Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tweebelgen schreef:Tot 2001 werd in België een oraal vaccin gegeven, het zogenaamde lepeltje "Sabin' . Vandaar waarschijnlijk die smaakversterker E621 ?
Het lepeltje werd vervangen door een inenting.
Zahlina schreef:Gifloos, Ik zal niet zeggen gifvrij is na te streven, dat is net zoals niet enten een Keuze die Mensen kunnen maken. Zo kies Ik er voor om geen voedsel uit the us te eten daar 90% Hiervan gmo's bevatten en een flinke dosis round up en andere oliebol. Ik beperkt me hierdoor flink in mijn Keuze maar ach mijn eigen tuin levert dan wel weer een gezond alternative. Maar het klopt, dit is wel heel erg off topic.
tweebelgen schreef:Neen, dankzij het vaccineren is het uitgeroeid.
Een bewijs dat vaccineren goed is.
Magrathea schreef:tweebelgen schreef:Herinnert zich hier nog iemand het vaccin tegen pokken ?
Is afgeschaft rond de jaren '80
Pokken bestaan niet meer toch? Dan hoef je ook niet meer te vaccineren.
LHO schreef:Vjestagirl schreef:Jouw keuze is ook niet 100% slachtofferloos. Er worden ook kinderen ziek van de inenting zelf. En het kan tegen mensen hun geloof ingaan; geestelijke gezondheid is net zo belangrijk als lichamelijke gezondheid.
Daarbij gaat jouw keuze tegen de grondwet in, die van hen niet.
Verplichte enting gaat niet tegen de grondwet in en is grondwettelijk gewoon mogelijk.
En mijn keuze brengt geen slachtoffers mee. Een pijnlijke arm of 1/10000e kans op een beetje diarree maakt een kind geen slachtoffer en is niets in vergelijking met wat mazelen of polio (permanent) aanrichten.
Vjestagirl schreef:Ik ben benieuwd hoe jij een verplichte enting kan rijmen met:
"Ieder heeft recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."
LHO schreef:Vjestagirl schreef:Ik ben benieuwd hoe jij een verplichte enting kan rijmen met:
"Ieder heeft recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam."
Omdat het om kinderen gaat, en niet om volwassenen. Als jij besluit je kinderen geen eten meer te geven, dan gaan ze op een bepaald punt toch echt tegen jou wil in gevoerd worden, en aan het infuus.
Vjestagirl schreef:Zahlina schreef:Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.
Daar ben ik het mee eens. Er zou echt eerlijke informatie beschikbaar moeten zijn, met zowel de voor- als de tegenargumenten, en met wetenschappelijke onderzoeken als back-up.
Magrathea schreef:Urielle schreef:
Dat is de visie van de ene christen tegenover de andereVeel christenen denken idd ook volgens de gedachtengang die je moeder verwoordde. Maar niet iedereen. En dat mag ook, je mag geloven en denken wat je wilt. De vraag is alleen of de gevolgen van iemands geloof bestaansrecht hebben als deze de gezondheid van andersdenkenden in de mainstream beïnvloeden.
Inderdaad. Een kind kan daar namelijk niet voor kiezen... Als dat gelovige niet-geënte kind de mazelen krijgt en doogaat, probeer dan dat kind maar eens met droge ogen te vertellen dat dat de wil van God is. Ik denk niet dat dat kindje daar veel boodschap aan heeft.
Zahlina schreef:Door dat we allemaal heilige in geloven dat de kinderziektes dodelijk zijn is enten heel gewoon geworden. Iedere ziekte, hoe onschuldig ook brengt risico's met zich mee. De meeste mensen zijn een paar dagen ziek van de griep, er zijn mensen die hier aan overlijden. Ben ik schuldig aan dit overlijden omdat ik weiger een gripe prik te nemen?
Als men de kinder entingen verplicht gaat stellen is de stap klein naar een verplichte griepprik, of een prik voor Welke andere ziekte dan ook.
Ik ben het dan ook eens met vjesta, dat verplicht stellen geen optie is in een democratie. Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.
Zahlina schreef:Door dat we allemaal heilige in geloven dat de kinderziektes dodelijk zijn is enten heel gewoon geworden. Iedere ziekte, hoe onschuldig ook brengt risico's met zich mee. De meeste mensen zijn een paar dagen ziek van de griep, er zijn mensen die hier aan overlijden. Ben ik schuldig aan dit overlijden omdat ik weiger een gripe prik te nemen?
Als men de kinder entingen verplicht gaat stellen is de stap klein naar een verplichte griepprik, of een prik voor Welke andere ziekte dan ook.
Ik ben het dan ook eens met vjesta, dat verplicht stellen geen optie is in een democratie. Goede voorlichting geven zou wel erg belangrijk zijn.
sanne1221 schreef:Waarom is het in Nederland een probleem dat kinderen de bof krijgen of de mazelen? Maar is er geen haan die ernaar kraait als iemand kanker krijgt.
Zahlina schreef:In het gevaarlijk van polio uitbraak is er een heel Klein gedeelte wat last krijgt vpcan verlammingsverschijnselen die in het verleden met een overdoses vitamines te verholpen is. Ik kan het onderzoek Starks wel opzoeken. Masselen is in de meeste gevallen onschuldig, maar net ALS bij de griep vallen kan het zijn dat er complications optreden. Maar in een ending zit nog veel meer. Dan alleen maar polio en masselen vaccine.
Zahlina schreef:Yes my smartphone prefers English, just like me... Bijna elke ziekte op deze aarde, hoe onschuldig ook heeft slachtoffers. De vraag is alleen tot hoever gaat het alles maar willen beschermen.