huppelz schreef:ja eh beetje geven beetje nemen toch?

Een standpunt tot in extremen verdedigen leidt tot tunnelvisie.
Aan de ene kant gaat een partij roepen: IEDEREEN is fout en aan de andere kant opeens: IEDEREEN is lief!!
Eens. Alleen zie ik hier niemand roepen dat iedereen lief is. Iedereen erkent het probleem dat er bij Marokkanen, met name in de leeftijd van 15-24 jaar, een veel hogere criminaliteitsratio is dan bij autochtone Nederlanders. Sommige mensen hier zijn het alleen niet eens met de complete demonisering van een voltallige bevolkingsgroep, die ontstaat door het geschreeuw van de heer Wilders en de zijnen.
Citaat:
De politiek heeft discriminatie zelf in de hand gewerkt.
Persoonlijk denk ik dat NL'ers over het algemeen een gezapig volkje zijn. Hartelijk, open, vrijgevig.
Echter is het natuurlijk vreemd dat de overheid minderheden bepaalde 'kadootjes' ging doen die normale mensen niet konden betalen.
Dat werkt frictie in de hand en zeker als je dan keer op keer leest dat de integratie mislukt deels.
Ik ben toch wel heel benieuwd wat op dit moment de cadeautjes dan zijn? Geef maar eens een paar voorbeelden.
Citaat:
De islam op zich is een religie die niet samengaat met onze westerse normen en waarden.
De gematigde moslims zijn wellicht goed tevreden met hoe het er in Europa aan toe gaat, maar er is natuurlijk ook een deel van die mensen die liever de sharia ingevoerd ziet worden.
Hetzelfde geldt voor zowat iedere georganiseerde religie in de wereld. Van alles zijn extremisten.
Citaat:
Een aantal mensen van buitenlandse afkomst vind de cultuurschok te groot. Er word hier ook gesproken over meerdere generaties.
Het is lastig als een kind hier geboren word en alles meekrijgt van de omgeving en thuis op een heel andere manier benaderd word. Dat leid natuurlijk ook tot conflicten?
Dat is ook lastig en dat leidt zeker tot conflicten; het is een van de oorzaken van de problemen, denk ik. Daar gaan generaties overheen. Als ik zie hoe de Indonesiers nu in deze samenleving functioneren, terwijl zij een generatie of 2 geleden het probleem waren, dan verwacht ik dat ook dit zich gaat settelen.
Citaat:
Het zou dus zomaar kunnen dat er een gebrek is aan kennis en vaardigheden aan 2 kanten.
Dat is een ding dat zeker is. De vraag is hoe je dat oplost, en dat is volgens mij niet door iedereen het land uit te knikkeren.