tess_84 schreef:xSogno, ik vind die dames op dat plaatje dat jij gepost hebt, trouwens ook niet gezond mager hoor.
Zo'n plaatjes zijn even respectloos als die plaatjes met "real men want real women with curves" of iets dergelijk. Als je je goed in je vel voelt en je gezond bent, wat is dan het probleem? Maar ik heb de indruk dat zulke plaatjes gepost worden door mensen die net niet tevreden zijn met zichzelf en gewoon even bevestiging zoeken dat ze toch echt niet te dik/mager zijn. Ik voel bijvoorbeeld echt geen behoefte om zulke plaatjes te posten/delen, omdat ik (ik durf het amper te zeggen!) best tevreden ben met mijn lichaam.
Ten eerste, je hebt alle recht om trots te zijn op je lichaam, is mijn bescheiden mening.
Zulke plaatjes zijn voor beiden kanten niet leuk, maar dat is mijn punt juist, iedereen krijgt zulke opmerkingen over zich heen, of je nou dik of dun bent. Dan kun je beter stoppen met 'de andere kant' te willen beledigen, om jezelf beter te laten voelen, of omdat je iets 'terug' wilt doen omdat jij zo'n opmerking te horen hebt gekregen 'van de andere kant'.
Tuurlijk zijn die plaatjes beledigend. Maar niet alleen magere mensen krijgen dat soort opmerkingen over zich heen. Maar ik snap echt niet dat je je als 'slanke' vrouw achtergesteld voelt door zulke campagnes als die van Dove terwijl in dat zelfde reclame blok nog 10 keer een hele hoop slanke dames ziet, en dat overgewicht zogenaamd de norm zou zijn, want dat is het overduidelijk niet.
(Ik gebruik je in algemene vorm).