Alexandra_ schreef:80% van de marokkanen, ben het aan het zoeken, heb het ergens gelezen.
Je zegt toch echt allochtonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alexandra_ schreef:80% van de marokkanen, ben het aan het zoeken, heb het ergens gelezen.
lifaya schreef:Betreft Nederlanders en criminaliteit, Nederlanders worden gewoon niet gepaktHet schijnt dat Marokkanen veelplegers zijn. Dat houd in dat ze kruimeldieven zijn en dus voor meerdere verschillende delicten worden opgepakt. Autochtonen zijn beter in het doen van 1 grote misdaad. Heb dit ooit ergens gelezen
Genoeg Nederlanders die moorden of verkrachten ofzo hoor
Blue_Eyes schreef:lifaya schreef:Betreft Nederlanders en criminaliteit, Nederlanders worden gewoon niet gepaktHet schijnt dat Marokkanen veelplegers zijn. Dat houd in dat ze kruimeldieven zijn en dus voor meerdere verschillende delicten worden opgepakt. Autochtonen zijn beter in het doen van 1 grote misdaad. Heb dit ooit ergens gelezen
Genoeg Nederlanders die moorden of verkrachten ofzo hoor
Om nog maar te zwijgen over witteboordencriminaliteit - dat is in Nederland toch echt een voorrecht van de Nederlander hoor, daar kom je geen enkele Marokkaan tegen. Terwijl het vele malen meer geld in het laatje brengt. Het valt alleen minder op.
russel schreef:Het zou een deugd zijn als de Marokkaanse gemeenschap nu eindelijk eens dit probleem intern zelf ging oplossen.
De groep goede om het maar zo te zeggen is velen malen groter dan de groep verziekers maar distantiëren zich wel van hun problematiek en als de Marokkaan negatief in het Nieuws komt door uitspraken of maatregelen dan vinden ze de media wel luidkeels..
Jammer dit...want dan is alles de schuld en de verantwoording van de regering en de Nederlander die dan o zo fout is. Maar zij zijn ook onderdeel van de huidige samenleving en net zo schuldig en verantwoordelijk!
Maar de westerse en geschoolde Marokkaan hult zich dan in het Marokkaanse cultuurdenken door de andere kant op te kijken, wat je niet ziet is er niet....
maura schreef:Joolien schreef:Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd van deze man speelt?
Ik vraag me absoluut niet af wat er in zijn hoofd speelt. Ik kan me niet voorstellen dat het interessant is wat er omgaat in iemand die zichzelf in een kooi van bewakers heeft geplaatst en zichzelf dan wijsmaakt dat hij binding heeft met het leven van 'de gewone man'.
Wel vraag ik me af wat er in de hoofden speelt van de mensen die hun eigen ideeën denken te herkennen in zijn uitspraken. Ik zie echt niet hoe iemand die ook maar een heel klein beetje begrijpt hoe de wereld in elkaar zit, kan vinden dat Wilders' uitspraken enig verband houden met de realiteit.
Jozefin schreef:Hij heeft het niet letterlijk gezegd, maar hij meent het wel zo. Natuurlijk kan hij midden in een toespraak geen taal uitslaan als 'Vuile k*thoeren die vrouwkes met Boerka's enjaa' (ik zeg nou maar wat), dan zou hij er worden uitschopt. En geloof me, alle PVV stemmers hebben een hekel aan Moslims, waarom zouden ze anders op hem stemmen? Ik ken genoeeeg uitspraken, waarbij hij de Islam belachelijk maakt.
Alexandra_ schreef:Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit: Feit blijft trouwens dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn niet door autochtonen vermoord zijn, hebben 'wij' Nederlanders al zo'n actie op onze naam staan? (en nee heb het niet over wat 100 jaar geleden gebeurd is, of in het buitenland oid)
Edit:
Ook wel interessant
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2249910.ece/Er_zijn_niet_slechts_een_paar_criminele_Marokkanen
Alexandra_ schreef:Edit:
Ook wel interessant
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2249910.ece/Er_zijn_niet_slechts_een_paar_criminele_Marokkanen
Alexandra_ schreef:Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit: Feit blijft trouwens dat Theo van Gogh en Pim Fortuyn niet door autochtonen vermoord zijn, hebben 'wij' Nederlanders al zo'n actie op onze naam staan? (en nee heb het niet over wat 100 jaar geleden gebeurd is, of in het buitenland oid)
Edit:
Ook wel interessant
Joolien schreef:Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd van deze man speelt?
chevax schreef:Ceriadwen schreef:Het is heel normaal hoor dat men hetgeen beschermt waar die van afhankelijk is. Mensen die met allochtonen werken willen (buiten dat me deze mensen willen helpen) ook hun bestaanszekerheid veilig hebben.
Het maakt alleen voor mij een stuk inzichtelijker waarom iemand zo kortzichtig naar het programma van PVV kijkt en alleen het allochtonenvraagstuk eruit haalt.
Dit vind ik echt een lage opmerking en zeker tegen iemand die telkens op een fatsoenlijke manier haar standpunt uitlegt. Volgens mij mag iets minder ook wel, in het kader van de discussie maar ook met het oog op normale omgangsvormen.
fransje23 schreef:Alexandra_ schreef:Ik zal het even opzoeken over dat 80% van de allochtonen minstens één keer in aanraking is gekomen met politie.
Edit:
Ook wel interessant
Ik word toch best verdrietig van zo een reactie![]()
Als je zo een stukje recente geschiedenis al niet weet, vrees ik helemaal voor de geschiedenis die nog iets langer geleden is.
De afkeer van Wilders tegen de islam heeft natuurlijk ook alles te maken met zijn band met het jodendom en Isreal. Hij is daar gewoon ook echt niet objectief in.
huppelz schreef:ja eh beetje geven beetje nemen toch?
Een standpunt tot in extremen verdedigen leidt tot tunnelvisie.
Aan de ene kant gaat een partij roepen: IEDEREEN is fout en aan de andere kant opeens: IEDEREEN is lief!!
Citaat:De politiek heeft discriminatie zelf in de hand gewerkt.
Persoonlijk denk ik dat NL'ers over het algemeen een gezapig volkje zijn. Hartelijk, open, vrijgevig.
Echter is het natuurlijk vreemd dat de overheid minderheden bepaalde 'kadootjes' ging doen die normale mensen niet konden betalen.
Dat werkt frictie in de hand en zeker als je dan keer op keer leest dat de integratie mislukt deels.
Citaat:De islam op zich is een religie die niet samengaat met onze westerse normen en waarden.
De gematigde moslims zijn wellicht goed tevreden met hoe het er in Europa aan toe gaat, maar er is natuurlijk ook een deel van die mensen die liever de sharia ingevoerd ziet worden.
Citaat:Een aantal mensen van buitenlandse afkomst vind de cultuurschok te groot. Er word hier ook gesproken over meerdere generaties.
Het is lastig als een kind hier geboren word en alles meekrijgt van de omgeving en thuis op een heel andere manier benaderd word. Dat leid natuurlijk ook tot conflicten?
Citaat:Het zou dus zomaar kunnen dat er een gebrek is aan kennis en vaardigheden aan 2 kanten.
Blue_Eyes schreef:En dat zijn vaak de jongens van de derde generatie, hebben een Nederlands paspoort, en dus kun je die er niet uit mikken, dat is ongrondwettelijk.
huppelz schreef:denk ook niet dat 'iedereen' (kijk snap je nu wat ik bedoel?) het land uit knikkeren een optie is.
Een jarenlang gedoogbeleid en struisvogelpolitiek draagt gewoon niet bij aan een goede integratie denk ik.
In de jaren '80 bijv. werd er flink gedaan aan positieve discriminatie (verzin die term niet zelf).
Het is een deel van onze eigen cultuur om de vinger te wijzen denk ik zo.
"Wij" weten HET.
Het is ook niet verkeerd als iemand opstaat voor de 'zwakkere' medemens. Integendeel!
Maar wat is bijv het nut om allochtonen gratis te laten knippen bij de kapper terwijl ze uitgelegd krijgen op welke uitkeringen ze recht hebben?
Wat is het nut van Surinaamse drugsverslaafden een vakantie aanbieden terwijl er geen nazorg is?
Met het aanwijzen van de 'zwakkere' word er al een stempel gegeven aan die persoon of niet?
Soms denk ik weleens: je zult maar een arts uit Iran zijn die asiel aanvraagt en jarenlang met je gezin in een asielzoekerscentrum zitten. Hoe gek word je dan?
Citaat:Maar wat is bijv het nut om allochtonen gratis te laten knippen bij de kapper terwijl ze uitgelegd krijgen op welke uitkeringen ze recht hebben?
Wat is het nut van Surinaamse drugsverslaafden een vakantie aanbieden terwijl er geen nazorg is?