Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pion schreef:Dat wordt aan het gros van de Nederlanders in de opvoeding meegegeven en toch gaan er mensen vreemd.
Shadow0 schreef:Wat dat betreft zou ik toch echt liever hebben dat mensen leren van goede voorbeelden en realistische verwachtingen en goede communicatie. Dan gaat het vast nog wel eens mis, en dat is niet erg. Je kunt niet alles uitsluiten maar je kunt wel je best doen om het beter te maken. .
Pion schreef:In een ideale wereld leert iedereen zonder bedrog en liegen dat communicatie de sleutel is (eigenlijk bij alles) maar die ideale wereld is geen realistische wereld.
Sammie schreef:Hoezo kan men het ook na vreemdgaan?
Citaat:1x vreemdgaan en men gaat nooit meer vreemd ofzo? Iedereen mag maar 1x in zijn leven vreemdgaan?
Dat noemen ze nu achterdocht en jaloezie.. Vreemdgaan kun je prima doen met iemand waar je niet verliefd op bent. En oordeel niet te snel.. Verliefdheid kan eenzijdig zijn en hoeft niet beantwoord te worden. En bovendien jouw ervaring (die niet getoetst of gemeten is) is onvoldoende om landelijk of wereldwijd een conclusie te trekken. )Daarvoor zijn er nu juist onderzoeken. Moet men alleen wel de cijfers juist interpreterenCitaat:Eerst wilde ik niet reageren, want al geloof ik niet zo in onderzoeken...uit ervaring weet ik dat velen vreemd gaan. In de tijd dat ik in de horeca werkte, dacht ik zelfs dat iedereen vreemd ging. Want hoe vaak zag ik niet een vaste klant met een ander dan zijn partner. Je kan natuurlijk denken, dan hoef je nog niet vreemd te gaan...maar ik dacht dat wel. Het is niet alleen het samen zijn, maar ook de manier waarop met elkaar communiceert, dat je merkt dat je een verliefd stel ziet.
Sammie schreef:Dat noemen ze nu achterdocht en jaloezie.. Vreemdgaan kun je prima doen met iemand waar je niet verliefd op bent. En oordeel niet te snel.. Verliefdheid kan eenzijdig zijn en hoeft niet beantwoord te worden. En bovendien jouw ervaring (die niet getoetst of gemeten is) is onvoldoende om landelijk of wereldwijd een conclusie te trekken. )Daarvoor zijn er nu juist onderzoeken. Moet men alleen wel de cijfers juist interpreterenCitaat:Eerst wilde ik niet reageren, want al geloof ik niet zo in onderzoeken...uit ervaring weet ik dat velen vreemd gaan. In de tijd dat ik in de horeca werkte, dacht ik zelfs dat iedereen vreemd ging. Want hoe vaak zag ik niet een vaste klant met een ander dan zijn partner. Je kan natuurlijk denken, dan hoef je nog niet vreemd te gaan...maar ik dacht dat wel. Het is niet alleen het samen zijn, maar ook de manier waarop met elkaar communiceert, dat je merkt dat je een verliefd stel ziet.) Want als we alleen maar af gaan op de ik denks en ik vermoeds in de wereld, dan is er een hoop onnodige ellende in de wereld.
Overigens het domst wat je kunt doen is je ‘geheime date’ meenemen naar een plek waar je vaker komt met je ‘mag gezien worden partner’.
Sammie schreef:Er is totaal geen relatie voor vreemdgaan en dan pas leren te communiceren te vinden... Dus waarom stel jij dan dat men het pas dan leert?
Sammie schreef:Overigens het domst wat je kunt doen is je ‘geheime date’ meenemen naar een plek waar je vaker komt met je ‘mag gezien worden partner’.
bliver schreef:Ik vind het knap als mensen een open relatie hebben. Toch vraag ik me af hoe het dan gaat als er toch een na verloop van tijd spijt krijgt en de ander voor zichzelf wilt hebben.
Ersina schreef:Tja wat is veel bij jou?.. Lees zelf even het hele topic door (of liever meer dan enkel de OP), want 43 tot 48 procent is dus de onjuiste conclusie..Kan achterdocht en jaloezie zijn, maar je hebt dan niet het hele verhaal gelezen,. Uit de praktijk weet ik dat in mijn omgeving heel veel mensen uitelkaar zijn gegaan, doordat er een ander in het spel was en dit sluit aan op het onderzoek dat er veel mensen vreemd gaan, toch?
Huertecilla schreef:hoe deze draad continue bewust en/of onbewust verward wordtLees even wat Pion schreef. Ík schrijf juist dat je kan leren vóór je vreemd gaat.
Citaat:Waarom niet?
Ná vreemd gaan kun je het ook!