(Mega) Brand centrum Leeuwarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:41

Ik woon buiten de stad in Leeuwarden.. Ben ik een weekend in Amsterdam, hoor ik dat er een brand is uitgebroken en vanochtend hoorde ik dat er iemand is omgekomen.. Allemachtig, wat verschrikkelijk, verschríkkelijk. ;( Zoiets, dat verwacht je gewoon niet. Niet in ons Leeuwarden, niet in onze mooie stad, daar gebeurd dat toch niet? En het is wel gebeurd.. Wat een nachtmerrie. Die arme, arme jongen, wat zal hij bang zijn geweest ;( Alle betrokkenen, familie, bewoners, vrienden, hulpverleners, heel veel sterkte gewenst. Zoals een artikel op internet al schreef: "Leeuwarden rouwt."

Froukje_J

Re: (Mega) Brand centrum Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:50

Vreselijk!
Een zware dag voor Leeuwarden en omgeving!!
Hier 20km van lwd roken we het zelfs!!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:58

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik woon er vlakbij en ik moet zeggen: dieprespect voor die brandweermannen die zo hard hun best hebben gedaan. Geen enkel spoor van paniek toen het een onbegonnen zaak was, 12 uur lang alleen maar panden proberen te redden want het hele blok had af kunnen fikken zo snel sloegen de vlammen om zich heen. De schade is enorm, zowel financieel als emotioneel.
Ik heb er zelf in de stromende regen gestaan en ik heb me doodgeërgerd aan mensen die het vertikte om naar hulpverleners te luisteren puur om er met hun neus boven op te zitten. Mensen die door de politie zijn gearresteerd omdat ze totaal geen respect voor de situatie hadden! Zulke mensen horen zich diep te schamen.
Ik heb ook nog wat foto's kunnen schieten vanaf verschillende plaatsen, veilig achter het hek. Het zijn geen hele spectaculaire foto's want ze zijn later op de avond gemaakt toen de vlammen minder waren. Ik weet niet of jullie geïnteresseerd zijn om deze te zien?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:00

Vind het wel interessant om ze te zien.
Al zijn er wel heel veel foto's op internet rondgegaan.
Ookal woon ik totaal niet in de buurt van Leeuwarden, ben er toch wel van geschrokken.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:01

simo0ne schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik woon er vlakbij en ik moet zeggen: dieprespect voor die brandweermannen die zo hard hun best hebben gedaan. Geen enkel spoor van paniek toen het een onbegonnen zaak was, 12 uur lang alleen maar panden proberen te redden want het hele blok had af kunnen fikken zo snel sloegen de vlammen om zich heen. De schade is enorm, zowel financieel als emotioneel.
Ik heb er zelf in de stromende regen gestaan en ik heb me doodgeërgerd aan mensen die het vertikte om naar hulpverleners te luisteren puur om er met hun neus boven op te zitten. Mensen die door de politie zijn gearresteerd omdat ze totaal geen respect voor de situatie hadden! Zulke mensen horen zich diep te schamen.
Ik heb ook nog wat foto's kunnen schieten vanaf verschillende plaatsen, veilig achter het hek. Het zijn geen hele spectaculaire foto's want ze zijn later op de avond gemaakt toen de vlammen minder waren. Ik weet niet of jullie geïnteresseerd zijn om deze te zien?

Ben wel benieuwd naar de foto's :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:03

Iemand al spullen aangemeld voor 058 helpt 058? Wij gaan binnenkort verhuizen dus hebben wel wat over wat hopelijk iemand blij kan maken. Toch nog iets terug kunnen doen..
Vreselijk zeg de foto's, zo triest. Las op lc dat de overkant van de straat wel weer is vrij gegeven voor verkeer. T is mijn standaardroute naar t station dus ben benieuwd morgenochtend..

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:04

Zelfs hier in België hadden ze van die brand gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:07

Ik had over 2 katten en een konijn gehoord die ze hadden gered? Iemand die meer weet?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:07

Datjaa schreef:

Echt waar? Jeetje!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:08

Ik kom niet uit leeuwarden, verre van, ben er zelfs nog nooit geweest.

Maar tranen in mn ogen en kippenvel op mn rug, wat is dit vreselijk. Ik leef mee met de nabestaanden van Isdart en iedereen die zijn leven en spullen letterlijk in vlammen op heeft zien gaan. Vreselijk.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:10

Ik ben vanochtend ook nog even wezen kijken maar doordat de hekken zo ver weg stonden kon ik weinig zien. Wel kon ik zien dat er een paar panden zijn ingestort, alleen de voorgevel staat nog en de winkel waar de brand begon is helemaal afgefikt. En heel veel waterschade, je hoorde het water naar beneden vallen van de panden. Het was nogal vroeg, uurtje of 10 en ook nog eens zondag dus je kon het goed horen.

Ik ben de foto's nu aan het uploaden, even simpel in mijnalbum en de kwaliteit zal ook wel slechter zijn want het zijn hele grote foto's dus heb even aangevinkt dat ze kleiner gemaakt moesten worden. Anders duurt het ook weer zo lang

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:12

Ik woon verre van leeuwarden gelukkig, maar het voelt toch dichtbij door al die updates en wat een ontzettend triest verhaal :(

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:15

Er is ook een heel aparte foto op fb verschenen!!zelfde als die ook op de begin pagina staat
Hier zijn 2gezichten is te zien heel vreemd

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:18

Froukje_J schreef:
Er is ook een heel aparte foto op fb verschenen!!zelfde als die ook op de begin pagina staat
Hier zijn 2gezichten is te zien heel vreemd

Ja ik zie ze inderdaad!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:20

Sorry, welke foto is dat?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:21

ik denk maar net hoe je het wilt zien.. ik heb ze ook gezien inderdaad maar of het toeval is of niet?? geen idee

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:24

2de foto uit beginpost!!ja ik ben zelf exht een nuchtere fries
dus eerste wat ik riep was fotoshop....
Hoop dat Leeuwarden over deze ramp heen komt!!!

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:28

Datjaa

UMayDream schreef:
Datjaa schreef:

Echt waar? Jeetje!

Jep! Ik heb gisteravond en vandaag steeds de nieuwsberichten gevolgd, omdat ik niet in NL was, maar ben wel bekend in Leeuwarden.
Nu kwam zonet een huisgenoot thuis, en die had het dus hier in BE ook meegekregen!
Laatst bijgewerkt door Datjaa op 20-10-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Ik zit nu al 5 minuten te kijken naar die foto en zie er werkelijk geen gezicht in.
Het is ook net wat je erin wilt zien denk ik hoor.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:30

Anoli schreef:
Ik zit nu al 5 minuten te kijken naar die foto en zie er werkelijk geen gezicht in.

Op de eerste foto staan ze maar het is inderdaad maar net wat je wilt zien.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:30

Anoli schreef:

Ik zie het ook niet hoor...wel een aantal achterhoofden maar gezichten... :?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:31

Ik vraag me echt af waarom mensen die gezichten er bijhalen. Dat slaat werkelijk als een tang op een varken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:32

Ik zie t niet? #foto

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:32