2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:38

22.30 uur: De politie heeft van meerdere bedrijven en particulieren videobeelden kregen van camera's langs de route die de vader van de vermiste broertjes vermoedelijk heeft afgelegd. De kwaliteit van de beelden is niet goed, maar wel bruikbaar, zegt de politie. De beelden worden vannacht opgewaardeerd en geanalyseerd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:38

van FB https://www.facebook.com/de.utrechtsehe ... ion=stream

Inwoner Van De Utrechtse Heuvelrug

Beste allemaal, na de oproep zijn er heel veel mensen naar het Doornse gat gekomen, iedereen hiervoor dank, ook namens de opa van Ruben en Julian. Bij terugkomst in het Doornse gat is er overleg geweest tussen boswachters, boa, en politie. Niet het verstoren van sporen is de oorzaak dat het zoeken even op een lager pitje moet. Omdat er zo overweldigend is gereageerd en er zoveel mensen zijn die iets willen doen moet dit natuurlijk in goede banen en gestructureerd plaatsvinden. Omdat we in een nationaal park wonen zijn er regels en veel landgoederen waar niet zomaar gezocht mag en kan worden. Morgenochtend is er overleg, daarna horen jullie meer!

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie inzet en motivatie. Samen sterk! Daar kunnen we allemaal trots op zijn!.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:09

Gisteravond een traan gelaten voor de jongens. Zouden ze nog leven? Of zijn ze er niet meer? Hebben ze geleden? Zijn ze bang geweest? Zijn ze nog bij elkaar? Wat ging of gaat er in die kleine koppies om?

Het zou je gezin maar zijn en je zal maar in onwetendheid zitten. Arme moeder, arme kinderen...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:42

Maar dan nog, waar begin je? Eiffel ligt ook redelijk in de buurt... En tegenover het tankstation ligt ook een klein stukje bos. Is eigenlijk prive bezit van DSM maar omdat er aan de weg wordt gewerkt is dat nu geopend als omleiding van die weg..

Hij was in Neerbeek omdat hij hier blijkbaar een ex heeft zitten en kende de omgeving ook redelijk.. Imo veranderd dat wel wat, dan zal hij niet in paniek naar het dichtsbijzijnde bos zijn gereden maar ergens waar hij/hun een binding mee hadden.

Amy77 schreef:
Chocobroodje..zo zitten wij hier thuis dus ook te rekenen..de jongens zijn bij het tanken om na 22uur gezien..01.40uur bij Rhenen..is ruim anderhalf uur rijden..dan blijft er nog anderhalf uur over..in die anderhalf uur kan je een hoop, maar ook een hoop kanten op.
Zouden ze idd niet daar moeten gaan zoeken? Hopelijk komen er beelden binnen, dat die jongens toen nog in de auto zaten bij Rhenen..maar ben zo bang dat dat niet meer het geval was.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:22

wat vreselijk dit, mijn gedachten gaan uit naar de moeder, heel veel sterkte!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:28

nog steeds niet gevonden wat een drama t zouden je kinderen maar zijn.. Wat zal die moeder gek worden van emotie en de onmacht

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:34

Ik hoop echt dat die kinderen heel erg snel gevonden worden, vooral voor de gemoedsrust van iedereen.
Maar als ik dan lees dat een rechter zeer kortgeleden de omgangsregeling met z'n kinderen erg versoberd heeft, en je bedrijf door de crisis in zwaar weer zit, dan kan ik me voorstellen dat je door het lint gaat. De manier waarop is buitenproportioneel, en had zo nooit mogen gebeuren natuurlijk.
Maar ik zie het meer en meer, vaders mogen hun kinderen nauwelijks meer zien, moeten zoveel betalen dat ze zelf nauwelijks een leven meer kunnen opbouwen en zijn heel vaak de boosdoener in het verhaal.
Nogmaals, dit had echt nooit mogen gebeuren maar laat de dood van deze man aanleiding zijn om de hele voogdijregeling eens onder de loep te nemen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:34

Het eerste wat ik doe iedere ochtend is checken of ze gevonden zijn..
Maar helaas nog geen spoor van hun te zien :n

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:28

Ik zit me echt af te vragen waarom ze dan nog geen huiszoeking bij de ex gedaan hebben?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:41

Waar heb jij dat gelezen want ik heb nog nergens een of ander verhaal erover kunnen lezen. Hoeft niet allemaal in details maar sinds deze vermissing vond/vind ik het zo vreemd want wat is er voor gevallen. Neem aan dat de vader het niet voor zijn lol heeft gedaan maar als het echt zo zou zijn gegaan w.b.t zijn bedrijf en uitspraak rechter over omgangsregeling ed. dan komt er in elk geval al iets meer naar boven. En nee helemaal alles precies in detail de media in brengen hoeft nou ook weer niet maar een beetje de waarom van wat er vooraf allemaal gebeurd kan zijn of gaande is want bij dit soort drama's zal er altijd wel een verhaal aan vast zitten.
MargreetW schreef:
Ik hoop echt dat die kinderen heel erg snel gevonden worden, vooral voor de gemoedsrust van iedereen.
Maar als ik dan lees dat een rechter zeer kortgeleden de omgangsregeling met z'n kinderen erg versoberd heeft, en je bedrijf door de crisis in zwaar weer zit, dan kan ik me voorstellen dat je door het lint gaat. De manier waarop is buitenproportioneel, en had zo nooit mogen gebeuren natuurlijk.
Maar ik zie het meer en meer, vaders mogen hun kinderen nauwelijks meer zien, moeten zoveel betalen dat ze zelf nauwelijks een leven meer kunnen opbouwen en zijn heel vaak de boosdoener in het verhaal.
Nogmaals, dit had echt nooit mogen gebeuren maar laat de dood van deze man aanleiding zijn om de hele voogdijregeling eens onder de loep te nemen.

Elke ochtend kijk ik ook eerst op mijn mobiel of de jongens al gevonden zijn maar helaas :o. Misschien heeft hij ze inderdaad wel in een huisje gestopt midden in de rimboe ergens waar zij geen hulp kunnen inschakelen en ook niet weten hoe eruit te komen, klinkt krankzinnig maar neem aan dat de politie ook in het water af zoekt naar de jongens.
Alhoewel als ie ze wel eerst heeft omgebracht en daarna in het water gegooid te hebben met eventuele stromingen zal het wel degelijk langer duren en zo ongeveer na een week zal het eventueel boven kunnen komen drijven ergens.

Maar brr ik hoop dat dat niet het geval is en ie ze gewoon in een huisje of iets verstopt heeft waar ze niet uit kunnen komen of nog erger niet weten waar ze zijn en geen hulp kunnen vinden.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:47

XFiemoX schreef:
Waar heb jij dat gelezen want ik heb nog nergens een of ander verhaal erover kunnen lezen. Hoeft niet allemaal in details maar sinds deze vermissing vond/vind ik het zo vreemd want wat is er voor gevallen. Neem aan dat de vader het niet voor zijn lol heeft gedaan maar als het echt zo zou zijn gegaan w.b.t zijn bedrijf en uitspraak rechter over omgangsregeling ed. dan komt er in elk geval al iets meer naar boven. En nee helemaal alles precies in detail de media in brengen hoeft nou ook weer niet maar een beetje de waarom van wat er vooraf allemaal gebeurd kan zijn of gaande is want bij dit soort drama's zal er altijd wel een verhaal aan vast zitten.
Dat stond hier:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2155 ... rde__.html

Wat ik een beetje raar vind is dat iedereen uit de omgeving van de vader het zo'n bijzonder aardige, sociale man vond. Nergens kwam er iemand die zei "het is een vreselijke vent".
Let wel, dit is nooit goed te praten maar die man moet toch wel heel erg in paniek of iets dergelijks zijn geweest om tot deze daad te komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:21

xBeauuu schreef:
Ik zit me echt af te vragen waarom ze dan nog geen huiszoeking bij de ex gedaan hebben?

Je krijgt niet zomaar een huiszoekingsbevel. Daar moet gegronde reden toe zijn.

Waarom is het raar dat niemand de vader een vreselijke vent vond? Dat hoeft hij toch ook helemaal niet te zijn geweest?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:25

Het staat er denk ik een beetje krom. Ik bedoel meer dat het geen rare vreemde man was, maar gewoon een vriendelijke sociale man. En dat er dus (denk ik) toch iets heel radicaals gebeurd moet zijn om tot zo'n besluit te komen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:25

Iedereen kan zomaar omslaan bij de juiste omstandigheden :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:26

Ah op die fiets :)
Of het speelde al heel lang maar hij was gewoon een kei in het niet laten zien van zijn gevoel. Tot de bom op een gegeven moment barst en dan is het vaak al te laat.

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:32

Cayenne schreef:
xBeauuu schreef:

Je krijgt niet zomaar een huiszoekingsbevel. Daar moet gegronde reden toe zijn.

Waarom is het raar dat niemand de vader een vreselijke vent vond? Dat hoeft hij toch ook helemaal niet te zijn geweest?

Ahh oke, dan snap ik het!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:10

Ik hoop maar dat beide jongens levend terug gevonden worden. Maar hoe langer het duurt hoe minder die kans zal worden, of ze moeten wellicht bij die ex van hem zitten maar lijkt me sterk dat als dat zo is haar buren oid dat dan wel gezien moet hebben of in elk geval iets verdachts?

Misschien heeft hij zijn kinderen wel vermomd en dus niet 123 herkenbaar :o.

Ik hoop dat ze niet ergens liggen te lijden of heel bang zijn brrr.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:10

MargreetW schreef:

Mijn gevoel is eerder: als hij tot zo'n daad in staat is, dan was een verminderde omgangsregeling misschien wel gerechtigd, en kwam die niet uit de lucht vallen.
Het getuigt van weinig echte liefde (en geen respect) voor je kinderen als je je eigen gekrenktheid op zo'n extreme manier boven hun welzijn stelt en ze zonder uitleg levend/dood ergens dumpt waar niemand ze kan vinden. Stel het ergste is waar en hij heeft ze echt vermoordt.. waarom heeft hij de lichamen dan bijv. niet in de auto achtergelaten, of, wat je misschien zou verwachten als hij dus zogenaam geen afstand van ze wou nemen, bij zich gehouden. Nee, het was voor hem belangrijker om zijn ex-vrouw psychisch te pijnigen. Dát vindt ik een walgelijke en laffe daad. Arme kinderen, hopelijk worden ze zo gauw mogelijk gevonden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:12

Dat is speculeren. Misschien.wilde hij wel.met ze op.de.loop maar werden ze vervelend/moeilijk en raakte hij in paniek? Dit weet je toch allemaal niet?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:14

MargreetW schreef:
Het staat er denk ik een beetje krom. Ik bedoel meer dat het geen rare vreemde man was, maar gewoon een vriendelijke sociale man. En dat er dus (denk ik) toch iets heel radicaals gebeurd moet zijn om tot zo'n besluit te komen.

Mensen die zelfmoord plegen hebben daarvoor vaak helemaal nooit niks laten merken. Waren vaak de (gespeelde?) vrolijkheid zelve.
Dus logisch dat iedereen hem gewoon een leuk man vond. Het bouwt zich op (opkroppen) tot op het moment dat het eindeloos uitziet en ze er een eind aan maken.. Mensen die wél wat laten merken zijn vaak de mensen die ook geholpen willen worden..

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:17

F_Orumster schreef:
Dat is speculeren. Misschien.wilde hij wel.met ze op.de.loop maar werden ze vervelend/moeilijk en raakte hij in paniek? Dit weet je toch allemaal niet?

Ben het eens dat op dit moment alles speculeren is. Maar het heeft zo'n nare bijsmaak. Hij had het op tig manieren anders kunnen doen - waarom liet hij ze dan niet gewoon lopen? En als hij ze in een wanhopige impuls gedoodt heeft en daarna pas besloot zelfmoord te plegen, waarom niet bíj hun? Het lijkt er steeds meer op dat hij ze expres verstopt heeft.

Om duidelijk te zijn: zelfmoord noem ik geen laffe daad. Je kinderen laten verdwijnen (en waarschijnlijk nog wat ergers) wel.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:19

Nouska: Ben het helemaal met je eens. Alleen ik wil liever nog niet eraan denken dat ze echt dood zijn en dus ergens verstopt liggen :o.

Echt waar hoor als gezin zijnde en je hebt mot met elkaar dat je ook niet meer door een deur kunt met elkaar ga weg bij elkander of los het onderling als twee volwassenen op en laat de kinderen daar volkomen buiten.
Ook als het niet op te lossen valt dan nog ga je zelf maar weg maar laat je kinderen er buiten!!

Waarom in godsnaam en dit heb ik al zovaak gehoord in mijn omgeving maar ook in het nieuws al die familiedrama's waar ze de kinderen ook alle problemen mee in trekken.

Laat alle kinderen er gvd buiten. Als je je eigen van het leven wilt beroven prima ga je gang maar laat de kinderen daar buiten.

Sorry klinkt misschien hard maar bij tot nu toe elk familie drama zijn kinderen ook altijd de dupe.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:23

Maar wat ik mij nog af vraag he? Misschien is het hier al verteld zoja sorry dan alvast :o.

Maar was het zijn dag dat hij aan de beurt was en dus zijn kinderen vrijwillig had en mocht zien? Of heeft hij ze zomaar meegenomen/mee gelokt door ze ergens op te hebben gewacht en die maandag zo meegenomen te hebben? Of waren zijn kinderen het hele weekend al bij hun vader i.v.m. omgangsregeling?

Want dat is mij even niet helemaal duidelijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:24

Volgens mij was het een moment dat hij ze inderdaad onder de hoede had. Geen ontvoering.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:24

Ik ben het niet met jullie eens, we weten niet genoeg van het verhaal om een oordeel te vellen.

Ik ken het verhaal van een moeder die ook zelfmoord heeft gepleegd en haar kind heeft meegenomen de dood in. Haar dochter werd misbruikt door haar ex en van de rechter moest het kind toch hele weekenden zonder toezicht naar hem toe. Die vrouw zag gewoon geen andere optie meer om het misbruik te laten stoppen.