Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:01

Thesserd schreef:
Al met al blijft het op het zelfde neerkomen... Als een van de honden later een kind gebeten hadden dan was de agent opeens een domme banketstaaf geweest dat hij niks had gedaan. De agent vertrouwde het niet (verbaast me niks als 2 losgeslagen staffs op je af komen rennen) en reageerde. Niet de schuld van de agent dat er nu een hond dood is, schuld van de eigenaar dat die honden zich niet normaal kunnen gedragen. Ze vormden op dat moment een bedreiging.

Idd!

Je kan er wel van alles bijhalen, maar op dat moment waren die honden een serieuze bedreiging voor zowel de agent als burgers die daar onbewust in de buurt waren...

De verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de eigenaar die de honden niet bij zich had of opgesloten.. en die de honden niet juist heeft opgevoed, anders was alles niet nodig geweest. ..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:34

Sammy_xxs schreef:
Ik zie al een paar keer voorbij komen waarom ze aan het filmen waren en niet gelijk naar de DA reden, dat mocht niet! Ze moesten wachten van de politie. De hond is uiteindelijk overleden omdat die niet geopereerd mocht worden omdat ze eerst wilden testen of de hond niet agressief was! Echt diep en diep triest.

Aldus de eigenaar.

Een mag niet had mij niet tegen gehouden hoor := hond heeft pijn en moet geholpen worden dus ik ga nu naar de dierenarts want het onthouden van medische hulp is strafbaar.
Om te opereren word een beest onder narcose gebracht en kan hij niet agressief meer zijn.

T.s.heb jij banden met de eigenaar? Als je namelijk op fb zoekt is dat absoluut geen lievertje dus ik snap niet dat je hem zo de hand boven het hoofd houd en geloofd op zijn donkere oogjes.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:56

Sammy_xxs schreef:
En nog ff trouwens, niet iedereen is een tokkie die niet weet hoe die met dit soort honden moet omgaan. Ik heb me er heel erg in verdiept, geef ze uitdagingen en zorg dat ze niks tekort komen, ook al woon ik in de stad in een flat http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1802662
In dit topic van mij kan je zien wat ik er allemaal mee doe. En dat is perfect voor dit soort honden, ze kunnen hun ei kwijt en zijn goed bezig.

Is dat ergens inhangen niet om de kaken nog wat extra te laten ontwikkelen?Zodat de brokjes er wat makkelijker ingaan? :+

Ik ken ze nog van vroeger,de pitbull bezitters.Ze lieten hem gewoon een kwartier in een tak van een boom hangen.Als dat uitdaging genoemd word...prima.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:01

Lees dat ze 2 reuen heeft het wachten is op de botsing tussen de 2

Of ze leven apart dat kan natuurlijk ook :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:04

yentl2010 schreef:

dan hebben ze tenminste kaken die goed ontwikkelt zijn,voor het beste resultaat :j

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:07

Ik ben jaloers op zulke kaken, mijn gebit bleek niet zo sterk, terwijl dit soort honden zelfs plaatwerker kunnen worden als ik die auto zo zie.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:09

geerke schreef:
yentl2010 schreef:

dan hebben ze tenminste kaken die goed ontwikkelt zijn,voor het beste resultaat :j

_/-\o_ _/-\o_

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:10

LBLGypsyCobs schreef:
Ik ben jaloers op zulke kaken, mijn gebit bleek niet zo sterk, terwijl dit soort honden zelfs plaatwerker kunnen worden als ik die auto zo zie.

Ze zouden goed voor een sloperij :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:12

lifaya schreef:
Ik heb het filmpje bekeken en de bruine staf had absoluut geen agressieve houding. De gevlekte reageerde op de houding van de agent , honden reageren ook zo op mijn gehandicapte broertje als hij er weer eens als een slungel bij staat maar dat is puur omdat er iets niet klopt. Het is geen agressie.
De bruine hond is in mijn ogen absoluut onnodig neergeschoten, die liep niet eens naar de agent toe. Ze waren met de bosjes bezig ofzo. Eerste schoten kan ik me nog voorstellen maar echt, die tweede was in mijn ogen zinloos en een hond die voor niets is overleden. Ook honden kunnen ontsnappen. In dit geval met extremere gevolgen

Net zoiets als losgeslagen paarden aan de snelweg... Die ga je toch ook niet afschieten? Die brengen echt wel wat meer schade toe als ze voor een auto komen.

Roep dat niet te snel. Genoeg situaties waarin ze wél geschoten worden net als een losgeslagen stier. Is heel erg afhankelijk hoe de situatie wordt ingeschat door de hulpverleners.

mika11

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:17

De honden moeten wel een kwartier los gelopen hebben bij elkaar.
Waar was de eigenaar toen?
Stond hij erbij te kijken en vond ie het prima?
Of heeft hij ze al die tijd tevergeefs geprobeerd terug te roepen - honden niet onder controle

Dat de agent ter plaatse is, is het slot van het hele verhaal.
De eigenaar heeft tijd genoeg gehad om de honden terug te halen voordat de agent kwam.
Maar dat is helemaal niet duidelijk, hoe dat allemaal gegaan is.
In ieder geval had het niet zo uit de hand gelopen, als de eigenaar ze meteen terug geroepen had toen ze losgebroken waren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:19

denk dat de eigenaar druk was op twitter,FB of whatsapp.....Met vooral veel taalvouten

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:29

geerke schreef:
Sammy_xxs schreef:
En nog ff trouwens, niet iedereen is een tokkie die niet weet hoe die met dit soort honden moet omgaan. Ik heb me er heel erg in verdiept, geef ze uitdagingen en zorg dat ze niks tekort komen, ook al woon ik in de stad in een flat http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1802662
In dit topic van mij kan je zien wat ik er allemaal mee doe. En dat is perfect voor dit soort honden, ze kunnen hun ei kwijt en zijn goed bezig.

Is dat ergens inhangen niet om de kaken nog wat extra te laten ontwikkelen?Zodat de brokjes er wat makkelijker ingaan? :+

Ik ken ze nog van vroeger,de pitbull bezitters.Ze lieten hem gewoon een kwartier in een tak van een boom hangen.Als dat uitdaging genoemd word...prima.

Je leert ze zo wel heel goed vast te blijven houden als ze eenmaal vast hebben in ieder geval :+

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:47

Ik snap bij voorbaat al niet dat je staffords, pitbulls enz op een flatje wilt houden, dit zijn honden die hoog in energie staan, en niet genoeg hebben aan een wandelingetje rond de blok, met een stoere slipketting om. Met toch heel vaak het bijbehorende stoere volk. Dat deze hond is doodgeschoten, vind ik in deze situatie een juiste keuze. De eigenaar kan wel lopen blaten achteraf, maar zij is en blijft verantwoordelijk voor haar honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:49

yentl2010 schreef:

Want?
2 reuen hoeft niet te betekenen dat het mis gaat.
Geef mij maar 2 reuen samen, heb ik veel liever dan 2 teven samen.
Beetje flauw die opmerking.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:17

gekvanfleur schreef:
Sorry, hoe serieus wil je jezelf maken met tasers en rubberen kogels, beide worden niet gedragen door de politie.

However, pepperspray was al genoemd en is in zo'n geval totaal niet praktisch. De kans dat je raakt terwijl het dier met zo'n snelheid komt ingelopen is zeer klein. En als ie al in je hangt en je gaat spayen ben je al te laat.

Ik verbaas me er echt over hoe gigantiscgh dienrenliefhebbers toch altijd vanuit de emotie reageren in plaats van na te denken.

lekker persoonlijk maken, dat zorgt wel voor een serieuze discussie :) Maar goed, als je begrijpend had gelezen dan had je vast niet over de leestekens gelezen. Aangezien ik het vragen ter orde stelde, daarna ook nog uitlegde dat ik niet wist of agenten dit in nederland droegen.

pepperspray ( nogmaals.. Even lezen heb 7 links gedeeld ;) ) werkt op honden juist vaak goed. Ik ga dit niet nog een keer uitleggen.

En hoezo, serieus hoezo, reageer ik uit emotie omdat ik een andere mening heb dan jij? Ik vraag me gewoon af of er niet een andere manier is geweest en noem daarbij voorbeelden.

Wat irritant dat je op bokt nergens meer je mening kan vertellen als jouw mening afwijkt van de "grote" groep. ( en ja, dat is een stukje frustratie.. Want juist door ook naar elkaars mening te luisteren leer je juist weer.. )

#edit: Zie dat hierboven al lekker sarcastisch gedaan wordt ook naar de TS. Wat een niveau weer...

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:30

Het leuke aan jouw linkjes Nessah is dat de honden die hier zijn gesprayed allemaal al beet hadden: 2 honden in gevecht, een hond die een andere vasthad, een agent die in zijn arm vastgepakt is. Nogmaals, pepperspray werkt erg slecht op een afstand. Of had hij misschien eerst moeten wachten tot hij gebeten werd en dan moeten spuiten :) ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:38

Exact, daarnaast is er in elk geval 1 aangelijnd. Het kan misschien prima op honden werken maar dan moet je het er wel eerst op zien te spuiten en zo makkelijk zal dat niet zijn... deze situatie is toch heel anders dan die uit de links.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:44

je linkjes zijn voor mij niet echt interessant, heb ze uiteraad bekeken. Tweemaal een wettekst, die uitlegt dat voor agressieve dieren pepperspray ingezet kan worden, was al benoemd. De rest vooral links waarin de hond danwel in de arm al hing of er honden met elkaar in gevecht zijn. Dan kun je pepperspray goed gebruiken. Hier op het filmpje is een andere situatie.

Je reactie moest ik gewoon van zuchten, niet ondat je een andere mening hebt. Maar ondat je allerlei oplossingen noemt die of niet kunnen omdat het niet bestaat ofwel al besproken zijn. Maar uit alles blijkt dat je refereert aan je eigen hondjes en 'het niet aan kunt zien'. Het gaat er niet om of het leuk is en of die agent het leuk vind. Het gaat erom wat de mogelijkheden waren en of het juist is opgepakt. En daar even zonder je eigen gevoel (ik heb twee honden en zou woest zij ) naar kijken en dan een mening vormen gaat hier niet zo goed in het topic (zie ts)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:07

Het is achteraf altijd makkelijk praten.
Als je als agent een bericht krijgt dat er twee agressieve honden loslopen dan neem je aan dat dit ook inderdaad zo is.
Als je dan ter plekke bent en twee honden rennen op je af dan weet ik niet hoe ik zou reageren.
Nu was deze agent niet een van de beste van het korps ook omdat hij viel waardoor hij misschien in paniek raakte en nogmaals schoot, want uit het filmpje kon ik niet opmaken of hij nog op de grond lag of al weer stevig stond.
Maar al met al vind ik het erg triest voor de hond erg triest maar de eigenaar vind ik in dit geval de enige die ik iets verwijt.
Voor het zelfde geld waren ze aangereden.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:07

Ik zie het heel simpel en vooral realistisch, als mijn DH zonder mij al een kwartier aan het buiten dartelen is, daarbij anderen lastigvalt, het een logisch vervolg is dat de hond op wat voor manier dan ook aangepakt wordt, en idd, nu heeft deze hond een kogel gehad, ik ben en blijf van mening dat jij als eigenaar eind verantwoordelijk bent. Dit waren er ook nog eens 2, die als een roedel de weg op gaan, dan zijn ze zo wie zo al linker.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:08

gekvanfleur schreef:
Je reactie moest ik gewoon van zuchten, niet ondat je een andere mening hebt. Maar ondat je allerlei oplossingen noemt die of niet kunnen omdat het niet bestaat ofwel al besproken zijn. Maar uit alles blijkt dat je refereert aan je eigen hondjes en 'het niet aan kunt zien'. Het gaat er niet om of het leuk is en of die agent het leuk vind. Het gaat erom wat de mogelijkheden waren en of het juist is opgepakt. En daar even zonder je eigen gevoel (ik heb twee honden en zou woest zij ) naar kijken en dan een mening vormen gaat hier niet zo goed in het topic (zie ts)

Niet bestaat? Wat bestaat er dan niet? Ik noemde middelen die een agent in Nederland dus kennelijk niet op zak heeft. vandaar dat ik het vragend stelde, want ik wist niet of zij dit op zak hadden.

Ik refereer niet aan mijn eigen honden hoor :') Mijn 12 jarige dame is een hond op leeftijd die zelfs een vlieg nog niet bijt en mijn 2 jarige husky is te ziek om überhaupt te grommen of blaffen.. totáál geen verband dus ook totaal niets om te refereren hoor?

Ik vind dit weldegelijk een situatie die anders had gemoeten, maar wellicht was het dus niet mogelijk geweest omdat agenten in nederland bepaalde middelen niet op zak hebben. Wellicht iets om over na te denken, maar heb via google al gevonden dat er meerdere debatten zijn (geweest) over bijvoorbeeld een taser pistool.
Laatst bijgewerkt door Nessah op 31-08-14 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:09

Ik heb getemt op een paar bovenstaande reacties. Hoe kinderachtig zijn jullie bezig zeg! Nog steeds niet geleerd om op de bal te spelen ipv de persoon, hoe verrassend. De honden van bokkers hebben helemaal niets met dit topic te maken!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:13

Lara_Silver schreef:
Ik heb getemt op een paar bovenstaande reacties. Hoe kinderachtig zijn jullie bezig zeg! Nog steeds niet geleerd om op de bal te spelen ipv de persoon, hoe verrassend. De honden van bokkers hebben helemaal niets met dit topic te maken!

Klopt, ik snap ook niet waarom mensen er constant hun eigen honden bij blijven halen. :+
(Edit: ging niet over Nessah, geen idee of die dat zou doen of niet, maar ik zie het hier wel veel voorbij komen oa TS)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:15

En dan geeft dat bokkers nog niet het recht daar sarcastisch en incorrect over te reageren en zelfs te gaan speculeren tot wat die getrainde hond in staat zou kunnen zijn, wat een onzin!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:15

Waar zie je mij dat zeggen :?