Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:24

suikermeisje schreef:
, leven en laten leven?

Nou, vervelend he? Dat laatste zinnetje zou je dus zelf eens toe moeten passen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:25

suikermeisje schreef:
En ik mag dat model toch dat uit vinden stralen? Blijkbaar niet mijn stijl, ik krijg er geen lekker gevoel bij, leven en laten leven?

Leven en laten leven schrijven EN een waardeoordeel opstempelen vanwege een vooroordeel over uiterlijk.

IEEEEEK.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:25

Ik vind het ook niet mooi als iemand zijn gezicht helemaal volsmeert. Een vriendin van mij doet dat en die weet ook dat ik het niet mooi vind en dat ik het zonde vind van haar echte gezicht. Meestal vertel ik het in de vorm van een grapje, maar ik heb ook een keer ronduit gezegd dat ze al die troep helemaal niet nodig heeft.

JackyBono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:27

Ik heb er zelf 3.
En krijg van sommige mensen tevhoren dat ze et wel iets vinden hebben.
En sommige vinde etniks.
Wel moet ik zegge dat ik alle 3 met een betekenis heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:31

JackyBono schreef:
Ik heb er zelf 3.
En sommige vinde etniks.

Ik hoop dat als het een spreuk is, je die niet zelf hebt geschreven :D

Electra63

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:33

Persoonlijk vind ik het onzin, dat tatoeages met een reden meer geaccepteerd lijken te worden dan de tatoeages die gezet zijn omdat de persoon het gewoon mooi vindt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:41

Electra63 schreef:
Persoonlijk vind ik het onzin, dat tatoeages met een reden meer geaccepteerd lijken te worden dan de tatoeages die gezet zijn omdat de persoon het gewoon mooi vindt.

Nóg wonderlijker is dit omdat de zuiver cosmetisch tatouages welke ´permanente make-up´ worden genoemd zo volstrekt normaal worden gevonden dat het in menig kapsalon op de kaart staat.

Laat je gezicht tatoueren met lijnen en kleur boven en om je ogen, om en op je lippen dan is dat prima ook in de Libelle.
Laat een plaatje wat je mooi vindt onderop je rug zetten en je bent sletterig, moet je het bedekt houden om geen aanstoot te geven.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-07-13 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:45

ik vraag me af hoe men aan die percentage's komt. het staat meestal niet perse op naam. Ik weet wel dat ik er maar weinig ken die er geen hebben. meeste hebben op zn minst eentje, al dan niet op een opvallende of zichtbare plek maar ze hebben er wel een.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:46

Huertecilla schreef:
JackyBono schreef:
Ik heb er zelf 3.
En sommige vinde etniks.

Ik hoop dat als het een spreuk is, je die niet zelf hebt geschreven :D

_O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:49

AlexandraM schreef:
ik vraag me af hoe men aan die percentage's komt. het staat meestal niet perse op naam. Ik weet wel dat ik er maar weinig ken die er geen hebben. meeste hebben op zn minst eentje, al dan niet op een opvallende of zichtbare plek maar ze hebben er wel een.

Anonieme vragenlijsten aan representatieve steekproef-groepen; genaamd enquetes. Daarin staat dan, onder veel meer; heb je een tatouage ja/nee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:52

Een tattoo is erg hip op dit moment, en ik krijg de indruk dat er men erg snel tot plaatsen overgaat tegenwoordig. Het is wel definitief, als je hem later weer wilt verwijderen blijft hij altijd te zien (en het is ook erg duur). En hij kan mooi zijn als je jong bent, maar als de jaren gaat tellen en de zwaartekracht mee gaat spelen blijven hangt het er nog maar helemaal van af waar je hem hebt laten zetten.

Voor mij geen tattoo's, sommigen zijn mooi bij een ander, maar ik heb er niets mee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:54

Cassidy schreef:
Een tattoo is erg hip op dit moment, en ik krijg de indruk dat er men erg snel tot plaatsen overgaat tegenwoordig. Het is wel definitief, als je hem later weer wilt verwijderen blijft hij altijd te zien (en het is ook erg duur). En hij kan mooi zijn als je jong bent, maar als de jaren gaat tellen en de zwaartekracht mee gaat spelen blijven hangt het er nog maar helemaal van af waar je hem hebt laten zetten.

Voor mij geen tattoo's, sommigen zijn mooi bij een ander, maar ik heb er niets mee.

maar als je oud bent , wat ga je showen dan? :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:56

Cassidy schreef:

En die wijsheid voor die ´men´, dat heb je helemaal zelf uitgewerkt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:58

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Nóg wonderlijker is dit omdat de zuiver cosmetisch tatouages welke ´permanente make-up´ worden genoemd zo volstrekt normaal worden gevonden dat het in menig kapsalon op de kaart staat.

Laat je gezicht tatoueren met lijnen en kleur boven en om je ogen, om en op je lippen dan is dat prima ook in de Libelle.
Laat een plaatje wat je mooi vindt onderop je rug zetten en je bent sletterig, moet je het bedekt houden om geen aanstoot te geven.

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het met je eens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:00

Ojajoh schreef:

Op een 2500 jaar oud ietwat gezet stamhoofd zag de tattoo er nog prima uit ;)

Andere voorbeelden die _/-\o_ oude kerels die hier voorbij gekomen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:01

Electra63 schreef:
Het gebeurt niet vaak,

Volstrekt irrelevante informatie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:02

Huertecilla schreef:
En die wijsheid voor die ´men´, dat heb je helemaal zelf uitgewerkt?

Nee hoor, daar bulkt het van in de tattoo topics op Bokt :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:03

Ojajoh schreef:

Voor jou een vraag en voor mij een weet :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 06:29

Tuttebel schreef:
Ik moet zelfs bij mijn bijbaantje in de schoonmaak mijn klavertje 4 op mijn pols afdekken. stukje tape erover klaar..

Jeetje wat overdreven := ik heb ook een bijbaantje in de schoonmaak (in een verpleeghuis) en gister kwam m'n leidinggevende naar me toe om te zeggen hoe mooi ze m'n tattoo vond :)) (ik heb ook 1 op m'n pols)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 06:35

Hoe kan je eigenlijk zien of mensen snel 'overgaan' op een tattoo? Misschien gaat er wel veel bedenktijd aan vooraf?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 07:26

De hele wereld bestaat uit mensen die andere mensen 'veroordelen' op basis van hun uiterlijk.
Heel kortzichtig en in veel gevallen totaal verkeerd. Heel jammer, Nederland staat toch bekend om de liberale instelling. Blijkbaar alleen naar de buitenkant toe.

In mijn ogen compleet verspilde moeite om je druk te maken over wat andere mensen van je vinden. Als je dat doet wordt je in een bepaald hokje gestopt en ben je 'verplicht' daaraan te voldoen.
Dus vooral niet doen, je hebt maar 1 leven en dat moet je vooral leven zoals jíj dat wilt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:00

MontyRulezz schreef:
De hele wereld bestaat uit mensen die andere mensen 'veroordelen' op basis van hun uiterlijk.
Heel kortzichtig en in veel gevallen totaal verkeerd. Heel jammer, Nederland staat toch bekend om de liberale instelling. Blijkbaar alleen naar de buitenkant toe.

De wereld is groter dan alleen Nederland.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:19

MontyRulezz schreef:

Klopt.

Ook is hoe er in het buitenland over Nederland gedacht wordt niet altijd hetzelfde als men in Nederland graag denkt en wát men daar denkt gaat vooral over klompen, windmolens, de wallen, drugs, paarddwingen en konigingspraal in gouden koetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:22

Euhh dat is toch algemeen bekend dat mensen in andere landen, zo over ons denken :+

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:08

Cassidy schreef:
MontyRulezz schreef:

De wereld is groter dan alleen Nederland.

Klopt, alleen denken wij in Nederland dat we zo vrijdenkend zijn, maar dat is echt niet zo.
We doen wel alsof we zo vrijdenkend zijn, maar ondertussen zijn we zo kortzichtig en bekrompen als de pest. Zodra je niet in het 'normale' plaatje past, wordt je al raar bekeken.
Bah bah.