De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:17

En wat denk je ermee te bereiken ersina?
Heb de actie op fb al een paar x langs zien komen, dus er zijn kennelijk mensen die erachter staan en het een goed plan vinden.
Leg mij eens uit wat er zo goed is aan dit plan? Wat bereik je ermee?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:20

Er is iig beweging..alleen ik zelf had het over een ludieke actie..ergens in mn vorige posten uitgelegd, waarom ikzelf van mening ben dat de wegen blokkeren geen optie is ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:40

Ik denk ook dat er weinig wegen geblokkeerd zullen worden, maar heb mij vaker verbaasd dat een actie wel werd uitgevoerd dus ik wacht af :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:44

En wat denk je met die actie op te schieten Ersina?

Russel, ik ben al 4 jaar met mijn benen onder moeders eettafel uit dus in deze is dat een fout in jouw inschattingsvermogen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:01

vuurneon schreef:
Ik denk ook dat er weinig wegen geblokkeerd zullen worden, maar heb mij vaker verbaasd dat een actie wel werd uitgevoerd dus ik wacht af :=

Ik denk dat we ons hier best over kunnen verbazen. Op de snelwegen waar je al praktisch stil staat is dat makkelijk te doen..

Maar dit wordt vast snel opgelost wanneer er politie bij komt. Ze worden er in iedergeval niet beter van, eerder slechter wanneer ze boetes opgelegd krijgen of misschien zelfs opgepakt worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:12

Opgelost als er politie komt? Of juist niet...*is Haren nog niet vergeten*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:16

LadyMadonna schreef:

Project W(eg) :D

Je mag neem ik aan ook niet zomaar het verkeer hinderen door opstoppingen te veroorzaken? Neem aan dat je iets moet aanvragen als je een dergelijk protest wil uitvoeren om opzettelijk files te veroorzaken?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:06

vuurneon schreef:
LadyMadonna schreef:

Project W(eg) :D

Je mag neem ik aan ook niet zomaar het verkeer hinderen door opstoppingen te veroorzaken? Neem aan dat je iets moet aanvragen als je een dergelijk protest wil uitvoeren om opzettelijk files te veroorzaken?

Maar dat is niet te vergelijken met dit. Bij haren waren er zo'n 250.000 genodigden, en er zouden 30.000 mensen komen en uiteindelijk zijn er een paar duizend geweest.

Dat zie ik hier echt niet gebeuren. Het gebeurd ook nog eens op verschillende snelwegen waardoor er van omliggende steden meer politie beschikbaar is. Daarnaast scheelt het ook nog dat kentekens duidelijk zichtbaar zijn en eventuele schade makkelijker verhaald kan worden. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:09

Er waren genodigden? For real?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:20

LadyMadonna schreef:
Er waren genodigden? For real?

Nou ja genodigden.. Er waren zoveel mensen uitgenodigd via dat evenement. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:23

Euh... Again... For real?
Maar goed, volledig off-topic.
Hoor nog steeds graag van de voorstanders wat ze hier nou zo goed aan vinden en wat ze ermee denken te veranderen..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:32

LadyMadonna schreef:
Euh... Again... For real?
Maar goed, volledig off-topic.
Hoor nog steeds graag van de voorstanders wat ze hier nou zo goed aan vinden en wat ze ermee denken te veranderen..

Hoezo for real?
Begrijp niet wat je ermee bedoelt..

Ik denk dat iedereen er wat aan wil doen, maar zelf geen actie willen opzetten.
Deze actie is er al en daar kan je je zo mooi bij aansluiten. De mensen die een stapje verder denken zijn tegen deze actie, maar willen dat er een andere actie wordt gehouden in Den Haag.

En mensen zoals ik die vinden dat je er toch niks mee bereikt en dat er nu eenmaal bezuinigd moet worden en waar je dat ook op doet, iedereen klaagt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:34

Er waren geen mensen uitgenodigd en er was geen evenement. Er was alleen een hoop dom volk wat zin had om te rellen... Daarom for real...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:35

Er zijn er hier een hoop die Russel verkeerd begrijpen (of niet willen begrijpen).
Maar voor een bepaalde groep die hier reageert op bepaalde dingen, klinken leuk als je nog bij je ouders woont.
Diverse dingen kom je pas achter als je al heel wat jaren verder op de ladder staat. En dat is totaal niet denigrerend: bedoeld zoals jullie dat opvatten
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 24-01-14 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:40

kiki1976 schreef:
Er zijn er hier een hoop die Russel verkeerd begrijpen (of niet willen begrijpen).
Maar voor een bepaalde groep die hier reageert op bepaalde dingen, klinken leuk als je nog bij je ouders woont.
Diverse dingen kom je pas achter als je al heel wat jaren verder op de ladder staat. En dat is totaal niet degraderend bedoeld zoals jullie dat opvatten

Denigrerend. En zo komt het wel over :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:47

Lees het eens niet als een aanval

Veel dingen wist ik ook niet toen ik nog thuis woonde en onderaan de ladder stond (om het maar zo te noemen). En toen had ik waarschijnlijk net zoals jullie gereageerd.
Nu heel wat jaren later, veel meer gezien en gedaan, ook qua werk en levenservaring.
Dan zie je dingen toch heel wat anders. Je ervaart dingen heel anders

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:50

Ik ben overigens gewoon huis bezitter en al lang volwassen, heeft mijn visie niet verandert. Eerder sterker gemaakt :) niet alles verandert, t is soms ook gewoon het karakter.

Ben natuurlijk wel verandert sinds mijn 16e; met huis, paard, werk, ziektekosten etc komt veel verantwoordelijkheid om het hoekje kijken om de financiën goed op orde te houden en de balans vriend en sociale leven met de verplichtingen te vinden. Ben groot geworden :Y)

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:57

Iedereen reageert vanuit zijn eigen gevoel en ervaringen. Ieder van ons leeft in verschillende omstandigheden, denkt anders over zaken en maakt verschillende dingen mee in zijn leven. Dat maakt wie we zijn, hoe we denken en reageren. Hoe mooi zou het zijn als we vrij van oordeel naar elkaar kunnen luisteren, en respect hebben voor elkaars verhaal in plaats van elkaar langs de meetlat te leggen van voor wie het leed het grootst is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:57

kiki1976 schreef:
Diverse dingen kom je pas achter als je al heel wat jaren verder op de ladder staat. En dat is totaal niet denigrerend: bedoeld zoals jullie dat opvatten

Ik ben generatiegenoot van Russel, maar ik deel haar mening niet.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:00

LadyMadonna schreef:
Er waren geen mensen uitgenodigd en er was geen evenement. Er was alleen een hoop dom volk wat zin had om te rellen... Daarom for real...

Het was niet officieel georganiseerd, nee.
Maar op Facebook heet dat toch een evenement en daarin kan je mensen uitnodigen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:00

Bizzybijtje schreef:
kiki1976 schreef:
Diverse dingen kom je pas achter als je al heel wat jaren verder op de ladder staat. En dat is totaal niet degraderend bedoeld zoals jullie dat opvatten

Denigrerend. En zo komt het wel over :)

Zo komt het ook op mij over, je eigen gelijk halen door te denigreren bah. :n
Omdat ik net om de hoek kom kijken in de wereld "van grote mensen" hebben ik, en mijn generatie geen kennis van zaken? We missen de praktijkervaring ja.

Ik ben er van overtuigt dar we in Nederland in onze handjes mogen knijpen met wat we allemaal krijgen qua sociale zekerheid en voorzieningen, kijk alleen al naar het onderwijs iedereen krijgt hier kans om te studeren.

Wil je minder belasting betalen? Ga dan naar een belastingparadijs en dan zul je snel genoeg merken wat voor zekerheden we hier hebben.

Klagen is zo makkelijk en je bereikt er geen donder mee.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:02

LesleyxLinn schreef:
LadyMadonna schreef:

Het was niet officieel georganiseerd, nee.
Maar op Facebook heet dat toch een evenement en daarin kan je mensen uitnodigen.

Leef jij onder een steen of?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:04

Ik heb best wat vrienden in alle klassen, leeftijden en hoeken van Nederland maar ik heb het bericht niet langs zien komen hoor...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:06

@Ladymadonna, kan het wat vriendelijker? Ik dacht ook dat die meid gewoon een Facebookpagina voor een feest had gemaakt, wat een beetje uit de hand liep := over denigrerend gesproken!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:41

Het was in eerste instantie wel een uitnodiging via FB die openbaar was gedaan, waardoor deze door iedereen kon (en werd) gedeeld.
En daardoor liep het uit de hand.