toch wel een beetje geïrriteerd raken. Zou het wel doen, dat dan weer wel.
Vraag me dan wel af wat je doet als er al overal al 1 iemand zit en je ook niet wil staan Zwerte? Je gaf aan dat staan niet echt een optie is. Ga je dan wel naast iemand zitten of toch staan? Is een oprechte vraag hoor, geen aanval.
xApple schreef:Zwerte schreef:En wat nou als het ov de enige manier is om op je therapie te komen? Die situatie heb ik eerder beschreven (en zelf meegemaakt, echt geen pretje hoor) maar niemand reageert daar op.
Ik ben het heus met jullie eens dat je nooit kan eisen dat de stoel naast je leeg blijft. Als het vol is, heb je gewoon pech. Maar als er wel nog ruimte is op andere plekken, wat is er dan in hemelsnaam zo vreselijk ernstig aan rekening houden met iemand die moeite heeft met vreemden in zn persoonlijke ruimte? Waarom zo iemand zelfs uitlachen? Jemig zeg, als je het hebt over asociaal en respectloos....of misschien eerder onwetend en naief....
Ik heb jouw post wel goed gelezen hoor. Niet meteen vanuit gaan dat ik het niet goed gelezen hebIk vind het gewoon belachelijk dat jij een plek bezet houdt en dan verwacht dat mensen maar aan iemand anders moeten vragen of ze ernaast mogen zitten. Ik vind dat echt te zot voor woorden. Dan moet je ook maar 2 kaartjes kopen. Je mag niet verwachten dat mensen rekening met je houden. Want uiteindelijk ben jij (en ik) degene met een probleem en niet de mede reizigers. En nee ik ben niet onwetend of naïef, dat is mijn mening
love_western schreef:Ja handig als je al last hebt van je benen door een chronische aandoening.
Als het echt niet anders kan mogen mensen naast mij zitten. Maar liever niet. En ik moet helaas met ov.
Doanique schreef:Als het vol is kan ik dat begrijpen maar als je nog ergens anders kunt zitten en ik zeg nee, dan vind ik dat niet asociaal hoor; het is een vraag, dan kan je ook een nee verwachten en ik zeg echt niet nee omdat je er toevallig raar uit ziet of zo, daar zal ik echt een goede reden voor hebben.
Zwerte schreef:Warboel schreef:Sorry maar als ik na een lange dag school terugreis en er vraagt iemand of ik ergens anders wil gaan zitten omdat je niet tegen mensen kan, zou ik toch wel een beetje geïrriteerd raken. Zou het wel doen, dat dan weer wel.
Vraag me dan wel af wat je doet als er al overal al 1 iemand zit en je ook niet wil staan Zwerte? Je gaf aan dat staan niet echt een optie is. Ga je dan wel naast iemand zitten of toch staan? Is een oprechte vraag hoor, geen aanval.
Nou, dat hangt dus heel erg van mn gemoedstoestand af. De ene dag heb ik meer last van fysieke klachten, de andere dag overheerst het psychische. Is mn knie/rug al vreselijk pijnlijk en ga ik dus sterretjes zien als ik blijf staan, tja dan bijt ik er even doorheen en ga toch naast iemand zitten. Dan wel iemand waar ik niet meteen de kriebels van krijg. Kan mn knie en mn rug het nog wel hebben, dan blijf ik in die situatie inderdaad liever staan.
Amaris schreef:moralian schreef:Gewone fietsen mogen altijd maar binnen daluren betaal je daar 6 euro voor. het kan ook zijn dat ze je vragen een trein later te pakken wanneer het te druk is.
Nietus.Citaat:Onder enkele voorwaarden kunt u uw fiets meenemen in de trein. Voor het meenemen van een fiets geldt dat u dit buiten spitstijden doet. Dat wil zeggen dat u op werkdagen voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.30 uur en na 18.00 uur uw fiets kunt vervoeren (vouwfietsen zijn een uitzondering op deze regel). Op feestdagen en in de maanden juli en augustus kunt u de hele dag uw fiets meenemen in de trein.
Kinke schreef:love_western schreef:Ja handig als je al last hebt van je benen door een chronische aandoening.
Als het echt niet anders kan mogen mensen naast mij zitten. Maar liever niet. En ik moet helaas met ov.
Tja, anderen moet helaas ook met het OV. Dikke pech voor jou, een ander heeft net zoveel recht op een zitplaats.
LadyMadonna schreef:Kinke schreef:
Tja, anderen moet helaas ook met het OV. Dikke pech voor jou, een ander heeft net zoveel recht op een zitplaats.
Ze zegt toch nergens van niet?