Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:58

Lente schreef:
Het is gewoon niet zo simpel :+

Daarin heb je jammer genoeg gelijk... we hebben het hier met onze wetgeving veel te ingewikkeld gemaakt ;(

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:58

milou123 schreef:
Thailand of Peru is onmenselijk.

Nou en?

Hoe denk jij dat het is om je eigen kind met een doorgesneden hals levenloos te vinden in een weiland?
"Lieverd, wat ben je koud" zei haar vader terwijl hij haar hand vast pakte..................

Ik hoop dat hij weg rot in de cel!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:01

De DJI stuurt op verzoek een gewogen specificatie van de gemiddelde kosten per plaats per dag op, uit de begroting voor 2012 en verder. Voor 2012 zijn de kosten begroot op 247 euro gemiddeld. Hiervan gaat 142 euro op aan personeel, 69 euro aan materieel en 36 euro aan ondersteuning. Tussen cellen bestaan prijsverschillen, afhankelijk van de mate van beveiliging (een Huis van Bewaring wordt bijvoorbeeld minder streng beveiligd dan een terroristenafdeling), de hoogte van het zorgniveau en de intensiteit van de terugkeeractiviteiten.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:01

Kaja schreef:
milou123 schreef:

Nou en?

Hoe denk jij dat het is om je eigen kind met een doorgesneden hals levenloos te vinden in een weiland?
"Lieverd, wat ben je koud" zei haar vader terwijl hij haar hand vast pakte..................

Ondanks dat het vreselijk is wat hij gedaan heeft, is Jasper S. nog steeds een man.
En om hem een onmenselijk leven te geven, daar komt Marianne niet mee terug en het leed en het verdriet van de familie wordt er ook niets minder van. :n
En als Jasper S. dan vrij komt, en hij had ik een Thaise gevangenis o.i.d. gezeten, dan was de kans op recidieven echt mega.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:11

Kaja schreef:
milou123 schreef:

Nou en?

milou123 schreef:
Ondanks dat het vreselijk is wat hij gedaan heeft, is Jasper S. nog steeds een man.
En om hem een onmenselijk leven te geven, daar komt Marianne niet mee terug en het leed en het verdriet van de familie wordt er ook niets minder van. :n
En als Jasper S. dan vrij komt, en hij had ik een Thaise gevangenis o.i.d. gezeten, dan was de kans op recidieven echt mega.

Dat is jouw mening.
In mijn ogen is hij geen man, geen mens, maar een walgelijk beest.
Als hij een hond was geweest en dit had gedaan dan was hij hiervoor afgemaakt.

Ik betaal liever geen 1 eurocent belastinggeld voor zo'n moordenaar, zonde van mijn geld.
Maar als je als hulpverlener met dit soort mensen werkt dan kan ik me wel voorstellen dat je veel belang hebt bij het nederlandse systeem want anders had je geen baan en geen inkomen.

milou123

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:14

Als hulpverlener is het niet dat er belang is bij het NL systeem voor het inkomen, maar omdat het je werkelijk iets doet.
Er zullen heeel weinig mensen zijn die met 'criminelen' werken die dat voor het geld doen, als de 'criminelen' ze helemaal niets doen, dan gaan ze wel een andere tak van de hulpverlening op.

Overigens is het een feit dat Jasper S. een man en een mens is ongeacht wat hij doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:21

Jasper zal het vast heel fijn vinden dat er zoveel mensen rondlopen die zich zorgen maken om zijn welzijn, die hem graag willen helpen om te gaan met alle emoties die in hem los zijn gekomen door wat hem is overkomen. Die hem weer op het juiste pad zullen helpen en zijn verblijf in de gevangenis zo prettig mogelijk zullen maken zodat hij straks vervroegd weer heerlijk zal kunnen genieten van het zonnetje en zijn kinderen die nog wel leven :')
Wat fijn voor hem dat er zoveel hulpverleners en belastingbetalers zijn |o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:25

Anoniem schreef:
Jasper zal het vast heel fijn vinden dat er zoveel mensen rondlopen die zich zorgen maken om zijn welzijn, die hem graag willen helpen om te gaan met alle emoties die in hem los zijn gekomen door wat hem is overkomen. Die hem weer op het juiste pad zullen helpen en zijn verblijf in de gevangenis zo prettig mogelijk zullen maken zodat hij straks vervroegd weer heerlijk zal kunnen genieten van het zonnetje en zijn kinderen die nog wel leven :')

die vooral door hun manier van denken hun eigen baan in stand houden ;)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:25

Als je denkt dat de gevangenis een hotel is of een pretje, dan zou ik zeggen, ga er een keer kijken.
Net als de reclassering, want ja, daar krijgt hij nadat hij gezeten heeft ook mee te maken.
Het is echt geen pretje hoor. :n

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:26

geerke schreef:
Anoniem schreef:

die vooral door hun manier van denken hun eigen baan in stand houden ;)

Want het gaat natuurlijk alleen om het geld.
Niet omdat men ervoor wil zorgen dat de kans op recidieven zo klein mogelijk is o.i.d.

Het zijn allemaal geldwolven die hulpverleners. :j :j :j

8)7

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:26

ik denk dat je kind dood in een weiland vinden ook geen pretje is....en daar heb ik veel meer clementie voor dan voor die hele jasper.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:27

geerke schreef:
ik denk dat je kind dood in een weiland vinden ook geen pretje is....en daar heb ik veel meer clementie voor dan voor die hele jasper.

Is er ooit gezegd dat dat een pretje is?
Ik geloof het niet.
Ik geloof dat iedereen hier het vreselijk vindt wat er gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:32

milou123 schreef:
Als je denkt dat de gevangenis een hotel is of een pretje, dan zou ik zeggen, ga er een keer kijken.
Net als de reclassering, want ja, daar krijgt hij nadat hij gezeten heeft ook mee te maken.

Ach alsjeblieft... vergeleken met wat Marianne heeft moeten doorstaan en haar familie en vrienden dagelijks voor de rest zullen moeten doorstaan is dat een lachertje.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:42

No sympathy for the devil :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:00

Lente schreef:
Als je in de gevangenis werkt dan moet je dus wel met gedetineerden omgaan alsof het je buurman is.

Ohja? In een gevangenis geld niet zoiets als 'de bewaker heeft het laatste woord'? Ze zitten daar gezellig te kaarten en als de gedetineerden willen opstappen worden ze vriendelijk uitgezwaaid?

Behandelen alsof het een mens is oké, maar je buurman? Echt niet.
Zelfs in een tbs kliniek is er afstand tussen patient en hulpverleners en die weten meestal niet eens wat een patient gedaan heeft.
Vind het echt een heel rare uitspraak.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:01

Is het tegenwoordig een sport om de meest gruwelijke straffen te verzinnen en die vervolgens op internet te gooien? := Wauw, ik schrik hier best van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:04

McThirsk schreef:
Nee ik ben nog in die fase dat ik dat niet doe, ik kijk naar de mens die het heeft moeten ondergaan, die heeft al levenslang.

En aan Jasper S te zien en zijn gedragingen de afgelopen 14 jaar, zit ie daar niet zo mee.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:05

anneliesdj schreef:
Lente schreef:
Als je in de gevangenis werkt dan moet je dus wel met gedetineerden omgaan alsof het je buurman is.

Ohja? In een gevangenis geld niet zoiets als 'de bewaker heeft het laatste woord'? Ze zitten daar gezellig te kaarten en als de gedetineerden willen opstappen worden ze vriendelijk uitgezwaaid?

Zelfs in een tbs kliniek is er afstand tussen patient en hulpverleners en die weten meestal niet eens wat een patient gedaan heeft.

Ze weten wel wat iemand gedaan heeft. Alle rapporten zijn aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:05

Appelmoes_11 schreef:
Is het tegenwoordig een sport om de meest gruwelijke straffen te verzinnen en die vervolgens op internet te gooien? := Wauw, ik schrik hier best van.

Ik denk dat je nog veel erger zou schrikken wanneer je 's nachts op een afgelegen weggetje door iemand zoals Jasper van je fiets getrokken wordt en in een donker weiland ....... nou ja, vul zelf maar in.

Dat wens ik natuurlijk helemaal niemand toe, voor alle duidelijkheid.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:14

Je kindje, je allergrootste liefde, je trots. Een deel van jou. De liefde voor je kind is ongekend en gaat heel diep.
En dan tref je daar als vader je bloedeigenkind naakt, doorgesneden keel. Zijn zin "liefje wat ben je koud" snijdt mij als moeder door het hart.
Het allerbelangrijkste is door zo'n beest op gruwelijke wijze om het leven gebracht.

Respect? Recht op respect heeft Jasper S. lang geleden al verloren.
De daad, zijn stilzwijgen voor 13 jaar. Al die jaren heeft hij leuke dingen kinnen doen, wel van z'n kinderen kunnen genieten, op vakantie kunnen gaan, kunnen lachen. Heeft geen dag zonder z'n kinderen gezeten.
En dan respect? Begrip? Medeleven?

Nee... Wat mij betreft einde verhaal voor die beste man. Tabee en tot nooit ziens.
O wacht dit is te grof zeker?
Ik spreek als moeder die zich inleeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:28

milou123 schreef:
anneliesdj schreef:

Ze weten wel wat iemand gedaan heeft. Alle rapporten zijn aanwezig.

Dat KUNNEN ze weten, in praktijk is er bijna niemand die die rapporten leest omdat je dan die persoon niet meer in zijn ogen kunt/wilt/durft kijken. :)*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:33

Anoniem schreef:
milou123 schreef:

Ach alsjeblieft... vergeleken met wat Marianne heeft moeten doorstaan en haar familie en vrienden dagelijks voor de rest zullen moeten doorstaan is dat een lachertje.

_O_ Hou alsjeblieft eens op met alle sympathie voor die kerel.
Pagina na pagina gaat het aan, het is zo erg om ermee te moeten leven, hij heeft al levenslang, het vreet aan je, gevangenis is ook geen pretje blablabla. Bah, het is gewoon walgelijk.

Meloen schreef:
Je kindje, je allergrootste liefde, je trots. Een deel van jou. De liefde voor je kind is ongekend en gaat heel diep.
En dan tref je daar als vader je bloedeigenkind naakt, doorgesneden keel. Zijn zin "liefje wat ben je koud" snijdt mij als moeder door het hart.
Het allerbelangrijkste is door zo'n beest op gruwelijke wijze om het leven gebracht.

Respect? Recht op respect heeft Jasper S. lang geleden al verloren.
De daad, zijn stilzwijgen voor 13 jaar. Al die jaren heeft hij leuke dingen kinnen doen, wel van z'n kinderen kunnen genieten, op vakantie kunnen gaan, kunnen lachen. Heeft geen dag zonder z'n kinderen gezeten.
En dan respect? Begrip? Medeleven?

Nee... Wat mij betreft einde verhaal voor die beste man. Tabee en tot nooit ziens.
O wacht dit is te grof zeker?
Ik spreek als moeder die zich inleeft.

AMEN!

Ik vraag me dan ook af of de mensen die hier zo reageren zelf kinderen hebben?!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:35

Voor zover ik het weet en gezien heb worden ze wel degelijk gelezen. Soms niet het gehele dossier, maar dan weet je alsnog wat iemand gedaan heeft. In de praktijk die ik heb meegemaakt weet men het wel degelijk. En van alle anderen die ik ken en die in het veld werken weet ik ook dat men het wel weet.
Ik las ze zelf ook altijd, afhankelijk van wat ik met diegene van doen had voor of na een gesprek (ik las het soms erna om onbevangen het gesprek in te gaan).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:50

Een vriendin van mij werkt in tbs en zij leest ze dus niet en volgens haar de meeste van haar collega's ook niet, van sommigen weet ze wel waarvoor ze veroordeeld zijn (zeden/geweld/ed) maar details wil ze absoluut niet weten, dan kan ze haar werk niet meer doen. (dus niet eens of het slachtoffer volwassen of minderjarig was bv)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:54

Iedereen die ik ken die met 'criminelen' werkt, even tellen, 37 mensen en 3 mensen in de TBS lezen het wel allemaal en voor zover zij weten hun collega's ook. Niet zozeer de details, maar ze weten wel waarvoor ze zitten.
Elke reclasseringsambtenaar bijv. weet wat die client gedaan heeft.
Ik neem aan dat je vriendin dan niet echt intensief met de TBS-ers omgaat in de zin van trajecten o.i.d.?