Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:29

Wat ook de oorzaak is, ik wens de nabestaanden heel veel sterkte!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:30

Rusland en eerlijk kunnen niet in 1 zin :n

Ik kan alleen maar hopen dat ze voor 1 keer in hun leven dat wel kunnen over de info van de zwarte boxen. Maar ben bang van niet :n

Sabini

Pff op twitter worden gewoon paspoorten van Nederlanders geplaatst. Verschrikkelijk.. Een jongen van 17 jaar uit Breda kwam onder andere voorbij (ik ga zijn naam hier niet neerzetten) :n Bah.. Ik ben er stil van.

( Link )
Laatst bijgewerkt door Sabini op 17-07-14 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Santos_05

Vreselijk ;( Zo triest, maar ik hoop wel dat duidelijk wordt wat er gebeurd is en er niet weer 'zomaar' iets gebeurd met een vliegtuig van Malasian Airlines....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:32

Triest, telkens die haat weer in de wereld. Wie is ooit beter van haat geworden..?
Zit gewoon met mijn hoofd te schudden..

Sterkte aan de nabestaanden, ik hoop dat dit niet zomaar 'gepikt' wordt.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:32

Een internationaal onderzoek lijkt mij zéé verstandig ja.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:33

Er is dus een foto op google cache bewaard gebleven waarom die Russische seperatisten te zien zijn met een buk raketgeweer. Dus bewijs dat ze het hadden, is er aangezien zij dit via hun eigen account hebben getwitterd

En als de zwarte doos door Oekraïne is gevonden is dat alleen maar beter, zij willen juist de steun van het westen

Gruis

Anoli schreef:
Rusland en eerlijk kunnen niet in 1 zin :n

Ik kan alleen maar hopen dat ze voor 1 keer in hun leven dat wel kunnen over de info van de zwarte boxen. Maar ben bang van niet :n

Ligt er maar net aan wat er uit komt natuurlijk. Als inderdaad blijkt dat de pro-Russische seperatisten hier verantwoordelijk voor zijn, laat staan nog met door Rusland gegeven wapens, dan is de kans denk ik klein dat we de waarheid gaan horen.

Dribbel

Bron BBC live
(UK tijd, -1 ten opzichte van NL)

19:20: Italy's Alitalia has joined the growing list of airlines to announce it is diverting flights away from eastern Ukraine in the wake of the incident. The list also includes: Lufthansa, Air France, British Airways, Russia's Aeroflot, Turkish Airlines.
---
19:20 Italiaanse luchtvaartmaatschapij Alitalia is de laatste toevoeging aan de groeiende lijst van maatschappijen die niet meer over oost Ukraine vliegen n.a.v. het incident. Ander maatschappijen op de lijst zijn: Lufthansa, Air France, British Airways, Russia's Aeroflot, Turkish Airlines.

19:28: Flight recorders have been found at the crash site, Konstantin Knyrik, a spokesman for the pro-Russian rebels, has told Interfax news agency. Earlier reports quoted rebels as saying they intended to send the flight recorders to Moscow for checking.
---
19:28: Vluchtdata recorders gevonden, zegt Konstantin Knyrik, een woordvoerder van de Russische separist, volgens Interfax. Eerdere berichten zeggen dat de rebellen van plan zijn de data naar Moscow te zenden om de analyseren.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 17-07-14 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:34

vuurneon schreef:
Ik hoop dat de slachtoffers niet lang in angst hebben gezeten.... Afschuwelijk.

Inderdaad, het is te hopen dat ze er niet veel van hebben meegekregen...

Echt verschikkelijk....

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:36

Nee en Rusland kennende zullen ze wel weer info achterhouden :n
Ik vind het zeer verontrustend dat ramptoerisme nu 'in het groot' is. Je zal je familie of een bekende op een foto of een filmpje zien. Ergens kan ik me voorstellen dat er geplunderd wordt in zo'n gebied,maar triest is het wel. Zoals iemand al eerder zei : over lijken gaan en dat wordt nu wel erg letterlijk ;(

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:37

bron: BBC
Journalist Noah Sneider tweets: At crash site of #MH17. Bodies everywhere, organs splayed out. Too gruesome to post photographs. This is an absolute disaster. #ukraine
Journalist Noah Sneider tweets from the scene: Firefighters putting out smoldering wreckage of #mh17. Everything burnt out, grass, plane, ppls minds. Impossible to comprehend... #ukraine
---
Journalist Noah Sneider tweet: bij het wrak van #MH17. Overal liggen lichamen en organen verspreid. Te afschuwelijk voor foto's. Dit is een ramp #ukraine
Journalist Noah Sneider tweet: Brandweer blust smeulende resten van #mh17. Alles is verbrand, gras, vliegtuig, het voorstellingsvermogen. Onmogelijk om te bevatten... #ukraine

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:39

Echt verschrikkelijk, volg het nieuws al de hele avond.
Een jongen die nu naar KL vliegt die eigenlijk met de neergestorte vlucht wilde gaan, je zag dat hij onwijs was aangeslagen.. Ook zag je op tv een vrouw de roltrap oprennen op schiphol.. ik kreeg er rillingen van, de onzekerheid waar deze mensen in moeten leven.. Hopelijk wordt snel alles duidelijk voor de nabestaande!

Ook komt er hopelijk zo snel mogelijk een internationaal onderzoek ipv dat de zwarte dozen naar Moskou gaan..
ik ben bang dat dit nog een lang (politiek)staartje gaat krijgen..

Sabini

Dit is ook heftig.. Op allerlei manieren (Instagram, twitter, facebook), komt de tweet van dit meisje naar voren en reageert iedereen dat ze hopen dat zij niet in het betreffende vliegtuig zat http://instagram.com/p/qj_iaMrbZs/ Ik weet de vertrektijd niet...maar vind het alsnog heftig :\

Gruis

Pro-Russische separatisten hebben vermoedelijk om op 29 juni beslag gelegd op een BUK luchtdoel-raketsysteem, toen ze de controle kregen over een Oekraïense basis.

Het gaat om een luchtverdedigingssysteem uit de Sovjet-tijd, dat zowel door de Russen als de Oekraïners wordt gebruikt.

Nu.nl

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:40

bron: BBC
UK tijd, -1 ten opzichte van NL

19:35: The director of Eurocontrol, which controls air traffic across Europe, says that Ukrainian airspace has now been closed after reports of the crash. Speaking to Radio 5 Live, Tytgat Luc said there were four aircraft flying in the same area at the same time that the crash occurred, but that they continued their flights.
---
19:35: De directeur van Eurocontrol, die vliegverkeer regelen in Europa, zegt dat het luchtruim boven Ukraine nu is afgesloten, na berichten van de crash. Op Radio 5 Live (BBC), Tytgat Luc zei dat er 4 vliegtuigen in hetzelfde gebied, op dezelfde tijd vlogen, maar dat zij hun vlucht konden vervolgend.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:41

Sabini schreef:
Pff op twitter worden gewoon paspoorten van Nederlanders geplaatst. Verschrikkelijk.. Een jongen van 17 jaar uit Breda kwam onder andere voorbij (ik ga zijn naam hier niet neerzetten) :n Bah.. Ik ben er stil van.

( Link )

Dit dus ook bij een jongen uit maassluis, heb hem overigens niet gekend. Vind het echt verschrikkelijk wat er gebeurd is, ook voor alle nabestaanden.
Laatst bijgewerkt door gemma92 op 17-07-14 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:41

Een jongen die ik ken zat in dat vliegtuig, het was een hele lieve jongen die nooit iets kwaads deed.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:43

Op CNN is er een "expert" die twijfelt of het vliegtuig wel neergeschoten is.. Omdat er op het filmpje waar je hem neer ziet crashen, hij niet in brand stond voor hij de grond raakte..

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:44

badass schreef:
Een jongen die ik ken zat in dat vliegtuig, het was een hele lieve jongen die nooit iets kwaads deed.

Lijkt me heel heftig, heel veel sterkte :(:)

Anoniem

badass schreef:

Heel veel sterkte.

Anoniem

badass schreef:

Sterkte meis, lijkt me echt ongelofelijk heftig om mee te maken :(:)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 20:45

Mariska_28 schreef:
Op CNN is er een "expert" die twijfelt of het vliegtuig wel neergeschoten is.. Omdat er op het filmpje waar je hem neer ziet crashen, hij niet in brand stond voor hij de grond raakte..

Is er een filmpje dan?
Volgens getuigen stond het vliegtuig juist wel in brand.

Lindor92

badass schreef:

Heel veel sterkte :(:)

DaisyDarling

badass schreef:

Heel veel sterkte :(:) Verschrikkelijk dit -O-