Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:20

Het probleem van kdv zal Ik niet krijgen daar mijn dochter niet in Nederland hier naar toe zal gaan. Lagere school wel weer maar dat zien we tegen die tijd wel.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:20

Tot 2001 werd in België een oraal vaccin gegeven, het zogenaamde lepeltje "Sabin' . Vandaar waarschijnlijk die smaakversterker E621 ?
Het lepeltje werd vervangen door een inenting.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:22

Gifvrij eten is langzaam een uropie ben ik bang :(
Begrijp me niet verkeerd ik wil al die zooi ook niet, maar de vaccinatie is echt maar 1 druppel van de hele emmer die we binnenkrijgen.
1 x vis eten bij een aziatische keuken en je hebt je natriumglutamaat, kwik en alluminium weer goed op pijl gebracht (vis, specerijen, soja en kool producten).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:22

tweebelgen schreef:
Tot 2001 werd in België een oraal vaccin gegeven, het zogenaamde lepeltje "Sabin' . Vandaar waarschijnlijk die smaakversterker E621 ?
Het lepeltje werd vervangen door een inenting.

Ja in Nederland was dat een suikerklontje :j zie het linkje over polio. De vrouw die aan het woord komt was ook nog meegesleept om een "geheim suikerklontje " te gaan halen. Maar het mocht niet baten.

Zahlina, op de basisschool zijn er geen baby's meestal, die het meest kwetsbaar zijn. De meeste kindjes zijn daar ingeënt :j

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:29

Gifloos, Ik zal niet zeggen gifvrij is na te streven, dat is net zoals niet enten een Keuze die Mensen kunnen maken. Zo kies Ik er voor om geen voedsel uit the us te eten daar 90% Hiervan gmo's bevatten en een flinke dosis round up en andere oliebol. Ik beperkt me hierdoor flink in mijn Keuze maar ach mijn eigen tuin levert dan wel weer een gezond alternative. Maar het klopt, dit is wel heel erg off topic.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:31

Zahlina schreef:
Gifloos, Ik zal niet zeggen gifvrij is na te streven, dat is net zoals niet enten een Keuze die Mensen kunnen maken. Zo kies Ik er voor om geen voedsel uit the us te eten daar 90% Hiervan gmo's bevatten en een flinke dosis round up en andere oliebol. Ik beperkt me hierdoor flink in mijn Keuze maar ach mijn eigen tuin levert dan wel weer een gezond alternative. Maar het klopt, dit is wel heel erg off topic.

Ah, je woont in Curacao :D lekker hoor! Daar kan je inderdaad een lekker groententuintje kweken! :D

Sorry, dat wilde ik graag even zeggen, nu weer echt ontopic :P

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:32

Herinnert zich hier nog iemand het vaccin tegen pokken ?
Is afgeschaft rond de jaren '80

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:33

tweebelgen schreef:

Pokken bestaan niet meer toch? Dan hoef je ook niet te vaccineren.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:37

Neen, dankzij het vaccineren is het uitgeroeid.
Een bewijs dat vaccineren goed is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:43

LHO schreef:
(Voor hen die het niet weten - E621 is een onschuldige smaakversterker welke een hartige smaak aan eten geeft).

Toevoeging:

...en van nature in veel voedingsmiddelen in een hoge concentratie voorkomt o.a. in tomaten en oude kaas.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:10

tweebelgen schreef:
Neen, dankzij het vaccineren is het uitgeroeid.
Een bewijs dat vaccineren goed is.

Jaaa dat bedoel ik dus.

Herstel:

Magrathea schreef:
tweebelgen schreef:

Pokken bestaan niet meer toch? Dan hoef je ook niet meer te vaccineren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:13

LHO schreef:
Vjestagirl schreef:
Jouw keuze is ook niet 100% slachtofferloos. Er worden ook kinderen ziek van de inenting zelf. En het kan tegen mensen hun geloof ingaan; geestelijke gezondheid is net zo belangrijk als lichamelijke gezondheid.

Daarbij gaat jouw keuze tegen de grondwet in, die van hen niet :).

Verplichte enting gaat niet tegen de grondwet in en is grondwettelijk gewoon mogelijk.

En mijn keuze brengt geen slachtoffers mee. Een pijnlijke arm of 1/10000e kans op een beetje diarree maakt een kind geen slachtoffer en is niets in vergelijking met wat mazelen of polio (permanent) aanrichten.

Ik ben benieuwd hoe jij een verplichte enting kan rijmen met:
"Ieder heeft recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:20

Vjestagirl schreef:

Omdat het om kinderen gaat, en niet om volwassenen. Als jij besluit je kinderen geen eten meer te geven, dan gaan ze op een bepaald punt toch echt tegen jou wil in gevoerd worden, en aan het infuus.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:23

LHO schreef:
Vjestagirl schreef:

Omdat het om kinderen gaat, en niet om volwassenen. Als jij besluit je kinderen geen eten meer te geven, dan gaan ze op een bepaald punt toch echt tegen jou wil in gevoerd worden, en aan het infuus.

Omdat je ze dan in direct levensgevaar brengt, en dus uit de ouderlijke macht ontzegt.
Niet inenten betekend niet dat je jouw kind direct in levensgevaar brengt, dus wordt je daarvoor niet de ouderlijke macht ontzegt. Een ouder heeft het recht om over zijn/haar kind te beslissen, en een verplichte inenting gaat daar wél tegenin.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:25

Door dat we allemaal heilige in geloven dat de kinderziektes dodelijk zijn is enten heel gewoon geworden. Iedere ziekte, hoe onschuldig ook brengt risico's met zich mee. De meeste mensen zijn een paar dagen ziek van de griep, er zijn mensen die hier aan overlijden. Ben ik schuldig aan dit overlijden omdat ik weiger een gripe prik te nemen?
Als men de kinder entingen verplicht gaat stellen is de stap klein naar een verplichte griepprik, of een prik voor Welke andere ziekte dan ook.
Ik ben het dan ook eens met vjesta, dat verplicht stellen geen optie is in een democratie. Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:26

Zahlina schreef:
Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.

Daar ben ik het mee eens. Er zou echt eerlijke informatie beschikbaar moeten zijn, met zowel de voor- als de tegenargumenten, en met wetenschappelijke onderzoeken als back-up.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:30

Vjestagirl schreef:
Zahlina schreef:
Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.

Daar ben ik het mee eens. Er zou echt eerlijke informatie beschikbaar moeten zijn, met zowel de voor- als de tegenargumenten, en met wetenschappelijke onderzoeken als back-up.

Dat is er.

http://www.thecochranelibrary.com/view/0/index.html

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:32

Magrathea schreef:
Urielle schreef:

Dat is de visie van de ene christen tegenover de andere :j Veel christenen denken idd ook volgens de gedachtengang die je moeder verwoordde. Maar niet iedereen. En dat mag ook, je mag geloven en denken wat je wilt. De vraag is alleen of de gevolgen van iemands geloof bestaansrecht hebben als deze de gezondheid van andersdenkenden in de mainstream beïnvloeden.

Inderdaad. Een kind kan daar namelijk niet voor kiezen... Als dat gelovige niet-geënte kind de mazelen krijgt en doogaat, probeer dan dat kind maar eens met droge ogen te vertellen dat dat de wil van God is. Ik denk niet dat dat kindje daar veel boodschap aan heeft. :n

Buiten dat, wanneer het kind dan doodziek is kan en mag het ineens wel naar het ziekenhuis en valt het kennelijk ineens niet meer onder "gods wil". Ondanks dat ik wel gelovig(alleen totaal niet streng) ben opgevoed heb ik ook bijna alle entingen gehad door mijn ouders. Die waren ook van mening dat een dokter echt niet van de duivel of demonen komt, en wie weet, zit er wel een God boven vanuit de hemel naar ons te staren en denkt hij ""omg" geef ik ze nog zo veel kennis van mijn blauwdrukken, doen ze er nog niks mee :\ " :+

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:34

Zahlina schreef:
Door dat we allemaal heilige in geloven dat de kinderziektes dodelijk zijn is enten heel gewoon geworden. Iedere ziekte, hoe onschuldig ook brengt risico's met zich mee. De meeste mensen zijn een paar dagen ziek van de griep, er zijn mensen die hier aan overlijden. Ben ik schuldig aan dit overlijden omdat ik weiger een gripe prik te nemen?
Als men de kinder entingen verplicht gaat stellen is de stap klein naar een verplichte griepprik, of een prik voor Welke andere ziekte dan ook.
Ik ben het dan ook eens met vjesta, dat verplicht stellen geen optie is in een democratie. Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.

Er zit wel enig verschil tussen het halen van een griepprik, of een poliovaccin of vaccin tegen mazelen. Daar ben je niet ´een paar dagen ziek´ van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:11

Zahlina schreef:

De oma van mijn vriend is blind aan een oog en slechtziend aan het andere door mazelen. Dat is echt niet iets dat je wilt voor je kinderen.
En wij hadden vroeger op de middelbare school een concierge die als kind polio had gehad, hoe erg die kreupel liep, dat wil je ook niet.
Wij zijn echt gewoon door de luxe van het gemeengoed van het enten vergeten hoe erg het kan worden als zo'n virus goed toeslaat. En dan heb ik het nog niet eens over moeder van 8 kinderen zijn waarvan er 6 zijn overleden aan zo'n banketstaaf virusje wat gewoon met een spuit opgelost had kunnen zijn. Want dat was vroegah ook orde van de dag. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar toen mijn kleine meid op prematuren lag, nog niet zeker van haar bestaan, toen durfde ik niet eens van haar te gaan houden. :o Het lijkt me vreselijk om je niet te kunnen hechten tot je kind op een veilige leeftijd komt.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:12

In het gevaarlijk van polio uitbraak is er een heel Klein gedeelte wat last krijgt vpcan verlammingsverschijnselen die in het verleden met een overdoses vitamines te verholpen is. Ik kan het onderzoek Starks wel opzoeken. Masselen is in de meeste gevallen onschuldig, maar net ALS bij de griep vallen kan het zijn dat er complications optreden. Maar in een ending zit nog veel meer. Dan alleen maar polio en masselen vaccine.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:15

sanne1221 schreef:
Waarom is het in Nederland een probleem dat kinderen de bof krijgen of de mazelen? Maar is er geen haan die ernaar kraait als iemand kanker krijgt.

Als er vaccin zou zijn dat kanker zo maar even zou oplossen, dan ben ik er zeker van dat vrijwel iedereen die zou laten zetten. Er wordt riant geld gepompt in kankeronderzoek en veel mensen doneren hiervoor, dus 'geen haan die kraait als er iemand kanker krijgt'??????? Ik snap niet hoe je daarbij komt eerlijk gezegd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:16

Zahlina schreef:
In het gevaarlijk van polio uitbraak is er een heel Klein gedeelte wat last krijgt vpcan verlammingsverschijnselen die in het verleden met een overdoses vitamines te verholpen is. Ik kan het onderzoek Starks wel opzoeken. Masselen is in de meeste gevallen onschuldig, maar net ALS bij de griep vallen kan het zijn dat er complications optreden. Maar in een ending zit nog veel meer. Dan alleen maar polio en masselen vaccine.

Smartphone heeft Engelse kuren? ;)
Ik neem er zomaar twee uit waar ik de gevolgen zelf van heb gezien. ;) Ook de andere kinderziektes hebben uiteraard hun eigen dramatische gevolgen gehad.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:36

Yes my smartphone prefers English, just like me... Bijna elke ziekte op deze aarde, hoe onschuldig ook heeft slachtoffers. De vraag is alleen tot hoever gaat het alles maar willen beschermen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:42

Zahlina schreef:
Yes my smartphone prefers English, just like me... Bijna elke ziekte op deze aarde, hoe onschuldig ook heeft slachtoffers. De vraag is alleen tot hoever gaat het alles maar willen beschermen.

Als het je eigen kind betreft kan ik als moeder daarop antwoorden: het liefst tegen alles wat pijn doet, maar omdat dat niet redelijk zou zijn, alles wat zwaar letsel op kan leveren of de dood tot gevolg kan hebben