Lente schreef:Het is gewoon niet zo simpel
Daarin heb je jammer genoeg gelijk... we hebben het hier met onze wetgeving veel te ingewikkeld gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaja schreef:milou123 schreef:Thailand of Peru is onmenselijk.
Nou en?
Hoe denk jij dat het is om je eigen kind met een doorgesneden hals levenloos te vinden in een weiland?
"Lieverd, wat ben je koud" zei haar vader terwijl hij haar hand vast pakte..................
Ik hoop dat hij weg rot in de cel!
Kaja schreef:milou123 schreef:Thailand of Peru is onmenselijk.
Nou en?
Hoe denk jij dat het is om je eigen kind met een doorgesneden hals levenloos te vinden in een weiland?
"Lieverd, wat ben je koud" zei haar vader terwijl hij haar hand vast pakte..................
Ik hoop dat hij weg rot in de cel!
milou123 schreef:Ondanks dat het vreselijk is wat hij gedaan heeft, is Jasper S. nog steeds een man.
En om hem een onmenselijk leven te geven, daar komt Marianne niet mee terug en het leed en het verdriet van de familie wordt er ook niets minder van.
En als Jasper S. dan vrij komt, en hij had ik een Thaise gevangenis o.i.d. gezeten, dan was de kans op recidieven echt mega.
Anoniem schreef:Jasper zal het vast heel fijn vinden dat er zoveel mensen rondlopen die zich zorgen maken om zijn welzijn, die hem graag willen helpen om te gaan met alle emoties die in hem los zijn gekomen door wat hem is overkomen. Die hem weer op het juiste pad zullen helpen en zijn verblijf in de gevangenis zo prettig mogelijk zullen maken zodat hij straks vervroegd weer heerlijk zal kunnen genieten van het zonnetje en zijn kinderen die nog wel leven![]()
Wat fijn voor hem dat er zoveel hulpverleners en belastingbetalers zijn
geerke schreef:Anoniem schreef:Jasper zal het vast heel fijn vinden dat er zoveel mensen rondlopen die zich zorgen maken om zijn welzijn, die hem graag willen helpen om te gaan met alle emoties die in hem los zijn gekomen door wat hem is overkomen. Die hem weer op het juiste pad zullen helpen en zijn verblijf in de gevangenis zo prettig mogelijk zullen maken zodat hij straks vervroegd weer heerlijk zal kunnen genieten van het zonnetje en zijn kinderen die nog wel leven![]()
Wat fijn voor hem dat er zoveel hulpverleners en belastingbetalers zijn
die vooral door hun manier van denken hun eigen baan in stand houden
milou123 schreef:Als je denkt dat de gevangenis een hotel is of een pretje, dan zou ik zeggen, ga er een keer kijken.
Net als de reclassering, want ja, daar krijgt hij nadat hij gezeten heeft ook mee te maken.
Het is echt geen pretje hoor.
Lente schreef:Als je in de gevangenis werkt dan moet je dus wel met gedetineerden omgaan alsof het je buurman is.
anneliesdj schreef:Lente schreef:Als je in de gevangenis werkt dan moet je dus wel met gedetineerden omgaan alsof het je buurman is.
Ohja? In een gevangenis geld niet zoiets als 'de bewaker heeft het laatste woord'? Ze zitten daar gezellig te kaarten en als de gedetineerden willen opstappen worden ze vriendelijk uitgezwaaid?
Behandelen alsof het een mens is oké, maar je buurman? Echt niet.
Zelfs in een tbs kliniek is er afstand tussen patient en hulpverleners en die weten meestal niet eens wat een patient gedaan heeft.
Vind het echt een heel rare uitspraak.
Appelmoes_11 schreef:Is het tegenwoordig een sport om de meest gruwelijke straffen te verzinnen en die vervolgens op internet te gooien?Wauw, ik schrik hier best van.
milou123 schreef:anneliesdj schreef:
Ohja? In een gevangenis geld niet zoiets als 'de bewaker heeft het laatste woord'? Ze zitten daar gezellig te kaarten en als de gedetineerden willen opstappen worden ze vriendelijk uitgezwaaid?
Behandelen alsof het een mens is oké, maar je buurman? Echt niet.
Zelfs in een tbs kliniek is er afstand tussen patient en hulpverleners en die weten meestal niet eens wat een patient gedaan heeft.
Vind het echt een heel rare uitspraak.
Ze weten wel wat iemand gedaan heeft. Alle rapporten zijn aanwezig.
Anoniem schreef:milou123 schreef:Als je denkt dat de gevangenis een hotel is of een pretje, dan zou ik zeggen, ga er een keer kijken.
Net als de reclassering, want ja, daar krijgt hij nadat hij gezeten heeft ook mee te maken.
Het is echt geen pretje hoor.
Ach alsjeblieft... vergeleken met wat Marianne heeft moeten doorstaan en haar familie en vrienden dagelijks voor de rest zullen moeten doorstaan is dat een lachertje.
Meloen schreef:Je kindje, je allergrootste liefde, je trots. Een deel van jou. De liefde voor je kind is ongekend en gaat heel diep.
En dan tref je daar als vader je bloedeigenkind naakt, doorgesneden keel. Zijn zin "liefje wat ben je koud" snijdt mij als moeder door het hart.
Het allerbelangrijkste is door zo'n beest op gruwelijke wijze om het leven gebracht.
Respect? Recht op respect heeft Jasper S. lang geleden al verloren.
De daad, zijn stilzwijgen voor 13 jaar. Al die jaren heeft hij leuke dingen kinnen doen, wel van z'n kinderen kunnen genieten, op vakantie kunnen gaan, kunnen lachen. Heeft geen dag zonder z'n kinderen gezeten.
En dan respect? Begrip? Medeleven?
Nee... Wat mij betreft einde verhaal voor die beste man. Tabee en tot nooit ziens.
O wacht dit is te grof zeker?
Ik spreek als moeder die zich inleeft.