De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:33

Alexandra_ schreef:
80% van de marokkanen, ben het aan het zoeken, heb het ergens gelezen.

Je zegt toch echt allochtonen ;) Allochtonen en Marokkanen zijn NIET hetzelfde. Een Marokkaan KAN een allochtoon zijn. De generaties die hier nu opgroeien en "lol" trappen zijn niet eens meer allochtoon te noemen. Als je zo graag je mening wilt geven prima maar gebruik dan wel de juiste termen om miscommunicaties te voorkomen ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:34

lifaya schreef:
Betreft Nederlanders en criminaliteit, Nederlanders worden gewoon niet gepakt :') Het schijnt dat Marokkanen veelplegers zijn. Dat houd in dat ze kruimeldieven zijn en dus voor meerdere verschillende delicten worden opgepakt. Autochtonen zijn beter in het doen van 1 grote misdaad. Heb dit ooit ergens gelezen :) Genoeg Nederlanders die moorden of verkrachten ofzo hoor :')

Om nog maar te zwijgen over witteboordencriminaliteit - dat is in Nederland toch echt een voorrecht van de Nederlander hoor, daar kom je geen enkele Marokkaan tegen. Terwijl het vele malen meer geld in het laatje brengt. Het valt alleen minder op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:35

Blue_Eyes schreef:
lifaya schreef:
Betreft Nederlanders en criminaliteit, Nederlanders worden gewoon niet gepakt :') Het schijnt dat Marokkanen veelplegers zijn. Dat houd in dat ze kruimeldieven zijn en dus voor meerdere verschillende delicten worden opgepakt. Autochtonen zijn beter in het doen van 1 grote misdaad. Heb dit ooit ergens gelezen :) Genoeg Nederlanders die moorden of verkrachten ofzo hoor :')

Om nog maar te zwijgen over witteboordencriminaliteit - dat is in Nederland toch echt een voorrecht van de Nederlander hoor, daar kom je geen enkele Marokkaan tegen. Terwijl het vele malen meer geld in het laatje brengt. Het valt alleen minder op.

Nederlanders zijn gewoon een stuk geniepiger op dat gebied en gaan voor de grote misdaad en het grote geld. :j Dat een gevangenis vol zit met "allochtonen" wil niet zeggen dat dit alle Nederlanders vrijpleit :D Alleen dat ze niet gepakt worden :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:36

russel schreef:
Het zou een deugd zijn als de Marokkaanse gemeenschap nu eindelijk eens dit probleem intern zelf ging oplossen.

De groep goede om het maar zo te zeggen is velen malen groter dan de groep verziekers maar distantiëren zich wel van hun problematiek en als de Marokkaan negatief in het Nieuws komt door uitspraken of maatregelen dan vinden ze de media wel luidkeels..

Jammer dit...want dan is alles de schuld en de verantwoording van de regering en de Nederlander die dan o zo fout is. Maar zij zijn ook onderdeel van de huidige samenleving en net zo schuldig en verantwoordelijk!

Maar de westerse en geschoolde Marokkaan hult zich dan in het Marokkaanse cultuurdenken door de andere kant op te kijken, wat je niet ziet is er niet....

ik vind dit onzin. Ik ben ook niet verantwoordelijk voor de misdrijven van Nederlanders.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:36

@lifaya: Daar komt het feitelijk op neer inderdaad. Dat, en het feit dat ik al eerder aanhaalde: ook politiemensen zijn bevooroordeeld dus zal een Marokkaan ook eerder verdacht worden. Een verdachte is niet hetzelfde als een dader.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:41

maura schreef:
Joolien schreef:
Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd van deze man speelt?

Ik vraag me absoluut niet af wat er in zijn hoofd speelt. Ik kan me niet voorstellen dat het interessant is wat er omgaat in iemand die zichzelf in een kooi van bewakers heeft geplaatst en zichzelf dan wijsmaakt dat hij binding heeft met het leven van 'de gewone man'.
Wel vraag ik me af wat er in de hoofden speelt van de mensen die hun eigen ideeën denken te herkennen in zijn uitspraken. Ik zie echt niet hoe iemand die ook maar een heel klein beetje begrijpt hoe de wereld in elkaar zit, kan vinden dat Wilders' uitspraken enig verband houden met de realiteit.

+100

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:59

Jozefin schreef:
Hij heeft het niet letterlijk gezegd, maar hij meent het wel zo. Natuurlijk kan hij midden in een toespraak geen taal uitslaan als 'Vuile k*thoeren die vrouwkes met Boerka's enjaa' (ik zeg nou maar wat), dan zou hij er worden uitschopt. En geloof me, alle PVV stemmers hebben een hekel aan Moslims, waarom zouden ze anders op hem stemmen? Ik ken genoeeeg uitspraken, waarbij hij de Islam belachelijk maakt.

Volgens mij heb jij het niet helemaal begrepen...
Wat overigens niet wil zeggen dat ik PVV stem...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:16

Alexandra_ schreef:
Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit: Feit blijft trouwens dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn niet door autochtonen vermoord zijn, hebben 'wij' Nederlanders al zo'n actie op onze naam staan? (en nee heb het niet over wat 100 jaar geleden gebeurd is, of in het buitenland oid)

Edit:
Ook wel interessant ;)
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2249910.ece/Er_zijn_niet_slechts_een_paar_criminele_Marokkanen

Ik word toch best verdrietig van zo een reactie |(

Als je zo een stukje recente geschiedenis al niet weet, vrees ik helemaal voor de geschiedenis die nog iets langer geleden is.

De afkeer van Wilders tegen de islam heeft natuurlijk ook alles te maken met zijn band met het jodendom en Isreal. Hij is daar gewoon ook echt niet objectief in.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:20

Cijfers zeggen me niets, het gaat mij erom wat ik in het dagelijkse leven zie en hoor evenals de mensen om mij heen. Ik heb jaren in de nachtdienst gewerkt op een taxicentrale en wat je dan meemaakt met marokkanen is bij de konijnen af. Meisjes die op een taxi wachten belagen vanuit een dikke BMW en als ze niet reageert is ze een k..prutsmuts of haar moeder maar zodra er een stel chauffeurs aankomen peren ze hem. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Er is totaal geen respect van hun uit dus hoe willen zij dat dan krijgen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:20

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:36

Alexandra_ schreef:
Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit: Feit blijft trouwens dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn niet door autochtonen vermoord zijn, hebben 'wij' Nederlanders al zo'n actie op onze naam staan? (en nee heb het niet over wat 100 jaar geleden gebeurd is, of in het buitenland oid)

Edit:
Ook wel interessant ;)
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2249910.ece/Er_zijn_niet_slechts_een_paar_criminele_Marokkanen

Sorry maar nu moet ik toch even reageren. Zoals iemand anders al zei was de moordenaar van Pim Fortuyn geen moslim, wel allochtoon, maar dat komt omdat hij deels Engels is. Daarbij was Volkert van der Graaf een milieuactivist en kon hij niet hebben dat Pim Fortuyn ideeën had om varkens in stapelstallen te fokken voor de slacht.

Laten wij daarbij eens ontleden wat je zegt met die 80%. Er vanuit gaande dat jij hier Marokkanen en Turken bedoelt, delen wij dat op in 50% man en 50% vrouw. 80% betekent dus dat in beide groepen meer dan de helft bekend is bij de politie. Mag ik even zeggen dat ik dat echt heel erg onwaarschijnlijk vind? Dat zijn gigantische aantallen. Ik geloof er geen snars van dat het zulke grote aantallen zijn, het spijt me.

Maar, ik maak mij hier veel te druk om en dat moet ik niet doen. Wilde alleen even corrigeren op dat Pim Fortuyn stuk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:47

Joolien schreef:
Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd van deze man speelt?

Ik vraag me absoluut niet af wat er in zijn hoofd speelt. Ik kan me niet voorstellen dat het interessant is wat er omgaat in iemand die zichzelf in een kooi van bewakers heeft geplaatst en zichzelf dan wijsmaakt dat hij binding heeft met het leven van 'de gewone man'.
Wel vraag ik me af wat er in de hoofden speelt van de mensen die hun eigen ideeën denken te herkennen in zijn uitspraken. Ik zie echt niet hoe iemand die ook maar een heel klein beetje begrijpt hoe de wereld in elkaar zit, kan vinden dat Wilders' uitspraken enig verband houden met de realiteit.[/quote]
+100[/quote]

Het feit dat hij zo zwaar bewaakt word wil toch wel zeggen dat de wereld zo is zoals hij hem schetst,anders had hij wel gewoon over de markt kunnen lopen...zonder bewaking.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:03

chevax schreef:
Ceriadwen schreef:
Het is heel normaal hoor dat men hetgeen beschermt waar die van afhankelijk is. Mensen die met allochtonen werken willen (buiten dat me deze mensen willen helpen) ook hun bestaanszekerheid veilig hebben.

Het maakt alleen voor mij een stuk inzichtelijker waarom iemand zo kortzichtig naar het programma van PVV kijkt en alleen het allochtonenvraagstuk eruit haalt.

Dit vind ik echt een lage opmerking en zeker tegen iemand die telkens op een fatsoenlijke manier haar standpunt uitlegt. Volgens mij mag iets minder ook wel, in het kader van de discussie maar ook met het oog op normale omgangsvormen.

Want? Het is heel normaal dat mensen dat beschermen waar ze mee bezig zijn, is toch niks geks aan? Ik vind trouwens dat jij als mod je niet zo zou moeten profileren in een discussie en ZEKER niet mij op mijn vingertje tikken omdat ik slechts bevestig wat reeds vastgesteld is.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:07

fransje23 schreef:
Alexandra_ schreef:

Edit:
Ook wel interessant ;)

Ik word toch best verdrietig van zo een reactie |(

Als je zo een stukje recente geschiedenis al niet weet, vrees ik helemaal voor de geschiedenis die nog iets langer geleden is.

De afkeer van Wilders tegen de islam heeft natuurlijk ook alles te maken met zijn band met het jodendom en Isreal. Hij is daar gewoon ook echt niet objectief in.

Ik weet genoeg van de geschiedenis, je kan dat niet zeggen door één fout die ik maak, dat is hetzelfde als dat jij zegt dat (bijv.) een paard in de krul trekken gezond is, betekend dat ook dat je niks van paarden weet?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:08

Ik had wel verwacht dat het topic onderhand wel dicht zou zijn. Meer omdat het een discussie zonder eind is. :)

huppelz

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:22

ja eh beetje geven beetje nemen toch? :)

Een standpunt tot in extremen verdedigen leidt tot tunnelvisie.
Aan de ene kant gaat een partij roepen: IEDEREEN is fout en aan de andere kant opeens: IEDEREEN is lief!!

Maar als je de tweede wereldoorlog even wegschuift en aan Yoegoslavie denkt.......dat is een vrij recente geschiedenis en in NL was het nog niet op het journaal ondanks dat de oorlogsdaden al in volle gang waren.

De politiek heeft discriminatie zelf in de hand gewerkt.
Persoonlijk denk ik dat NL'ers over het algemeen een gezapig volkje zijn. Hartelijk, open, vrijgevig.

Echter is het natuurlijk vreemd dat de overheid minderheden bepaalde 'kadootjes' ging doen die normale mensen niet konden betalen.
Dat werkt frictie in de hand en zeker als je dan keer op keer leest dat de integratie mislukt deels.

De islam op zich is een religie die niet samengaat met onze westerse normen en waarden.
De gematigde moslims zijn wellicht goed tevreden met hoe het er in Europa aan toe gaat, maar er is natuurlijk ook een deel van die mensen die liever de sharia ingevoerd ziet worden.

Hoe ver ga je daar als land in mee? Waar houd vrijheid van mening op?

Een aantal mensen van buitenlandse afkomst vind de cultuurschok te groot. Er word hier ook gesproken over meerdere generaties.
Het is lastig als een kind hier geboren word en alles meekrijgt van de omgeving en thuis op een heel andere manier benaderd word. Dat leid natuurlijk ook tot conflicten?

Het zou dus zomaar kunnen dat er een gebrek is aan kennis en vaardigheden aan 2 kanten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:41

huppelz schreef:
ja eh beetje geven beetje nemen toch? :)

Een standpunt tot in extremen verdedigen leidt tot tunnelvisie.
Aan de ene kant gaat een partij roepen: IEDEREEN is fout en aan de andere kant opeens: IEDEREEN is lief!!

Eens. Alleen zie ik hier niemand roepen dat iedereen lief is. Iedereen erkent het probleem dat er bij Marokkanen, met name in de leeftijd van 15-24 jaar, een veel hogere criminaliteitsratio is dan bij autochtone Nederlanders. Sommige mensen hier zijn het alleen niet eens met de complete demonisering van een voltallige bevolkingsgroep, die ontstaat door het geschreeuw van de heer Wilders en de zijnen.

Citaat:
De politiek heeft discriminatie zelf in de hand gewerkt.
Persoonlijk denk ik dat NL'ers over het algemeen een gezapig volkje zijn. Hartelijk, open, vrijgevig.

Echter is het natuurlijk vreemd dat de overheid minderheden bepaalde 'kadootjes' ging doen die normale mensen niet konden betalen.
Dat werkt frictie in de hand en zeker als je dan keer op keer leest dat de integratie mislukt deels.

Ik ben toch wel heel benieuwd wat op dit moment de cadeautjes dan zijn? Geef maar eens een paar voorbeelden.

Citaat:
De islam op zich is een religie die niet samengaat met onze westerse normen en waarden.
De gematigde moslims zijn wellicht goed tevreden met hoe het er in Europa aan toe gaat, maar er is natuurlijk ook een deel van die mensen die liever de sharia ingevoerd ziet worden.

Hetzelfde geldt voor zowat iedere georganiseerde religie in de wereld. Van alles zijn extremisten.

Citaat:
Een aantal mensen van buitenlandse afkomst vind de cultuurschok te groot. Er word hier ook gesproken over meerdere generaties.
Het is lastig als een kind hier geboren word en alles meekrijgt van de omgeving en thuis op een heel andere manier benaderd word. Dat leid natuurlijk ook tot conflicten?

Dat is ook lastig en dat leidt zeker tot conflicten; het is een van de oorzaken van de problemen, denk ik. Daar gaan generaties overheen. Als ik zie hoe de Indonesiers nu in deze samenleving functioneren, terwijl zij een generatie of 2 geleden het probleem waren, dan verwacht ik dat ook dit zich gaat settelen.

Citaat:
Het zou dus zomaar kunnen dat er een gebrek is aan kennis en vaardigheden aan 2 kanten.

Dat is een ding dat zeker is. De vraag is hoe je dat oplost, en dat is volgens mij niet door iedereen het land uit te knikkeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:54

Niet iedereen,alleen die rotte appels die de ellende veroorzaken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:05

En dat zijn vaak de jongens van de derde generatie, hebben een Nederlands paspoort, en dus kun je die er niet uit mikken, dat is ongrondwettelijk.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:13

denk ook niet dat 'iedereen' (kijk snap je nu wat ik bedoel? ;) ) het land uit knikkeren een optie is.

Een jarenlang gedoogbeleid en struisvogelpolitiek draagt gewoon niet bij aan een goede integratie denk ik.

In de jaren '80 bijv. werd er flink gedaan aan positieve discriminatie (verzin die term niet zelf).
Het is een deel van onze eigen cultuur om de vinger te wijzen denk ik zo.
"Wij" weten HET.

Het is ook niet verkeerd als iemand opstaat voor de 'zwakkere' medemens. Integendeel!
Maar wat is bijv het nut om allochtonen gratis te laten knippen bij de kapper terwijl ze uitgelegd krijgen op welke uitkeringen ze recht hebben?
Wat is het nut van Surinaamse drugsverslaafden een vakantie aanbieden terwijl er geen nazorg is?

Met het aanwijzen van de 'zwakkere' word er al een stempel gegeven aan die persoon of niet?
Soms denk ik weleens: je zult maar een arts uit Iran zijn die asiel aanvraagt en jarenlang met je gezin in een asielzoekerscentrum zitten. Hoe gek word je dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:15

Blue_Eyes schreef:
En dat zijn vaak de jongens van de derde generatie, hebben een Nederlands paspoort, en dus kun je die er niet uit mikken, dat is ongrondwettelijk.

wel als je hun het nederlandse paspoort afneemt....dan moet de grondwet inderdaad verandert worden....maar die stamt uit 1800 ofzo,dus een frisse wind is niet zo erg. :+

Ik dacht dat je helemaal op de hoogte was van wat Wilders bedoelde?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:19

huppelz schreef:
denk ook niet dat 'iedereen' (kijk snap je nu wat ik bedoel? ;) ) het land uit knikkeren een optie is.

Een jarenlang gedoogbeleid en struisvogelpolitiek draagt gewoon niet bij aan een goede integratie denk ik.

In de jaren '80 bijv. werd er flink gedaan aan positieve discriminatie (verzin die term niet zelf).
Het is een deel van onze eigen cultuur om de vinger te wijzen denk ik zo.
"Wij" weten HET.

Het is ook niet verkeerd als iemand opstaat voor de 'zwakkere' medemens. Integendeel!
Maar wat is bijv het nut om allochtonen gratis te laten knippen bij de kapper terwijl ze uitgelegd krijgen op welke uitkeringen ze recht hebben?
Wat is het nut van Surinaamse drugsverslaafden een vakantie aanbieden terwijl er geen nazorg is?

Met het aanwijzen van de 'zwakkere' word er al een stempel gegeven aan die persoon of niet?
Soms denk ik weleens: je zult maar een arts uit Iran zijn die asiel aanvraagt en jarenlang met je gezin in een asielzoekerscentrum zitten. Hoe gek word je dan?

Het probleem is dat als de asielaanvraag afgewezen word ze weer een nieuwe procedure starten.Deze ellende begint steeds maar weer op nieuw.
Verder tja...wat dacht je van de reemigratie regeling?Ging 14 jaar geleden in.Marokkanen vanaf 45 jaar oud mochten terug naar Marokko,verhuizing werd betaalt,en tot hun dood een uitkering van 600 euro.Waar je daar een redelijk bestaan van kunt hebben.
Nee...die mensen neem ik niets kwalijk,ze hebben gelijk.Wij zijn zo dom om dit te verzinnen.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:22

Die man uit zich gewoon té qua uitspraken.
Sommige zaken ben ik met hem eens (lang niet alles trouwens), maar hij verwoordt het bagger, gemeen, naar en laag. Hij gebruikt allerlei uitersten om zijn standpunt duidelijk te maken.
Jammer dat hij mensen in hun waarde laten niet voorop stelt... en inderdaad: waar houdt de vrijheid van meningsuiting dan op?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:27

weet je Nikeyy ik volg niet alle uitspraken die gedaan worden eerlijk gezegd :)
Maar het gaat over en weer en over alle partijen is wel wat te zeggen en op aan te merken.

Of het nu over politieke partijen gaat of religieuze partijen.
Zelf heb ik geleerd dat het niet gaat om wat je zegt of hoe je het zegt meestal maar hoe de hoorder ervan het opvat.......

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:29

Ik ben inderdaad op de hoogte van wat Wilders bedoelt, geerke, en ja, huppelz, ik weet ook heus wat jij bedoelt. Dat wil niet zeggen dat ik dingen niet ook op de spits kan drijven en kan chargeren in het kader van een discussie ;)

De Nederlandse grondwet veranderen doe je niet zomaar even; er bestaat zoiets als mensenrechten. En Nederland staat er al niet zo goed voor, als het gaat om omgang met asielzoekers, bij die mensenrechten. Ik denk niet dat we ons een flater van dat formaat kunnen veroorloven.

@Huppelz; ik ken verschillende van die mensen, hoogopgeleide mensen uit andere streken, die hier in een azc zitten te wachten, niet aan het werk mogen, niets kunnen terwijl ze van zulk groot nut zouden kunnen zijn. Mensen uit de gezondheidszorg en de verpleging, maar ook uit allerlei andere hoeken. Wetenschappers met een staat van dienst van heb-ik-jou-daar. Maar die mensen mogen niets en ja, die worden hartstikke gek. Heeft echter weinig te maken met de discussie volgens mij :)
Citaat:

Dit bestaat al jaren niet meer; niet hier in het zuiden althans. Natuurlijk wordt aan allochtonen uitgelegd op welke dingen ze recht hebben. Waarom niet? Ze hebben er toch recht op? Maar die vakantie... :n

De zogenaamde 'oprotpremie' is overigens iets wat breeduit in het program van de PVV staat.

Maar goed, eigenlijk heb ik wel even genoeg van deze discussie zonder eind. Ik ga eens lekker in bad liggen weken (en dat zal ik mijn laptopje maar niet aandoen ;) ). Tot later, ladies.