Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sneeuwpop schreef:In het handvest van hamas staat als doel om de joodse staat te vernietigen....
Fijn idee zo'n buurman die als doel heeft om je te vernietigen. .....
beide zitten fout- tenminste dat is mijn visie
Shadow0 schreef:Op dit moment zit men in een cirkel: Hamas blijft aanvallen zolang Israel niet anders met de gebieden omgaat, en Israel blijft de gebieden afsluiten en (buitenproportionele) tegenaanvallen doen zolang Hamas niet stopt met aanvallen.
Shadow0 schreef:Thesserd schreef:Dus nogmaals, Hamas verpest het net zo goed voor de Palestijnse inwoners als Israel dat doet. Vind ik...
Op welke manier zouden de palestijnen op kunnen komen voor hun rechten zonder geweld? Welke mogelijkheden zie jij?
Shadow0 schreef:Op dit moment zit men in een cirkel: Hamas blijft aanvallen zolang Israel niet anders met de gebieden omgaat, en Israel blijft de gebieden afsluiten en (buitenproportionele) tegenaanvallen doen zolang Hamas niet stopt met aanvallen.
hahahatsjoe schreef:Weet je waarom die cirkel vicieus blijft? Omdat Hamas voor de dood is en niet voor het leven (ze gebruiken burgers en kinderen als schild en als ze zelf de pijp uit gaan, ach dan krijgen ze een stapel maagden)
Citaat:Palestijnen opkomen voor hun rechten? Is niet nodig.
sneeuwpop schreef:woorden die staan voor daden.
Citaat:Hamas die juist tussen de burgers vecht... die zorgen indirect voor veel doden van burgers. ...
ik ben niet voor Israël, maar wat jij aan het rechtpraten bent is en blijft imo hartstikke krom
Thesserd schreef:Nic's post ga ik vanavond ff helemaal lezen
Nic schreef:Thesserd schreef:Nic's post ga ik vanavond ff helemaal lezen
Af en toe zit ik ook maar een beetje in de lucht te banketstaaf geloof ikhaha.
Ik kan het gewoon af en toe niet goed uitstaan dat sommige mensen hier Hamas als een banketstaaf clubje met flutraketjes neerzet en Israël verantwoordelijk houdt voor het wanbeleid in Gaza terwijl dus veel collectief geld gestoken wordt in raketten, die béter in de bevolking gestoken had kunnen worden.
Ik vind het irritant om de invloed van radicale islam af te doen als onzinnig en onbeduidend en niet van betekenis.
Ik kan al jaren niet uitstaan dat je het beestje niet bij z'n naam mag noemen want dat is dan zielig voor de rest van de groep ofzo.
Ik vind het al jaren irritant dat men zó omslachtig moet praten over fundamentalistisme omdat dat dan zielig is voor de goedbedoelende mensen, terwijl ondertussen onder de neus van de hele wereld radicale islam toeneemt, en dit óók ten koste van de gematigde moslims, die niks mogen en durven zeggen omdat ze dan in de problemen komen binnen hun eigen gemeenschap.
Het is gewoon een feit dat Hamas z'n strijders traint onder het mom van islam.
En het is wat mij betreft ook een feit dat veel joden lijden aan rechts extremisme en zélfs racisme.
En dat ze hun onderdrukking elke keer als excuus lijken te gebruiken om andere mensen te onderdrukken.
Ik kan het niet uitstaan dat iedereen naar Israël wijst, terwijl de situatie zóveel complexer is, en iedereen, voorál de Arabische wereld, de Palestijnen liever in hun poedersuiker houden, omdat ze helpen blijkbaar gelijk staat aan aan Israël toegeven.
Nouja goed, ik heb inmiddels visite en kan niet zo goed nadenken meer.
Volgens mij zijn er nog maar weinig mensen die het hélemaal prima vinden wat Israël heeft gedaan.
hahahatsjoe schreef:Nic, je hebt 1 ding echt fout. Joden keren niet terug naar Israel omdat het antisemitisme groeit of omdat ze anders een minderheid gaan vormen, maar ze keren terug naar Israel omdat het hun vaderland is, ze maken aliyah, zo heet dat.
hahahatsjoe schreef:Nic, je hebt 1 ding echt fout. Joden keren niet terug naar Israel omdat het antisemitisme groeit of omdat ze anders een minderheid gaan vormen, maar ze keren terug naar Israel omdat het hun vaderland is, ze maken aliyah, zo heet dat. Staat in de Bijbel en de Torah dat alle Joden in de diaspora terug zullen keren naar Israel, heeft ook iets te maken met het einde der tijden.Israel helpt hierin actief mee,
Shadow0 schreef:Nic, op welke manier denk je dat het benoemen bijdraagt aan een oplossing? Mijn probleem is namelijk dat het enige effect dat ik kan zien is dat het nog meer wij-tegen-zij wordt, en dat is vooral een hele effectieve manier om de boel te laten escaleren. Zie jij dat anders?