Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:32

Volgens de militaire radar is het vliegtuig omgekeerd en heeft minstens 500 km de andere kant opgevlogen en alle communicatie apparatuur uitgezet. Was daarom niet meer te zien op de radars, maar wel op die van de militaire radars. Apart... Dan was het ook geen ongeluk of nood als ze nog 500km kunnen vliegen.

http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... 1720140311

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:34

500km... Mocht het vliegtuig alsnog in zee gecrasht zijn vinden ze die denk ik dan de komende 5 jaar nog niet terug :n Zo'n groot gebied..! Maar als ze alle communicatieapparatuur hebben uitgezet en zijn doorgevlogen lijkt het wel een kaping toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:36

Volgens Interpol is het waarschijnlijk geen terroristische actie.

Schreef bijna: touristische attractie :?

Sammie

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:37

Dat begint het onderhand ook wel te worden :D :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:37

Ja inderdaad :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:38

Je zou hier wel een vet spannend boek over kunnen schrijven :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:40

Dat is wel gek. Nog 500 kilometer gevolgen zonder communicatie apparatuur? (En mijn vraag is dan weer, hoe weten ze dat het die afstand was?)
Maar dan lijkt het inderdaad aardig op iets dan gepland is. Maar de tijd zal het leren. Ik blijf dit in elk geval wel volgen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:41

maar als blijkt dat het vliegtuig wel zo laag vloog dan is de crash in zee toch minder hard? euh lijkt mij anders dan dat je van heel hoog naar beneden komt....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:43

eilleen333 schreef:
Dat is wel gek. Nog 500 kilometer gevolgen zonder communicatie apparatuur? (En mijn vraag is dan weer, hoe weten ze dat het die afstand was?)
Maar dan lijkt het inderdaad aardig op iets dan gepland is. Maar de tijd zal het leren. Ik blijf dit in elk geval wel volgen.

Ik denk dat ze hem tot 500 km terug hebben kunnen volgen op de militaire radar. En dat die misschien daarna ook daar van de radar is verdwenen? Maar lijkt mij absurd dat die in de straat van Malaka gestort is. Dan moet iemand wel iets gezien hebben..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:45

maar nu is de kans natuurlijk er wel weer dat ie niet neer gestord is toch? ik haal misschien gekke scenario's in mn hoofd, maar ik vind die mobieltjes gewoon gek, ook dat er online gebruik is gespot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:48

Ben trouwens ook wel benieuwd wat er over de mobieltjes klopt, en wat een hoax is :P
Was namelijk ook al een engels bericht dat het een kaping was, maar blijkt een hoax te zijn :)

Hee, die vraag had ik nog niet eens bedacht! Hoe weten ze of het ong 500km is geweest inderdaad?! Lijkt me dan via dat signaal wat ze gevonden hebben te zijn. Maar wie weet..

Ik hoop gewoon dat het vliegtuig snel wordt gevonden, overlevenden of niet, dan weten we tenmiste wat er gebeurd kon zijn. Zo'n zwarte doos is megasterk, dus als ze die vinden kunnen ze er vast nog wel informatie uit halen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:50

Het is geen kaping, maar ze draaien wel out of the blue om zónder het te melden, zetten vervolgens ook alle communicatiemiddelen uit zónder een noodsignaal te geven en vliegen vervolgens ook nog eens 500 km zo verder. Rara politiepet... :?

Van de Telegraaf:
Citaat:
Dat onthult een vrouw op de Australische televisie. Jonty Roos vertelt dat ze met een vriendin na een vakantie in Thailand naar Kuala Lumpur vloog, en de hele vlucht in de cockpit doorbracht nadat de piloten ze hadden 'gespot' in de rij voor het instappen.

Tijdens de vlucht rookte de 27-jarige piloot en ging hij veelvuldig met de knappe blondines op de foto. "Ik was compleet in shock, kon het niet geloven", vertelt de vrouw. "Ze waren de hele vlucht met ons aan het kletsen". De piloten vroegen de blondines om nog wat langer in Kuala Lumpur te blijven, zodat ze de dames mee uit konden nemen.

Het toestel van Malaysia Airlines, met aan boord 239 mensen, verdween begin van het weekend boven de Zuid-Chinese Zee van de radar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:55

Volgensmij zijn er trouwens teveel scenario's te bedenken dan dat wij weten..
- Zelfmoord piloot en/of co-piloot
- Aanslag/kaping
- Mankementen waardoor passagiers en bemanningsleden buiten bewustzijn raakten, vliegtuig onbemand..
- Problemen Automatische piloot en/of andere belangrijke dingen in de cockpit. Zoals kapotte hoogtemeter..
- Vogels?! Als die in de motoren komen kan het vliegtuig ook down gaan, maar vliegen daar wel vogels? En die waren dan wel op de radar te zien als het zo'n grote groep is..

En om dan ook nog wat scenario's van doorvliegen te bedenken:
- netjes geland op een onbewoond eiland (moet toch opvallen?!)
En in hoeverre kun je netjes landen?!

En natuurlijk de aliën-invasie!!!!!!!! :)) :)) :') :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:57

de telegraaf weer hoor..

dat het met 2 piloten gebeurd is, betekend het niet dat deze piloten zo waren. misschien hadden die wel jonge kinderen thuis, en hebben ze gevochten voor hun leven, en dat van de andere weer. lekker smakeloos, rot krant. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:58

femo schreef:
de telegraaf weer hoor..

dat het met 2 piloten gebeurd is, betekend het niet dat deze piloten zo waren. misschien hadden die wel jonge kinderen thuis, en hebben ze gevochten voor hun leven, en dat van de andere weer. lekker smakeloos, rot krant. :P

Ik begreep juist dat 1 van die piloten de co-piloot van deze vlucht was vandaar ook de link ermee.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:58

Joaltijd schreef:
Volgensmij zijn er trouwens teveel scenario's te bedenken dan dat wij weten..
- Zelfmoord piloot en/of co-piloot
- Aanslag/kaping
- Mankementen waardoor passagiers en bemanningsleden buiten bewustzijn raakten, vliegtuig onbemand..
- Problemen Automatische piloot en/of andere belangrijke dingen in de cockpit. Zoals kapotte hoogtemeter..
- Vogels?! Als die in de motoren komen kan het vliegtuig ook down gaan, maar vliegen daar wel vogels? En die waren dan wel op de radar te zien als het zo'n grote groep is..

En om dan ook nog wat scenario's van doorvliegen te bedenken:
- netjes geland op een onbewoond eiland (moet toch opvallen?!)
En in hoeverre kun je netjes landen?! :')

En natuurlijk de aliën-invasie!!!!!!!! :)) :)) :)) :)) :)) :') :')

Hangt er vanaf. Een vliegtuig vliegt op 10 km hoogte. De hoogste soort onder de vogels is de gans. Deze vliegt op ongeveer 7 kilometer hoogte. Dus het zou alleen kunnen als het vliegtuig aan het opstijgen was of weer naar beneden is gegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:59

Tsja, het kan altijd!
Maar ik denk dan niet, dat als je zelfmoord wil plegen je heel veel mensen mee wilt nemen die je niet kent..
Maar ik vind het wel * om over zoiets te denken, je weet het niet, misschien was hij wel een supervrolijke getrouwde vent! Tsja, wie zal het zeggen?!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:00

Yvank_ schreef:
femo schreef:
de telegraaf weer hoor..

Ik begreep juist dat 1 van die piloten de co-piloot van deze vlucht was vandaar ook de link ermee.

oh, dan heb ik niets gezegd! maar het is natuurlijk niet zo dat een beetje kletsen het zo fout kan gaan.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:02

Joaltijd schreef:
Tsja, het kan altijd!
Maar ik denk dan niet, dat als je zelfmoord wil plegen je heel veel mensen mee wilt nemen die je niet kent..
Maar ik vind het wel * om over zoiets te denken, je weet het niet, misschien was hij wel een supervrolijke getrouwde vent! Tsja, wie zal het zeggen?!

Mensen die echt van het leven willen, doen het in stilte. Die gaan het niet doen met allemaal passagiers in het vliegtuig, denk ik :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:03

Joaltijd, ik vind het een hele vervelende situatie dat het vliegtuig is neergestort, tevens ook boeiend omdat het zo'n mysterie is. Zou je je smileys willen aanpassen aan de situatie? Zo vind ik ze niet bepaald gepast.

Edit: ik zeg overigens niet dat mensen maar moeten gaan sippen en dat een geintje niet mag. Maar er is een verschil tussen 1 lol-smiley en 10 in 1 bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:29

Omdat een alieninvasie tamelijk onmogelijk is heb ik er smileys achtergedaan :) nu het grootste gedeelde daaro verwijderd.
Sorry!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:32

Volgens mijn broertje (die het heel serieus beweerde trouwens) is het vliegtuig misschien in een wormhole terecht gekomen (soort zwart gat) en komt hij daar in de toekomst vanzelf weer uit vliegen. Hij kijkt iets teveel Star Trek :+

http://edition.cnn.com/2014/03/11/world ... ?hpt=hp_t1

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:36

rapunzelx schreef:
Joaltijd schreef:
Tsja, het kan altijd!

Mensen die echt van het leven willen, doen het in stilte. Die gaan het niet doen met allemaal passagiers in het vliegtuig, denk ik :+

Dat weet je niet. Mensen die voor de trein springen veroorzaken ook genoeg trauma's maar het enige wat hun willen is niet meer leven dus die denken daar niet echt over na. Al heb ik zelf nog nooit gehoord dat piloten zelfmoord plegen in het vliegtuig? Of het vliegtuig laten neerstorten of zo. Nu volg ik ook geen nieuws over vliegtuigen aangezien ik er toch nooit in ga stappen maar toch, gebeurt dat echt?

Zelf denk ik aan een kaping. Ze moesten de radar uit zetten en kunnen dus overal zijn geland. Ik denk overigens niet in zee want dan zouden er niet zó veel mobieltjes het doen imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:38

Ik lees best veel bij kaping dan moet het vliegtuig toch gezien zijn. Maar aan de andere kant als hier een vliegtuig over vliegt dan let ik daar ook niet op. Of althans ik zou niet zoiets hebben he dat kon wel eens dat vermisste vliegtuig zijn! De hoogtes waar ze op vliegen (zelfs als ze lager zouden hebben gevlogen) is volgensmij toch niet zo laag dat mensen alles hebben kunnen zien ?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:39

Zelfmoord lijkt me absoluut niet hoor. Daar zijn cru gezegd simpelere methodes voor, en lijkt mij inderdaad onwaarschijnlijk dat een piloot dan heel zijn vliegtuig meeneemt de dood in.