Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:53

Duur? Ik vind een tientje per kilo echt ontzettend weinig... Op alle manieren waarop ik het kan bedenken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:54

Shadow0 schreef:
Duur? Ik vind een tientje per kilo echt ontzettend weinig... Op alle manieren waarop ik het kan bedenken.

€6,- een kilo kip bij AH :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:49

Shadow0 schreef:

Ik was onlangs in het buitenland en daar kostte kip 40 euro per kilo... Smaakte ook veel beter dan hier, het vlees was steviger en smaakvoller.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:53

Biokippedijtjes smaken ook beduidend beter dan kiloknaller-jumbokip :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:17

Absoluut!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:07

Ik proef het écht niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:23

vuurneon schreef:
Ik proef het écht niet :o

Ik ook niet. En dat terwijl ik jaren vlees van eigen land heb gegeten. Zoals kippen,koeien,schapen,varkens en volgens mij zelf gans :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:27

Bij de Hoogvliet kost 300 gram gemengd gehakt €1.40,- wat de kiloprijs ongeveer €4.60 maakt. Dan denk ik hoe is dat mogelijk?
Ik koop mijn vlees altijd bij de lidl, €2.25 voor 300 gram biologisch rundergehakt. Eet liever minder en verantwoord dan veel onverantwoord.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 15:36

Ga eens omrekenen dan, wat een koe of varken oplevert. En ga dan eens nadenken, dat is dus wat een dierenleven kost. (Ietsje minder zelfs nog, want die boer wil ook wel een boterham op zijn bord.)
Ik kan me in veel prijzen niet indenken dat daar ook maar enig waardig bestaan aan vast zit :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:49

Magrathea schreef:
Ga eens omrekenen dan, wat een koe of varken oplevert. En ga dan eens nadenken, dat is dus wat een dierenleven kost. (Ietsje minder zelfs nog, want die boer wil ook wel een boterham op zijn bord.)
Ik kan me in veel prijzen niet indenken dat daar ook maar enig waardig bestaan aan vast zit :n

Dat ligt er maar net aan... Bedenk ook even dat er ín die prijs heel veel verwerkt zit he. In de melkindustrie bijvoorbeeld ook de verkoop van kalveren. Voer voor koeien bestaat voornamelijk uit kuil, mais en soja. Geen inmens dure producten. En aangezien de boer er zelf dus weinig op verdient is het wat dat betreft makkelijk om de kostprijs van het dier zelf zo laag mogelijk te houden. De prijs van een koe of varken of de melk/eieren hangt overigens ook niet aan de verkoopprijs van het vlees. Er word namelijk véél meer mee gedaan dan wat de mens denkt. Zo'n koe word in vele stukken gesneden bijvoorbeeld. Dierenvoer word er van gemaakt, gelatine en dus gaat het ook in de snoepindustrie.

Eieren worden ook gebruikt in de shampoo industrie en dergelijke. Het is dus véél meer dan alleen het stukje vlees wat jij koopt in de winkel. Als je ál die prijzen bij elkaar optelt, wat een koe uiteindelijk oplevert kom je op véél meer uit dan wat de boer er voor krijgt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:49

Marjoow, ik was ook optimistisch :P

Citaat:
BREAKING: JUMBO komt met nieuwe verklaring.
"TROS Radar heeft in haar uitzending aandacht besteed aan de manier waarop paarden worden behandeld voor en op het moment dat zij worden geslacht. Wij zijn geschokt door deze reportage. Onze leveranciers hebben aan ons bevestigd keurig naar alle geldende regels te handelen. Wij hebben nooit redenen gehad om daaraan te twijfelen, maar zullen de zaak direct onderzoeken. Als we onjuistheden tegenkomen of als onze leveranciers dit niet voor 100% kunnen uitsluiten, zullen wij de samenwerking direct beëindigen. Jumbo wil beslist géén paardenvlees verkopen waarvoor dieren onnodig hebben geleden."

Sorry, maar dit geloof ik dus echt niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:51

Natuurlijk weten ze dat wel := dit is een typisch geval van een sociaal gewenste reactie geven. Het is al járen bekend dat er over zee zo met de dieren wordt omgegaan als Jumbo werkelijk dat niet weet dan weten ze ook niet waar hun vlees vandaan komt en dat lijkt me nog veel kwalijker :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:55

Dag Jumbo :evaw:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:07

Sorry dat ik het zeg, maar dat hele paardengebeuren is ook wel een beetje overdreven hoor. Ga eens omrekenen, hoeveel paardenvlees word er verkocht in Nederland? Hoeveel daarvan produceert Nederland zelf?

Als je iets wilt betekenen ga dan eerder de Franse markt aanpakken bijvoorbeeld. De Nederlandse supermarkten verkopen namelijk bijna geen paardenvlees. Het enige wat AH aanbied is paardenrookvlees bijvoorbeeld. Ik weet niet wat Jumbo en andere supermarkten aanbieden, maar het marktaandeel voor paardenvlees in Nederland is zó klein, dat je daar amper verandering in zal brengen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:10

Marjoow schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar dat hele paardengebeuren is ook wel een beetje overdreven hoor. Ga eens omrekenen, hoeveel paardenvlees word er verkocht in Nederland? Hoeveel daarvan produceert Nederland zelf?

Als je iets wilt betekenen ga dan eerder de Franse markt aanpakken bijvoorbeeld. De Nederlandse supermarkten verkopen namelijk bijna geen paardenvlees. Het enige wat AH aanbied is paardenrookvlees bijvoorbeeld. Ik weet niet wat Jumbo en andere supermarkten aanbieden, maar het marktaandeel voor paardenvlees in Nederland is zó klein, dat je daar amper verandering in zal brengen.

Maar het overgrote deel van het paardenvlees verdwijnt in de snacks, kroketten en frikandellen enzo. En dáár worden er nu net wel een hele hoop van verkocht. Paardenbiefstuk is ook steeds meer "in" trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:11

Scheelt dat we toch alleen boodschappen doen bij de Aldi en vlees is vlees :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:12

Magrathea schreef:
Marjoow schreef:

Maar het overgrote deel van het paardenvlees verdwijnt in de snacks, kroketten en frikandellen enzo. En dáár worden er nu net wel een hele hoop van verkocht. Paardenbiefstuk is ook steeds meer "in" trouwens.

Ook daarin zit eigenlijk voornamelijk restvlees. Leg het eens naast elkaar. Ik denk niet dat het nut heeft om zo'n actie in Nederland op te zetten. Kroketten en frikandellen bevatten inderdaad paardenvlees, maar er zit van alles in. En wat ik zeg, een hoop paardenvlees komt ook gewoon uit Nederland zelf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 13:58

Wat ik dus weer heb begrepen is dat het Nederlandse kwaliteitsvlees (van Nederlandse slachtpaarden die een goed leven hebben gehad) wordt geëxporteerd en dat het krokettenvlees dus van over de zee wordt gehaald. Dat is goedkoper, daar gaan ze niet al dat mooie Nederlandse vlees in doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:19

Zelfs als Nederland maar weinig paardenvlees zou afnemen, het is toch schandalig?
Maar het gaat fout bij de mensen die zeggen: "ja ik vind het erg jammer maar ik eet toch graag een broodje kroket"
Als men niet daadwerkelijk dit soort producten boycot dan komen we nooit verder.
Ik vond de beelden afschuwelijk om te zien, het gesol met die paarden die dan afgekeurd werden voor het slachthuis en dan het hele transport weer terug moesten en daarna weer opnieuw naar Mexico. Eindeloos onnodig leed, alleen voor een paar centen
Wat zijn dat voor mensen die dat werk kunnen doen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:33

Nikass schreef:
Zelfs als Nederland maar weinig paardenvlees zou afnemen, het is toch schandalig?
Maar het gaat fout bij de mensen die zeggen: "ja ik vind het erg jammer maar ik eet toch graag een broodje kroket"
Als men niet daadwerkelijk dit soort producten boycot dan komen we nooit verder.
Ik vond de beelden afschuwelijk om te zien, het gesol met die paarden die dan afgekeurd werden voor het slachthuis en dan het hele transport weer terug moesten en daarna weer opnieuw naar Mexico. Eindeloos onnodig leed, alleen voor een paar centen

Schandalig is het zeker, maar wat kunnen wij er nu werkelijk aan doen? Dat klinkt grof en dat is niet de juiste instelling, maar vanuit Nederland kan er niks veranderd worden ben ik bang, enkel omdat het eten van paardenvlees hier nog net niet als een zonde word gezien :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:44

Marjoow schreef:
Nikass schreef:

Schandalig is het zeker, maar wat kunnen wij er nu werkelijk aan doen? Dat klinkt grof en dat is niet de juiste instelling, maar vanuit Nederland kan er niks veranderd worden ben ik bang, enkel omdat het eten van paardenvlees hier nog net niet als een zonde word gezien :P

Als iedereen zo denkt kun je inderdaad net zo goed elke dag lekker goedkoop vlees blijven kopen. Deze uitspraak vind ik het echter mooi samenvatten ;)

Afbeelding