Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:52

Breng je door vallen en opstaan mensen willens en wetens in situaties waarin ze vastlopen?
Natuurlijk moet je goede voorbeelden geven, leren dat communicatie de beste optie is. Dat wordt aan het gros van de Nederlanders in de opvoeding meegegeven en toch gaan er mensen vreemd.
Gá dan maar eens onderuit. Dat is rot, dat is poedersuiker maar leer er van en doe het nooit meer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:00

Pion schreef:
Dat wordt aan het gros van de Nederlanders in de opvoeding meegegeven en toch gaan er mensen vreemd.

Dat wordt zeker niet aan de mensen meegegeven. Het wordt heel af en toe even als cliche gemompeld, maar verder wordt dat nadrukkelijk niet meegegeven: de norm is snelle oordelen, niet gek veel communicatie over dat soort dingen, en de verwachting van monogame of op z'n minst serieel monogame relaties.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:21

Goed, mijn fout, dan oordeel ik misschien vanuit een andere opvoeding die ik als 'normaal' beschouw maar dat blijkbaar niet is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:29

Dat is een hoop moois bij elkaar dan zeg met 48/43 procenten bedriegende partners, de meerderheid van de stellen.
Leve het moois van vreemdgaan!

Zie zelf meer moois in niet hoeven leren van bedrog en vreemdgaan.

Laat mijn zoon liever opgroeien in een andersoortige omgeving, zoals Shadow zo keurig omschrijft.

Meer dan de helft van de kinderen in de klas van mijn zoon is uit een gebroken gezin en van de andere helft in het echt niet allemaal koek en ei.
Hij merkte daar over op dat het elk jaar meer is logischerwijze en dat die klasgenootjes daar allerminst beter van worden; allerminst blij mee zijn.
Het is bij ons beslist geen lala-land. We hebben exact dezelfde gevoelens, behoeftes en twijfels als elk ander. We gaan er wel op een fundamenteel andere manier mee om. Hij merkte dat op als een heel positief verschil.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:31

Huertecilla schreef:
Dat is een hoop moois bij elkaar dan zeg met 48/43 procenten bedriegende partners, de meerderheid van de stellen.

Lezen(!)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:44

Je kunt natuurlijk ook gewoon lezen wat je wilt lezen HC.
Wie zegt dat vreemdgaan mooi is?
Niemand :n

Het vreemdgaan an sich is gewoonweg lelijk.
Maar dát iemand kan leren van zo'n situatie (communicatie is de sleutel) is wel een lichtpuntje.

In een ideale wereld leert iedereen zonder bedrog en liegen dat communicatie de sleutel is (eigenlijk bij alles) maar die ideale wereld is geen realistische wereld.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:07

Shadow0 schreef:
Wat dat betreft zou ik toch echt liever hebben dat mensen leren van goede voorbeelden en realistische verwachtingen en goede communicatie. Dan gaat het vast nog wel eens mis, en dat is niet erg. Je kunt niet alles uitsluiten maar je kunt wel je best doen om het beter te maken. .

Dat is toch wat ik zeg? Vallen en opstaan is niet 'aan lot overlaten' maar soms kom je in de situatie 'wie niet luisteren wil moet voelen'.
Dan val je en sta je op.
Een lichtpuntje daarin is naar mijn mening(!) dat je een waardevolle les leert.
Los daarvan staat het verdriet dat vreemdgaan met zich meebrengt en het groot recht van de bedrogene om woest te zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:46

Pion schreef:
In een ideale wereld leert iedereen zonder bedrog en liegen dat communicatie de sleutel is (eigenlijk bij alles) maar die ideale wereld is geen realistische wereld.

Waarom niet?
Ná vreemd gaan kun je het ook!
Leer het gewoon ervóór :)*
Het simpel een kwestie van de chip veranderen en het voorbeeld aan onze kinderen geven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:00

Hoezo kan men het ook na vreemdgaan? 1x vreemdgaan en men gaat nooit meer vreemd ofzo? Iedereen mag maar 1x in zijn leven vreemdgaan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:14

Sammie schreef:
Hoezo kan men het ook na vreemdgaan?

Leren wel te communiceren.
Dat is toch het mooie van vreemdgaan?
Dat lees ik net keer op keer.
Ik zie alleen niet waarom men daar voor eerst vreemd moet gaan.
Er zijn verschillende manieren om te leren. Leren door zien, van de fouten van anderen bijvoorbeeld.
Vóór vreemdgaan leren is nog veel mooier, een stúk makkelijker leven en *\o/* voor de opvoeding van je kinderen.
Je hoeft het alleen maar te willen en doen. AAngezien het de levenskwali-tijd van jezelf, je liefde en je kinderen betreft is de reden belangrijk genoeg lijkt míj.

Citaat:
1x vreemdgaan en men gaat nooit meer vreemd ofzo? Iedereen mag maar 1x in zijn leven vreemdgaan?

Waarom die ene keer al vreemd gaan? Nergens voor nodig.

p.s. op Bokt verschijnen op verwante onderwerpen reclames voor internet daten. Ook bij iedereen reeds in een 'romantische' relatie. Zo aantrekkelijk mogelijk ogende mannen/vrouwen in jouw leeftijdsgroep 'Op zoek, in jouw omgeving; klik nu!!!'
Het is slechts een voorbeeld van hoe de kat in onze maatschappij continue op het spek gebonden wordt.
Ook productreclames maken volop gebruik van sex als verkoopstimulans.
Kortom verleiding alom. Omdat je het waard bent.
Met de kop in het zand verwachten dat eeuwige trouw een (huwelijks)recht is, is inderdaad een recept voor moeten leren na bedrog, zelfs een paar keer bedrog blijkbaar.
Haal gewoon de kop uit het zand en KIJK. Leer van zien en *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:08

Er is totaal geen relatie voor vreemdgaan en dan pas leren te communiceren te vinden... Dus waarom stel jij dan dat men het pas dan leert?

Er zijn zelfs onderzoeken te vinden dat hoe meer men trouwt hoe minder dat huwelijk kans van slagen heeft (dus statistisch gezien is een scheiding van een derde huwelijk groter dan bij een eerste huwelijk).

Dat men vreemdgaat omdat men niet communiceert is iets te makkelijk gezegd. Praten is de sleutel tot veel dingen, maar niet overal is een oplossing voor.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:09

Eerst wilde ik niet reageren, want al geloof ik niet zo in onderzoeken...uit ervaring weet ik dat velen vreemd gaan. In de tijd dat ik in de horeca werkte, dacht ik zelfs dat iedereen vreemd ging. Want hoe vaak zag ik niet een vaste klant met een ander dan zijn partner. Je kan natuurlijk denken, dan hoef je nog niet vreemd te gaan...maar ik dacht dat wel. Het is niet alleen het samen zijn, maar ook de manier waarop met elkaar communiceert, dat je merkt dat je een verliefd stel ziet. Van de kennissen om mijn heen, is heel wat gescheiden. Oorzaak, heel vaak een ander in het spel. Zelf heb ik dat ook eens meegemaakt. Nu deel ik een mens in . De vreemdgangers, zij gaan sowieso vreemd, een groot gedeelte heet nu swingers. En de monogamen die de intentie hebben hun hele leven bij hun partner te blijven, maar dit lukt niet altijd. Of het 1 op 1 loopt weet ik niet, maar dat er heel veel mensen "vreemd" gaan daar ben ik van overtuigd. Het meest jammere is nog dat vreemdgangers soms de oorzaak neerleggen bij de partner. Maar vóór je met een ander vreemd gaat kan je toch (in mijn ogen) al aangeven dat je vind dat je relatie niets meer voorstelt? De zwakke signalen willen we vaak niet zien, omdat we zelf geen ander hebben. Maar ja, als iemand altijd moet overwerken , de laptop dichtklapt als je binnenkomt, de mobiel altijd meeneemt , dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen .Terwijl een ander rustig zegt; "ik vertrouw hem". Tussen jaloezie en onverschilligheid zit in mijn beleving gezond verstand. Ik sta er niet bij stil of mijn partner vreemd gaat, maar indien ik signalen door krijg, hoor ik niet bij de mensen dat ik hem vertrouw, daarvoor heb ik teveel relaties gezien die stuk gingen. Praten HC? Dat kan alleen als BEIDEN dezelfde mentaliteit hebben om een relatie te laten slagen. Iemand die verliefd is op een ander heeft propjes in de oren. Zorgen dat je partner nooit verliefd wordt op een ander , lijkt mij doeltreffender, maar hoe doe je dat?
Overigens denk ik niet dat de wereld ideaal is, als niemand meer vreemd gaat. Er zijn zat mensen die vreemd gaan, zonder de ander geestelijk te bezeren. Dan lijkt mij dat er niets aan de hand is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:18

Citaat:
Eerst wilde ik niet reageren, want al geloof ik niet zo in onderzoeken...uit ervaring weet ik dat velen vreemd gaan. In de tijd dat ik in de horeca werkte, dacht ik zelfs dat iedereen vreemd ging. Want hoe vaak zag ik niet een vaste klant met een ander dan zijn partner. Je kan natuurlijk denken, dan hoef je nog niet vreemd te gaan...maar ik dacht dat wel. Het is niet alleen het samen zijn, maar ook de manier waarop met elkaar communiceert, dat je merkt dat je een verliefd stel ziet.
Dat noemen ze nu achterdocht en jaloezie.. Vreemdgaan kun je prima doen met iemand waar je niet verliefd op bent. En oordeel niet te snel.. Verliefdheid kan eenzijdig zijn en hoeft niet beantwoord te worden. En bovendien jouw ervaring (die niet getoetst of gemeten is) is onvoldoende om landelijk of wereldwijd een conclusie te trekken. )Daarvoor zijn er nu juist onderzoeken. Moet men alleen wel de cijfers juist interpreteren :+ ) Want als we alleen maar af gaan op de ik denks en ik vermoeds in de wereld, dan is er een hoop onnodige ellende in de wereld.

Overigens het domst wat je kunt doen is je ‘geheime date’ meenemen naar een plek waar je vaker komt met je ‘mag gezien worden partner’. :+

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:18

Sammie schreef:
Citaat:
Eerst wilde ik niet reageren, want al geloof ik niet zo in onderzoeken...uit ervaring weet ik dat velen vreemd gaan. In de tijd dat ik in de horeca werkte, dacht ik zelfs dat iedereen vreemd ging. Want hoe vaak zag ik niet een vaste klant met een ander dan zijn partner. Je kan natuurlijk denken, dan hoef je nog niet vreemd te gaan...maar ik dacht dat wel. Het is niet alleen het samen zijn, maar ook de manier waarop met elkaar communiceert, dat je merkt dat je een verliefd stel ziet.
Dat noemen ze nu achterdocht en jaloezie.. Vreemdgaan kun je prima doen met iemand waar je niet verliefd op bent. En oordeel niet te snel.. Verliefdheid kan eenzijdig zijn en hoeft niet beantwoord te worden. En bovendien jouw ervaring (die niet getoetst of gemeten is) is onvoldoende om landelijk of wereldwijd een conclusie te trekken. )Daarvoor zijn er nu juist onderzoeken. Moet men alleen wel de cijfers juist interpreteren :+ ) Want als we alleen maar af gaan op de ik denks en ik vermoeds in de wereld, dan is er een hoop onnodige ellende in de wereld.

Overigens het domst wat je kunt doen is je ‘geheime date’ meenemen naar een plek waar je vaker komt met je ‘mag gezien worden partner’. :+

Kan achterdocht en jaloezie zijn, maar je hebt dan niet het hele verhaal gelezen, want dan zie je dat ik in de loop der tijd wel anders ben gaan denken. Er staat heel duidelijk dat IK zo dacht. Daar bedoel ik mee , dat ik niet verwacht dat de ander zo denkt en ik in de loop der tijd mijn gedachtegang verandert heb. Tja, mensen zijn soms zo dom dat ze uitgaan met iemand die niet hun partner naar plekken waar ze gespot kunnen worden. Uit de praktijk weet ik dat in mijn omgeving heel veel mensen uitelkaar zijn gegaan, doordat er een ander in het spel was en dit sluit aan op het onderzoek dat er veel mensen vreemd gaan, toch? Ook lijkt mijn laatste zin niet onbelangrijk. Ik til niet zwaar aan vreemd gaan als je de ander niet bezeert.
Misschien ben ik achterdochtig. Niets mis mee, komt door wat ik heb meegemaakt. Nogmaals , ik sta er niet bij stil of mijn partner vreemd gaat. De achterdocht begint op het moment dat signalen binnen komen.
Dat verliefdheid niet beantwoord hoeft te worden, ben ik met je eens, maar als je dan ook nog eens een keer met diegene uit gaat, geef je de ander wel het idee dat die verliefdheid wederzijds is.
Vreemdgaan zonder verliefdheid, dat zijn in mijn ogen dus die mensen die sowieso vreemd gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:51

Sammie schreef:
Er is totaal geen relatie voor vreemdgaan en dan pas leren te communiceren te vinden... Dus waarom stel jij dan dat men het pas dan leert?

Dit is net stenen in drijfzand gooien :D :D
Geweldig hoe deze draad continue bewust en/of onbewust verward wordt _O-

Lees even wat Pion schreef.

Ík schrijf juist dat je kan leren vóór je vreemd gaat.

Zal overigens het gloedvolle betoog van Pion onthouden voor wanneer ik in de toekomst onverhoopt door miscommunicatie een excuus met positieve draai nodig heb: ´Maar schat, realiseer je eens wat een waardevolle leerervaring dit was. Je zal door dit geschenk nóg beter kunnen communiceren en gelukkiger leven.´

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:15

[quote="Huertecilla Zal overigens het gloedvolle betoog van Pion onthouden voor wanneer ik in de toekomst onverhoopt door miscommunicatie een excuus met positieve draai nodig heb: ´Maar schat, realiseer je eens wat een waardevolle leerervaring dit was. Je zal door dit geschenk nóg beter kunnen communiceren en gelukkiger leven.´[/quote]
:) :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:20

Jij leest zoals je wil lezen HC.
Voor mij was het vreemdgaan een gebeurtenis waarvan ik heb geleerd (naast het rotgevoel) dat ik maar beter eerder kan communiceren over bepaalde gevoelens.
Ik zeg niet 'och kijk eens, wat een geschenk'.
Nee het was een rot ervaring waarvan ik natuurlijk had gewild dat ik het niet had gedaan.
Maar achteraf denk ik 'het heeft mij inzicht gegeven'.
En met dat inzicht sta ik nu 'beter' in het leven. En dat is waardevol. Voor mijzelf.
Ik heb geleerd van mijn fout. En natuurlijk leer ik liever zonder fouten te maken, maar dat is een onmogelijke opgave.
Ieder maakt op enig moment een fout in het leven maar het is te hopen dat je er van leert en het vervolgens anders doet.

Je maakt er steeds een dialoog van tussen partners maar dat is niet wat ik bedoel. Het is een eígen ervaring.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 26-09-14 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:20

Sammie schreef:

Dat is ook een punt bij open dates.
Daar hebben we echt de meest hilarische ervaringen mee.

Wij komen ook wel eens bekenden tegen terwijl we in ander gezelschap verkeren dan zij gewend zijn.
Wat óns betreft is dit prima, doch de betreffende kennissen kunnen denken erdoor in een lastig parket te zitten.
Het komt voor dat de ander de betreffende bekende opgebeld heeft ter opluchting.

Verder lopen we er uit respect voor het niet de gangbare situatie zijn niet mee te koop doch omdat het voor ons de normale gang van zaken is, komt het ook voor dat we een terloopse opmerking maken over de open situatie.
Het is heel interessant hoe verschillend hiermee omgegaan wordt: Sommigen zijn tot in de kern geschokt, overstuur. Anderen zijn positief over ons duidelijk in integere overeenstemming gelukkig zijn.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:33

Ik vind het knap als mensen een open relatie hebben. Toch vraag ik me af hoe het dan gaat als er toch een na verloop van tijd spijt krijgt en de ander voor zichzelf wilt hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:45

bliver schreef:
Ik vind het knap als mensen een open relatie hebben. Toch vraag ik me af hoe het dan gaat als er toch een na verloop van tijd spijt krijgt en de ander voor zichzelf wilt hebben.

Dan zeg je dat :)*
Weeg je met elkaar de zaken af en maak je eventueel nieuwe afspraken of gaat uit elkaar.
In open en polyamore relaties zijn veel variabelen dus evalueren is net zo goed noodzaak.
Niets anders dan traditioneel westers dus; alleen zonder voorafgaand bedrog.
Doordat er geen bedrog is, kan je als goede vrienden uit elkaar gaan en elkaar op weg helpen. Je bent dan tenslotte nog steeds VOOR elkaar +:)+

Wij ervaren overigens dat het minder uitzonderlijk is dan algemeen gedacht. Het is nu enmaal niet breed sociaal geaccepteerd dus zijn de meesten er niet open over.
Doordat wij er niet geheim over doen, nemen mensen ons in vertrouwen over hun eigen open/andere levenskeuze.
Een memorabele was een vriendin die heel omzichtig haar man probeerde voor te bereiden op onze volgens haar voor hem schokkende filosofie en 'Oh wat +:)+ voor hen; mijn vader woonde _/-\o_ met mijn moeder en zijn minnares samen :j

Een heel wonderlijke is afwijzing door vrouwen die zelf in een vorige vreemdgegaan zijn. Waar haal je het hypocriete lef vandaan denk ik dan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:24

Ersina schreef:
Kan achterdocht en jaloezie zijn, maar je hebt dan niet het hele verhaal gelezen,. Uit de praktijk weet ik dat in mijn omgeving heel veel mensen uitelkaar zijn gegaan, doordat er een ander in het spel was en dit sluit aan op het onderzoek dat er veel mensen vreemd gaan, toch?
Tja wat is veel bij jou?.. Lees zelf even het hele topic door (of liever meer dan enkel de OP), want 43 tot 48 procent is dus de onjuiste conclusie..
Huertecilla schreef:
hoe deze draad continue bewust en/of onbewust verward wordt _O- Lees even wat Pion schreef. Ík schrijf juist dat je kan leren vóór je vreemd gaat.

Ik reageer op wat jij zegt.
Citaat:
Waarom niet?
Ná vreemd gaan kun je het ook!

Niet iedereen kan het na vreemdgaan. :+
En idd beter voor je een scheve schaats rijdt. Maar goed dan nog.. Soms kun je praten tot je een ons weegt, het komt soms ook gewoon op je zelfbeheersing aan. :+ Men moet het gewoon niet doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:42

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:44

HAHAHA Amerikanen zijn gestoorde mensen. :')

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:45

Dat iemand vreemd gaat en er daardoor huwelijken of relaties stranden hoeft ook niet te betekenen dat hij of zij een open relatie wenst. Misschien was de keuze niet zo goed, is men op elkaar uitgekeken, ...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:57

Callisto04 schreef:
Dat iemand vreemd gaat en er daardoor huwelijken of relaties stranden hoeft ook niet te betekenen dat hij of zij een open relatie wenst. Misschien was de keuze niet zo goed, is men op elkaar uitgekeken, ...

Zeker!