Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:01

Mindim: dat het dier afgespoten wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:01

Jolien87 schreef:
Hij/zij had ook kunnen weigeren lijkt mij

Aangezien niet elke da dit kan doen en zij/ hij een ervaringsdeskundige schijnt te zijn, valt er weinig te weigeren lijkt me.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:02

Afbeelding

Anoniem

stef schreef:
Mindim: dat het dier afgespoten wordt

Is inderdaad niet bevestigd. Ze zijn dan ook al erg lang bezig met afspuiten.

Airborn

Mindim, mja, daar ben ik het mee eens. Wachten tot laag vannacht zou ik qua veiligheid etc ook logischer vinden. Maarja, ik weet niet waarom en hoe er daar dingen beslist worden. Er zal vast een reden voor zijn?

Also, ik heb een tem rondje gedaan. Mensen kunnen we alsjeblieft gewoon blijven discuseren, zonder elkaar aan te vallen en zonder verkapte doodwensen?

Jolien, nee, iedereen, ook een DA, is bij de wet verplicht om lijden van dieren waar mogelijk te voorkomen of eindigen. Danwel door ze beter te maken danwel door ze te euthaniseren. Ik denk dus niet dat een DA dit kan weigeren als je daar geen hele goede gronden voor hebt. ("ik heb liever dat iemand anders het doet want ik wil geen pijn" als je de meest vakkundige persoon in de buurt bent is geen grondige reden vermoed ik)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:03

Dat ze hem al daadwerkelijk aan het inspuiten zijn?!

Jilletje

Mevrouw Lenie, denk om uw hartje!!!

KootMiraDrum

bovenste bericht van Lenie staat dan weer wel en dan weer niet op Twitter, vreemd.
Ik hoop dat als het dier wordt afgemaakt hij rustig en vredig mag gaan....... goede reis, meneer Bultrug.......
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 14-12-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilletje

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:04

Omdat het niet waar is

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:04

Nee nooit in het leger geweest, wel bij Lenie trouwens m:D. En vaak dieren geslacht zien worden. Daar komt gespartel bij kijken soms (ook als het gewoon goed gebeurd). Maar goed, blijkbaar zijn die dierenartsen helemaal nog niet aan het werk met hun euthanasie, dus waar die tweet dan vandaan komt is mij een raadsel. En als er zoveel bloed te zien is zal er toch nietzoveel meer te redden zijn. Een ernstig bloedend dier de zee inslepen lijkt me ook verre van gewenst.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:05

Mindim schreef:
Jilletje schreef:
Lenie is een spuit11
Ze heeft helemaal niks te maken met deze 'zaak'

Ze wilt gewoon aandacht

Haha, net als jij :D

Oorspronkelijk had niemand iets met Johannes te maken en was het gewoon een vrij dier. Maar sinds afgelopen woensdag is zo'n beetje half Nederland ermee bezig.
Als Lenie 't Hart een kans heeft om een dier te redden, dan zal ze het er niet bij laten zitten. Zo blijkt nu ook weer.
Daartegenover staat dat Naturalis en het Dolfinarium tot voor kort ook niets met dit dier te maken hadden, totdat ze zich bedachten ook wel een aandeel konden leveren in het "helpen" van de bultrug en nu met de neus vooraan staan om het skelet mee naar huis te nemen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:06

Allemaal even adem in adem uit... Ik snap dat het een beladen onderwerp is, maar dit schiet niet op.
Ik zal me hier dan ook pas weer melden als ik antwoord van ecomare heb.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:07

Airborn schreef:
Jolien, nee, iedereen, ook een DA, is bij de wet verplicht om lijden van dieren waar mogelijk te voorkomen of eindigen. Danwel door ze beter te maken danwel door ze te euthaniseren. Ik denk dus niet dat een DA dit kan weigeren als je daar geen hele goede gronden voor hebt. ("ik heb liever dat iemand anders het doet want ik wil geen pijn" als je de meest vakkundige persoon in de buurt bent is geen grondige reden vermoed ik)

Helemaal niet bij stil gestaan. Hoe frustrerend zeg!
Afijn, laten we hopen dat uiteindelijk de beste beslissing wordt genomen en er zo weinig mogelijk mensen/dieren zonder kleerscheuren vanaf komen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:08

We hebben ons eigen ecomare daar hebben we Lenie niet voor nodig.

Er word/werd met man en macht geprobeerd om de walvis te redden, accepteer dan ook dat het zo kan zijn dat het niet lukt, en de walvis een naam geven is imo ook niet juist

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:09

Jilletje schreef:
We hebben ons eigen ecomare daar hebben we Lenie niet voor nodig.

Er word/werd met man en macht geprobeerd om de walvis te redden, accepteer dan ook dat het zo kan zijn dat het niet lukt, en de walvis een naam geven is imo ook niet juist

Hij zal echt niet naar die naam gaan luisteren hoor :')

Het wordt nu alleen wel een lang verhaal zo.
Wel euthanaseren, niet euthanaseren, etc.

arans

Dat is het juist!! Er is echt niet alles aangedaan om hem te redden want de laatste reddingsactie mocht niet doorgaan!

Airborn

Jolien87 schreef:
Airborn schreef:

Helemaal niet bij stil gestaan. Hoe frustrerend zeg!
Afijn, laten we hopen dat uiteindelijk de beste beslissing wordt genomen en er zo weinig mogelijk mensen/dieren zonder kleerscheuren vanaf komen.

Hehe, mja, zeker frustrerend. Is iets waar je als DA helaas vaker tegenaan loopt. Sommige dingen zijn gewoon heel heel naar om te doen, maar moeten wel gebeuren.
Fijn dat je toch hoopt dat iedereen er zonder kleerscheuren vanaf komt ;)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:11

Omdat toch ergens de grens moet worden getrokken tot hoe ver we gaan, tot wanneer het nog zin heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:11

caroline_max schreef:
Nee nooit in het leger geweest, wel bij Lenie trouwens m:D. En vaak dieren geslacht zien worden. Daar komt gespartel bij kijken soms (ook als het gewoon goed gebeurd). Maar goed, blijkbaar zijn die dierenartsen helemaal nog niet aan het werk met hun euthanasie, dus waar die tweet dan vandaan komt is mij een raadsel. En als er zoveel bloed te zien is zal er toch nietzoveel meer te redden zijn. Een ernstig bloedend dier de zee inslepen lijkt me ook verre van gewenst.

Bij slachten wel, bij inslapen hoeft het niet. Ik bedoelde alleen te zeggen dat wanneer je ergens niet een routine van hebt gemaakt, het toch vaak behelpen blijft. En ook al ben je dan een gerenommeerde arts, als je dit niet vaak doet, blijf je ook daar een beetje een leek in, alleen omdat het niet vaak voorkomt en zekers niet bij deze grote wilde dieren. Gevolgen voor het dier kunnen dan bijna hetzelfde zijn, als ik bijvoorbeeld als leek een koe zou slachten. Dat zou voor de koe geen pretje zijn en zekers onnodig lijden veroorzaken, omdat ik dat niet kan. Het kan zijn dat de walvis ook lijdt omdat bijna geen enkele da dagelijks, wekelijks of maandelijks, jaarlijks een bultrug van deze grootte in laat slapen. Dus in zoverre zou de da in dit geval ook kunnen teren op zijn ervaring met bijvoorbeeld bruinvissen en dan blijft het met zo'n groot dier koffiedik kijken. Het duurt langer en noem het maar. Je wordt met deze dieren geen ervaringsdeskundige wat betreft in alten slapen. Dus er wordt altijd wel wat met de botte bijl gehakt. Dat bedoelde ik er mee.
Ik weet hoe dieren kunnen spartelen idd. Dat zag ik vroeger, mijn vader ving het bloed op, varken werden buiten op het blok gekeeld zelfs, geen pretje.

Anoniem

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:14

Volgens Lenie zijn ze nu aan het afspuiten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:15

Mindim schreef:
Volgens Lenie zijn ze nu aan het afspuiten.

45 minuten geleden al

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:17

Ook toevallig deze uitspraak van de Paus... :P

'Euthanasie is bedreiging voor vrede'
Dit schrijft paus Benedictus XVI in een boodschap ter gelegenheid van de Werelddag van de Vrede.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:17

Nog geen direct antwoord op mijn vraag, maar wel dit:
@EcomareTexel: Ideeën voor redding blijven binnenkomen bij Ecomare. We zijn blij met de enorme betrokkenheid; doch somber over vooruitzichten van bultrug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:17

Kentaro schreef:
Ook toevallig deze uitspraak van de Paus... :P

'Euthanasie is bedreiging voor vrede'
Dit schrijft paus Benedictus XVI in een boodschap ter gelegenheid van de Werelddag van de Vrede.

Ik heb nou niks met die man :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:18

stef schreef:
Nog geen direct antwoord op mijn vraag, maar wel dit:
@EcomareTexel: Ideeën voor redding blijven binnenkomen bij Ecomare. We zijn blij met de enorme betrokkenheid; doch somber over vooruitzichten van bultrug.

Ja, ik las het ook. Ik snapt ut niet meer :D